30 Септември, 2020 19:18 8 070 50

Цветан Василев: Борисов е политически труп

  • цветан василев-
  • ктб-
  • делян пеевски-
  • бойко борисов

Вече в цял свят е известно, че Бойко Борисов е номинален министър-председател, изпълнител на заповеди и източник на държавни и европейски средства за мафията, докато неговият аркадаш и съпремиер на България - олигархът и депутат на ДПС Делян Пеевски, дирижира постановките в сянка и консумира голяма част от публичните блага, лишавайки от тях гражданите и бизнеса

Цветан Василев: Борисов е политически труп - 1
Снимка: БГНЕС

"Мечтата на Делян Пеевски винаги е била България да се превърне в прокурорска република. И те я изградиха. Цитаделата на мафията в момента се казва Висш съдебен съвет.
Успехите на Пеевски са благодарение на Борисов. Борисов му даде тази голяма сила. Не виждам кой от тук нататък ще посмее да се обвърже толкова тясно с Пеевски, за да му изпълнява всичките желания. Голяма част от известните фирми на Пеевски са фалирали и продадени, но малко известен факт е, че той държи с бланкови джира фирми, които имат договори с държавни предприятия и институции – като се започне от кетъринг фирми, мине се през такива за варовик и се стигне до охранителни. Затова на него му е нужен Борисов като премиер – за да не му се прекратяват договорите, за да печели обществени поръчки, финансирани от ЕС, от държавния и общинските бюджети.
Главния прокурор Гешев го държат с много яки компромати.
ББР е „банка на Делян Пеевски“, а както е известно, той до каквото се е докоснал, всичко е унищожено. Унищожи КТБ, „Булгартабак“, „Водстрой“, след това „Лафка“ и като не можа да изнуди Васил Божков да му плати 150 или 200 милиона за тази изтърбушена компания, реши да я ликвидира. Някой да му търси сметка на Пеевски за това?! Когато Гешев говори, че разследва приватизациите, най-напред да разследва „Булгартабак“.
Моята битка с мафията в България през 2014 година беше представена като „война между двама олигарси“ – визирайки мен и Пеевски. Така беше удобно за западната преса, а и за западните политици. Но моята битка не беше с Делян Пеевски, а с "Дълбоката държава". Защото, ако беше само с Делян Пеевски, сега той нямаше да представлява това, което е.
След фалирането на КТБ и нейното разграбване, Пеевски успя до голяма степен да се еманципира от Ахмед Доган. Дори не бих се учудил, ако посегне и на лидерството му в ДПС.
Много хора говорят, че Пеевски е зависим от хора от службите, които на практика са го лансирали на преден план. Говори се, че покрай всички тези връзки със службите, са поемани и ангажименти към руски служби от страна на Пеевски и на майка му.
Гешев е сляп за над 50 сигнала за престъпления на Делян Пеевски, свързани с КТБ. Дори има наглостта да каже, че колкото Пеевски има общо с КТБ, толкова имат Обама и Путин. И се прави на умряла лисица, когато става въпрос за очеизвадните доказано компрометиращи снимки и записи на един премиер – Бойко Борисов, с пачки по 500 евро и кюлчета злато в нощното шкафче.
Затова хората протестират и искат и неговата оставка – на главния прокурор, освен тази на Бойко Борисов и правителството му със съпремиер Делян Пеевски.
Съгласен съм с оценките, че протестите постигнаха своята цел. Те първо изкараха кирливите ризи на Борисов и на задкулисието извън България. Никога досега България не е била в центъра на международното полезрение толкова дълго време и толкова отблизо.
Борисов и Пеевски са скачени съдове. Макар че Пеевски в първия удобен момент, когато има възможност и решение, което включва отстраняването на Борисов, за да спаси себе си, ще го направи с най-голямо удоволствие, без изобщо да се замисли. Така че Борисов е приключил като политик, а колко време ще трае тази агония – не знам. По-важно е какви ще са резултатите от изборите.
Американците разбиха всички позитиви от тяхната политика в последните 30 години в България с един срамен акт, а именно със санкциите към никому неизвестния съдия Андон Миталов. Преди време съдийските му права са възстановени по искане на бившия тъст на Делян Пеевски – Васил Петров, който беше член на ВСС. Аз нямам никакво съмнение, че съдията е бил „помолен“ учтиво да пусне Николай Малинов да пътува за Москва, защото Малинов участва в една изключително гнусна и мръсна игра с прокуратурата и Делян Пеевски за отклоняване на внимание от истинските хора на руснаците в България и по-точно - от себе си.
Интересен за мен ще бъде дебатът на 5 октомври, при очакваното, разбира се, отсъствие на Борисов и Гешев от Европарламента."

Международният комфорт за българския министър-председател в оставка Бойко Борисов приключи. Свърши времето, в което той бе приеман за забавление от западните лидери и потупван по рамото с "Congratulation, Borissov!" - за беззъбата му и чуждоугодническа външна политика, срещу финансиране от еврофондовете и липса на критики за корупцията в държавата. A в отсъствие на балканската му компания - окарикатуряван и осмиван не без основание.

"Удобният" Борисов е вече неудобен. Днес той е сведен и изобличен в международния информационен обмен до премиера на "мафиотската държава в Европейския съюз" - България, а като на такъв, от само себе си се поставя и етикета "лидер-мафиот". Едва ли е възможно по друг начин и по-точно да бъде наречен ръководител на мафия, пък било тя и държавна?! При тези обстоятелства едва ли вече ще бъде допуснат да застане до лидерите на другите държави-членки в ЕС - наравно с тях и като един от тях.

Безспорно изолацията за Бойко Борисов е в ход, а дните му в управлението - преброени.

Но защо Борисов не подава оставка?! Това е въпросът, чийто отговор търсят не малко международни и вътрешни анализатори, докато всички стигат до заключението - зависимости и страх от затвор. Вече в цял свят е известно, че Бойко Борисов е номинален министър-председател, изпълнител на заповеди и източник на държавни и европейски средства за мафията, докато неговият аркадаш и съпремиер на България - олигархът и депутат на ДПС Делян Пеевски, дирижира постановките в сянка и консумира голяма част от публичните блага, лишавайки от тях гражданите и бизнеса.

Неслучайно ДПС излезе с поантата, поставяйки президента Румен Радев и министър-председателя Бойко Борисов на една плоскост - да подадат и двамата оставки, въпреки че държавният глава изразява желанията и волята на народа, а на премиера и правителството му вече над 80 дни българите искат оставката.

Видно е, че неудобен за статуквото е Румен Радев, защото един негов служебен кабинет ще разбие илюзиите на управляващите от ДС, почетния им председател и младия, но много корпулентен депутат, лишавайки ги от "камикадзето" им Иван Гешев, докато на Борисов най-вероятно му е забранено от Делян Пеевски да подава оставка - с намека за последващ затвор.

Международният авторитет на Борисов е сринат, а с него и заслонът за Пеевски, който рязко забогатя с фалирането на КТБ.

Германският проект ГЕРБ е изчерпан.

Какво следва от тук нататък на политическата и на задкулисната сцена в България и ще получат ли заслужено наказание виновниците за фалирането и източването на КТБ, LIBERTA.BG разговаря с Цветан Василев.

- Г-н Василев, вчера се проведе поредното съдебно заседание по делото КТБ, с разпит на свидетели на прокуратурата. От стенограмите на Извънредната парламентарна комисия за КТБ (ПО-ДОЛУ), става ясно, че в ДАНС не е постъпвала чувствителна информация и няма доклад - как изведнъж от банката са „изчезнали“ 4 млрд. лева, каквито версии се тиражираха в публичното пространство от държавното обвинение и Пеевските медии. Дори напротив, до месец април на 2014 г. всичко в КТБ е било перфектно, уточняват от ДАНС по справки от БНБ.

Това не потвърждава ли тезата, че умишлено са се лансирали лъжи по адрес на КТБ тогава, за да бъде затворена, фалирана и в последствие източена?

И още нещо, ако ДАНС са проспали кражба на 4 млрд. лева, което изглежда невероятно, то тогава тази агенция по сигурността не е ли трябвало да бъде закрита?

- И аз така го разбирам. Както стенограмите на Комисията за КТБ в парламента, така и тези от срещите при тогавашния президент Росен Плевнелиев, потвърждават, че КТБ е била подложена на брутална атака от Пеевски и по-скоро от „кръга“ около Пеевски. Това се случва основно с репресивните средства на прокуратурата и полицията. И, естествено, след като поставят банката под особен надзор, те започват да търсят съюзници в битката с мен, за да прикрият престъплението, което всъщност са извършили.

Дори в т.нар. Извънредна парламентарна комисия се вижда, че и тя е под техен контрол и това се разбира от нейния състав – Йордан Цонев, Десислава Атанасова и прочее други лица, неориентирани в материята, но изкушени да обслужат действията и амбицирани да изпълнят задачите, поставени от Делян Пеевски и прокуратурата.

От стенограмите на Комисията за КТБ се разбира, че въпросните персони са абсолютно неподготвени и дезориентирани по темата, като в последствие се опитват да лансират тезите, че имало някакви сигнали за източване на банката, но службите и БНБ ме били покривали, а се доказа, че такива сигнали е нямало, а източването на банката се случва след овладяването ѝ от Пеевски.

