Българите, живеещи в чужбина, обединени в инициативата "Заедно будни", твърдо стоят зад исканията си да се въведе гласуване по пощата, електронно гласуване и машинно гласуване.
По време на вчерашното дълго извънредно заседание на Народното събрание бяха приети редица промени в Изборния кодекс, включително за машинното гласуване, но то беше ограничено само за територията на България. Най-голямата промяна обаче е промяната на пропорционалната система – тя ще влезе в сила при редовни парламентарни избори, а не а следващите предсрочни, които е твърде възможно да са съвсем скоро. По отношение на гласуването по пощата, имаше предложение на "Има такъв народ" да се направи, "ако е възможно", но засега народните представители не считат, че е възможно.
Ето какво пише в писмото на "Заедно будни":
Вие сте избраниците на народа в 45 Народно Събрание и имате привилегията да ни представлявате. От Вас очакваме да защитите конституционното право на глас на всички български граждани в България и по света. Ваш дълг е да гарантирате изконното право на глас на всеки пълнолетен българин.
Това, което научихме от отминалите парламентарни избори в извънредните условия на пандемия, е, че организацията на изборните секции по света бива изнасяна на плещите на хиляди доброволци, които полагат неимоверни усилия да изпълнят задълженията си по сложен, дискриминиращ срещу сънародниците ни по света и отнемащ много време аналогов процес, изискващ многобройни подписи, печати и заверки, които са електронизирани в 21-ви век и което излишно усложнява правилата и практиките на процеса за гласуване. Ние, участниците в този процес, искаме да направим всичко възможно този абсурд да не се повтаря - нито в близко, нито в далечно бъдеще. Снимките на километричните опашки пред много от секциите по света трогнаха всички. Дами и господа, нека не допуснем отново това.
Да се организират избори в чужбина е неимоверно сложно. Извън България не са предвидени постоянни списъци на гласуващите. Всеки избирател трябва да се регистрира наново при провеждането на избори. Прогнозите за броя на гласоподавателите по места са трудни, инфарктните ситуации в деня на изборите - неизбежни.
И все пак ние, гласувалите в тези екстремни условия, бяхме по-привилегировани от хилядите други българи по света, за които разстоянията до най-близката секция се оказаха непосилни.
Дистанционно гласуване по пощата - електронно и машинно гласуване има от десетилетия в повечето от страните, в които живеем. Изтъкване на аргумента, че някога, някъде този процес не е успял, е несъстоятелно. Опитът ни досега показва, че сегашната система не работи, стотици хиляди желаещи не успяха да гласуват.
Настояваме за промяна на Изборния кодекс и приемане на поправки гарантиращи изконното правото на българските граждани да гласуват. За много от българите в България и по света, живеещи на отдалечени места, дистанционното гласуване е единствената възможност да участват в демократичния процес.
Всички технически проблеми на дистанционно гласуване по пощата, електронно или машинно гласуване, както и организацията на самия процес имат вече добре изпитани решения в други страни.
Българите по света настояват да бъдат участници в демократичния процес у нас и смятат, че това е печеливша политика за страната ни.
Призоваваме всички народни представители към далновидност, мъдрост и надпартийност, като държавници - гарантирайте правото на глас на всеки български гражданин, както е предвидено в Конституцията на Република България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СЕЛО ТАНГАНАЙКА
Коментиран от #5, #7, #119, #129
09:33 30.04.2021
2 Гълабар
Коментиран от #80
09:36 30.04.2021
3 Кви
09:38 30.04.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Песимист
До коментар #1 от "СЕЛО ТАНГАНАЙКА":
Те, ако са качествени ще се реализират в родината си! Нямаше да хванат пътя!:)09:39 30.04.2021
6 Българин
Коментиран от #143, #168
09:39 30.04.2021
7 верно е
До коментар #1 от "СЕЛО ТАНГАНАЙКА":
Прав си.Тия не плащат данъци в България,подпомагат чужди икономики.Нямат думата.Коментиран от #32, #38
09:40 30.04.2021
8 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #85
09:40 30.04.2021
9 1618
09:40 30.04.2021
10 Бойко шкафа
Коментиран от #26
09:41 30.04.2021
11 Абе
Коментиран от #19
09:41 30.04.2021
12 Да но....
