В софийското метро назрява стачка. Изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД, общинското предприятие, управляващо софийското метро, - Стоян Братоев, официално е разпоредил да се спре изплащането на добавките към заплатите на работниците и служителите. Това узна ФАКТИ от свой вътрешен източник. Информацията не е оповестена публично.
Икономическата рамка на обществения транспорт в Столична община, приета от Столичния общински съвет, е със занижени показатели, а резултатите от дейността на дружеството са неблагоприятни. То отчита загуба по баланса си за цялата 2017 година и такава за първите два месеца от настоящата 2018 г. - януари и февруари. Недостигът на средства за покриване на всички разходи е системен, в това число и по Фонд работна заплата.
В заповедта, подписана от Братоев на 27 март, пише още, че всички неизплатени средства на персонала ще останат дължими, докато дружеството не отчете печалба в най-малко два последователни месеца. Следвайки простата логика и отрицателния баланс на "Метрополитен", шансът подобно нещо да се случи в близките няколко месеца е нищожен.
Всичко това значи, че възнаграждението на всички работещи в системата на софийското метро (машинисти, обслужващ персонал, администрация и т.н) ще бъде намалено осезаемо.
Куриозното в случая е, че през последните месеци министър-председателят Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова и Ивайло Московски не спряха да разгласят как софийското метро е "най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства".
Европейската комисия отпусна няколко многомилионни инвестиционни пакета за финансиране за по-нататъшното изграждане на третата линия на железницата, която се очаква да влезе в експлоатация през 2019 година.
Почти 500 млн. евро средства на ЕС бяха инвестирани в разширението на линии 1 и 2 през периода на финансиране 2007 — 2013 г. Миналата година пък ЕК прие първия пакет от инвестиции на стойност над 368 млн. евро от ЕФРР в подкрепа на изграждането на новата линия 3 на софийското метро, свързваща жилищните комплекси "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Красно село", "Славия", "Белите брези", "Лагера" и "Хиподрума" с центъра на столицата. До края на 2019 г. ще бъдат изградени общо 43 метростанции и приблизително 48 км метролинии в столицата.
Преди седмица пък обявиха софийското метро за "най-успешен инфраструктурен проект на десетилетието". Призът получи именно Столична община и бе връчен на Йорданка Фандъкова от министъра за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова на специална церемония в София
Какъв е изводът? Европейският съюз строи метро, а после Столична община го управлява на загуба. Строим още, но не можем да обслужваме и поддържаме дори функциониращите две линии.
Всеки може да се досети, че при един евентуален протест на служителите в метрото би пострадал сериозно целият транспорт в столицата. Дневно с железницата се придвижват около 350 000 души. Дори и само един ден без действащо метро би означавало само едно - тотално парализирана София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фякти
11:17 29.03.2018
2 Рентиер
Коментиран от #17, #18, #51, #61, #72, #77
11:18 29.03.2018
3 Столична1открадня
11:23 29.03.2018
4 бббббб
Коментиран от #7, #19, #49, #63
11:28 29.03.2018
5 Bahti
11:42 29.03.2018
6 Бай Благой
Интересно е как се строи почти с безвъзмездни средства....а пък е на загуба...явно икономическите директиви и принципи на ЕС/на капитализма са по-сбъркани дори от тези на "социализЪма".
Почти същото е и във водния сектор - оправяме водопроводите пък загубите на вода пак са големи...
11:43 29.03.2018
7 Къртев
До коментар #4 от "бббббб":
Краде се, много се краде!11:44 29.03.2018
8 гост
11:49 29.03.2018
9 Чичо
11:52 29.03.2018
10 iQ-5
11:53 29.03.2018
11 Ментърджиев
12:00 29.03.2018
12 гост
12:01 29.03.2018
13 Иван
12:01 29.03.2018
14 SAAB
Искате да му оплюете на пожарникарчето проектите ли ?.....
Решението е : билет 3.00лв , винетка / електронна / , и стикер с чип .......към всеки пътник ! :)
12:04 29.03.2018
15 Банишора
12:04 29.03.2018
16 П У Т И Н
12:06 29.03.2018
17 От ВАТМАН
До коментар #2 от "Рентиер":
Да го .....12:13 29.03.2018
18 гост
До коментар #2 от "Рентиер":
Първото което е не е ватман,а машинист.Отговаря за много неща,едно погрешно взето решение и всичко се оплеска.Влака няма как да се управлява от компютър.Коментиран от #20, #42, #73
12:28 29.03.2018
19 Тато
До коментар #4 от "бббббб":
Какви милиони ти се привиждат бе пишман "счетоводител"?! От тия 350000 пътници сигурно 50%+ са с карти, отделно пенсионери и ученици с голямо намалени, отделно карти за 10 пътувания , които са по 1,2 лв пътуването!Коментиран от #24
12:31 29.03.2018
20 Батман
До коментар #18 от "гост":
По принцип в нашето метро няма как да се управлява от компютър, но посвета вече има много линии на метра без машинисти. За новтаа трета линия също ще може да се управлява без машинисти.12:33 29.03.2018
21 onq s konq
Коментиран от #39, #45
12:36 29.03.2018
22 Ник
Спрете със спекулацията че били на ЕС спезиално отделени за метрото в София. Има едни изхарчени милиарди от шопите, а това са пари на всички!