- Връщам Ви към стенограмите от заседанията на Комисията за КТБ. Там се споменава за изчезнали досиета, но и се подчертава, че някой е влязъл в банката преди да бъде извършен официалният одит. Какви са тези „изчезнали досиета“?

- Цялата история гравитира около това, че са „изчезнали“ кредитните досиета и удобно се интерпретира пред широката публика идеята за раздаване на кредити без досиета. Първо, това е абсолютно невъзможно, защото предоставянето на кредит е в онлайн режим и в онлайн режим на дистанционния Банков надзор на БНБ се отчита всеки кредит при отпускане и при погасяване във всяка една търговска банка.

Всъщност, какво се случва?! Хората на Цацаров влизат в банката като башибозук, събират всичко на караминьол, след което казват: „Ами… то няма досиета“. На това основание и т.нар. „одитиращи компании“ повтарят: „Ами то няма досиета и затова изписваме всички кредити, за които няма досиета, като загуба“. Оттам идва и тази „дупка“, за която се твърди, че парите са присвоени.

- Но на заседанието Румен Гечев казва, че всяка банка прави копия на досиетата и то не едно, а две, три или повече…

- Естествено, че няма липсващи досиета. Огромна част от наричаните от прокуратурата „липсващи досиета“, колегите ги намериха във файловете по наказателното дело. Това е някаква шизофрения – да казваш, че нещо липсва, при положение, че е налично и в документите по делото.

Има и още нещо! Тези, които помагат за източването на КТБ, са много активни и в другата посока – да завеждат граждански дела. Завели са стотици дела срещи бившите изпълнителни директори на банката, срещу нас, като Надзорен съвет… Та, в тези граждански дела също като приложения дават досиета и документи от тези досиета, за които прокуратурата твърди, че ги няма. И не само прокуратурата, но и одитиращите компании. А всъщност няма липсващи досиета.

Излиза, че прокуратурата така е работила – няма досие, значи кредитът е нередовен, трябва да бъде отписан и го отчита като загуба, като говори за „дупки“ от X-пари. И това е подходът, реализиран от държавното обвинение под контрола на Пеевски. Но всъщност не отговаря на обективната истина - има си налични кредитни досиета. И с всеки изминал ден прокуратурата се оплита в собствените си лъжи, изложени в обвинителния акт.

- Да, но през 2014 г. се лансира в Пеевските медии и с помощта на прокуратурата, че сте откраднали 4 млрд. лева от КТБ, че сте си ги присвоили. Ако това е така, нямаше ли досега да имате възможността с тези пари, ако наистина бяха при Вас, да свалите всичките тези лица от властта – инспирирали затварянето, фалирането и разграбването на активите на КТБ? В случая визирам и Бойко Борисов, в чиито мандати се случваха доста интересни неща с активите на банката, включително и преди близо 2 месеца с финализирането на сделката за „Виваком“, от което българските граждани губят над 1 млрд. лева?

- Това е толкова смешно и алогично! Първо, ако тези 4 млрд. лева са били на мое разположение, а аз казвам откъде идва това внушение – това са провизии върху кредити, но те казват, че липсват кредитни досиета и пишат кредита като загуба, това са измислените „дупки“… - че ако имах тези пари, аз щях да си съхраня банката.

Същите тези индивиди виждат някакви „дупки“, но са умишлено слепи за милиардите в активи на банката, защото те доказват, че тя не е „куха“ и не е източена „пирамида“, а именно – „Виваком“, НУРТС, „Авионамс“, „Петрол“, „Техномаркет“, „Дунарит“, Русенска корабостроителница, Стъкларски завод – Плевен, Стъкларски завод – Сърбия, завод за сглобяване на автомобилни в Баховица, една от най-големите винарни „Кастра Рубра“ и прочее.

Те не са оценявали активите! Навсякъде по света, когато става въпрос не за кредит към дадена компания, а за кредит за придобиване на актив от компания, се прави оценка на индустриалния актив. Никой от прокуратурата и одиторските фирми не е имал желание да го направи.

- Докъде допускате, че ще стигне делото за КТБ?

- Това дело трябва да бъде спряно и върнато за доразследване с два етапа. Първи - трябва да се изследва какво е представлявала банката до 20 юни 2014 г., за да се докаже, имала ли е КТБ достатъчно активи, за да покрие пасивите си. И ако е имала, каквото е моето твърдение, тогава трябва да бъдат наказани организаторите на атаката. Вторият етап да включва периода след 20 юни, когато започва разграбването на банката с главните действащи лица, сред които наред с Делян Пеевски и прокуратурата, са и Бисер Лазов, Фондът за гарантиране на влоговете и ресорното министерство на финансите с Владислав Горанов, както и сегашният шеф на Банков надзор Радослав Миленков.

- Между другото, държавната ББР се появи в международно финансово журналистическо разследване за пране на пари на мафията и олигархията, по което за България е медиен партньор „Биволъ“…

- ББР е „банка на Делян Пеевски“, а както е известно, той до каквото се е докоснал, всичко е унищожено. Унищожи КТБ, „Булгартабак“, „Водстрой“, след това „Лафка“ и като не можа да изнуди Васил Божков да му плати 150 или 200 милиона за тази изтърбушена компания, реши да я ликвидира.
Някой да му търси сметка на Пеевски за това?! Когато Гешев говори, че разследва приватизациите, най-напред да разследва „Булгартабак“, при която има очевидно нарушение и престъпление.

„Булгартабак“ е затворен 5 години преди крайния период. Да не говорим, че приватизаторът на „Булгартабак“ не е изпълнил ангажиментите си по приватизация, като един от тях е за изкупуване на задължително количество тютюн от български производители. Направил го е само в годината на приватизацията и следващата, когато правеше мили очи на Лютви Местан, който пък беше „мостът“ на Делян Пеевски с Росен Плевнелиев. След това Местан стана неудобен за ДПС и го изгониха от партията. Криеше се в Турското посолство заради опит за убийство, и после знаем за катастрофата…

- А „Д Банк“ (Демир Банк) чия е?

- На Фуат Гювен.

- А защо я свързват с Ахмед Доган?

- Ами как защо, защото е с единствената бензиностанция в безмитна зона в Свиленград. То почти е ясно, иначе кой ще придобие концесия върху бензиностанция в безмитна зона?! Да сте чули на друго място да има такова нещо?! Освен това „Демир Банк“ беше основната банка, която кредитираше Николай Вълканов за покупката на Кабелния завод в Бургас и т.н.

- На протестите в България се споменава, че КТБ е умишлено фалирана и източена от Делян Пеевски. Дали българските граждани разбират колко важен е въпросът за КТБ, защото с откраднатите пари от банката се корумпират политици и магистрати, включително и такива извън страната, които да разпъват „чадър“ над мафията в България?

- Много бих искал да е така, но не съм голям оптимист. Както си спомняте, моята битка с мафията в България през 2014 година беше представена като „война между двама олигарси“ – визирайки мен и Пеевски. Така беше удобно за западната преса, а и за западните политици. Но моята битка не беше с Делян Пеевски, а с "Дълбоката държава", защото ако беше само с Делян Пеевски, сега той нямаше да е това, което е – щеше да е със занулени активи и нямаше да е нито собственик на „Булгартабак“, нито пък да го продаде за 100 млн. евро на „Бритиш Американ Табако“, както се случи, нито да е властелинът на държавата, както се оказа.

На хората им трябваха 6 години, за да разберат, че всъщност коренът на злото е някъде там – в Пеевски, прокуратурата и в частност Гешев.
Хората сега на улицата, които протестират, повечето от тях никога не са имали „щастието“ да се сблъскат с Иван Гешев и неговите методи. Те са хора, които само разчитат посланията на Гешев, който ходи да „лови“ не знам си какви престъпници по селата, който се „бори“ с "лоши олигарси" (защото има и „добри" - Домусчиев, Пеевски и др.) като Васил Божков, Цветан Василев и Пламен Бобоков, и не знам още кой, а в същото време Гешев е сляп за над 50 сигнала за престъпления на Делян Пеевски, свързани с КТБ. Дори има наглостта да каже, че колкото Пеевски има общо с КТБ, толкова имат Обама и Путин. Или Гешев, който се прави на умряла лисица, когато става въпрос за очеизвадните доказано компрометиращи снимки и записи на един премиер – Бойко Борисов, с пачки по 500 евро и кюлчета злато в нощното шкафче.
Затова хората протестират и искат и неговата оставка – на главния прокурор, освен тази на Бойко Борисов и правителството му със съпремиер Делян Пеевски.

По целия свят едва ли има друга държава, в която обикновеният гражданин да знае кой е главният прокурор. Тук, например, в Сърбия, 99% хората на улицата не знаят името на главния прокурор. В България не само знаят кой е, а и му искат оставката, защото той се е превърнал в политическа фигура и „бухалка“ за неудобните на Борисов и Пеевски.

Аз съм го казвал и друг път, че мечтата на Делян Пеевски, още от 2013 г., когато беше наложен Цацаров, винаги е била България да се превърне в прокурорска република. Само, че няма как да има прокурорска република, а може да има прокурорска диктатура. И те я изградиха с помощта включително на някои от тези, които сега протестират срещу Борисов, Пеевски и Гешев. Защото нека не забравяме, как те тогава налагаха създаването и на специализиран съд, и на специализирана прокуратура, и на КПКОНПИ.