09:41 30.04.2021
13 ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Нека видим какви патриоти са.
09:42 30.04.2021
14 Българка
09:42 30.04.2021
15 Бай той
И от къде на къде, да харчим пари за един глас в пъти повече, отколкото на гласуващ ТУК? До сега единственото, което виждам от българите в чужбина са проблеми. По време на идването си в БГ препълват денталните кабинети и пилят гуми на десняшките си лимузини. А това че идват със или пращат пари отвън само вдигат инфлацията, поскъпнаха имоти, вдигнаха се цените и по селските магазини. Между другото на какво основание ги има в списъците в БГ, а в същото време подават молби и правят секции в чужбина?
09:42 30.04.2021
16 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #24
09:43 30.04.2021
17 Избирател
- Хората които се назначават на избори няма да управляват Вас, а Нас в България. Защо вие да ни ги назначавате.
- Ние, а не вие търпим политиката на избраните щатско-турски подлоги и ги хрантутим с данъците ни.
09:45 30.04.2021
18 Българин от Чикаго
Коментиран от #146, #199
09:45 30.04.2021
19 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #11 от "Абе":
Трябва да спазваш задълженията си за да ползваш правата си !09:45 30.04.2021
20 По списъците на гласувалите от чужбина
09:46 30.04.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Алфа Чакал
Коментиран от #51, #211
09:46 30.04.2021
23 Настопроценти
09:48 30.04.2021
24 Въпрос
До коментар #16 от "БАЙ Х@Й ‼":
Хайде кажи, как ще се реагира в следната ситуация/и/. Гласувам електронно вместо баба си електронно в 8 часа сутринта, защото знам нейното ЕГН, ПИН, КОД ...., тя пристига в 11 часа в секцията и иска да гласува.Коментиран от #41, #43, #68
09:50 30.04.2021
25 Простичко е
09:50 30.04.2021
26 Математик
До коментар #10 от "Бойко шкафа":
На изборите гласуваха 50% от имащите право на глас. От тях Бат Боби прибра 28%!:) В задачата се пита, ако гласуват 90% колко от тях ще приберe Бобито!:) Не е трудна! Пробвай се!:)Коментиран от #33, #123
09:50 30.04.2021
27 БАЙ Х@Й ‼
09:51 30.04.2021
28 Обективно
09:51 30.04.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
Коментиран от #37
09:52 30.04.2021
31 Българите в Чужбина помагат на родители
Коментиран от #67
09:52 30.04.2021
32 Всъщност
До коментар #7 от "верно е":
Повечето от тях не плащат данъци никаде , голямата част работят нелегално , а други живеят от социалните помощи на съответната държава .Коментиран от #34
09:52 30.04.2021
33 Бай той
До коментар #26 от "Математик":
Според мен ще гласуват за ИТН, БСП, ДПС, ДБ и мутрите, и то по 40% отгоре за всеки, нищо че преминава 100%, важно е да ти хареса.Коментиран от #64
09:55 30.04.2021
34 Хей
До коментар #32 от "Всъщност":
Ама като дойдат тук какви са баровци!09:56 30.04.2021
35 гоям кеф
09:57 30.04.2021
36 И Т Н LOS ANGELES & CHICAGO
гласуваме за партията на г-н Трифонов.
Единствено те мислят за нас , които сме
в чужбина.Същото се отнася и за ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ. Успех.