Умряха хора от скъсани язовири и задръстени дерета, но наглостта на шопа няма край. -Парите трябва да останат за него и зялата държава му е длъжна
12:37 29.03.2018
23 Гост
Пилотите държат живота на 300 души а машиниста на 1000. Едно грешно движение и кървищата са мазало. Компютъра е за диагностика на системите като на колите. Машинистите нямат право на подземни нито на тунелни. Всичко им отнеха господата уппавници. Скоро ще имаме 60годишни машинисти да държат живота ни в треперещи ръце защото не им дават 1 категория труд. Много митове има но истината е друга.
Коментиран от #53
12:39 29.03.2018
24 Лимонад
До коментар #19 от "Тато":
Точно и аз това щях да напиша. А съм почти сигурен, че парите от картите не отиват в метрото пак. Остават си за общината . Имайки всичко това впредвид - възможно е да са на загуба. Защото не слагат всички проходи на масата...за да увеличат прихода им трябват още клиенти... но влаковете са пълни... изводът - трябват още влакове и обслужващ персонал... а планират да съкращават разходи от заплати...
някой ще направи ли извод?
12:58 29.03.2018
25 Къде са парите
13:05 29.03.2018
26 оня същия
13:10 29.03.2018
27 Експерт
13:17 29.03.2018
28 alf
13:26 29.03.2018
29 Девил
13:30 29.03.2018
30 Ммм да
13:39 29.03.2018
31 Кметицата е виновна
13:45 29.03.2018
32 Шаран БГ
Като ти е на загуба управляваното от тебе предприятие , аз ли съм виновен или АЕЦ Козлодуй че ти подава" замърсено" електричество. Но най-лесно е да намалиш парите на работника, който ти изкарва хляба. ТОВА Е БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕСМЕН !!
Ради такива некадърници от страната се изнизаха млади и сбособни хора!! Сега няма кадри , но "бизнесмени" има бол !?!?
Да са ни живи издрави - ще ги стигнем.............
13:48 29.03.2018
33 Гого
Коментиран от #71
13:52 29.03.2018
34 смок
13:57 29.03.2018
35 Сокрес
Коментиран от #62
14:00 29.03.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Сокрес
14:12 29.03.2018
38 Боко схемата
14:18 29.03.2018
39 Овен
До коментар #21 от "onq s konq":
Що не сравниш заплатите какви са в западна европа бе тъп кон...Коментиран от #41
14:20 29.03.2018
40 Радев
14:41 29.03.2018
41 guest
До коментар #39 от "Овен":
Съгласен съм с теб за заплатите.Отделно площта на Лондон е около 1600км2, а тази на софия 492км2, тоест 3 пъти по-малка, следователно и инфраструктурата на софийското метро е много по-малка и съответно евтина. Отделно частта, която е под земята и е наистина скъпа за направа е доста по-малка от тази в Лондон, така че цена за билет 1.60лв е ок.
Коментиран от #44
14:49 29.03.2018
42 Батман
До коментар #18 от "гост":
Пишеше, че новите мотриси дето са ги купили могат да се движат без машинист.А пък свиквайте, че много професии ще станат излишни. Сега в релсовия транспорт по установен маршрут.От там ще се започне в сферата на транспорта.15:49 29.03.2018
43 Гост
15:52 29.03.2018
44 Гост
До коментар #41 от "guest":
Само че билета е 1.60лв за туристите. Всичко е с талони месечни карти и всеки ползва намаление който ползва метрото за работа. Билета е не повече от 1.20лв. Тоя дето се вози 3 пъти в месеца него ли ЖАЛИШ. В магазините дават отстъпки ако станеш редовен клиент и правиш количество. Пътува 1 садмично и отворил уста за отстъпка. 3лв за селянина требе е билетя16:50 29.03.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Мраз
Коментиран от #47
17:29 29.03.2018
47 Тихо
До коментар #46 от "Мраз":
Нещо си в голяма грешка. Не се изказвайбез да си наясно.17:54 29.03.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Нико
До коментар #4 от "бббббб":
Да, но ако всички са билет от 1.60. Ако повечето са с карти които се пънят за 12лв, билета идва 1.20, а много са с карти на цялата транспортна мрежа.Но така или иначе е на печалба.