- „Реформаторски блок“ ли визирате?

- Не само тях, а и тези от Европа. Защото в една неустановена демокрация, когато даваш толкова много правомощия на репресивни органи, ти трябва да очакваш обратния бумерангов ефект. Ясно е, че тези силови структури, като прокуратура, спецсъдилища, КПКОНПИ, НАП, се използват от една страна за „бухалки“ срещу неудобните – независимо дали са от бизнеса, или политиката, а от друга страна се използват изцяло като щит за тези, които ги контролират.

И до ден днешен твърдя, че Пеевски няма нито един лев реално доказан доход. Всичко е врътки. И ако има желание, при първа възможност, когато съм сигурен, че някой иска да доведе нещата до край, аз знам откъде да се тръгне и ще бъде доказано, че той няма една стотинка доказан доход. Всичко е от пране на пари, от рекет, от търговия с влияние…

Вие знаете ли, че Пеевски е собственик на половината дружества, които имат сключени договори с държавни фирми, където, разбира се, им продават на завишени цени.

Голяма част от известните фирми на Пеевски са фалирани и продадени, но той държи с бланкови джира голяма част от онези, които имат договори с държавни фирми – като се започне от кетъринг фирми, мине се през такива за варовик и се стигне до охранителни фирми. Затова на него му е нужен Борисов като премиер – за да не му се прекратяват договорите, за да печели обществени поръчки, финансирани от ЕС, от държавния и общинските бюджети.

- От кого е зависим Делян Пеевски?

- Много е трудно да се каже от кого точно, знае се кои зависят от него. До каква степен вече е зависим например от Доган, аз самият не знам. Защото през тези години, след фалирането на КТБ и нейното разграбване, Пеевски успя до голяма степен да се еманципира от Ахмед Доган. Дори не бих се учудил, ако посегне и на лидерството му в ДПС.

Много хора говорят, че Пеевски е зависим от хора от службите, които на практика са го лансирали на преден план. От тях едни вече са с памперси, но други не са – на средна възраст са.

В крайна сметка няма, как един човек до такава степен може да успее да овладее цялата държава, ако някой не му е предоставил, разбира се, целия този материал?! Аз нямам никакво съмнение, че в основата на държането в подчинение на хора с положение – политици, магистрати, бизнесмени, е база данни от компромати за тях. Компромати, акумулирани по най-различен начин и в различно време.

Говори се, че покрай всички тези връзки със службите, са поемани и ангажименти към руски служби от страна на Пеевски и на майка му. Точно затова, например, се опитват да хвърлят това върху мене някакви връзки с Решетников и т.н. Че аз на този г-н Решетников не съм му виждал никога очите.

- А по чия линия е връзката на Пеевски с руските служби?

- Връзката на Пеевски с руските служби минава през българските служби.

- През Ахмед Доган?

- И през Ахмед Доган, разбира се.

- Какъв е Вашият коментар за настоящите горещи събития в България – над 80 дни протести с искане оставките на премиера Бойко Борисов, на правителството му и на главния прокурор Иван Гешев? Какво ще се случи с Бойко Борисов, предстои и т.нар. „Велико народно въстание IV”, световната преса в вперила поглед върху България?

- Не бих искал да гадая какво точно ще се случи, но съм съгласен с оценките, че протестите постигнаха своята цел. Те първо изкараха кирливите ризи на Борисов и на задкулисието извън България. Никога до сега България не е била в центъра на международното полезрение толкова дълго време и толкова отблизо. Никога не са се появявали толкова много статии за България и то в най-значимите международни медии, както през това лято. В тази си част протестът е успял.

Дали Европейска комисия ще има смелостта да посочи Борисов, аз дълбоко се съмнявам. Първо, защото ЕК досега само е показвала колко е лицемерна. Особени надежди в това отношение аз не тая, но за сметка на това нямам никакво съмнение, че Борисов вече е политически труп. И че той в крайна сметка е човекът, който ще понесе огромната част от негативната енергия и ще плати най-високата цена за плачевното състояние, до което е докарана България и народът ѝ.

Така или иначе, партньорите на Борисов – Пеевски и Доган, в мафиотското им сдружение са „скрити“, те не носят пряка отговорност. Той е допуснал това състояние на нещата – от една страна да работи изцяло в техен интерес, а от друга – да дели сам негативите от участието си в управлението.

Интересен за мен ще бъде дебатът на 5 октомври, при очакваното, разбира се, отсъствие на Борисов и Гешев от Европарламента.

- Смятате ли, че отново ще се покрият и няма да явят на изслушване в Брюксел?

- Да, защото за да отидеш там и да отговаряш на въпроси, все пак трябва да имаш някакъв интелект. Оставям настрана пълната им езикова неспособност – и на Гешев, и на Борисов.
Някои се опитват да сравняват Борисов с Орбан, но аз смятам, че разликата межди тях е от земята до небето. Орбан все пак е образован човек, а не неук простак. Орбан, когато го викат, отива и се защитава. Той не е конформист, не е нагаждач, Орбан изразява ясно позициите си, с което ги дразни, разбира се. Най-много ги дразни с позицията си за „Отворено общество“ и Сорос. Докато Борисов до скоро беше в пълна хармония с хората на Сорос. Нека не забравяме кои са хората на Сорос в България и че те дълго време бяха негова основна опора. Сега обаче виждам, че и те са го изоставили, защото на практика той не им е изпълнил основната задача – трябвало е да се разправи с Пеевски и „центъра“ около Пеевски, но той очевидно се е провалил в тази битка и сега ще си понесе цената за това.

- Пеевски и Борисов не са ли едно цяло?

- Да, те са скачени съдове. Макар че и Пеевски в първия удобен момент, когато има възможност и решение, което включва отстраняването на Борисов, за да спаси себе си, ще го направи с най-голямо удоволствие, без изобщо да се замисли.

Така, че Борисов е приключил като политик, а колко време ще трае тази агония – не знам. По-важно е какви ще са резултатите от изборите – дали те ще са предсрочни, или редовни – много по-важно е, защото едно ново мнозинство на парламента трябва да разбие цитаделата на мафията. Цитаделата на мафията в момента се казва Висш съдебен съвет /ВСС/. От там са пипалата към прокуратурата и към съдиите, естествено, които са контролирани от прокурорското мнозинство във ВСС.

Очевидно е, че прокуратурата няма никакво място в съдебната система, очевидно е, че няма как да има общ Съдебен съвет, в който да се избират и кариерно да растат и съдии, и прокурори. Това е някакъв пълен абсурд.
Съвсем отделна е фигурата на главния прокурор и конкретната ѝ интерпретация в лицето на този главен прокурор. Той по стечение на обстоятелствата заема този висш държавен пост, иначе има поведение на уличен бандит. Да не говоря за множеството скандални информации за договорки и сделки с криминално проявени лица.

- Очевидно е, обаче, че Гешев се ползва с американски протекции от Амбасадата на САЩ и не случайно пред сградата ѝ в България има протести за оставката му.

- Разбира се. Щом американците приеха първо него. Никой не отчита на какво ниво е приеман, но фактът, че те си позволиха да приемат това лице, както и Цацаров, който е предмет на апликация по „Магнитски“, това беше един много лош сигнал на американците към българското общество. Сигналът е подкрепа за действията на тези фигури в България.

- Нелепо е и обявяването от страна на американците на съдия Андон Миталов за корумпиран и защитаващ руските интереси в България. Та той нито е отстранен от длъжност, а в същото време разписва претърсването в дома на асансьорния бос Илия Златанов от сагата „Осемте джуджета“, както, ако не греша, и разрешението за влизането на прокуратурата в Президентството.

- Определям този анонс на американците като техен изключителен провал. Пълно разочарование за българите и мисля, че разбиха всички позитиви от тяхната политика в последните 30 години в България само с този срамен акт.

Освен това в Специализирания съд няма един, който да не е одобрен лично от Пеевски, или поне от Цацаров или Гешев. А този съдия Андон Миталов, съдийските му права са възстановявани по искане на бившия тъст на Делян Пеевски – Васил Петров, който беше член на ВСС.
Аз нямам никакво съмнение, че съдията е бил „помолен“ учтиво да пусне Николай Малинов да пътува за Москва, защото Малинов участва в една изключително гнусна и мръсна игра с прокуратурата и Делян Пеевски за отклоняване на внимание от истинските хора на руснаците в България, и по точно - от себе си.

Малинов поема „риска“ да говори за Решетников, за Малофеев, по мой адрес и т.н. с една единствена цел – да обслужи техните интереси (на Пеевски и сие) , а той да прави политическа кариера. И както вече е известно, тръгнал е да прави партия „Русофили“.

Съдия Андон Миталов е и съдията, който е направил споразумението с т.нар. „изнудвачи“ на Пеевски и Доган по френския доклад. Същите Пеевски и Доган казват, че никой не ги е изнудвал, а набедените за изнудвачи казват пред съдия Миталов, че са изнудвали Пеевски и Доган, за да могат да излязат от ареста. Били са самите те изнудвани да го направят за свободата си. Така, че е ясно какъв е този съдия. Той от една страна е уж „ударен“, а от друга страна, всичко прилича на постановка пред американците и кариерата му се развива изцяло под контрола на прокуратурата и Пеевски и продължава да върши техните мръсотии.