Коментиран от #44
09:57 30.04.2021
37 един друг
До коментар #30 от "Гост":
Респект към теб, няма за какво да си обиден!09:57 30.04.2021
38 дддд
До коментар #7 от "верно е":
Парите които влизат в държавата от хората в чужбина са повече от инвестициите в България. За какви данъци ми говориш? Вземете прочетете малко преди да се излагате.Коментиран от #49, #66
09:58 30.04.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 JEFF
Коментиран от #100
09:58 30.04.2021
41 Electron
До коментар #24 от "Въпрос":
Нямаш никаква представа как се организират избори, където има електронно гласуване по Интернет. Даже и смесени - по пощата и на хартия. В България няма електронен регистър за гласуване, който да удостоверява дали човек е гласувал. Засега герб, бсп и дпс са на твърда, хартиена позиция и на хартиено отчитане на протоколите.Коментиран от #47, #149
10:01 30.04.2021
42 Цанков
Не се ангажираме с тяхното твърдение, но приятелските отношения и зависимостите между Гешев и Борисов са косвено доказателство, че подобно консултиране е съвсем логично. По конституция прокуратурта е независима, но в действителност главният прокурор и изпълнителната власт са адски зависими. Като се започне с избора на главния прокурор и се стигне до преследването на неудобните на властта и пълна защита на удобните. Без тази зависимост Борисов, Гешев, Доган, Пеевски, Цацаров и хора от кръга им остават "незащитени" от закона.
Самият Гешев заяви, че е на протеста като обикновен магистрат, а не като главен прокурор. Публичните палячовщини понякога надминават дори въображението на Бекет… Личните му „калинки“ пърхаха край него, изживявайки се като самодивите, грижили се за раните на Хаджи Димитър. Оставаше в уста да го целунат бърже, ако перефразираме поета.
Още по-забавна бе реакцията на прокурорите от ВСС, които подкрепили – и те спонтанно – „протеста“ пред Съдебната палата. Нали не сте забравили, че същите са избрани като партийни квоти на парти
10:03 30.04.2021
43 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #24 от "Въпрос":
Ако имаш електронно банкиране , мисля че няма да ме питаш! Но защо стотина максудианци НЕплащащи ток и вода, НЕплащащи здравни осигуровки и данъци, живеещи в местещия се техен катун с техния глас ЩЕ РЕШАВАТ кой да ни е кмет, какви данъци да плащаме и пр. 😡😡😡😡10:03 30.04.2021
44 Учин дол
До коментар #36 от "И Т Н LOS ANGELES & CHICAGO":
И кога се строихте и преброихте бе ,"американци" от село ?10:04 30.04.2021
45 Emigrant song/ Led zeppelin
В България останаха гербави мошеници
Но вече няма да е така. Свиквайте.
Коментиран от #91
10:04 30.04.2021
46 Питам
Коментиран от #54
10:05 30.04.2021
47 Въпрос
До коментар #41 от "Electron":
Много добре знам, че електронното гласуване се отразява на секундата и второ гласуване ще е блокирано, ти ми кажи какво ще каже СИК-а на БКП баба ми. Аз знам- Бойко и е откраднал гласа....Коментиран от #63
10:05 30.04.2021
48 Върнете се бе
Коментиран от #50
10:05 30.04.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Бай той
До коментар #48 от "Върнете се бе":
Освен това, някои са придобили права и гласуват и за новата си държава, двойни изборни права- направо свръхчовеци.10:07 30.04.2021
51 Смешно човече
До коментар #22 от "Алфа Чакал":
Явно си безполезен държавен служител,който се радва на дребни стотинки,защото не е виждал никога нормален живот.А Бойко е обикновенна подлога.Коментиран от #65, #208
10:08 30.04.2021
52 Пимпарев
Коментиран от #62, #71, #139
10:08 30.04.2021
53 а чий
10:09 30.04.2021
54 Ето видя ли
До коментар #46 от "Питам":
Някои там теглят и по-голямо тегло от нашето. Нека да кажат за спалните контейнери по 10-15 човека. Ток и тв с жетони, ама иначе "БЪЛГАРИ В ЧУЖБИНА", нова раса, прослойка или класа....10:10 30.04.2021
55 JEFF до 43
Коментиран от #109
10:11 30.04.2021
56 КАНДИДАТ ПРОТЕСТИРАЩ
10:12 30.04.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Край
С двойно граждансто - да не гласуват в България. Не си плаща данъци тук от 5г. - да не гласува.
