Депутатите решиха да вдигнат глобите за нерегламентиран превоз на пътници и дадоха повече правомощия на ДАИ, пише в. "Труд". Те приеха на първо четене изменения в Закона за автомобилните превози, с който трябва да се затегне контролът на държавата над пътуванията в страната.
С текстовете, внесени от Министерския съвет, се дават изрични правомощия на служителите на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” да изискват сведения от пътниците в превозните средства.
“Това е необходимо за установяване на вида на превозите – дали са срещу заплащане или не, което има значение при установяване на нарушенията, извършвани от лица, които превозват пътници на цената на билета, а твърдят, че не получават пари за това”, пише в мотивите на правителството. Увеличават се глобите за шофьори, които превозват пътници за собствена сметка без лиценз. За първо нарушение те стават 2000 лв., а за второ – 4000 лв.
Шефът на транспортната комисия Настимир Ананиев обяви, че санкциите не са насочени към споделеното пътуване между приятели, а са срещу нелоялната конкуренция и незаконната търговска дейност. Той обясни, че когато приятели решат да отидат до морето и да си разделят парите за бензин, глоби нямало да има.
Депутатите приеха още общините сами да решават колко да е глобата за нередовен пътник в населеното място.
"Монитор": ВИП самолетът на Тато "кацна" в Авиомузея
Бившият правителствен самолет във ВИП вариант "Як-40" от времето на соц-а излезе в заслужена пенсия и вече е експонат в Музея на авиацията край 24-а хеликоптерна авиобаза Крумово, информира в. "Сега".
В славните си години на него са се возели членовете на партийния елит от Политбюро на ЦК, журналисти и високопоставени гости. Бил е ползван от Авиоотряд 28 по време на управлението на министър-председателя Тодор Живков, служейки вярно на бившите вип-ове до 1991г. И ако тогава достъп до правителствената машина са имали само богоизбраните, то вече като музеен експонат, всеки посетител може да влезе в самолета, да го разгледа, че дори и да поседне в някое от луксозните кресла в салона първа класа.
„Самолетът постъпва най-напред в състава на Авиоотряд 28, който е навремето правителственият авиоотряд. Той е вип вариант на самолет от този тип. Самолетите Як-40 започват да се произвеждат в СССР през 1968-1969 година. Това е самолет, предназначен за полети на къси разстояния, тоест разстояния до 1500 км”, разказва увлекателно старши експертът в авиомузея Стефан Синев, който е бивш военен пилот. По думите му машините Як-40 първоначално са ползвани само в републиките от бившия СССР, където разстоянията са огромни.
„24 часа“: Отварят още 18 секции във Великобритания, вече са 53
Още 18 секции ще бъдат отворени във Великобритания за президентските избори и националния референдум на 6 ноември, реши ЦИК. Така общо местата, в които ще могат да гласуват българите в Обединеното кралство, стават 53, пише "24 часа".
В посолството в Лондон секциите ще са 4 поради очаквания голям брой желаещи да упражнят правото си на глас. С друго решение ЦИК увеличи двойно възнагражденията на членовете на секционните комисии в столичния район “Младост” и кметствата Друмево и Грохотино.
Причината е, че там на 6 ноември ще се гласува с 3 бюлетини - за президент, за референдума и за кмет. Председателите на секционни комисии в трите населени места ще получават 126 лв., зам.-председателите и секретарите - по 116 лв., а членовете - по 96 лв.
„Сега“: НФЦ даде пари за 7 нови документални филма
Седем нови документални ленти ще получат финансова подкрепа от държавата, пише в "Сега". Те бяха избрани от Художествена комисия във втората редовна конкурсна сесия на Националния филмов център за документални и научнопопулярни филми. За разпределението на 550 000 лева кандидатстваха общо 30 проекта - 26 за реализация, 2 дебюта и 2 проекта за развитие на сценарий.
Четири са определените проекти за реализация: "Чувство за непоносимост" със сценарист и режисьор Дочо Боджаков; "Сага за попилените възможности" на режисьорката Ралица Димитрова, "Герой на нашето време" на Светослав Овчаров и "Съдбата като джаз" под режисурата на Константин Занков. Общият размер на държавната подкрепа за тях ще е до 475 хиляди лева.
"Стандарт": Пълни трибуни за Гришо в София
Билетите за второто издание на турнира по тенис за мъже в София се продават като топъл хляб, научи "Стандарт". Вече над 800 са продадените пропуски само за финала на надпреварата "Garanti Koza Sofia Open", която ще се проведе от 5 до 12 февруари.
Интересът към билетите е по-силен, тъй като организаторите обявиха в понеделник, че Григор Димитров е потвърдил участието си в София. В събота и неделя, когато са полуфиналите и финалът, билетите струват между 30 и 90 лева. Седмичните пропуски са между 100 и 300 лева. Така със сигурност се очаква мачовете на Григор да са пред пълни трибуни в "Арена Армеец".
В същото време стана ясно, че приятелката на Григор - певицата Никол Шерцингер, е отхвърлила предложение да се снима в холивудски филм. Сценарият предвиждал голи сцени с участието на нейната героиня и затова тя казала "не". Никол често пъти и заявявала, че иска да стане актриса и дори е получавала няколко малки роли - например в "Мъже в черно 3". Тя за пореден път обяви, че е щастлива с Григор и се дразни, когато хората коментират личния й живот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никола Русев
09:38 30.10.2016
2 Смешници
10:22 30.10.2016
3 тодор
10:37 30.10.2016
4 Бидона
11:00 30.10.2016
5 разбойник
11:13 30.10.2016
6 Демби
13:28 30.10.2016
7 Д'Мин
14:02 30.10.2016
8 ТИР
17:53 30.10.2016
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гост
22:55 30.10.2016
11 рес еоод
22:58 30.10.2016
12 Картър
За да заработи това нещо джедаите( назначени от герп в даи) трябва да се дегизират като пътници, тоест като полеви агенти и да причакват по пътя стопирайки нелегалните таксита като пътници. Инак няма как да стане. Затова обаче нелегалните бакшиши трябва да са пълни олигофрени, че да захапят голата кука, а те почти всички са живи дяволи...
Какво можеха да направят тиквите? Те трябваше са установят маршрутите по които се движат подобни таксита и да предложат тези маршрути на транспортните фирми срещу някакви бонуси от страна на държавата, защото това са нерентабилни маршрути. Ако по тези маршрути се движат автобуси, едва ли на накой ще му хрумне да се излага на опасност сядайки в нечии изтърбушен дарак.
01:10 31.10.2016
13 Гост
08:13 31.10.2016
14 ТИКВОЧА
09:11 31.10.2016
15 WarInside
09:42 31.10.2016
16 Този коментар е премахнат от модератор.