- Готов ли сте при промяна на политическата обстановка в Българя и при дезинфекциране на средата да се върнете и да свидетелствате за извършени престъпление от управляващата мафия?

- Винаги съм заявявал, че съм готов да го направя, стига да има кой да ме чуе и да ми гарантира живота. Иначе за какво да се явявам пред съд в процес, който е скалъпен, по дело, което е фарс и съшито с бели конци, за да доказвам. Какво да доказвам?! Нека прокуратурата да докаже, че аз съм взел една стотинка от парите, за които претендира, че са взети от мен.

- Нямам предвид само за свидетелстване по делото за КТБ, а по други случаи. Вие разполагате с достатъчно чувствителна информация, предполагам, бил сте в тези среди? Споменавали сте, че са Ви рекетирали от политици, за да не бъде срутена банката.

- Ако има условия за това, ако обществото е узряло, ако има адекватни и обективни прокуратура и съд и ако има достатъчно гаранции за моята сигурност, с най-голямо удоволствие ще го направя.

- А дали Пеевски ще запази позицията си на всевластен след слизането на Борисов от власт, като е и известно, че той повече няма да бъде никога премиер?

- Абсурд! Аз мисля, че Пеевски и Борисов са "астрални близнаци". Успехите на Пеевски са благодарение на Борисов. Борисов му даде тази голяма сила. Не виждам кой оттук нататък ще посмее да се обвърже толкова тясно с Пеевски, за да му изпълнява всичките желания. Още повече, вече е разбит и митът за прокуратурата, предстоят промени, знае се и кои са хората на мафията в системата, във ВСС… Няма как Пеевски да остане.
А който иска да си унищожи кариерата, а и себе си, може да се свърже с Пеевски.

- Очевидно е, че главният прокурор Гешев също си отива, но като че ли се прокрадва една възможност да се задържи на поста си и това е да арестува Бойко Борисов. Смятате ли, че ще посмее да го направи?

- Не, той тия възможности ги пропиля. А и вече никой няма да му повярва, дори и да арестува Бойко Борисов. И доколкото знам, го държат с много яки компромати, така че дълбоко се съмнявам да посмее изобщо да тръгне да го прави.
____________________________________________

Закрито заседание на комисията, 7.04.2015 г.

Изслушване на Димитър Георгиев – председател на ДАНС, Евгени Евгениев – директор на
Специализирана административна дирекция „Финансово разузнаване“ в ДАНС (от юни 2014 г. е
зам. директор, а от ноември 2014 г. – директор) и Цветан Гунев – подуправител на БНБ и
ръководещ банков надзор в периода 20 юни 2013 – 21 януари 2015 г.
***
Румен Гечев: …Имам информация, че доста от банките не са далеч от това, което става с КТБ, със
свързани лица. Същата история, само че портфейлът е малко по-разтворен. Това е публична
тайна. Купуват си самолети, купуват си футболни отбори, имат вили и имоти в Швейцария. А
какво правят нашите сили за сигурност? Пият кафе! …
… Случаят с Централната банка беше същият – измиване на ръцете с г-н Гунев …
***
Евгени Евгениев: … Информация за съмнителни операции относно отпускане на кредити между
съмнителни лица, свързани с КТБ акционери, не е получавана…
***
Радан Кънев: … По информациите, подавани към ГДБОП и прокуратурата, ДАНС има ли
механизъм за проследяване какво се случва? Има ли механизъм да светне лампичката, че
прокуратурата е чадър? Или ГДБОП? Иначе клоним да кажем, че Цветан Василев сам си е
източил банката. Ако кажем това на обществото, ще ни бият.
***
Димитър Горов: … Оставам с впечатление, че не сме поканили точната дирекция, която да ни
даде информация за престъпленията в КТБ, или изпадаме в ситуацията, че на прокуратурата й
пречи законът, на БНБ ѝ пречи законът. Ако законът пречи и на ДАНС, значи държавата не е
защитена от всяка гледна точка. Законът ли пречи на институциите да установят какво се е
случило в КТБ? Ако до 2014 г. в КТБ не е имало никакви проблеми и това не е било проблем за
БНБ, за прокуратурата, за ДАНС, то какво е станало през 2014 г., за да се стигне до тази ситуация?
Десислава Атанасова: … Миналата година ДАНС беше около сградите на КТБ. По каква причина,
след като не е имало сигнал?
***
Димитър Георгиев: … Има и други банки, които под една или друга форма имат процеси с
промяна на собственост, което означава, че банките са проблемни …
***
Йордан Цонев: … И чуждите банки дават необезпечени кредити. Точно тези мениджъри
развиват сериозна атака към банките с български собственици. Ако рухне още една банка, аз
лично поставям под въпрос борда. Аз съм човек, който го е въвеждал, и знам принципите на
функционирането му. Рухне ли банка, ще рухнат минимум още пет. Мога да ги изброя, но не е
нужно. В тези банки гарантираните депозити са приблизително 10 млрд. лв. Финансовата
система и бордът не могат да издържат това, защото ще се наруши връзката между защитата на борда с необходимите резерви, голяма част от които са в банковия сектор. Има хора, които
работят това да се случи. Казвам го пред комисията, за да не е неказано.
Предстои смяна на регулатора. Има опити определени кръгове да вкарат в регулатора точно това
под маската на оздравяване на болните банки. Такова чудо във финансовата система в света
няма. Банките, които имат проблеми, трябва да бъдат оздравявани бавно, под надзора на
регулатора и Вашия надзор – много бавно и полека …

За комисията става ясно, че са объркали дирекцията в ДАНС, която искат да „разпитат“ и
викат за следващо заседание още един директор. Следва опит на Йордан Цонев да прекъсне
работата на комисията и отново да не бъде изслушан Цветан Гунев. Само две извадка от
неговото изслушване сме избрали.

Десислава Атанасова: Тези документи по кредитните досиета може да са липсвали и при
инспекциите на място, само че никой да не ги е проверявал
Цветан Гунев: Изключено! Това означава инспекторите да са прегледали папка примерно с
един лист.
Румен Гечев: Кредитните досиета не се държат само на едно място.
Цветан Гунев: Има работно копие.
Румен Гечев: Има поне още две. Някои банки си правят и трето копие. Ако едното копие изчезне
трябва да го има на друго място, може и електронно. Няма как да изчезнат едновременно
всички.
Цветан Гунев: Това искам да кажа. Одиторските компании казват, че няма документи. Първите
10 дни на одита, което е абсолютно невъзможно – 10 дни да се направи такъв одит, толкова
сложни взаимовръзки … Управителят Искров на 11 октомври 2014 г. казва: „Липсват, а най-вероятно са унищожени голяма част от кредитните досиета.“ Ще светна една лампичка. Преди
квесторите имаше едни други квестори, помните ли?
***
Филип Попов: Има ли друга банка в България от такъв тип – с такива еспивита?
Цветан Гунев: Да.

Закрито заседание на комисията, 21.04.2015 г.

Изслушване на Димитър Георгиев – председател ДАНС, Евгени Евгениев – директор на
Специализирана административна дирекция „Финансово разузнаване“ в ДАНС и Данчо Желев –
директор на дирекция „Финансова сигурност“ от 02.06.2014 г.
***
Данчо Желев: … През декември 2013 г. при извършения анализ на средата за сигурност за 2013 г.
е отчетен като рисков фактор за стабилността на банковата система високото ниво на
необслужваните кредити. Отчетена е и продължаващата негативна тенденция банките да
провеждат политика по преструктуриране на лошите си кредити, като при възможност
увеличават срока за погасяване на лихвите и на главницата. Изготвят се нови погасителни
планове, които са съобразени с текущото състояние на техните клиенти. Такова
преструктуриране на тази кредити води до редица рискове, свързани с тяхното бъдещо
обезпечаване, тъй като за всеки лош кредит банковите институции трябва да осигуряват
съответните провизии съгласно Закона за кредитните институции … Тези основни рискове са
включени и в Годишния доклад за дейността на ДАНС за 2013 г., който е предоставен на
Министерски съвет на 31 януари 2014 г.

Малко по-късно ще видите, че в отговор на въпрос на Десислава Атанасова какво се е случило
с този доклад, Димитър Георгиев обяснява, че докладът не е разгледан от Народното
събрание. В разсекретената тази година стенограма се коментира отново този факт.