10:12 30.04.2021
59 Диверсант
10:13 30.04.2021
60 Избирател
10:13 30.04.2021
61 Българин от LIVERPOOL, England
Неуки нискочели,нищо не прочели.
Коментиран от #69
10:13 30.04.2021
62 Отговор
До коментар #52 от "Пимпарев":
Когато в семейство се взема важно решение, комшията ли взема участие в решаването. Тези в чужбина нямат право да ни се бъркат.10:13 30.04.2021
63 Electron
До коментар #47 от "Въпрос":
Не разбрах почти нищо от коментара. Изборите, когато има дистанционно гласуване трябва да бъдат със система, подобна на тази за електронно банкиране. Когато правиш транзакция по електронен път - тя се отчита и не е възможно да бъде повторена.10:16 30.04.2021
64 Политолог
До коментар #33 от "Бай той":
Чакай!:) Ако, активността се увеличи ще станем свидетели на много интересни резултати! Боби ще увеличи сериозно процента, пчеличката Мая ще бръмчи от вън!:) ДПС също ще вдигне резултата. Ще се намърдат разни патриоти!:) БСП хептем ще се спихне!:) А, тия дето се правят на модерна десница, я влязът, я не!:)10:17 30.04.2021
65 и още двама
До коментар #51 от "Смешно човече":
Държавния служител, избран от твоя ИТН ще по-полезен ли, или ти ще се върнеш да вдигнеш капацитета на българската администрация. За 800 лв /400 евро/, МЕСЕЧНО- НЕ ВЯРВАМ.10:17 30.04.2021
66 Поредният мит
До коментар #38 от "дддд":
Ако разделиш 1 млрд евро/долара на 1млн българи в чужбина( а те са повече) , се получава 1000. Като го разделиш на 12 месеца, се получава 80. Това е “огромният принос” Така че нека не се лъжем, поредната партенка10:17 30.04.2021
67 Леко си в грешка
До коментар #31 от "Българите в Чужбина помагат на родители":
Пенсиите на родителите ви се плащат от осигуровките на останалите в България. А всички други разходи по тях - от данъците им.10:18 30.04.2021
68 123
До коментар #24 от "Въпрос":
Прави се електронен регистър и всички желаещи да гласуват електронно се регистрират там.Онлайн гласуването на Scytl дава възможност на гласоподавателите да гласуват тайно и лесно от всяко място във света и на всяко устройство с достъп до Интернет (компютър, таблет, смартфон и др.), Осигурявайки максимална ангажираност на избирателите при изборите, като дава възможност на отдалечени и инвалидите избиратели да участват при равни условия.Поверителността и тайната на гласоподавателите, целостта на изборите, сигурноста срещу измами, коректността на гласуването и пълната проверимост на изборите (индивидуална и универсална) се гарантират чрез усъвършенствани криптографски протоколи. Това дава възможност на изборните служители да гарантират на гражданите, че техните изборни гласове се приемат и остават гласувани по предназначение, записани като са подадени и преброени като са записани. В допълнение към добавената достъпност и сигурност, оперативната ефективност се дължи на значително намалени разходи за организиране на гласуването и предоставянето на по-навременни и точни резултати.
Коментиран от #73
10:20 30.04.2021
69 А кажи
До коментар #61 от "Българин от LIVERPOOL, England":
Черпи един билет за Ливърпул- Ман.сити, че ми писна да ви гледам селфитата от стадионите, преди ковид, пък после пак си ставате българи.10:21 30.04.2021
70 ЩЕ. ГЛАСУВАМЕ.
Ха, ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха !!!
А БИБИТКО ще е на плитко !!!
