Повечето шофьори практикуват загряване на колата на място през зимата, за да предпазят двигателя.
Но тази процедура повече вреди на колата, отколкото помага, съобщава радио „Дарик“.
Вижте защо не трябва да загрявате двигателя на колата, когато е студено:
Ако двигателят работи на празен ход в студеното време, освен че напразно изразходва гориво, изразходва и съставки, които помагат на двигателя да работи. Колите работят със смес от въздух и пулверизирано гориво.
През зимата горивото се изпарява по-трудно и колата компенсира чрез добавяне но повече бензин в сместа. Получава се така наречената “богата смес“.
Бензинът е силен разтворител, който може да измие маслото от стените на камерата. Това може да доведе до увреждане, ако двигателят работи на празен ход дълъг период от време в студени условия.
С времето липсата на масло може да доведе до увреждане на цилиндрите и буталата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Горубляне
Коментиран от #28
16:19 18.12.2017
3 2399
16:26 18.12.2017
4 Иван
16:29 18.12.2017
5 Лошия
16:30 18.12.2017
6 Гошо
16:38 18.12.2017
7
16:42 18.12.2017
8 бачо ви с тойотата
Коментиран от #39, #87
16:43 18.12.2017
9 JEEP
16:44 18.12.2017
10 Един друг
Коментиран от #82
16:47 18.12.2017
11 Хайл
16:49 18.12.2017
12 шофер
16:51 18.12.2017
13 Райко кръвта
17:04 18.12.2017
14 Дедо Праз
Когато може, паля и тръгвам, но когато са замръзнали прозорците, бръмча на място, докато ги изчистя. Иначе и колкото кемаф не виждаш.
Коментиран от #35
17:08 18.12.2017
15 333
Двигателя на студено не бива да работи. При празен ход и маслената помпа върти по-бавно, и често работи по-неравномерно, отколкото на ход. Това, че автомобилите работят с богата смес, когато са студени е факт и за съвременните двигатели със впръскване, не само за карбураторните. Кислородния датчик или ламбда сондата почва да работи след като загрее, за да регулира оптимална горивна смес. Управлението на сместа в автомобила при ниска температура на двигателя обогатява сместта.
17:21 18.12.2017
16 От опит
17:37 18.12.2017
17 ко каза ко
17:50 18.12.2017
18 сервиз автоматици
17:52 18.12.2017
19 НЕРАЗБИРАЩ
Коментиран от #32
17:56 18.12.2017
20 сервиз автоматици
18:00 18.12.2017
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ДДД
те така или иначе ги палят 15 мин
преди да тъгнат( по богатите 10 мин)
без значение сезона
19:01 18.12.2017
23 Различен
Та да питам аз, като проЗ човек?
При -20 градуса, когато маслото е на желе и маслената помпа работи на слив, какво точно мазане имаме на плъзгащите лагери??
На коляновия вал и на биелите?? Точно никакво мазане! И вие форсирате майсторски и карате яко, защото нЕкой глупендер ви е казал това!
Ма голЕм смях!
След запалване на двигателя, е желателно, поне малко да поработи на място, та да се затопли и разбие маслото, та да има изобщо някакво мазане на плъзгащите лагери и се създаде масления слой, който предпазва от задиране на коляновия вал в лагерите. Изравняването на температурата и влизането в нормален режим на работа на целия двигател става едва след около 35 минути, но това е за лабораторни условия, разбира се!
Да ви светна малко. Плъзгащите лагери на съвременните автомобили са доста сложни. Имаме стоманена черупка, върху която имаме залепен, чрез валцоване слой, като към стоманата е първо чист алуминий, след него е слой от сплав на алуминий, калай 20%, и 1,5% мед!
Технологията е създадена 56 година от англичани, след това я открадват руснаците, след това я направихме ние, тук в България, но до там. Дойде 89 година и всичко умрЕ! А трябваше да се произвеждат БЪЛГАРСКИ плъзгащи лагери за завода във Варна, както и за резервни части и Ловеч!
Та стига глупости!
Коментиран от #29, #36, #83
19:01 18.12.2017
24 MadStar
19:12 18.12.2017
25 Хахахаха
19:22 18.12.2017
26 милано
Коментиран от #44
19:33 18.12.2017
27 onq s konq
Коментиран от #40, #47
19:43 18.12.2017
28 ГОСТ
До коментар #2 от "Горубляне":
за тебе простотия с японската колаама вземи немска да ти стане ежедневие:)
19:48 18.12.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Лудия
20:31 18.12.2017
32 Бесен Язовец
До коментар #19 от "НЕРАЗБИРАЩ":
Е как може да го слушаш, те хората неслучайно са му дали това име.20:40 18.12.2017
33 Спиро
Вместо да казват какво НЕ трябва да се прави, да бяха казали какво ДА се прави.