… Предвид гореизложените официални данни през май 2014 г. финансовите експерти, с които
сме контактували в този период, са изразили мнение, че КТБ е с добра капиталова адекватност и
добро балансово число на ликвидност. По тази причина, според тези експерти не би било
проблем, ако от Банката бъдат изтеглени приблизително 100 млн. лв.
… В началото на 2014 г. е отговорено на така полученото запитване, като към момента в
дирекция „Финансова сигурност“ не е имало информация за данъчни нарушения или
престъпления по отношение на Цветан Василев и свързаните с него юридически лица.
След масово тиражиране в медиите, проведени на 13 юни 2014 г. действия по разследването в
офиси, ползвани от дружества, контролирани от Цветан Василев, беше отчетено зараждането на
масова психоза сред гражданите, които са клиенти на КТБ, свързана със сигурността на
депозитите им в Банката. Във връзка с горното бяха планирани и проведени мероприятия по
придобиване на актуална информация за така зараждащите се процеси. Според придобитата
информация само в рамките на 16 юни 2014 г. от КТБ са били изтеглени около 28 млн. лв.
депозитни средства. Придобитата информация е за масови струпвания на граждани на 17 юни
2014 г. пред централния офис на Банката в град Варна. В този период информацията
своевременно е докладвана на председателя на ДАНС и, предполагам, и на по-горните нива в
държавата.
Предвид така развилите се процеси обобщената информация от този период на 20 юни 2014 г. е
изпратена до президента, председателя на Народното събрание и министър председателя.
… На 26 август 2014 г. е изпратена информация до кабинета на министър-председателя относно
отражението на ситуацията на КТБ върху финансовата сигурност на страната.
… На 29 август 2014 г. е изпратена справка също до министър-председателя относно придобита
информация за незаконна схема, в резултат на която е възможно допълнително да се утежни
положението на КТБ. Това беше информации във връзка с цесиите и съответно прихващания по
кредити и депозити в КТБ. Тогава очертахме основните рискове и заплахи, които могат да
настъпят, ако се реализира такава сделка.
***
Искрен Веселинов: … Уважаеми г-н Желев, слушайки Вашето експозе, ми направи впечатление
един израз: масовото тиражиране на действия на службите за сигурност е преразказано в
офисите на КТБ, довело до истерия. Същевременно имаме доста подробна разбивка от Ваши
действия, които са предотвратили подобна истерия, казвате Вие, в ПИБ. Въпросът, който се
налага от само себе си с оглед на това, че цялата сага е доста, как да кажа, доста публична и
дълга, имаше едни закани за убийства, едни арести, пък после се оказа, че няма доказателства и
прочее. В тази посока правени ли са някакви действия от страна на Вашите служби, тъй като това
е също аналогично действие за разклащане финансовата сигурност на държавата? Извинявам се,
само уточнявам, както и медиите, които разпространяваха тези слухове.
Данчо Желев: Благодаря Ви за въпроса. Специално по отношение на КТБ бяхме създали
организация идентична с организацията, която беше създадена във връзка с ПИБ, така че
третирането на двата случая, ако може така да ги разделим, беше по един и същи начин.
Естествено, при втория случай вече бяхме много по подготвени за по-активни действия. Бяхме си
създали много по-добра организация и съответно имахме възможност за по-добро
противодействие, като в първия случай с КТБ имаше определени публикации в определена
посока. Докато в случая с ПИБ успяхме да докажем, че става въпрос за организирана негативна
кампания срещу Банката. Успяхме да докажем кои са конкретните лица, с конкретни действия от
тяхна страна, със съответните доказателства. Беше докладван случая в прокуратурата и вече под
ръководството на прокуратурата имахме възможност да вземем необходимите мерки за
наказателната отговорност на тези лица.
Искрен Веселинов: Може ли едно уточнение?
Десислава Атанасова: Да, разбира се.
Искрен Веселинов: Тоест Вие казвате всъщност, че не сте стигнали до първоизточника на това
масово тиражиране на информация, а не че не сте го търсили? Защото аз го гледах по
телевизията този първоизточник, без да е нужно някакви специални действия да предприемаме.
Данчо Желев: Тук все пак трябва да отчетем, че в случая ставаше въпрос за официални действия
от прокуратурата. Това че се тиражират официални действия беше много трудно да го
квалифицираме като негативна кампания срещу съответната институция….
***
Десислава Атанасова: … Обърнахте внимание на периода, през който ДАНС е докладвала на
различни институции за доклад през декември 2013 г. Виждам, че съгласно Закона за ДАНС този
доклад се изпраща на Министерски съвет и се внася в Народното събрание. Понеже нямам
спомен, вероятно колегите, които са били в Комисията по вътрешна сигурност, биха напомнили
дали такъв доклад е бил внесен в Народното събрание от Министерски съвет?
Димитър Георгиев: … Докладът е подготвен съобразно Закона в съответния срок, предоставен е
за внасяне в Министерския съвет. Защо е внесен, не мога кажа, но в последствие е върнат.
Включително се опитахме да го внесем в рамките на тази година, но ни беше върнат от
Министерски съвет, тъй като не е актуален към настоящия момент и не следва да се внася сега, а
би следвало да се разглежда този доклад, който е за 2014 г., така че този за 2013 не е внасян на
вниманието.
Десислава Атанасова: За 2013 г.?
Димитър Георгиев: За 2013 г., да. Това е Годишния доклад за дейността на ДАНС. Всъщност не е
разгледан от Народното събрание през миналата година. Не мога да кажа защо не е внесен и
защо не е разгледан целия доклад.
Десислава Атанасова: Но той касае и състоянието на КТБ, нали така правилно чух, разбрах от
казаното от г-н Желев?
Данчо Желев: Не касае конкретно КТБ, тъй като тези доклади ги даваме обезличени от
конкретни банки, но касае основни рискове и заплахи, които сме констатирали по отношение на
банковата система.
Десислава Атанасова: Има такива констатации в този доклад?
Данчо Желев: Има, да.
***
Данчо Желев: Специално по въпроса дали в ДАНС е извършена проверка по публикациите на в.
„Капитал“, аз поне, след като съм директор, не успях да установя извършена такава проверка по
подобни публикации.
***
Данчо Желев: По отношение на акцията от 13 юни 2014 г. не сме имали никакво участие – нито с
разследващи, нито с оперативни акции, така че няма как да сме Ви полезни по отношение на
този въпрос.
***
Десислава Атанасова: … Кого да поканим, г-н Цонев?
Йордан Цонев: Нямам идея, колегата Гечев да каже.
Румен Гечев: Нямаше ли тук да каним председателката на Комисията на регистрираните
одитори?
Десислава Атанасова: Мисля, че е необходимо. Да си разпределим по някакъв начин
заседанията, защото трябва да работим вече, може би в един момент и по законодателните
промени. От ДАНС са ни изпратили – ще ви ги пусна, днес е дошло, 14 предложения, което ни
улеснява в голяма степен. От БНБ също, ако извадим от протоколите разни предложения на
Банков надзор, можем нещо да направим. Кой друг да поканим като институция, която би ни
била полезна? (Шум и реплики) Добре, господин Цонев, Вие ще помогнете, заедно с господин
Чобанов и господин Гечев, като финансови експерти. Съжалявам, да не обидя някой друг.
Госпожа Савеклиева е работила в банка, тя сигурно би била полезна по отношение на
документите.

За комисията става ясно, че двамата директори от ДАНС, с които говорят, са на тези
постове от юни 2014 г., а предшествениците им, напуснали „по собствено желание“ са вече
извън системата на ДАНС. Викат другите двама…

Петото заседание на комисията, 28.04.2015 г.

Стенограмата е с гриф „Поверително“ до 2020 г.

Десислава Атанасова: Длъжна съм да отбележа, че предния път, съгласно уговорката, която
имахме след заседанието на комисията с г-н Георгиев, той е изпратил в срок отговора на
писмото от комисията, с което ни е изпратил и материали. От една страна е отговорил на
въпроса на г-н Гечев по отношение на лицата, които са управлявали „Финансова сигурност“ и
„Финансово разузнаване“ и ни е изпратил и въпросния доклад за дейността на ДАНС за 2013 г.
Тези документи се намират тук. Докладът на ДАНС е от 195 страници, няма как всички да се
запознаем в момента. Той ще бъде в секретното деловодство и всеки там може да го прочете.
Румен Гечев: За КТБ има ли нещо?
Десислава Атанасова: Няма. Абсолютно дума няма за КТБ, поне аз не видях. Видях, че има част
финансова сигурност, ако искате може тази част да я прочетем. А предходната информация,
която сме поискали, е с гриф „Поверително.“

Атанасова изчита справката за Александър Билев и Полина Кавръкова.