10:21 30.04.2021
71 Ти си тъпаКККкК
До коментар #52 от "Пимпарев":
От 101 да живееш си имаш права....що да не гласуваш.Аз не съм с двойно гражданство.Имам собственост в БГ. Имам близки.Връщам се периодично и може би ще се върна трайно.Омръзна ми да сме за посмешище....Той не бил искал.....ми не гласувай като не искаш.Аз съм на 61 .10:24 30.04.2021
72 Мед ми капе на сърцето
Коментиран от #78
10:25 30.04.2021
73 Въпрос
До коментар #68 от "123":
Това, което си написал не могат да го прочетат, камо ли осмислят или приложат. Според мен непрекъсната промяна в изборните правила и закони връща държавата назад. Ето Слави не предлага мажоритарен вот, че облагодетелства Борисов. Утре ще спрат гласуването от чужбина, че пречи на БСП.Коментиран от #102
10:26 30.04.2021
74 Край
Откъде накъде ще определяш с гласа си как да се харчи бюджет в който не внасяш и лев.
10:27 30.04.2021
75 ЕХАА
10:27 30.04.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Страх,мале,страх тресе ГРОБ !
Коментиран от #98
10:28 30.04.2021
78 БОЖЕ
До коментар #72 от "Мед ми капе на сърцето":
Слез си прибери вересиите ! Ти си много зле , какъв бой по ГЕРБ ? КАТО ЧАЛГАТА подарява на ДПС много депутатски места ?? Това ли ни ОБЕЩАХА ????10:31 30.04.2021
79 А кажи
До коментар #76 от "Какво общо имат":
Не заблуждавай хората, че с "ВАШИ" пари се помага на по-бедните страни. Я виж концесиите, веригите магазини, банките. Всичко е танто за кугуригу. Ти ме храниш от чужбина, помня вълната от некадърни и мързеливци потеглили навънка, кой коли да прекарва, кой други гешефти.Коментиран от #108
10:32 30.04.2021
80 😁😁😁😁
До коментар #2 от "Гълабар":
...😁...наливам ти чаша "Масандра"...😁...10:32 30.04.2021
81 Край
До коментар #76 от "Какво общо имат":
Пенсиите на твойте родители се плащат от работщите в България.Защо живеещите в Турция и в Сащ гласуват за това кой да управлява България можеш ли да ми обясниш
Коментиран от #112
10:33 30.04.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 FOREIGNER
И ГЕРБАВИТЕ привършваме...
Коментиран от #86
10:34 30.04.2021
84 Край
10:35 30.04.2021
85 Кую
До коментар #8 от "БАЙ Х@Й ‼":
Да владеят български писмено и говоримо.10:36 30.04.2021
86 А кажи
До коментар #83 от "FOREIGNER":
Добре дошъл, само че още на границата си плащаш здравните осигуровки и тогава влизаш, гостенино.10:37 30.04.2021
87 ГЕРБ=БСП=ДПС
Коментиран от #96
10:38 30.04.2021
88 ЕХАА
До коментар #76 от "Какво общо имат":
ТИ СИ МНОГО ЗЛЕ , ТО КАКА НЕ ДАВА НА БАТИ БЕЗ ПАРИ !!!! А ТИ МИ КАЗВАЩ ,ЧЕ ЖИВЕЕМ НА ВЕРЕСИЯ НА ТВОЙ ГРЪБ ??? МАЙ МНОГО НЕЩА НЕ СА ТИ СЪВСЕМ ЯСНИ А ДРАСКАШ ТУК ,ЧЕ И ЧАК ПОДСКАЧАШ !!!! СИГУРЕН СЪМ ,ЧЕ НЕ ЗНАЕШ СТАРАТА И МЪДРА ПОГОВОРКА : АКО ИСКАШ ,ДА ПОЛУЧИШ !! ТРЯБВА ДА ДАДЕШ !!! САМ СИ ВАДИ ЗАКЛЮЧЕНИЯТА , ТЕЗИ НЕЩА СА ИЗМИСЛЕНИ ЗА ТАКИВА КАТО ТЕБ !!!!Коментиран от #90, #132
10:38 30.04.2021
89 💀 Божков 💀
върна, всичко ще преобърна....
