Признахме Македония без условия, накрая ще признаем и македонския език, предрече в предаването "Денят започва с Георги Любенов" депутатът от БСП проф. Иво Христов.
"Има някои неща, които не се търгуват! Но накрая ще признаем всичко - и македонската държава, и македонският идентитет, и македонския език", прогнозира анализаторът, според когото българският политически елит страда от тежък провинциалицъм. За разлика от гръцкия.
Той анализира посещението на американския държавен секретар Майк Помпео на Балканите и подчерта, че Гърция се превръща в ключов партньор на САЩ в региона. Турция все повече ще отстоява своята цел - да се превърне в регионална суперсила сила.
"Не мога да бъда безучастен, когато се говори за Северна Македония, моят род по бащина линия е от Егейска Македония. За мен става дума за дълбока родова памет и то травматична. За мен казусът Македония е болезнен. Никой от нас, наследниците на тези българи, не е дал правото на част от нас - тези в Скопие, да говорят от името на всички, които произтичат оттам", каза проф. Христов. И подчерта: "Целият този проект - Македония, е изграден изцяло на антибългарска основа! Тук си пролича дълбоката некомпетентност и комплексираност на целия български елит с малки изключения, който не разбира дълбочината на този проблем, смята, че той е нещо странично!"
"Чуват се глуповати изказвания - дайте да гледаме в бъдещето. Тези хора очевидно не разбират, че когато не се интересуваш от историята, няма да имаш както настояще, така няма да имаш и бъдеще!", възмути се професорът.
И отново подчерта: "Целият проект Македония е изграден изцяло върху антибългарска основа, върху костите на българските мъченици, за сметка на българската история и за сметка на българската идентичност! Когато вие им кажете, че трябва да достигнем до историческата истина, това означава те да престанат да бъдат това, което са - ерзац българи. Поради тази причина трябва да сме наясно, че става дума за две малки държавици, притискани от геополитическите фактори. Българската върхушка направи поредната геостратегическа глупост с подписването на договора със Северна Македония, само и само Македония да влезе в НАТО. Сега тя ще извърши ново национално предателство, давайки им шанс да започнат преговори с ЕС!"
И отново даде пример с това как гръцкият политически елит е отиграл въпроса с Македония.
"Гръцкият политически елит показа висока класа за пореден път - превърна минусите в плюсове. Казусът със Северна Македония е отигран изцяло в тяхна полза и индиректно за сметка на България. Заради противоречието с Турция, Гърция става ключов партньор на САЩ за региона. Говори се, че ще има голяма военна база, може би в района на Александруполис. САЩ си дават сметка, че при конфликт в Черно море или Източното Средиземноморие, те не могат да разчитат на Турция и готвят байпас на Проливите", смята проф. Иво Христов. Според него върви фактически военен съюз между Гърция, Кипър и Израел, зад който стоят Съединените щати. Той е насочен срещу Анкара.
Проф. Христов подчерта, че покрай големи залежи от природен газ се очертава "жестока криза в Източното Средиземноморие".
"Ако тези залежи бъдат разработени, това означава, че в Европа ще дойде нов алтернативен източник на газ. Това ще създаде големи проблеми и на Русия", подчерта проф. Христов.
Според проф. Иво Христов няма да има импийчмънт срещу президента Доналд Тръмп в САЩ.
"В Америка не е провеждана никога процедура по импийчмънт. Това е много сложна процедура! Демократите се простреляха в крака. В Америка тече тиха гражданска война, има политическа битка между двата основни клана - демократите и републиканците. Демократите се опитаха четири години да не дадат никаква възможност на Тръмп да дойде на власт. Той е на власт, но реално е с вързани ръце и крака. На всичкото отгоре се опитаха да го вкарат в няколко жестоки кризи, една от които беше войната с Иран, която беше на косъм и още не се е разминала", каза професорът.
Според Иво Христов опитите за импийчмънт са "истерична реакция на разкритията на екипа на Тръмп за участието на част от демократическия хайлайф в доста неприятни икономически и други процеси в Украйна".
"Целият преврат в Украйна през 2014 г. бе организиран от част от екстремисткото крило на Демократическата партия, а след това се оказа, че вицепрезидентът Байдън и особено неговият син добре са се облажили от тази работа", продължи той. Според него "това кълбо тепърва ще се разплита" и импийчмънтът е бил превантивен опит този процес да бъде спрян.
Разговорът в студиото на БНТ започна с феномена "Грета Тунберг".
По-голяма част от екологичните движения имат една цел - елиминиране на конкурентите на Запада, смята проф. Христов. Според него посланието, което природозащитници като Грета Тунберг отправят към страните от Азия и Африка е спрете да се развивате.
Феноменът "Грета" трябва да се търси зад нея, смята Иво Христов. И се пошегува: "Щом Доналд Тръмп подмина Грета, значи е с акъла си!"