Да натоваря студен двигател с масло станало на дъвка на дъното на картера ли?
20:46 18.12.2017
34 Радо
20:55 18.12.2017
35 Теслата баце
До коментар #14 от "Дедо Праз":
Я моите ги чукам с теслата коги са замръзнале!😁😁😁Коментиран от #43
20:55 18.12.2017
36 333
До коментар #23 от "Различен":
Ако маслото ти е станало на желе при -20, караш с неподходящо масло. Плъзгащите лагери нямат нищо стоманено.Коментиран от #69
21:06 18.12.2017
37 тираджия
Да обясня на автора, работата на празен ход в студено време се практикува за да се повиши температурата на двигателя. Най добрата работа на ДВГ е при температура 80-90гр. Когато го стартираш при минусова температура и тръгнеш веднага се получава непълно изгаряне на горивото колата няма максимална мощност води до загуби на гориво и износване на двигателя.
21:23 18.12.2017
38 Бат Мишо
гати анти статията
слушайте е такива експерти да ви иде колата на надин
аз си загрявам москвича 30 години и още не съм сменял ризи и вади компресия 8 на 300000
21:55 18.12.2017
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Бат Мишо
оборотомера в лютеницата и ще настане едно мазане..... на ръчичките на гладни монтъори
21:58 18.12.2017
42 ms23
21:58 18.12.2017
43 Дедо Праз
До коментар #35 от "Теслата баце":
Пръстите ми мръзнат мъжката, на тЪслата на дръжката.Пробвай с кирката, на вереф ;).
22:02 18.12.2017
44 и аз
До коментар #26 от "милано":
Публикувано във факти.бг: По голяма простотия небях чел22:24 18.12.2017
45 Боко
22:27 18.12.2017
46 механика
22:30 18.12.2017
47 Патето Яки
До коментар #27 от "onq s konq":
Магаре не гледай какво пише в тази статия, дръж на място бмв-то 2-3 минути на малки обороти и след това газ на всички скорости.Всяка машина има нужда първо да си раздвижи и смажи чарковете без натоварване.
Коментиран от #53
22:32 18.12.2017
48 Кито Потам
22:37 18.12.2017
49 Slави
22:39 18.12.2017
50 Джогана
22:43 18.12.2017
51 Ибре
22:50 18.12.2017
52 JPower
До коментар #39 от "Public Owner":
В тоз сайт гласуват деца по на 14год.23:10 18.12.2017
53 onq s konq
До коментар #47 от "Патето Яки":
Не учи учьонава както казват чукчите бе паток,обичам си БМВ-то на макс и го пришпорвам чак след 4-5 км когато стрелката на водата излезе от синьото квадратче!Тогава и звукът на двигатела става съвсем друг -без грам потракване,тих и равномерен,също като 6 цилиндрова бензинка.Е,докато трае "процедурата" по загряването на дв-ла се влача като черво и виждам в огледалото как зад мене се чудят дали да ме разминат щото виждат наточено БМВ,блестящо като излъскан немски ботуш,доволно щироки гуми и не са сигурни дали няма да рипна в лявата лента без мигач,но накрая се престрашават и го правят.И чувствам как се радват,но за кратко,щото после ги подкарвам всичките ОТДЯСНО:)Коментиран от #58
23:11 18.12.2017
54 Шаран БГ
А бре Стефанаки, от къде преписа тая статия? Нещо не е на ред. Имам в гаража един кабел.Едната шашма вкарвам на нейното място в блока на двигателя, другата в котака с 220 V. Това при -5 С и по-надолу в термометъра в гаража Значи на вън е по-студено !!!. За около 15-25 минути охлаждащата течност в двигателя се затопля, позатопля се и блока. Някъде около 50 С градуса.
Врътвам ключа, паля , включвам парното, вентилаторчето на 2 степен и изкарвам каруцата. Докато затворя и заключа гаража, докато отново седна, докато сложа колана, докато пусна радиото-показателя за температурата вече гони 70 С градуса. Кое къде и как се смазва - да му мислят масторите !
Има хора- учили са, знаят, разбират, вероятно и работят в тази област - те най-добре ще обяснят процесите при ниски температури в тези железа - автомобилните мотори !
Едно време, шофьорът с вътрешна срязана гума закована с две летвички от едната страна, наливаше на три пъти гореща вода у двигателя. След първата порция гореща вода, изчакваше малко да се изтече отдолу и чак тогава завиваше пробката на руската машина. Нямаше антифризи, нямаше капризи. След работа развиваше пробката и внимаваше да не го опари водата.
О,времена- о, нрави !!
23:44 18.12.2017
55 Вики
00:05 19.12.2017
56 Vasik Atanasova
00:32 19.12.2017
57 Гочоолу
02:27 19.12.2017
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 БМВ х5
07:39 19.12.2017
62 Мони
Коментиран от #63, #66
07:47 19.12.2017
63 Дядо Ставри
До коментар #62 от "Мони":
Слушай инжинере какво ще ти кажа. Практиката без теорията е тъмно а теорията без практиката е нищо така че твоите дипломни си ги постави в ануса. Жалко че е пълно с такива кафеджии като теб.08:16 19.12.2017
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Stefko 88
09:31 19.12.2017
66 Stefko 88
До коментар #62 от "Мони":
Е Мони аз съм също с тапия и съм автомонтьор 15години и ти казвам, ч не е така като в статията. Поне много знаеш сигурно ги и знаеш ониябтръби пеките над гърнетата дето отиват към гофрираните маркучи...... даааааа за някои автомобили е предвидено да се захранват с по+топъл въздух. За някои обаче ! Липсата ти на практика дава резултат затова като ти се строши чайника дето караш ходиш при такива като мен глупаци с по една тапия за да не те бие жена ти ,че пак си строшил колата.09:38 19.12.2017
67 Хибридния
09:54 19.12.2017
68 ДО бачо ви с тойотата
Коментиран от #70
10:18 19.12.2017
69 Различен
До коментар #36 от "333":
Я пак???А какъв е външния слой на плъзгащият лагер?? Сигурно е от кашкавал? Вземи един нож и пробвай да насечеш лагера, ама от вън, не от вътре! И ще разбереш, че е от дЖилезо!
А че съм написал за маслото, че е на желе, е образно казано, за да си представят нЕкой хора, че е гъсто! Ама ти как да разбереш, като си 2 клас!
10:50 19.12.2017
70 Различен
До коментар #68 от "ДО бачо ви с тойотата":
Бе я пак??Имам два японски автомобила. И двата имат гаранция против корозия 12 години. Та какво каза за немските бракми??
10:53 19.12.2017
71 волен сидеров
11:41 19.12.2017
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Роман дизел
12:26 19.12.2017
74 вземи учебник и чети
Автомобила задължително трябва да поработи 2-3 минути на място преди потегляне и една от причините е да достигне маслото до всички точки на които му е позволил производителя,а има и още няколко причини,но ако искаш да знаеш повече вземи книги/учебници се казват/ и чети.
20:00 19.12.2017
75 Смуки
20:21 19.12.2017
76 Язе
20:49 19.12.2017
77 PlimP
09:31 21.12.2017
78 The TRAPPER
10:54 21.12.2017
79 Таралежа
02:57 24.12.2017
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Борче
22:19 07.06.2018
82 666
До коментар #10 от "Един друг":
Принципно по-цилиндрите има финни прорези така наречения "хонинг"който служи да задържа масло за да може да се смазват сегментите09:29 09.06.2018
83 Маслен филтър
До коментар #23 от "Различен":
Пич,ти с какво масло караш,бе?Синтетиката и полусинтетиката не стават на геле,така че там проблем няма.10:46 10.06.2018
84 Тонино
15:00 21.06.2018
85 Гост и то просъ
18:38 26.06.2018
86 А БЕ
17:08 04.07.2018
87 Варненски
До коментар #8 от "бачо ви с тойотата":
Здравей бачо с тойота! Сега един шофьор на БМВ да ти обясни как се пали зимата :) Първо пускам печката Webasto. След като загрее леко паля двигателя и тръгвам, като внимавам да не превишавам 2000 оборота преди стрелката за температурата да е излязла от синия сектор с цел да се пази турбото. В най-лошия случай при много ниски температури това отнема до 5 минути. Ако улиците са непочистени просто карам внимателно. И да добавя, че колата е вече стара 2001г., но не се спира в нито една зима. И е само задно. Нямам xdrive. И пак си обикалям България. Със здраве от мен и без аварии!19:57 10.07.2018
88 abv
00:56 14.07.2018
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Инженер
11:52 21.12.2019