20:08 29.03.2018
50 Чича ти Пенчо
20:39 29.03.2018
51 Цветомир
До коментар #2 от "Рентиер":
Над 80% от МАШИНИСТИТЕ са с ВИСШЕ образование. Повече от половината с магистърска степен и има един доктор! А заплатите са 2000 заради тежкия трудКоментиран от #52
21:15 29.03.2018
52 ДаДа
До коментар #51 от "Цветомир":
2мин на тъмно 30сек на изкуствено осветление и така 12 часа машиносмяна всеки божи ден. Когато влака се развали в тунела само машиниста може да ви изкара живи и здрави от тунела. Тези чакащи влак в Бг да се кара без машинист да палят свещи от сега развали ли се в тунела. В мрака паниката е огромна а компютрите се бъгват и забиват както и тези на колите ви записват грешки след грешки.Приликата с ватмана са само релсите а ватманите и те взимат 1500левчета.много шефове нехаят за машиниста но във водата,под земята и във въздуха се плаща повече от работа като шофер на земята.Коментиран от #54
21:52 29.03.2018
53 гост
До коментар #23 от "Гост":
Ти не сравнявай машинист с пилот, че всички машинисти ще искат да станат пилоти след няколко дена. Влакът върви по релси, трябва внимание, определени точки за следене, но генерално е тръгни, задръж, спри. Един самолет колко параметра има за следене, комбинации и посоки на възмоно отклонение?21:56 29.03.2018
54 Цветомир
До коментар #52 от "ДаДа":
Знам много добре. Шест години и половина съм машинист на метрото. Ако някой си мисли, че е лесно да заповяда да плати със здравето си за 2000лв заплата!22:20 29.03.2018
55 Пътник балама
Колко персонал да имат 1000 души с администрацията със сигурност са помалко, но 350 000 лв : 1000работници = 350 лв. на ден за един работник, за пет дена заплатата на всички е изплатена. Въпросът е останалите 25 дни или
8 750 000 лв. на месец къде са ? Разходи плащат ли ток него ли плащат, но 20 мотриси по 1000лв на ден ток да горят са 20 хил. лв. още толкова за осветление елеватори и пак не излиза.
Извод краде се. Като натрупа задължения ще го предложат за приватизация.
Коментиран от #56, #58
22:22 29.03.2018
56 ГГГГГ
До коментар #55 от "Пътник балама":
Както във всяко едно държавно предприятие парите не стигат, заради много раздутата администрация "приютила нашите верни хора" и взимащи бомбастични заплати без дори да знаят на каква длъжност са назначени!22:43 29.03.2018
57 Злобен
Коментиран от #59
22:59 29.03.2018
58 ДаДа
До коментар #55 от "Пътник балама":
Останалите 25дена мислят как да съкратят работници и да назначат администрация. Работника е трън в очите на власта. Да им се вземе винаги са готови. Има места за най желаните професии от народа за машинисти и чистачки има. Една чистачка чисти цели три станции на ден и изяде парите от билетите. Вземете им парите на всички работници до един и ги раздайте на гратисчиите които си намират оправдание цената на билета но се вози и неиска ходи пеш23:18 29.03.2018
59 Гост
До коментар #57 от "Злобен":
Спрямо стандарта автобусите са МАН и МЕРЦЕДЕС не лади и частите им струват пак по европейските стандарти. По европейските стандарти парното не е половин минимална заплата. Храната в цял свят е по евтина като процент от доходите на хората но тук е скъпа.23:25 29.03.2018
60 Метро Върбакова
23:33 29.03.2018
61 МИЦИ
До коментар #2 от "Рентиер":
Ей, РЕНТИЕРче, нямаш ни най--малка представа от професията МАШИНИСТ/не ватман/. Грозно и тъпо е да вдигаш ръка, без да знаеш какви качества се искат за това!! Всеки ден тези момчета са под жестоко напрежение--работят с техника за милиони, отстраняват по път повреди, и т.н...За да може ти, и такива тулупи като теб да си настанят задниците, да се возят, и да пристигат навреме!!07:40 30.03.2018
62 Мен
До коментар #35 от "Сокрес":
Рекламата в метрото е дадена на външна фирма. Метрореклама се казва. Регистрирана на адрес в Младост. Тоя там може и да прибира доста милиони... в джоба си.08:40 30.03.2018
63 CERBER
До коментар #4 от "бббббб":
Грешни са ви сметките. Не всички прираст с билети. Има пътници, които пътес карти и такива, които са с намалени карти, като пенсионери, ученици и студенти. Излагате се като кръчмар на изпит по математика.10:01 30.03.2018
64 Toмов
Ма що за държава сме СТАНАЛИ, ДАЛИ НЕ Е ВЕЧЕ ВРЕМЕ ДА "ЗАКРИЕМ" НАШАТА МНОГОСТРАДАЛНА ДЪРЖАВА ???
10:05 30.03.2018
65 Знаеш
Миналата година, журналята писаха - Софийското метро е на печалба 5 млн.лева. Истината беше - общината им дала 100 млн.лева, те усвоили 95 и "печалбата" - 5 млн. , а Общината назад със 100 млн.
10:31 30.03.2018
66 Иво
11:21 30.03.2018
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 хаха
13:17 30.03.2018
69 киро японеца
13:26 30.03.2018
70 Гост
13:27 30.03.2018
71 Гост
До коментар #33 от "Гого":
Коя е тази твоя позната....?Чистачки и касиери са на минимална заплата18:53 30.03.2018
72 Призрака
До коментар #2 от "Рентиер":
Специално за теб ще кажа че А.Буров е бил много прав че българина не яма да се отърве от измекярщината и завистта, бажи и за теб в пълна степен като гледам !!! Огроммната заплата е мит зависеща от фактори и то не един !!! Изискванията и условията за работа са не едно и най малкото е да си технически грамотен със ред изпити допълнителни курсове и т.н. и ако се питаш наистина голяма част са завършили инжинери както и не малка част са с друго висше образувание !!! И ако привлеках вниманието ти се работи в среда на висок шум и замърсяване най малко заради отлагания и триене създадено при движението на влаковете. Работата под земята действа също на организма как може да се ограмотиш сам преди да даваш отценки за каквато и да било работа на персонала в Метрото и ако имате претенции към цената на билета не само в метрото а в цялата градска мрежа обърнете внимание на ръководството на Градска Мобилност от която в частност зависи това19:17 30.03.2018
73 Италианка
До коментар #18 от "гост":
Всички влакчета в града, в който живея, се движат самостоятелно....тоест без машинист!Освен това билетчето, съответно и картата, важат и за подземния и за надземния градски транспорт!
Кога ще ги стигнем италианците?
22:19 30.03.2018
74 Елена
23:54 30.03.2018
75 Гоцева
14:00 09.04.2019
76 Гоцева
Чакането да те викнат продължава няколко месеца, ако това изобщо се случи ти предлагат смешна заплата ,но ти се съгласяваш,защото нямаш друг избор...месечните сметки текат и се трупат,деца,храна,здраве... и т.н.,междувременно си си намерил работа в кварталното магазинче... Заплатата ти ще бъде определена по осмотрение на г-жа Йосифова в диапазона от 650-750 / за рък.движение /,клас прослужено време също... Започваш стаж, изпити ,шестмесечен изпитателен срок ,и ако не те одобрят отиваш .... отново в бюрото по труда и от там кандидатстваш за НКЖИ или БДЖ.... Какво казва Кодекса на труда тук,наличие на прекъсване на трудов стаж, здравни осигуровки, непризнаване на пълен клас прослужено време... връзкарщината и Ганка... Намирате ли това за нормален начин за набиране на кадри в " Метрополитен" ЕАД и защо един действащ ж.п специалист с 10-20 год. стаж трябва да си причини всичко това?
14:07 09.04.2019
77 Батман
До коментар #2 от "Рентиер":
Коментиращите Господа,моля,научете основното правило,че в метрото ,както и в железницата,няма Ватмани или Батмани,а Влакови Машинисти.И колкото и да е взимал така наречения от вас Ватман или Батман,а реално Машинист,както и много други от службите там,за чиято роля нищо не знаете,но без които не би имало сигурно движение,той е бил под земята на работа,а не на дивана да коментира завистливо като вас00:07 24.05.2019
78 П У Т И Н
МНОГО ОТ БАТ БОЙКО, ФАНДЪКОВА И НЯКОИ ДРУГИ КРАЛЕ-КРАДЯЩИ;
ПОНЕ ПО МАЛКО ДА СЕ КРАДЕ, А НЕ ДА КРАДАТ МИЛИОНИ. А МЕТРОТО, КАТО ФАЛИРА ЩЕ ГО ПРИВАТИЗИРАТ (ЩЕ СТАНЕ ЧАСТНО МЕТРО) И ТЕ ЩЕ ПРИБИРАТ ЗАКОННО ПАРИТЕ! ДОРИ В РУСИЯ НЕ Е ТАКА СИГУРНО ВЪПРЕКИ, ЧЕ И ТАМ СЕ КРАДЕ НЕ МНОГО МАЛКО! ТАКА Е, КАТО НИ УПРАВЛЯВАТ КРАДЦИ, А НЕ ОБРАЗОВАНИ ХОРА ОТ НАРОДА!
15:25 16.03.2021