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жоро
Коментиран от #52
18:09 06.10.2019
2 БСП ДПС Евророма
А на кои идиоти СЛУЖИШ ТИ "ПРОФЕСОРЕ"? ТИЯ КОИТО МАКЕДОНИЗИРАХА НАСИЛА, ТОЙ СЕГА ОТ ТЯХ ЗАПЛАТА ПОЛУЧАВА... Боклуци оставате!
Коментиран от #57
18:12 06.10.2019
3 Стефан
18:14 06.10.2019
4 ПЕНКО
18:15 06.10.2019
5 чико
18:22 06.10.2019
6 Русороб
Коментиран от #20
18:39 06.10.2019
7 до Жоро
Коментиран от #10
18:40 06.10.2019
8 Behemoth
18:46 06.10.2019
9 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #31
18:51 06.10.2019
10 Горо
До коментар #7 от "до Жоро":
Ти се кланяй на твоя шеф с ножичката18:51 06.10.2019
11 Само напомням
Коментиран от #55
18:59 06.10.2019
12 ТтТ
19:05 06.10.2019
13 комундета соросоиди
19:06 06.10.2019
14 джаич
Коментиран от #16
19:15 06.10.2019
15 Тръмп
Коментиран от #64
19:46 06.10.2019
16 Анани Куртев Пурков
До коментар #14 от "джаич":
Грешиш, никой не може да застави България да признае македонския език! Нито Тръмп, нито Германия. За тъпата им държава ми е все едно. Те са съгласни да се дадат на албанците... Ами да си отиват! Но езикът, там не трябва да се дава назад. Не да ми идват сега руски "учени", които да ми обясняват за църковнославянския, че бил руски!!!! Така и тези пропаднали псевдо-македонци, да се гаврят с Българският език!!!Коментиран от #71, #72
19:48 06.10.2019
17 Кирил
19:48 06.10.2019
18 Само Уефски
Само албанците ще имат сметка от влизанено в ЕС защото сега работят с визи
20:02 06.10.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Помнещ
До коментар #6 от "Русороб":
А Ж. Желев. Я ПРИЗНА!!!!!! Нещо да кажеш по Въпроса20:15 06.10.2019
21 NSDAP
,,Българите са най-старите хора на земята,които са възникнали тук.Техен генетичен маркер е J2.Българите са преки потомци на траките и на най-древните европейци и въобще хора.Генетично,българите са най-близки със италианците от Северна Италия,с македонците,южните германци,англичаните,унгарците и европейските турци.Фолклора на българите е тракийски,техните празници като Сурва и коледарството също са тракийски,а народните им носии са точно като тези на баските,които също са потомци на древните българи.Древноримляните пишат,че в Азия е имало 21 народа,от които единият е бил българският,а българите са хората от ноевият ковчег.Българите са основали няколко държава по пътя си,като Шумер,Троя,Персия,Балхара и Стара Велика България" . Това го казаха от американската академия на науките.Относно езика ни:
Славянски не е!Славяните изобщо не съществуват!!!Няма такъв етнос!Руснаците са викинги,сърбите смес между българи и хървати,ние сме траки и т.н.Езиците ни са близки,защото НИЕ СЪЗДАДОХМЕ ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ СЛАВЯНСКИ ЕЗИЦИ И ИМ ГИ ДАДОХМЕ!!!
Коментиран от #23
20:16 06.10.2019
22 ТОЧКАТА
20:23 06.10.2019
23 NSDAP
До коментар #21 от "NSDAP":
Йохан Авентин (баварски историк от 16 век).,,СЛЕД ДЪЛГИ ПРОУЧВАНИЯ И ГОДИНИ ПРЕКАРАНИ ВЪВ БИБЛИОТЕКИТЕ НА БАВАРИЯ,РИМ И ПАРИЖ,АЗ СЪМ УБЕДЕН,ЧЕ НИЕ БАВАРЦИТЕ ПРОИЗХОЖДАМЕ ОТ ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ,КОИТО СА ДОШЛИ ТУК ПРЕЗ 3 И 7 ВЕК.ПЪРВО,ВУЛФИЛА/УЛФИЛА СЕ Е ЗАСЕЛИЛ ТУК,А НЕГОВИЯТ БРАТ СЕ ЗАСЕЛИЛ БЛИЗО ОТ ДРУГАТА СТРАНА НА АЛПИТЕ(ТОЕСТ В СЕВЕРНА ИТАЛИЯ).ПРЕЗ 7 ВЕК,ТУК ИДВА КУБЕРИХ/КУБЕР КОЙТО Е СИН НА КУРТ/КУБРАТ.
