ГДБОП работи по сигнали за данъчни престъпления в бензиностанциите на Марешки, но досега няма досъдебно производство, каза след заседанието на временната комисия за конкуренцията и изкривяването на пазара на горива председателят Валентин Николов.
На практика твърдението на шефа на "ЛУКойл" Валентин Златев, че няма нито един акт срещу Марешки, се потвърди поне по отношение на институциите, които се борят с данъчната престъпност.
Председателят на ДАНС Димитър Георгиев, директорът на ГДБОП Ивайло Спиридонов, представители на прокуратурата и шефовете на софийската петролна фирма "Сакса” ООД, която е един от доставчиците на Веселин Марешки, отговаряха на въпросите на депутатите.
Той обяви, че по изчисления на Българската петролна и газова асоциация отстъпката от 7% в цената на горивото, която варненският бос Веселин Марешки прави, е изцяло за сметка на внесения акциз и ДДС.
Валентин Златев вече заяви, че към 14 декември няма нито един държавен орган, който да е започнал и приключил проверка на Марешки с издаден акт за последната година. "Това ме кара основателно да си мисля, че става въпрос за изключително тежък политически чадър", каза тогава той.
Валентин Николов от ГЕРБ обяви още, че не са се потвърдили твърденията на "ЛУКойл", че на пристанище Варна са пристигнали 19 танкера, върху които не е упражнен контрол, а на пристанище Бургас – още 35.
Потвърдиха се обаче твърденията на Валентин Златев с проблеми с най-важната информационна система за акцизите – БАЦИС. Преди седмица шефът на "ЛУКойл" обяви, че петролната асоциация е подала сигнал до Главна прокуратура, според който БАЦИС не функционира нормално, може да се манипулира, да изчезват стоки от нея и т. н.
"Да, от прокуратурата е възложена на ДАНС проверка на тази система, която ползват в Агенция "Митници", ДАНС са изготвили доклад и са констатирани неща, които са дадени като препоръка, и има доклад в прокуратурата във връзка с тези нарушения", посочи Николов.
Основното предложение на комисията ще бъде да се създаде специален закон за горивата, който да обобщи досегашните норми и да въведе по-добра регулация в сектора.
От друга страна депутатите посочиха, че ДАНС, прокуратурата и ГДБОП не могат да потвърдят заключенията в официалния анализ на сектора на Министерството на финансите от януари 2015 г., според който годишно от неплатени данъци на пазара на горива хазната губи между 1 млрд. и 1.2 млрд. лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бгбгбг
20:13 21.12.2016
2 Варна
В Бургас и Варна има по едно, единствено разтоварище на петрол.
Едното е на Лук Оил на "Росенец", а другото във Варна е на "Петрол" на Гриша Ганчев още в самото начало на Пристанището.
Разтоварването на и съхранението на горива изисква специализирана техника и големи резервоари с подвижен покрив.
Това са съоръжения, които се виждат с просто око от километри.
Ще е трудно да се скрие нелегално разтоварище особено когато се разтоварват кораби, които носят по няколко хиляди тона гориво.
Тоест ако има контрабанда на горива с кораби, то това става или пред Лук Оил или през Петрол на Гриша Ганчев.
По- лесният вариант за контрабандни горива е през сухопътните граници. Например горива от Румъния лесно могат да се транспортират и никой няма да ги спре по КПП-та. Така че драги ми приятели, свидетели сме как се вкарва държавната машина за да се отстоят частни интереси!
Коментиран от #5
21:18 21.12.2016
3 misli posle govori
Спасение е собствен добив и (по ниски акцизи )от Черно море и още бензиностанции с такива принципи на работа
07:51 22.12.2016
4 Варна отново е първа
14:42 22.12.2016
5 Хомофоб
До коментар #2 от "Варна":
Много точно. Във Варна има още една бензиностанция, която продаваше на цени сходни с Марешки, но цветовете и бяха други. Съименните и бяха път със скъпи горива. Значи може, но петролното лоби иска да унищожи Марешки, за да продължи да лапа.А кога ще проверят Любителя на суджука за корупция, измами, наркотрафик, участие в криминални групировки(СИК) навремето?
14:57 22.10.2018