10:39 30.04.2021
90 Какво става
До коментар #88 от "ЕХАА":
Тези в чужбина са загубили представа от България. За подготвени и образовани хора заплати от 3-6-7к.лева са нещо нормално. Това е бъдещето на Родината, не дезертьорите....10:42 30.04.2021
91 Кую
До коментар #45 от "Emigrant song/ Led zeppelin":
Като сте толкова кадърни, защо абдикирахте?10:44 30.04.2021
92 Дебилчев
10:44 30.04.2021
93 Oksford student
10:44 30.04.2021
94 Кресна
Коментиран от #99, #106, #107
10:45 30.04.2021
95 Българите в Чужбина се отнесоха, много
10:45 30.04.2021
96 Electron
До коментар #87 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
Прав си, защото на герб/сдс, бсп и дпс не им изнася. Заради възможностите за подправяне на изборните протоколи. Само в София преправените протоколи са 90%. През последните 11 години в България управляващите не направиха поне един опит за въвеждане на електронен регистър за гласуване и електронни протоколи.10:46 30.04.2021
97 Съдбата на България
10:47 30.04.2021
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 NeXu s
До коментар #94 от "Кресна":
И как ги наливат? За някое Бмв на 500 000 км за дебилчетата си, да правят катастрофи, като си избиват комплексите и им пращат пари, за да плюскат и лежат! Това се нарича паразитиране, а не правене на БВП!Това са пари, които някой прибира и не се ползват за производство в чисрия смисъл на думата!
Отделно, ако бяха читави и с висока квалификация, щяха да се реализират тук, както съм направил примерно аз!
Коментиран от #104, #116
10:48 30.04.2021
100 антитарикат
До коментар #40 от "JEFF":
Е да де. Това ви е цялата логика. Веднъж ни показахте среден пръст на качване в самолета, сега искате още веднъж.10:49 30.04.2021
101 THE ROLLING STONES 👅
Ама гербавите тикви ?!.....
10:49 30.04.2021
102 123
До коментар #73 от "Въпрос":
Не искат да въведът интърнет гласуване, защото ще осугури много голяма участие в изборите на хората,на които чрез сегашните правила не им дават възможност и ги принуждават да не гласуват.Предлагат плурална избирателна -това е системата с двата тура в Англия,Канада и САЩ.Единичният прехвърлим глас (STV) е система за гласуване, предназначена за постигне на пропорционално представителство или да се доближи до него пропорционално чрез използване на многомандатни избирателни райони и всеки избирател, с едно гласуване, на което се класират кандидатите. Преференциалното (класирано) гласуване позволява прехвърляне на гласове, за да се получи пропорционалност, да се постигне консенсус зад избраните кандидати и да се избегне загубата на гласове, преобладаващи при други системи за гласуване.Друго име на STV е гласуването с класиран избор с много победители.
Съгласно STV, всеки избирател (избирател) дава един глас на районни избори, които избират множество победители. Всеки избирател отбелязва своя бюлетин за най-предпочитания кандидат и също така отбелязва резервни предпочитания. Гласуването преминава към първото предпочитание на избирателя, ако е възможно, но ако първото предпочитание бъде премахнато, вместо да бъде изхвърлено, гласът се прехвърля в резервно предпочитание, като гласът се присвоява на втория, третия или по-нисък избирател избор, ако е възможно (или при някои системи, разпределени частично между различни кандидати).
Коментиран от #114
10:49 30.04.2021
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Кресна
До коментар #99 от "NeXu s":
В куха и пробита лейка вода не се налива,и твоята така.Като виждам какви глупости пишеш,доста си реализиран.10:52 30.04.2021
105 Патриот
10:52 30.04.2021
106 Де бре
До коментар #94 от "Кресна":
Какво сте наказали бе, комплексари?180 хил. гласа от чужбина при 2 млн. навън. Нямате и 10 %. А като се махнат и турските...