Румен Гечев: Г-жо председател, уважаеми колеги! ДАНС не ми отговори нищо, не съм доволен
от техния резултат. Аз знаех и Ви казах, че те са напуснали, естествено „доброволно“ точно преди
срива на банките. Оттук следват въпроси: попитах и няма отговор тези хора защо са напуснали,
след като…
Десислава Атанасова: По собствено желание.
Румен Гечев: По собствено желание – може, това е тяхна работа. Кой да отговори – леля ми? Аз
питам ДАНС – това те трябва да знаят. Ако те не знаят, кой трябва да знае? Как така са напуснали
двамата точно преди срива на банката?
ДАНС на Република България е пропуснала между другото 4 милиарда. Това не може да мине
без разследване, уважаеми колеги! Тук трябва да има разследване от А до Я. кой е пропуснал,
трите имена, ЕГН, служебните лица, които не са си свършили работата. (…) Калинки летят в ДАНС,
защото това са калинки. Едно изречение не са написали за КТБ, просто съм потресен! Едно
изречение няма в доклада им! А кой беше казал, че е скрит доклад за КТБ от правителството? В
медиите имаше такова нещо, някой казвал ли е?
Реплика: От парламента, не от правителството.
Румен Гечев: От парламента. Е кой е скрил? Сега трябва да се каже обратното, че никой не е
скрил нищо, защото няма какво да се крие. (…) Отговорете на ДАНС, с това завършвам: нищо не
са отговорили на моите въпроси. Аз не ги питам да ми кажат неща, които аз знам. Тогава да ги
закрием. Нищо не са свършили ДАНС. Абсолютно! Нищо!
Снежана Дукова: Не може ли да се извика Писанчев? … В този момент Писанчев носи
отговорност за всичко. Защо ще търсим отговорност от човек, който е там от 2 дни? Има
предложение да се извика Писанчев и да отговори на тези въпроси, които постави проф. Гечев.
Румен Гечев: Единственото е, че новият човек, който е, по-свободно може да разследва
предишния. Нали не очаквате, че Писанчев или Мисанчев ще дойде и ще разкаже как е станало
всичко? Нека да дойде, това е хубаво, но те няма да си разкрият картите сами. Кой го е довел, с
трите имена, защо ги е довел, примерно счетоводител от Добрич, не знам откъде, няма
значение. По какви качества? Конкурс ли е имало? Как се става шеф на „Финансово разузнаване“
на ДАНС? Човек, който няма една секунда стаж в банка? Аз гледах биографията. То няма стаж в
банка. Там вървят други скандали с ДДС, в пресата има стотици публикации, за които от ДАНС
въобще не ни казват нищо. Чакай, ние няма да даваме парите на българския народ за големите
им заплати и те да си пият кафето цял ден! Това е нечувано, колеги, за агенция по сигурността да
проспи 4 милиарда! Това е изумително просто. И ние тук ще стоим и какво – ще им приемаме
някакви писъмца – уведомяваме Ви, че слънцето изгря и настъпва пролет. Аааа!

Членовете на комисията коментират и предишния председател на ДАНС Цветлин Йовчев,
който също следва да бъде извикан, заедно с Писанчев. Атанасова припомня, че вече е казано,
че това е цялата информация, с която разполага агенцията и, че няма да бъдат
предоставени данни за агентурата с която се работи, а Румен Гечев продължава с
възмущението си.

Румен Гечев: Въпросите, които са важни в този случай: как са назначени тези двамата юначи на
двете места? Как? Кой ги е препоръчал? По какъв механизъм са назначени – конкурс ли е… Оттук
ще видим кой е поръчителят, поне на мен ми е пределно ясно накъде отиват нещата. Те са
сложени там, за да мълчат, за да може да мине цялата операция… Това и децата го виждат.
Иначе г-жо председател, с какво ще завършим тази комисия? Ще слушаме врели-некипели три
месеца – Алиса в страната на чудесата. Моето време е ценно. Няма какво да им слушам
безумиците тука!
Десислава Атанасова: На нас не е основната ни цел да изслушваме ДАНС…

В крайна сметка Йордан Цонев се намеса и обяснява, че и да дойдат да ги питат пак няма кой
знае какво да научат, след което насочва вниманието на всички към т.нар. одитни доклади,
въз основа на които бе отнет лиценза на банката. От стенограмата става ясно как са били
изготвени те, кой е лобирал за тях. Става ясно и как реално всички си затварят очите за
начина, по който са направени и се съгласяват да ги приемат, защото няма други документи,
на които да се опрат, колкото и да е съмнителна тежестта им.

Закрито заседание на комисията, 12.05.2015 г.

Обсъждат се докладите на одиторските фирми, както и доклада на Комисията за надзор на
независимите одитори, постъпили писма от синдиците на КТБ, с приложени документи, в
отговор на запитване на комисията, и други постъпили писма.

Йордан Цонев: По отношение действието и бездействието на органите. Очевидно е, че има
бездействие. Ние го констатирахме. И там имаше пинг-понг. Играхме тука тенис, кой ще
отговори на въпроса, нали – пак да ги извикаме, пак да се гледат: Къде е?! Кой ще отговори?!
Значи, достатъчно е това, което видяхме, това, което прочетохме, и да го опишем в доклада.
Бездействали са ДАНС, бездействали са БНБ. Имаме реални съмнения, но не е наша работа, а на
Прокуратурата, че някои бездействия са мотивирани, както се изразява проф. Гечев. Да го
доказва Прокуратурата. Ние да изясним в Доклада това, което прочетохме, видяхме и чухме.
Престъпен модел на функциониране и управление на банката – защо, по какъв начин и така?

Закрито заседание на комисията, 21.05.2015 г.

След получаването на стенограмите става ясно, че това заседание е само частично
закрито, но за това няма информация нито в дневния ред на заседанието, нито пък е
публикувана стенограмата от публичната му част. Защо ли? Липса на публичен интерес
вероятно според администрацията на НС в стил „Хайде сега какво да им публикуваме
стенограми, така и така пише, че е закрито заседанието…

В дневния ред (закритата част на заседанието) влиза изслушване на Полина Кавръкова –
директор на специализирана административна дирекция „Финансово разузнаване” в Държавна
агенция „Национална сигурност” в периода януари 2012 г. – май 2014 г.;
г-н Александър Билев – директор на дирекция „Финансова сигурност” в Държавна агенция
„Национална сигурност” в периода 2009 г. – 2014 г.

В откритата част е предвидено обсъждане на постъпила в комисията информация:
– от БНБ – отговори на въпроси по отношение на вътрешния одит на институцият;
– от синдиците на БНБ в КТБ – цялостната кореспонденция между квесторите на БНБ по време
на квестурата и Фонда и между БНБ и Фонда.
– писмо от Нели Кордовска с болничен лист до 28.05.2015 г.
– обсъждане на законодателни промени в Закона за кредитните институции.
***
Димитър Байрактаров: Госпожо Председател, искам само да уточня, че Комисията до момента
е провела седем заседания – едно извънредно (!!!) , шест редовни, от които само две заседания
са били открити, останалите са били закрити. До момента поне аз на заседанията, на които съм
присъствал, информация с гриф „Секретно“ не е изнасяна. Нещо повече, всички бяхме
свидетели, че се изнася информация, която в общи линии е публично достъпна чрез медиите. На
базата на предложенията не можем непрекъснато да закриваме заседанията на тази Комисия,
нейните стенограми също да бъдат закрити и да няма публичност какво върши Комисията. …

По обясними причини и по молба на поканените заседанието остава закрито, но не е ясно
защо и следващите остават тайна.

