В района на Кулата опашката от товарни камиони е към 20 километра, като на места е в две редици, съобщи пред Факти.бг Красимир Лалов, зам.-председател на Национално сдружение на българските превозвачи.
Положението е трагично, заяви Лалов. Той уточни, че екипът на сдружението, съвместно със Съюза за стопанска инициатива работи, за да уточни загубите. Г-н Найденов (Мирослав Найденов, бивш земеделски министър е новият председател на ССИ) изложи преди малко на пресконференция нашите виждания.
Няма как да Ви дам подробности, но сме в процес да излезем с екшън план по въпроса, посочи Лалов. По думите му никой не застрахова превозвачите за подобни блокади.
Това не е първият случай на блокирани наши камиони, това е десетия, но смятам, че с това гражданско общество ще постигнем нещо и за в бъдеще нещата ще се оправят, изрази умерен оптимизъм Красимир Лалов.
Информация на МВР от 17 часа:
От 17 часа през ГКПП Илинден - Ексохи е спряно преминаването на всички видове автомобили заради стачни действия преди гръцкия пункт. По предварителна информация след 22 часа ще бъдат пропускани леки коли и автобуси.
От 16 часа през ГКПП Кулата – Промахон е възстановено движението за леки коли и автобуси.
Трафикът през останалите пунктове на българо-гръцката граница е нормален към 17 часа.
Новият председател на ССИ Мирослав Найденов пък вече е готов с първото си предложение – решение за блокираните ни превозвачи на гръцката граница поради фермерски протести.
Да се създаде логистичен център за определяне на алтернативни маршрути, което ще струва по 350 евро на курс отгоре заради заобикалянето, предлага Найденов. Той сметна, че всичко ще струва грубо близо 3,5 милиона лева за 10 дни. Те да се възстановят от държавата на транспортните фирми, после да си ги поискаме от ЕС от солидарните фондове, това няма да е прецедент, е предложението на ССИ. От съюза вече са изпратили писмо с предложението до транспортния министър Ивайло Московски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА