Причината за смъртта на полицейския шеф Пламен Петков са тежки травми, причинени от автомобила. Зам. началникът на Шесто РПУ загина при автомобилна катастрофа в сряда вечерта, след като автомобилът му "Фолксваген Пасат" излетя от виадукта на Скобелева майка и падна в дере. При падането, Петков който е бил без колан, е излетял от автомобила, а тялото му се озовало под тон ламарина, съобщи trafficnews.bg.
Взети са му кръвни проби, предстои и хистологична експертиза, която да установи състоянието на загиналия към момента на катастрофата.
Продължава досъдебното производство по случая. Както TrafficNews съобщи мантинелата, през която е излетял пасатът, е била компрометирана още преди три седмици. Там е имало сходно пътно произшествие, при което водачът е смачкал предпазната ламарина и излетял от шосето. След това обаче тя не е била възстановена. Катастрофата е станала на 7 септември.
Чия е вината за тази немарливост, която за която вероятно бе платено с човешки живот?
Въпросният участък е част от Републиканската пътна мрежа, но поддръжката му е повече от сложна заради двустранни и тристранни договори между звената в държавата и общинска администрация.
От АПИ обясниха, че за пътния участък от път І-8 "Пазарджик-Пловдив" от км221+140 до км 230+900 , обхващащ урбанизираната територия на Пловдив, включително ПВ "Скобелева майка" , на основание на Закона за пътищата е сключен Споразумителен протокол от ОПУ- Пловдив с община Пловдив за съвместно финансиране и поддържане на РПМ в чертите на града от 16.10.2019г. със срок до 31.12.2020г.
Съгласно същия, организирането и финансирането на дейностите по поддържането на път І-8 и пътните връзки на възела, са задължение на общината.
На практика отговорността е размита между две звена –едното от „Организация и контрол на транспорта” към зам.-кмета Тодор Чонов, а другото е „Строителство и инвестиции” към зам.-кмета Пламен Райчев. Оказва се, че и двете институции не са могли да направят нищо по въпроса, защото са в процедури… по ЗОП. С други думи в момента нито едната дирекция, нито другата може да ремонтира мантинелата, защото няма избран изпълнител за въпросните дейности.
Шефът на ОКТ Пламен Вълков коментира, че при повредени мантинели и всякакъв тип увреждане на пътната сигнализация от КАТ в следствие на ПТП изпращат писма. За въпросния участък подобно писмо те не са получили и макар да се правят обходи, те не са знаели за повредената мантинела. Те не могат и да възложат на фирма да оправи мантинелата, защото няма такава. Обществената поръчка за 541 хил. лева за полагане на хоризонтална пътна маркировка по уличната мрежа и поставяне на нова и ремонт на съществуващата вертикална пътна сигнализация по уличната мрежа е пусната на 19 август, а все още не е приключила. От ОКТ ще видят друго бюджетно звено, което би могло да извърши ремонта по спешност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Екстра бок е българин😂😂😂
16:48 02.10.2020
3 Това ме кара да изватя едно от фризера
16:48 02.10.2020
4 Maf1ata BG
16:49 02.10.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 БАЙ ТОШО ЩЕ ВИ КЪЛНЕ ОТ ОТВЪДНОТО
16:55 02.10.2020
7 миролюб бенатов
16:58 02.10.2020
8 Перник
16:58 02.10.2020
9 цербер
Коментиран от #11
17:00 02.10.2020
10 Иван
Коментиран от #12, #13
17:03 02.10.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Требва да умрат поне 50 човека
До коментар #10 от "Иван":
И 10 реиса че да стане наболял проблем и да се изпишат 5 милиарда за тва железо и да се откраднат парите затва се бавят да каже боки е то на това е много опасно и ше го ремонтираме веднага 5 милиарда евро без ддс струва железото17:11 02.10.2020
13 Кат прави обходи
До коментар #10 от "Иван":
Да граби пари от хората ....17:12 02.10.2020
14 Боки съм
17:12 02.10.2020
15 112
17:29 02.10.2020
16 Амммм
18:14 02.10.2020
17 Що без колан бре ?
19:07 02.10.2020
18 БОКЛУЦИ
19:40 02.10.2020
19 Някой
01:00 03.10.2020
20 Шаран БГ
от родата му не слагат колани, защото са "рода" до трета съребрена линия!
15:43 03.10.2020
21 минчо
16:25 05.10.2020
22 ЕБЛИЧа
17:41 08.10.2020
23 незнайко
17:55 14.10.2020