Коментиран от #33
20:23 06.10.2019
24 Умберто
20:25 06.10.2019
25 Умберто
20:28 06.10.2019
26 Кой68
Коментиран от #60
20:32 06.10.2019
27 Умберто
20:41 06.10.2019
28 Умберто
20:43 06.10.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хаджи Генчо
До коментар #9 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
А среща на турския с албанския вектор ?21:36 06.10.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Абе
До коментар #23 от "NSDAP":
Интересно,как боравиш с фактите!!Как обхващаш периоди които са лишени от логика,как ей,така си пишеш за 3-7 век,без да кажеш ,че точно в 6 е великото преселение на нациите!Как направи омлет от траки,които са гърци,с монголо- татари и кумани от хазарския хаганат, без да споменеш от къде идват славяните,които са спойката на сегашния български етнос!????Абе ,вземи счупи яйцата,инак омлета ти постен!Как смеси българи с германци, италианци, англичани,македонци!??Абе ,да те питам,основно образование имаш ли?21:46 06.10.2019
34 шоп
22:12 06.10.2019
35 Рам
22:38 06.10.2019
36 популизъм
Как може депутат от БКП да го казва това, та нали именно вие другари насилствено създадохте със СССР и титова Югославия тази измислена държавица. Какво нахалство и наглост сега да говорите, че това и онова. А, иначе съм съгласен с казаното от Вас другарю, защото и аз съм българин и няма как да призная нито Македония, нито Северна Македония.
Коментиран от #47
22:39 06.10.2019
37 12 udar
Коментиран от #40
22:52 06.10.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Умберто
До коментар #37 от "12 udar":
Пишман професора се изчерпа.Добре си беше научил лекцията,свърши му работа да се набута у парламенто,но сега е като изпразнен ..й.Или като следпразничен балон.А вече се опътил към Брюксел,големио гювеч.Вервайте му.23:01 06.10.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 шоп
Коментиран от #51
23:09 06.10.2019
43 Иван Обретенов
23:11 06.10.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Македонецо
23:29 06.10.2019
46 Огнян Тр
23:35 06.10.2019
47 Генерал
До коментар #36 от "популизъм":
Тук някои от вас пишат големи глупости.Отделянето на област Македония от майка България и зачеването на Македонският въпрос е извършено още на Берлинския конгрес, не е дело на Коминтерна! По-късно той (Коминтерна) се възползва от ситуацията, което изобщо не го оправдава, но дай да караме подред- от първопричината!
И бащата на Македонизмът (политическа доктрина и национална идеология,която обосновава съществуването на македонска нация, език и култура) пак не е Коминтерна, а сърбин от Сърбия-Стоян Новакович се казва, който сътворява тази гнусотия в края на 19-век. Едни 20 години преди създаването на Коминтерна. Македонизмът така построен е с базова същност да разделя българи от българските македонци. Това му е основна функция! Той за това е направен и съществува. Каквото и да направи или не България, източника на проблема не е у българите. Трябва да се промени из основи доктрината на македонизма. Македонизма е направен от Белград, за да е антибългарски и сърбомански. Ако той не се промени каквото и да прави България ситуацията ще е същата.
Коментиран от #58
23:46 06.10.2019
48 гаварит мацква
00:21 07.10.2019
49 Даскала
Браво, Факти, браво! Даскалицата/Даскалът ви по родния ви език би бил горд с вас! Ха-ха-ха!
01:55 07.10.2019
50 Умберто
02:10 07.10.2019
51 Да да
До коментар #42 от "шоп":
Според мен малко е понамалил процентите и то умишлено.03:37 07.10.2019
52 Зайко Байко многознайко
До коментар #1 от "Жоро":
Защото чичо ти Иво има акъл а ти имаш толкова, колкото на космите на задника му. Не го подценявай заради факта, че е от БСП. Македония е измислена коминтерновска държава, с измислен "я"зик, който македонските сърбомани изтражувачи са скалъпили на бързо. Тиквоций Едно "великият" ни балкански политик направи такива грешни ходове по подобие на всичките ни управници , които доведоха държавата ни до три национални катастрофи (минимум). Фердинанд, комунистите и Драгалевския оригинален индоеврпеец. Тиквата се нарежда гордо в редовете им, с глупавата си политика изпусна Южен поток. Птичето ни кацна на рамото , но васалите д@педавци за да угодят на Брюкселските си дресьори проиграха този шанс. Дядо ми Мъдрият Заек казваше: " Изпуснахме питомното за да гоним дивото".03:56 07.10.2019