Коментиран от #138
10:52 30.04.2021
107 Бай той
До коментар #94 от "Кресна":
От немотия се емигрираше през цоциалистическите управления, сега се ходи за по-добри доходи, за туризъм. То отишло да учи в Йейл и Харвард и лятото нарува "Бойко-мутро, защо ме изгони".10:54 30.04.2021
108 Ами то ти сам се
До коментар #79 от "А кажи":
заблуждаваш - не ти обяснявам, че те храня. Обяснявам ти, че, въпреки че живея от 20 г. в чужбина, все още плащам директно И индиректно данъци в България. От България не получавам нищо. Освен, че като кажеш на местните, че си от България, всеки те пита "и, ама като си българин, защо не си циганин/мургав" или "защо моите данъци отиват в държавата на корупцията". По отношение на магазините, концесиите и прочие - Ами изберете най-накрая хора, които да направят така, че законите да защитават интересите на България. Гледам Черноморието - освен че е бетонирано, каква част от имотите се купуват от чужденци? Последния път като бях на морето, рекламите за продажба на имоти бяха все на руски?! В Австрия такова нещо например не можеш да видиш. Има региони, в които не само, че чужденец не може да купи имот, ами дори и австриец, който идва от друга провинция, т.е. не е местен, също не може да стане собственик на имот. Ама нашите политици, видят ли далавера, и родната си майка ще продадат. Същото и със златото. В Австрия намериш ли злато, то автоматично е собственост на държавата. В България, обаче, видиш ли златото е собственост на Канада?! Пълни простотии. Тъжно е да го виждаш това, още по-тъжно е, когато виждаш, че може да е другояче.Коментиран от #135
10:55 30.04.2021
109 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #55 от "JEFF до 43":
Явно , можеш да четеш , но някой трябва да ти разяснява всеки път ‼ Прочети бавно , седнал, още веднъж ‼10:55 30.04.2021
110 Попитахме БИБИТКО !
А той : Грачулейшънс ! Попиках се от смях !
10:55 30.04.2021
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Виж какво,
До коментар #81 от "Край":
моите родителите са си внасяли цял живот данъци и осигуровки. Така че, те на теб нищо не дължат. Не се бий в гърдите, че висшисти с над 40 г. трудов стаж получават по 250-300 лв. пенсия.Коментиран от #115
10:58 30.04.2021
113 Антимафия
До коментар #4 от "Светослав":
Радвай се на субсидийте,които пращаме в България?
Нали разбираш ,че тези пари,
като данъци, някой трябва да плати,
в Европейската Общност ,
ЗА ДА ДОЙДАТ ПРИ ТЕБ??
Или на сбирките на ГЕРБ,
НЕ ВИ КАЗВАТ ИСТИНАТА,
НА КОЙ СА ПАРИТЕ,
КОИТО ИДВАТ В БЪЛГАРИЯ,
ПОД ФОРМАТА НА СУБСИДИЙ?
Не не са на Бойко Борисов ,
колкото и да му се иска?
Поздрави от Чужбина!
От не" платилите данъци" ,??????
Коментиран от #120
11:00 30.04.2021
114 А кажи
До коментар #102 от "123":
Да видя с поправките да се получи нещо подобно у нас, по скоро такава каша се забърка, че ще се задълбочава политическата криза, от там и икономическа и социална.Коментиран от #134
11:01 30.04.2021
115 88888
До коментар #112 от "Виж какво,":
Те са си внасяли, но инфлацията и комунистите ги окрадоха. Нама го вече внесеното и пенсиите им са от сегашните работещи! А също са се осигурявали на 120 лева и сега получават повече от внесеното!Коментиран от #125
11:02 30.04.2021
116 Смешник
До коментар #99 от "NeXu s":
Слушай,не знам на колко си години но ти липсва много и на теб и на повечето тук,е мисловен и професионален план.Човека е прав но за който има мозък да мисли,първата вълна която избяга,бяха около милион и това са хората от заводите които продадоха за по 1 лв твоите другари демократи.Тези хора бяха научени да работят от 8 до 17 часа,след което отиваха по полетата да работят да си помагат с продукция и пестят пари.Но очевадното се вижда след тяхното заминаване,разбита икономика и изоставена земя и мързелива младеж.Погледнете истината в очите,не е срамно.Но когато за нищо не ставаш и когато си прост единственото което ти остава е да плюеш.Браво на вас,но не плюйте и не се оплаквайте че всеки ден положението в България е все по лошо.11:03 30.04.2021
117 Тука има
Вмро за едно евро ! Работете Работете Работете!