***
Александър Билев: … КТБ е една от най-наблюдаваните банки и не би трябвало да има заплаха…
няма документи, в които да сме получили информация за пряка заплаха от фалит на банката.
Дискутирана е темата с БНБ, като там получихме уверение, че БНБ разполага с достатъчно
механизми на по-ранен етап от един фалит да вземе адекватни мерки, така че това нещо да бъде
предотвратено. Говорим по принцип за банковата система. КТБ я визирам, тъй като не само тя е
имала проблеми. Знаете, когато настъпи гръцката криза, имаше опасения от влиянието на
гръцките банки – от техния процент, който имаха тук, някоя от тях да изпадне в такова
положение. Получихме уверения, че това са български юридически лица, които работят по
законите на България и БНБ има във всеки един момент механизми, по които да предприеме
адекватни действия за неутрализиране на тази заплаха…
***
Десислава Атанасова: … Изпратих писмо до БНБ по отношение на вътрешния одит на БНБ.
Колегите разполагат с него. Въпросите са за методиките, процесите, процедурите, практическите
насоки на вътрешния одит на БНБ.
Господин Искров ни отговори, че са планирали одитни ангажименти и на вътрешния одит, и на
„Банков надзор“, и „Надзор на наблюдение на кредитните институции“ и т.н. При един от
одитите на специалния надзор са констатирали, че при осъществяване на функцията, свързана с
превенция и борбата срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма, дирекция
„Специален надзор“ си е взаимодействала с Агенцията за финансово разузнаване към
Министерството на финансите. База за това взаимодействие – говоря за цялата банкова система
и за всички банкови институции – е инструкция от 2003 г. Със създаването през 2008 г. на ДАНС,
Агенцията за финансово разузнаване престава да функционира в рамките на МФ и се
преобразува в специализирана административна дирекция „Финансово разузнаване“ в
ДАНС. След настъпилата промяна взаимоотношенията с ДАНС не са регламентирани,
разпределението на отговорностите при извършване на съвместни проверки не е ясно
определено – това констатира вътрешния одит на Дирекция „Специален надзор“ в БНБ.
***
Александър Билев: … Информацията, която сме придобивали по отношение на КТБ, е в резултат
на провеждане на мероприятия, които не са били свързани с КТБ… Пак казвам: тази информация
не даваше по никакъв начин индикации за някакви финансови затруднения …
***
Румен Гечев: … ДАНС официално ни казва, че Вие нямате нито едно листче доклади за КТБ. Тук
не сме се събрали за общи приказки, ние сме Комисия за КТБ.
***
Александър Билев: … Ние нямаме достъп до централния кредитен регистър, където са описани
тези кредити. Как да знаем?
***
Радан Кънев: Аз ще приема за чиста монета това, че наличните публични данни не са водили до
извод за риск от фалит на КТБ, въпреки че ми се струва абсурдно – съвсем честно го казвам. Аз
не съм финансист, може би от гледна точка на лаика да има риск, а от гледна точка на
професионалиста няма. И явно в такива случаи често пъти професионалистът не е прав!
Моят въпрос е следният – Имаше ли данни за други рискове, свързани с финансовата сигурност?
Забравете риска за фалити, не говорете за ликвидни възможности на банката.
Александър Билев: По отношение на КТБ ли?
Радан Кънев: Да, по отношение на КТБ, с оглед на фактите, които проф. Гечев изложи – броя на
кредитите, наличието на обезпечения, характеристиката на физическите лица, които получават
тези суми, и характеристиките на юридическите лица, които получават тези суми.
Ще конкретизирам още малко повече. Когато значителна сума пари по необезпечени кредити
попада в офшорна фирма, за която до ден днешен твърдим, че нямаме идея кой е собственикът,
след което тези суми се инвестират в българския военно-промишлен комплекс, това нещо може
ли да остане незабелязано от ДАНС? Отговорете, за да знаем и за в бъдеще. Или не във военнопромишления комплекс, а в национален телекомуникационен оператор, който е собственик на
цялата канална мрежа на държавата? Или в НУРТС, или нещо подобно? Това представлява ли
рискове за националната сигурност и за финансовата сигурност, като операции само по себе си?
Има ли ДАНС капацитет да осъществява наблюдение и мониторинг – не ме интересува какъв
капацитет – дали се закачате за компютрите, дали имате агентура. Разбрахме, че няма да кажете
дали има агентура в банките, или няма. (Шум, смях, оживление и реплики.) Според мен е друго.
Този тип операции забелязват ли се всъщност от ДАНС и има ли ДАНС капацитет да ги забележи?
Ако приемем, че Вие не знаете кой е собственикът на офшорките, които след това са придобили
ключови предприятия за националната сигурност, можем ли към днешна дата да допуснем, че
това е „АлКайда“? Или спокойствието на ДАНС всъщност се дължи на факта, че много добре през
цялото време и благодарение на агентурния апарат, който е съдействал в този процес, чудесно
знаете кой е собственикът, за разлика от всички нас?
Александър Билев: По отношение на това дали тези инвестиции във въпросните компании,
които изредихте, представляват заплаха за финансовата сигурност, отново казвам, че тези
операции не могат да минат незабелязани от органите, които могат да контролират финансовите
потоци на една банка – това са много пари. Освен това има и други комисии, които наблюдават
тези инвестиции.
По отношение на това дали офшорките представляват заплаха за националната сигурност, когато
се инвестира във военно промишления комплекс, аз не съм компетентен да дам отговор, тъй
като в ДАНС има дирекция, която отговаря за това нещо.
Радан Кънев: Ама чакайте, Вие виждате финансовия поток…
Александър Билев: Не, ние финансовият поток не го виждаме.
Радан Кънев: Как не го виждате?
Александър Билев: Как да го видим?
Радан Кънев: Е, Вие нищо не виждате тогава!
***
Александър Билев: Цялата ми трудова кариера е в НСС и ДАНС.
Реплика: А сега?
Александър Билев: Безработен.
Янко Янков: Значи, Вие трябва да сте много…
Румен Гечев: Значи, напуснахте, за да сте безработен…
***
Радан Кънев: … Искам да отбележа, че съм доста разтревожен от изречението преди малко, че
поради много доброто партньорство и комуникация ДАНС не вижда повод да наблюдава какво
върши прокуратурата в България. Ние сме такава държава, че всички пием ракия на една маса,
но трябва да си вършим работата успоредно с това.
***
…(Излиза н.п. Радан Кънев.)
Десислава Атанасова: Надявам се сте упълномощили някой от колегите как ще гласувате по
законопроекта? Дали приемате подобна формулировка, защото и това предстои?
Радан Кънев (говори в страни от микрофона): Както гласува Комисията.
Десислава Атанасова: Това е достатъчно информация. Добре.
***
Янко Янков: Може ли една процедура, госпожо Председател, съвсем кратка – 30 секунди.
Това което каза преди малко колегата – че основният извод, който можем да направим, е липса
на финансова стабилност.
Няма по-голяма вреда към националната сигурност, която може да се нанесе към момента, ако
някъде по медиите презентираме това. Молбата ми и въпрос на морал тук на колегите е, че по
никакъв начин не трябва да внушаваме, че в момента няма финансова стабилност. Това е найвредното, което можем да направим. В момента има пропуски, има неща, които нормативно
трябва да променим, но този извод по никакъв начин не трябва да го казваме.
И молбата ми към Вас, като председател, е да обърнете внимание в края на нашия разговор
много да внимаваме с медийните изяви!
***
Полина Кавръкова: … Бях директор на дирекция „Финансово разузнаване“ до 30 май 2014 г.
Макар и малко хаотично, ще подчертая причината, заради която съм напуснала. Аз нямах лични
причини, независимо че документите, които съм оформила, бяха, че напускам доброволно и по
лични причини. Бях помолена от настоящето към него момент ръководство на ДАНС да напусна.
Причините за това не знам. Аз бях не по-малко изненадана …
Румен Гечев: … Всички си спомняме какво беше казано – беше различно.
Реплика: От господин Писанчев.

От заседанието става ясно още, че Александър Билев е уведомен, едва предния ден, а Гечев
подлага на разпит г-жа Кавръкова като „вади“ информация от негови източници, че при
изпълняване на длъжността ѝ са налице конфликт на интереси, което тя опровергава и
отрича.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поли Пантев

    10 14 Отговор
    Пука му на иконома в хасиедата 2500 м2 на Бахамите, Борисов дали е политически труп.

    Коментиран от #35

  • 2 БОРИСОВ....ВОЖДА И УЧИТЕЛЯ

    15 24 Отговор
    А ТОЗИ Е ФИЗИЧЕСКИ Т...П

    Коментиран от #11

  • 3 Супер

    21 5 Отговор
    Един толуп по малко
  • 4 А ти какъв си?

    17 22 Отговор
    Сръбска плескавица.
  • 5 Биби Кинг

    26 22 Отговор
    Какъв е тоя ферман бе? Кой ше го чете? Цецо крадецо да връща парите и да идва пеш до Калотина! Да каже в съда с кой крадна държавните пари и остави общини и болници без бюджет!
  • 6 ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ...СРЪБСКАТА ПЛЕСКАВИЦА

    17 38 Отговор
    ЕЛА СИ У ДОМА....ГОЛЕМИ СТЕ МИШКИ С БОЖКОВ

    Коментиран от #9, #12

  • 7 Познат

    33 6 Отговор
    А така бе Василев, не мълчи като риба защити се, виж Божков. Всички знаем че си използван за да бъде извършен грабеж на близо 4-5 млрд лв! Ти не си толко черен както те представят пред народа, всичко е постановки, ама будалите ахкат пред телевизора за театралните акции
  • 8 Айдук Кольо

    17 7 Отговор
    Абе той че е труп труп ама неговите хора бая поразии и кражби ще извършат докат ги заровим... кат призраци са ха ха ха
  • 9 Чери

    9 6 Отговор

    До коментар #6 от "ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ...СРЪБСКАТА ПЛЕСКАВИЦА":

    Скоро и ще те поканя , знаем кой си !
  • 10 Българина

    23 4 Отговор
    Всичко в кочината ни смърди, та чак вони.Гнусотията в тинята е пълна.
  • 11 Трола на Мутрата

    13 7 Отговор

    До коментар #2 от "БОРИСОВ....ВОЖДА И УЧИТЕЛЯ":

    Идваме и за теб ! Скоро !
  • 12 Бай Ганьо

    14 9 Отговор

    До коментар #6 от "ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ...СРЪБСКАТА ПЛЕСКАВИЦА":

    Много скоро ще се разбере кои са мишките.ГЕРБавите ТУЛУПИ вече започнаха да напускат кораба.Някои даже и билети са си взели.Рано е чадо за радост.

    Коментиран от #25

  • 13 ААААХААА..АЕ СА ПУСНЕТЕ И ИНТЕРВЮ С

    13 14 Отговор
    ГАЛЕВИ , БОБОКОВИ И РЕШЕТНИКОВ ЗА ДА СИ ДОДЕМ НА...ДУМАТА!✊😂
    КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ ОЛИГАРСИ ОГРАБИЛИ СТОТИЦИ МИЛИАРДИ СА.... НЕВИННИ ГРАЖДАНИ И ДРУГАРИ,... ВИНОВНИ СА... ПРОКУРАТУРАТА, СЪДА И ...БОЙКО!!✊😂
    ДРУГ Е ВЪПРОСЪТ,..КЪДЕ ОТИДОХА МИЛИАРДИТЕ РАЗДАДЕНИ С КУФАРЧЕТА ОТ ЛУКАНОВ, КЪДЕ ОТИДОХА..МИЛИАРДИТЕ ОТ 400 ВЪНШНОТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА И... КОГА ТОЧНО СЪЩИТЕ ДРУГАРИ....СТАНАХА МИЛИАРДЕРИ?!?✊😂

    Коментиран от #14, #15

  • 14 На тях

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "ААААХААА..АЕ СА ПУСНЕТЕ И ИНТЕРВЮ С":

    Простихме
  • 15 Уййкмжг

    7 6 Отговор

    До коментар #13 от "ААААХААА..АЕ СА ПУСНЕТЕ И ИНТЕРВЮ С":