53 Алекс2
06:23 07.10.2019
54 Софиянец
06:26 07.10.2019
55 Яверт
До коментар #11 от "Само напомням":
Щом познаваме добре историята аз питам защо настояване да извърши поредното предателство към българският род за сметка на чужди интереси. Нито на запад нито на исток нито на север нито на юг имат полза от една пробългарска Македония. Ние пък продължаваме с предателството преди с едни сега с други господари. За България разлика днес или 1946г. няма!06:48 07.10.2019
56 Дърваря
07:01 07.10.2019
57 Иян
До коментар #2 от "БСП ДПС Евророма":
Пропускаш нещо ЕЛЕМЕНТАРНО,но ВАЖНО.Децата НЕ са отговорни за гафовете на родителите си,но когато КРИТИКУВАТ тези гафове,изводът е ясен:ДЕЦАТА СА НАДРАСНАЛИ РОДИТЕЛИТЕ СИ МОРАЛНО07:04 07.10.2019
58 Яверт
До коментар #47 от "Генерал":
Напълно съм съгласен с вашият коментар. С македонският въпрос сме сами срещу всички. Можем ли да устоим или пак ще се продадем!!!07:08 07.10.2019
59 БСП соросоид
07:25 07.10.2019
60 SSS
До коментар #26 от "Кой68":
Няма научно понятие геогрофска област Македония. Посочете ми в кой учебник по география го пише. То бива неграмотност, но българите са номер едно по незнание.Коментиран от #62
08:27 07.10.2019
61 Хуманоид
Общество не се гради с омраза, иска работа, взаимопомощ, умни политици..... Погледнете и помислете с какво ни облъчват ежедневно и за какво не трябва да мислим. Проблемът с Македония е заложен отдавна. Ние сме тук и сега, няма да пренапишем договорите, нито ще променим границите и с омраза няма да направим нито един "Македонец" да стане Българин. Той е македонец именно заради същата политика на омраза провеждана от Сърбия преди години.
10:11 07.10.2019
62 Яверт
До коментар #60 от "SSS":
А до 1946г. Да си прочел някъде за македонска нация или македонска държава.Как се появи от нищото и с каква цел? Същото е сега и със Косово.Сега Сърбия я боли за Косово както ни болеше нас когато ни откраднаха Македония.10:27 07.10.2019
63 Хайдутин
11:31 07.10.2019
64 а ти си уличен простак
До коментар #15 от "Тръмп":
А ТИ БЕ ЦИГАНИН , Я КАЖИ НА КОЯ ПАРТИЯ СИМПАТИЗИРАШ А , ВСЕ ТИ ЛИ СИ ГОЛЯМАТА КОРИЦА НА ЛАИНОТО ,И КОЛКО ТИ Е ХОНОРАРА ДНЕС , ИЛИ СИГУРНО ИГРАЕШ С БИРТ КОИНИ , Я СЕ ШИБАИ БЕ КЛЕСАВЕЦ СКАПАН, ДА ВИ ГО НАКАРАМ НА СВИ ЦИГАНЬЕ И ТУРЦИ ДЕТО ХЕИТАСТЕ ПРОСТОТИИ ТУКА , БЕЛ ДЕН ДА НЕ ВИДИТЕ , ДА ВИ ЕБЕМ МАИКАТА И НА УТРЕПКИТЕ ДОЛНИ .Коментиран от #66
16:28 07.10.2019
65 соросоид дебил
17:01 07.10.2019
66 ПОЗНАВАЧ
До коментар #64 от "а ти си уличен простак":
Човекът се изказва културно и аргументирано, а тоя комуноид сере през устата си. Това сте вие, позитански отрепки.Коментиран от #67
17:06 07.10.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 2ааааааааааааааааааа
17:50 07.10.2019
69 стига
Коментиран от #70
18:14 07.10.2019
70 Яверт
До коментар #69 от "стига":
Да, насила хубост не става. Трябва обаче да спрем грабежа на българската история. Стига предателство! Отговорни сме пред поколенията.18:51 07.10.2019
71 222
До коментар #16 от "Анани Куртев Пурков":
Прав си. И Руснаците пишат на БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА.Тази на Кирил и Методи.Коментиран от #73
19:46 07.10.2019
72 Додо
До коментар #16 от "Анани Куртев Пурков":
Грешиш,Ани! Почети повече и ще разбереш !23:32 07.10.2019
73 Поне научи
До коментар #71 от "222":
Поне научи ,че азбуката на която днес пишат всички славяни и монголците, българската азбука т.нар. кирилица е написана от Св. Климент Охридски , който в чест на своя учител Св. Константин -Кирил Философ, я е нарекъл " кирилица".Аман от "историци" тука в нета.
13:15 08.10.2019
74 Умно село
Но никой от "успешните ни политици" не се вслушва в думите на такива хора.
Когато външният министър на една държава е селфи фотограф на официални срещи, какво може да очакваме.
И когото гъркът се е родил, евреинът е плакал.
А има какво да се учим от гърците.
И политика /кръцка - и така и вака/, но винаги на тяхното.
и стачките и протестите.
09:13 09.10.2019