Европейският парламент отхвърли предложението на транспортната си комисия за преговори със страните-членки по обявените за компромисни текстове от т. нар. пакет "Мобилност" или плана „Макрон”.
Крайно време е да се съберете всички вие и да докарате камионите си в Брюксел, пред комисията и парламента. Това каза евродепутатът Ангел Джамбазки в предаването "Тази сутрин" по бТВ като се обърна към международните превозвачи.
"Ако продължават те по този начин, ясно трябва да им покажем, че няма да бъдем хората втора категория, втора ръка, няма да позволим да откраднат бизнеса и да направят работниците гастарбайтери и мигранти", допълни той.
Ние сме притиснати в ъгъла и няма накъде, готови сме на всичко, дори до крайни мерки, отвърна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
"Но преди да стигнем до крайните мерки, искаме цялата тази енергия, която произведохме покрай протеста, Срещата на върха, искаме всеки един наш евродепутат да използва контактите си, включително и на партийно ниво", каза още той.
По думите му продължава политическото поведение по оста Западна Европа – Източна Европа, на второ място всеки говори за компромис – комисия, парламент, съвет, но това, което се случва е ясен знак, че те не дават заявка за компромис.
„На трето място това, което се обяви за пробив – факт е, че отказът да се даде мандат на транспортната комисия е ясно, че е пробив. И понеже с него не са съгласни мнозинството на евродепутатите, най-вече френските депутати – те затова не дадоха мандат. За нас е ясно, че тези хора нямат намерение да се съобразяват с нашите аргументи, добави Йордан Арабаджиев.
Реален пробив е дотолкова, доколкото те не дадоха мандат. Много е важна нашата позиция като държава, като бранш, трябва да сме много обединени. Нещата вече имат политическо решение, каза Ангел Траков, председател на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.
„Това, което стана в комисията по транспорта на Европейския парламент, беше успех за всички българи, които работехме по темата. В пленарна зала никой не е гласувал конкретните текстове, които ние сме приели, и това, което, радвам се, че и превозвачите са се обединили, че е пробив за нашите позиции. Беше отложено гласуването в пленарна зала за даване на мандата и се даде възможност да внасяме още промени и изменения. Например международните шофьори отпаднаха от директивата за командировани работници, обясни евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков.
Ангел Джамбазки обаче уточни, че това още не е сигурно.
„След финалното гласуване в Страсбург, което ще бъде след две седмици, между 2 и 7 на тази седмица. Всички плюсове и всички минуси стоят на масата. Отново трябва да се внесат предложенията, да съберем по 76 подписа. Казахме на превозвачите до петък да са готови да ни представят нещата, защото ние трябва да съберем подписи от много хора и да ги убедим.
Но нека да бъде ясно едно нещо – гласуването в парламента при уверенията на всичките ни партньори, че те ще се съобразят с българския бизнес, източния бизнес, ясно показа лобизма и кражбата на бизнес. Това е лицемерие и двоен стандарт.
Крайно време е да се съберете всички вие и да докарате камионите там, защото в Брюксел, пред комисията, пред парламента, всеки френски селяк се бие за всеки цент домат, а тук говорим за 150 000 човека, които правят нашия бизнес, 17% от нашия БВП”, каза Ангел Джамбазки.
Ако продължават те по този начин, ясно трябва да им покажем, че няма да бъдем хората втора категория, втора ръка, няма да позволим да откраднат бизнеса и да направят работниците гастарбайтери и мигранти нататък, защото ние говорим за едно нова вълна от българска емиграция. Трябва да бъдем колкото можем по-аргументирани в залата, това го постигаме, и ако не се случи – камионите, платформите, ясно заявяваме какво искаме и какво не искаме”, допълни Джамбазки.
Той поясни, че тепърва предстои гласуване в парламента, след което ще има преговори между комисия, парламент и Съвет на ЕС.
„Миналата седмица всички български евродепутати се обединихме около позициите и исканията на българските превозвачи. Това е нещо, което не се случва постоянно. Вече един път показахме, че можем да се преборим, считам, че можем да го направим пак. Проблемът е, че браншът говори с толкова много гласове, че сега имаме на масата нещо, борим се за него, имаме успех и в следващия момент излиза някой човек, който досега не е подал някакво искане, и казва: "А, ама на мен това не ми харесва, тук още имате какво да работите…”, обясни Новаков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТАСС
Значи това не са български проблеми и не го интересуват ???!!?!?
11:31 18.06.2018
2 Пешо
11:44 18.06.2018
3 Русенец
Ако на Франция и Германия нашите шофьори са трън, то те няма да се огънат и ще задълбочат принудата към България.
Все пак след 1989г. ние загубихме Студената война и сме окупирана държава !
11:48 18.06.2018
4 15 000 евро на месец
Парти ги с камионите да видим, какво ще стане, най-много да им начукат кофражите, и без това армията е в пълна бойна готовност, заради атентатите.
11:53 18.06.2018
5 Кики
12:02 18.06.2018
6 Само питам
12:52 18.06.2018
7 чоко
13:09 18.06.2018
8 Голям Слон
13:14 18.06.2018
9 сноу
13:48 18.06.2018
10 Василевс
Не в Брюксел, ами по турската граница да закарат тировете. Ердо ще издивее, ще рипи на ротшилдите и баболюбецът Оланд ще запее друга песен! Анадънмо, Джамбаз?
Коментиран от #11
14:26 18.06.2018
11 Василевс
До коментар #10 от "Василевс":
Макрон, пардон!14:27 18.06.2018
12 Къртев 🐓
Коментиран от #14
16:21 18.06.2018
13 Бакша
16:26 18.06.2018
14 Кой мисли за нас
До коментар #12 от "Къртев 🐓":
За пореден път се вижда,че в тоя бизнес има доста набъркани депутати,какво е това лобиране какво е това нещо...Защо никой не се допита до шофьорите за да се види какво е мнението на повечето от нас,не говоря за лизачите.Аз примерно нямам против да ме осигуряват като в Германия или Франция,нямам също и нищо против в края на седмицата да си легна на нормално легло и да се откъсна за малко от будката за вестници в която гния по цяла седмица.Защо да бачкам за българските изедници като мога да ида в нормални западноевропейски фирми и да си спя по базите им или в квартирата,както и го изисква закона в момента,условията са и за западните фирми в които също има шофьори от източна Европа.Бай Ганьо все недоволен от шофьора все му малко парите,дори и хората да ви пусна аванта със закона "Макрон" вие господа изедници пак няма да имате шофьори,както и сега....само шкарто...Всеки с два грама акъл в главата гледа да няма допир с фирми от Бълхария,напразно се абите...
16:50 18.06.2018
15 Тошо
07:13 20.06.2018