    Бобокови започнаха с една сладкарница. И са ми опъвали ушите, щото счупих един глобус, да се правя на нинджа. Читави са.
  • 16 ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ...СРЪБСКАТА ПЛЕСКАВИЦА

    8 9 Отговор
    АУУ, МНОГО УПЛАШИ БАЦЕТО
  • 17 Радев

    3 3 Отговор
    А народа му пика на гроба :)))
  • 18 Шопо

    2 7 Отговор
    Я не знам труп да къта $$$££££¢¢¢€€€€¥¥¥¥ в ЧЕКМЕДЖЕНЦЕТО
  • 19 ААААХАХАХААА....ДА ПИТАШ БЕЛГРАДСКИЯ

    10 8 Отговор
    И ДУБАЙСКИЯТ , (ПРЕСЛЕДВАНИ ОТ ЗАКОНА В ЦЯЛА ЕВРОПА)ЗА ТЕХНИТЕ МИЛИАРДИ Е КАТО ДА ПИТАШ...........ЕЛ ЧАПО (Оригинала)И ПАБЛО ЕСКОБАР,... КАКВО МИСЛЯТ ЗА...ПОЛИЦИЯТА!!!✊😂
    .....
  • 20 мали мали

    2 2 Отговор
    Тъпа кокошка,хитра лисица еиии тои го каза за всяко стадо един офчар му стига нали е просто,хахахаха
  • 21 започна

    8 6 Отговор
    Люба Кулезич предаването , герберастите да гледат

    Коментиран от #23

  • 22 Политкомисар

    9 10 Отговор
    Какъв е тоя циганин на снимката? Борисов ако е труп, то ние 7 милиона българи сме ''пръстта около този труп''! Пълни шкафове с пачки, раздава милиарди на доверени фирми и поръчва да закупи още 8 изтребителя, две подводници, два кораба и 4 фрегати въоръжени с Томахоук?? Що за труп е това Цветане и махнете снимката на този циганин от статията...
  • 23 Гледай ми К*РО

    8 8 Отговор

    До коментар #21 от "започна":

    Язе глеам.....11 .. въстанали ПАРТИЗАНИ у кебапчийницата .. "ПРИ ФАТМАКО"..на жлътите павета 😂
    БАБИКЯНКА ОЩЕ Е В НЕЛЕГАЛНОСТ

    Коментиран от #26

  • 24 Крадецът вика дръжте крадеца!

    9 9 Отговор
    Цар плъх се изказа!
    А тъкмо беше позабравен, заменен с друг мафиот в чужбина... Ама не! И той трябва да се изкаже сякаш не е ял от сиренето!
  • 25 ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ...СРЪБСКАТА ПЛЕСКАВИЦА

    7 6 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Ганьо":

    КАТО ГЛЕДАМ КАК ПГ НА БСП СЕ РАЗПАДА........
  • 26 започна

    6 6 Отговор

    До коментар #23 от "Гледай ми К*РО":

    хобаво ще ги видиш на 3-ти и на 5-ти ..
  • 27 мали мали

    3 2 Отговор
    До ком 26 кво въстание кво чудо такова не съм чел ни видял в историята ,догодина то ще е 200 тнн миришеше задминахте и турските сериали
  • 28 СусБе

    3 2 Отговор
    За труповете трябва екарисаж или крематориум а не да смърдиииии... та се не трае вече!
  • 29 Дон Буда Тиквоне

    7 4 Отговор
    Дреме ми на джипката, на шкафчето и на къщата в Барселона, че Цв. Василев ме нарича политически труп. Фалирахме КТБ с Доган и Пеевски, а Василев ще яде калая. Който се базика с мене, напуска БГ с 200!
  • 30 Daaaa

    9 3 Отговор
    Брей каква предълга статия е посветил мутренският сайт "фокис" на беглеца- крадец Василев. БРАВОС
  • 31 Въпрос

    9 7 Отговор
    А защо се дава медийна трибуна (а не затвор) на този мръсник?

    Коментиран от #34

  • 32 Кой68

    4 4 Отговор
    Много си гилате с Гошо-Тъпото на снимките....Добре изглеждаш до Сорос....Дали след фалита на фабриката ти в Сърбия,домакините ти няма да те натирят?
  • 33 реалиста

    2 0 Отговор
    ей гя истината
    Говори се, че покрай всички тези връзки със службите, са поемани и ангажименти към руски служби от страна на Пеевски и на майка му.
  • 34 Мъка

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Въпрос":

    Защото няма да може да си изкажеш недомислиците и да вземеш 25 ст.
  • 35 Hoho Boho

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Поли Пантев":

    "Борисов /.../ е политически труп"

    Дано не стане по-зле.
    Има лоши приятели.
    А той знае много....
  • 36 uud

    5 1 Отговор
    Значи мустаче, не си изчетох фермана, понеже по-бързо, ще изчета романа "Война и Мир" много си писал, много си се старал... но започвайки ферманчето ти ми стана ясно, че се мъчиш да обвиниш други, за собствените си грешки и как от крупен бизнесмен си станал аутсайдер! Еми нали всеки ламти за пари, явно на другите устите им са били по-големи и са успели да те глътнат! Довчера на чашка, а днес ... Затова къде минат парите огън изгаря - развалят отношенията! Дори дребната пара, да не говорим за милиарди!
    Понеже сте лакоми за влияние, мангизи и власт - все едно сте вечни и ще си ги пренесете там в отвъдното, та понеже сте алчни и лакоми, затова става така! И ти и пеевски и божков и всички сте от едно котило - не мога да съжалявам никой - нито да ви се радвам ...
  • 37 Иван

    2 0 Отговор
    Борисов е политически труп, но пък Цветан Василев вече е жив труп – сигурно пие от мъка от сутрин до вечер, това живот ли е, Цецо?
  • 38 Полина

    2 0 Отговор
    Цветан Василев в момента се държи като сърдита госпожичка, всички са му виновни и всички са лоши, но докато си правеше далаверите и крадеше парите от КТБ - всички бяха добри.
  • 39 Соня

    2 0 Отговор
    А Василев като какъв точно се изказва? И как не го е срам да съди когото и да било като самият той е потънал до шия
  • 40 анастасия

    2 0 Отговор
    Колко още трябва да толерираме подобни субекти като Васил Божков, и Цветан Василев ежечасно и ежеминутно да изказват мнение, когато самите те са престъпници, избягали и укриващи се вече години? Докога, питам докога?
  • 41 Калин

    3 0 Отговор
    Думите на човек, който превърна собствената си банка в пирамида за милиарди са без значение.
  • 42 Гошо

    1 0 Отговор
    БАте, ти ако ми паднеш, ще си фактически труп!
  • 43 Телерик

    1 0 Отговор
    А Цецо Василев е доказан лъжец и престъпник, който трябва да лежи зад решетките за фалита на пирамидата КТБ и кражбата на няколко милиарда лева.
  • 44 ЧОВЕК

    1 0 Отговор
    ЕЛА ДА СИ ПОЕМЕШ ОТГОВОРНОСТА, МАЛКО ТИ ОСТАВА, НИКОЙ НЕ ТЕ СЛУША КРАДЛЬО, В ЦЕНТРАЛНИЯ ТЕ ЧАКАТ С НЕТЪРПЕНИЕ ВСИЧКИ. НЕ ТЕ МИСЛЯ.......ОЛЕЛЕЕЕЕЕ...
  • 45 КРАДЦИТЕ

    1 0 Отговор
    КРАДЦИТЕ НА ПЕНСИИТЕ НА РОДИТЕЛИТЕ НИ,ИМАТ ПРАВО ДА ГОВОРЯТ САМО ОТ ЗАТВОРА. А ИНТЕРЕСНО КОИ НАШИ ПОЛИТИЦИ ГИ ЗАЩИТАВАТ ЗАЩОТО И ТЕ ЩЕ ИЗГОРЯТ ИТЕ СА МАЗАЛИ ФИЛИИТЕ....
  • 46 ЦИГАНИН

    1 1 Отговор
    ТРУП НЕ ТРУП РАЗГОНИ ВИ ФАМИЛИЯТА НАЛИ. АКО НЕ БЕШЕ БОЙКО ОЩЕ ДА КРАДЕТЕ НАШИТЕ ПАРИ. ВАСИЛЕВ И БОЖКОВ ТРУПОВЕ В ЗАТВОРА. КОЙТО ХГИ ПОДЪРЖА Е БОЛЕН И ТРЯБВА ДА СЕ ЛЕКУВА СЕРИОЗНО.
  • 47 ГОСТ

    1 0 Отговор
    БОЖКОВ И ВАСИЛЕВ ВИЕ СТЕ СЪЩИТЕ КАТО НАГЛИТЕ КОИТО ОТВЛИЧАХА И УБИВАХА ХОРА.....
  • 48 Грую

    0 0 Отговор
    Ами на тебе къде ти е банката бре? А пък сега някой си бил труп! Ами че ти какъв си? Я се върни в България да видим кой е повече труп!
  • 49 Иванов

    2 0 Отговор
    ЗАТВОР за фараон Цветан Василев! Василев, къде са откраднатите милиарди от КТБ?
  • 50 cpv

    1 0 Отговор
    Г-н Василев,като си толкова чист ела си в България и го докажи,тогава говори за политически трупове!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове