ФАКТИ.БГ

На 15 май започват тестовете на тол системата

Пробите ще стартират със симулации на данни за движение по републиканската пътна мрежа

Публикувана: 14 Май, 2019 16:30
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1230
На 15 май започват тестовете на тол системата
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

От 15 май започва първият етап от тестовете на тол системата, която ще таксува тежкотоварния трафик на база изминато разстояние, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Пробите ще стартират със симулации на данни за движение по републиканската пътна мрежа, а не със събиране на реални данни на терен. Целта е първо да се установи дали има добра свързаност между отделните компоненти на системата.

След като тази интеграция бъде установена от екипите на Националното тол управление, ще се премине към втори етап – тестове с данни, постъпващи от бордови устройства, монтирани на транспортни средства.

За да са ефикасни тестовете, не е необходимо да има приета тарифа на тол таксите, нито окончателен обхват на покритие от пътища, за които ще се плаща тол, твърдят от АПИ. Експертите на Националното тол управление ще правят „сухи тренировки“ за функционалността на системата и как се работи с нея на база тестови тарифи и техническо, а не търговско покритие върху пътищата. Техническото покритие е от 10 800 км и е обхвата, заложен в заданието за разработване на системата. А тестовите тарифи са от доклада на Световната банка от 2016 г.

Поетапно през следващите месеци ще се тестват 5-те базови компонента на системата:

- таксуване на базата на изминато разстояние – генериране на данни за изминат маршрут, създаване на валидни тол-деклараци, обмен на данни по системната интерфейсна шина и фактическо определяне на таксуващите записи, респективно цената за преминатия маршрут;

- правоприлагане – проверка чрез разчитане на регистрационен номер на пътно превозно средство и отчитане на категорията на ППС за валидни данни за таксуване в системата (подадени за това ППС валидни тол декларации) и определяне дали текущото ППС е редовен потребител на пътя или нарушител;

- обслужване на клиенти - регистриране на клиент/договор, продажба на маршрутни карти през известните вече канали за продажба, промяна на данни за клиент/договор, справки за състоянието на клиент/договор.

- плащане и управление на плащанията – баланс по клиентска сметка, взаимодействие с издатели на платежни карти, в т.ч. издатели на карти за гориво,

- информационна сигурност и устойчива работоспособност на системата

По план днес и утре ще се проведе обучение на оперативните ръководители и ключовите експерти от екипа на Националното ТОЛ управление (НТУ) за провеждане на тестовете – обхват, задачи, планирани резултати, начини на оценка на резултатите. На тестовете ще присъстват експерти на Световната банка, като тяхната задача, както и до този момент, е да наблюдават, верифицират и оценяват резултатите от тестовете.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
питане
1 Отговор
Абе някой виждал ли е нещо да се прави по пътищата?! Регистратори, камери, броячи... А те вече ще тестват... Да не се окаже, че отново сме дали едни пари за нещо което вече го имаме... имам предвид броячите/камерите на АПИ...

Коментиран от #4


Оценка:
-0 +12

2
Този коментар е премахнат от модератор
миро
3 Отговор
чакам само да вкарат системата и ще ги съдя в страсбург

Оценка:
-2 +5

МногоВероятно
4 Отговор

До коментар #1 от "питане":


Пътувах по празниците и беше пълно с фолксвагени скамери на покрива. Разбирай ограбването на хората сега е за да могат да се купят фолксвагени и австрийците да си продадат техниката. За какво ще си я ползваме си е наша работа. Имаше 3 коли с по няколко хора .... 2 коли снимаха в двата края на пътя, а по средата седеше една и спираше вече сниманите коли, че нямат винетки. Ако се дават милиони и накрая трябва да се пратят 3 коли с по 3-4 човека за да работи ... евала му кажи. Само 3-те коли струват 150 хил. отделно на млн. за тази система, която явно няма логика. Като платим и заплатите, затова ли се плащат данъци, за да може подобни "хора" да имат работа !?

Оценка:
-0 +8

Булшитс
5 Отговор
Готови ли сте за поскъпването на всичко що се вози пи тия "красиви" пътища

Оценка:
-1 +8

Не целия, само до шийката !
6 Отговор
Отначалото бяха Винетка, сега се появиха и електронни карнети. После са каруца за магаре , за конче, за овчици и козница , за едър рогат добитък, и за всяка жива щъкаща из двора ти душица. Икономиката е мъртва ще свалят кожи от гърба на КАИШКОВЦИТЕ ! Иначе погледнато на пръв поглед наричат ги уважително и всичко уж било за тяхното ДОБРО !

Оценка:
-0 +2

Няма една ПАРТИЯ у нас, която да
7 Отговор
ЗАЩИТАВА ИНТЕРЕСА НА НАРОДА ! Ценности , Стандарти, Демокрация, Избори, Референдуми са
инструменти за ЗАБЛУЖДЕНИЕ на НАРОДА. Луда е.ан и без да ти свалят чорапогащника ! Ще гласуваш ли ? Аз - НИКОГА !

Оценка:
-0 +2

Наричат ни уж ГОСПОДА ?!
8 Отговор
А ни оставят в джоба и без пукната пара ? Сън ли е това ? Бандитизъм и геноцид с нежни имена - Западни ценности. Де ги ?

Оценка:
-0 +2

То бяха Лидери то бе чудо
9 Отговор
Фори светулката, Кашлюков, Бюреков, Ж.Ж. жабата, Магарешки, Свиняров, Плявалияв, П. Стоянов събаря. Ив. Костов - българо убиец, Б.Б. Дон КОРЛЕОНЕ, Първанов хюмнето, Доган Ага и всяка друга бройка в елитната сюрия първокласна българска свиня !

Оценка:
-0 +4

А за изпълнителната власт
10 Отговор
Екзекуторите със КАЧУЛКИТЕ ? В иметои върховенството на Закона или на БЕЗ ЗАКОНА . Ферментира и ще Бомбена държавата ! Пияни ли шофират националният автобус ?

Оценка:
-0 +0

Голям Слон
11 Отговор
Както винаги, започва се отзад напред. Типично по български маниер. Искаш да събираш пари, оправи си магистралата, направи бариери и започвай. Лека-полека ще си възвърнеш парите, ще реинвестираш в други пътища и нови платени участъци. А не да нашляпаш цялата страна в трафик камери, да накупиш автомобили, да наемеш стотици служители, които името сами не могат да си напишат, да изхарчеш милиони за система, която съм убеден, че дълго няма да заработи. Но така е по-интересно. Правят си явни и мними търгове, които се печелят от наши фирми. Съответно само наши хора получават пари, а покрай тях и всички по политическата верига. Само като чух каква е максималната такса за километър и ме напуши отначало са смях, а след това на възмущение. Тия нашите кратуни, къде видях път в България, за който си заслужава да платиш 97 ст/км?! Да не би да е с червен килим застлан?

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Пламен Орешарски
Премиерът отговаря на въпрос защо няма да бойкотира Олимпийските игри в Сочи в знак на протест срещу начина на управление на президента Владимир Путин:
Ние не сме чак толкова влиятелна страна, ако ме разбирате какво искам да кажа."

Още бисери