Пътните полицаи ще свалят на място номерата на колите на водачи, заловени пияни, дрогирани, неправоспособни или отказали да дадат проба, за да не се изкушават отново да седнат зад волана.
Суровите санкции бяха приети на второ четене в парламентарната транспортна комисия.
Средно на седмица КАТ залавя по 300 солидно почерпени зад волана, по 30-ина дрогирани и по 600 неправоспособни.
Най-често млади и заможни шофьори сядат зад волана след употреба на наркотици, съобщи в интервю за БНР Николай Крушарски от столичната "Пътна полиция".
Най-често са залавяни водачи, които са употребили амфетамин, метамфетамин, също и канабис. Като цяло профилът на този тип шофьори е - млад водач в активна възраст, със среден и добър социален статус. Това е, което се отчита като тенденция.
Във всички тези случаи и когато шофьорът откаже проба, пътните полицаи ще прекратяват регистрацията на колата, ако те са собственици. Срокът може да е от половин до една година.
„Прекратена регистрация означава изземане на табелите с регистрационен номер, свидетелството за регистрация и прекратяване на автомобила в системата. При справка ще излиза, че този автомобил няма регистрация“, обясни шефът на КАТ комисар Бойко Рановски.
Ако нарушителите карат чужд автомобил, той ще бъде спиран от движение за до месец.
Първоначалната идея за конфискация на автомобила отпадна, тъй като много от возилата са лизингови или служебни. Затова и в КАТ отлежават 3 млн. глоби за нарушения без нарушител.
Според промените вече собственикът ще носи отговорност.
„Ако собственикът не предприеме действия в 14-дневен срок и не уведоми кой е извършил нарушението, то се пише на него“, обясни председателят на транспортната комисия в Парламента Настимир Ананиев.
Глобите са превишена скорост се увеличават двойно. По-строги стават и наказанията и за гонки, както и за актуалното напоследък движение в насрещното движение.
Очаква се законопроектът да влезе за гласуване в пленарната зала веднага след президентските избори, а промените да влязат в сила още началото на идната година.
Според законодатели и експерти това са най-драстичните мерки в Закона за движение по пътищата, приемани в последните години.
По-високите санкции, обаче не гарантират очаквания превантивен ефект, защото събираемостта на глобите у нас е едва 30% – проблем, на който законодателят тепърва ще търси решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тошибиян
23:29 23.10.2016
2 Армагедон
06:35 24.10.2016
3 гост
Коментиран от #4
07:19 24.10.2016
4 Армагедон
До коментар #3 от "гост":
Теооретично си прав. Но пък и свалянето на табелата от аутото е достатъчно, защото кола без табела не може спокойно да се кара.... Не броим мафиотите те карат всичко. Тази мярка ще сложи в ред движението по пътищата. Сега ще гледаме яко изпреварване от коли без табели бъррзащи за вкъщи, за да си платят глобата и да си уземат табелката. Съвет: Нека КАТ-аджиите си носят в багажника и по един такер за да монтират табелите, ако някой плати по банков път...сега има телефонни преводи...! :) Абе всичмко е до възпитанието на човека. Ако някой гамен кара като дрифт по асфалта и изпреварва като главанак цели колони щото му била мощна колата или му е кеф, няма как да го превъзпиташ. Тракай му глобата и да плаща!07:30 24.10.2016
5 Бай Хой
17:06 25.10.2016
6 Гост
20:52 25.10.2016
7 Т.о.ш.и.б.и.я.н
12:45 16.06.2017