20 Август, 2021 18:30 4 562 16

Изграждат магистрала Русе - Велико Търново за 5 години

  • магистрала-
  • русе-
  • велико търново

Тези технически проекти са на стойност 1 млн. лв.

Изграждат магистрала Русе - Велико Търново за 5 години - 1
Снимка: АПИ

"Реалистичното е изграждането на автомагистрален път Русе - Велико Търново да започне през 2022 г., а да се завърши през 2027 г.", това отговори служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в рамките на днешния парламентарен контрол.

Проектът за този автомагистрален път все още не е подготвен в окончателния му вариант и не е постъпил в МРРБ за издаване на разрешение на строеж. След това се правят отчуждителни процедури по Закона за държавната собственост, добави Комитова. Тя допълни, че през март тази година е възложен още един допълнителен проект за 24 000 лв., който се нарича одит по пътна безопасност. Има класиран участник, но договорът все още не е подписан. Този проект ще бъде необходим, когато се започне строителството, но въпреки това е направен през март тази година.

По думите на служебния регионален министър това е много дълга история. Комитова посочи, че през 2015 г. Агенция "Пътна инфраструктура" възлага идеен проект по това трасе. Похарчени са 700 000 лв. и през 2016 г. е гледан на експертен съвет. През 2016 г. е разработен доклад за ОВОС, доклад за оценка за съвместимост и също така подробен устройствен план. За тези документи са били похарчени още 200 000 лв.

След това започва да се подготвя този проект да бъде финансиран по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020. Настъпва обжалване на оценката на околната среда, има съдебни процедури през периода 2017-2018 г. ОВОС-а приключва през 2019 г. След вече влезлия в сила, с решение на съда ОВОС, работата по проекта продължава и на 16 април 2020 г. предварителната проектна разработка за това трасе е разработена.

Там вече е фиксирано, че проектът е разделен на два участъка - Русе - Бяла /40 км/ и обход на Бяла /още 35 км/, както и Бяла - Велико Търново /още 57 км./. Същевременно обаче през 2019 г., по време на теренните проучвания, е установено наличие на 37 археологически проекта, които трябва задължително да се опазят. Предстои възлагане на тяхното проучване, след отчуждаване на съответните имоти. Към днешна дата това не е направено.

В крайна сметка през декември 2020 г. има проведена обществена поръчка за определяне на проектанти на техническите проекти. Тези технически проекти са на стойност 1 млн. лв. - за всеки от тези участъци, които са споменати. Към момента се извършва оценка на технически предложения.

Същевременно се провежда процедура и за надзор по обекта, която все още не е до краен етап, тъй като регионалното министерство има забележки към процедура, наречена обществена поръчка. Ако този проект се случи, се предвижда да се финансира по програмата "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г., която очаква одобрение от Европейската комисия.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дявола

    12 25 Отговор
    Кой като Бойко го няма?

    Коментиран от #3

  • 2 Варненец

    39 4 Отговор
    Мхм, вервам, Хемус ми е наборка, тази ще е набор на дъщеря ми, като се пенсионира.
  • 3 Джамбаза

    6 7 Отговор

    До коментар #1 от "дявола":

    Как кой? Бойко!
    Две години се смятат за три.
  • 4 Така потъват народните пари,

    23 4 Отговор
    с пот на чулото изкарани. Потъват в проекти, които след десетилетия все още ще са мираж....
  • 5 А Бургас-Варна кога ?

    17 4 Отговор
    Изчака ни се чакането.......
  • 6 Суха съчка

    17 8 Отговор
    Спряхме Хемус пробутваме нашето проектче.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 както се разбира от статията

    18 4 Отговор
    проекта започва през 2015-та и 2022 ще започне реализацията му за още 7 години ?!?!? значи за да изградиш трасе от порядъка на 110км се изискват 7 години подготовка на документи и 7 години изпълнение на проекта ?!?!?!? да не говорим че са похарчени 900 000 лв а няма дори и една копка още…
  • 9 Jacques Yves Moineau

    8 8 Отговор
    Варна да го blow пак.
  • 10 Jacques Yves Moineau

    13 9 Отговор
    Варна да вземе да се отдели като автономен район. И без това нищо не хваща от държавата.
  • 11 Мангър

    7 1 Отговор
    Тая за нищо не става,ама за нищо,само мрънка.
  • 12 Русенец

    1 5 Отговор
    Хората от вилните зони Сафтабюлюк и Самунджи знаят ли, че до вилите им ще минава магистрала? А че ще е между Хайдук дере и Образцов чифлик? А това, че Образцов чифлик се славеше с най-хубавият въздух в околията, дали ще остане такъв, след като тръгнат колите и камионите по магистралата? Някой, от населяващите тези райони, виждал ли е схемата с очакваните разпространения на азотни окиси, покрай тези населени места? Какво смятат жителите на селата Красен и Басарбово, че и на вилан зона Малкия санджак? Харесва ли им, че на километър по права линия, ще има магистрала до селата им?
    А колко ниви ще пресича? Колко гори? Колко баира ще трябва да се разкопаят?
    Защо просто не направихте сегашният път с по две или три ленти в посока, като само заобиколите населените места на два километра встрани? Много по-евтино и ефикасно щеше да е.

    Коментиран от #13, #15

  • 13 черношарено г

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Русенец":

    Няма да има "вредни емисии"-докато се изгради магистралата ще сме на електрически автомобили...

    Коментиран от #14

  • 14 Русенец

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "черношарено г":

    По-скоро - на летящи или на телепорти. Тогава няма да има нужда от магистрала.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Перо

    1 1 Отговор
    Магистралите обиковено съкращават разстоянието, но тази ще го увеличи с 20 километра в сравнение със сегашния път - 130 срещу 110 км. Това заради избора на т.нар. западен вариант, който при Търново излиза при Леденик, а не при Горна Оряховица.