Коментиран от #122
11:03 30.04.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Бай той
До коментар #113 от "Антимафия":
Така, като пишеш в мерена реч само да питам. придоби ли изборни права в новата Родина? Питам заради едни сънародници в югоизточната ни съседка, избират Президент на Турция, валия на Одрин и български парламент, от къдя на къдя....Коментиран от #136
11:06 30.04.2021
121 Отвори си очите,
До коментар #82 от "NeXu s":
заслепен българино. Не гласувах. По ред причини. А за чалгари по начало никога няма и да гласувам. Чалгата е едно от нещата, които ме отвращават в днешната българска "култура". И това започна още преди 20 години. И не ми обяснявай за миене на чинии. Да, работих в ресторанти, докато следвах. Така си финансирах следването, и не ме е срам. Когато си сам в чужбина, няма "хотел Мама". А и България още не беше в ЕС по онова време, така че нямаше свободен достъп до работни места. Няма срамна работа, когато си изкарваш парите с честен труд! Ама това в България не го признавате.Коментиран от #175
11:06 30.04.2021
122 Какво става
До коментар #117 от "Тука има":
Вие сте баровци и берете аспержи за 20евро, не виждам разлика.Коментиран от #153
11:08 30.04.2021
123 500 евро
До коментар #26 от "Математик":
Ако сте такива страшни всичкото математик на Бобчо, не се чудя защо сме на това дередже. При вас за по-лесно смятане се ползва коефициент по 500 евро. В политиката и статистиката математиката е друга, а когато условието ня задачата е объркано, задачата има грешно решение.Коментиран от #156
11:09 30.04.2021
124 Бай Ганьо
беше в управлението на страната,и е от ГРОБ !!!
Коментиран от #127
11:10 30.04.2021
125 Осигурявали са се
До коментар #115 от "88888":
по ставки, които са били определени законово. Осигурявали са се с идеята, след толкова години работа да могат да живеят нормални старини. Направили са, каквото е зависело от тях. Отново казвам - не се бийте в гърдите, когато хора, висшисти, получават по 250-300 лв. пенсия. Това не е (ваше) постижение. Срамно е!11:11 30.04.2021
126 антитарикат
Дпс е излишна партия, на етнически принцип, работеща за чужди а не български интереси. Права и свободи в България ли нямат? Айде де.
11:14 30.04.2021
127 Въпрос
До коментар #124 от "Бай Ганьо":
Ти видя ли какви идват при ИТН, мутри ..., живи енциклопедисти!11:14 30.04.2021
128 Hyde Park
Коментиран от #130
11:15 30.04.2021
129 Не се търпи
До коментар #1 от "СЕЛО ТАНГАНАЙКА":
Значи субсидий, може да се приемат от Чужбина ,но не и съвети ,как да се харчат,
и как да се управляват парите от бюджета,
които ние пращаме?
Всички тези субсидий са парите ,
на много работещи,
в Европейската Общност граждани?
Или не е важно,
кой дава парите?
Искаме само едно нещо ,
да може да гласуваме,
както навсякъде в Европейската Общност?
Ние имаме също родители ,братя и сестри ,
а и сме много повече Българи,
от много , които живеят в България?
Така че си искаме интернет гласуването,
и по пощата!
Коментиран от #131
11:16 30.04.2021
130 един друг
До коментар #128 от "Hyde Park":
Имам познати, преди ковид, пътуваха два пъти месечно Италия-Китай, ти предлагаш да взема една подвижна изборна кутия и по тях-гаааз....Коментиран от #142
11:18 30.04.2021
131 А кажи
До коментар #129 от "Не се търпи":
По същите причини да гласуват например и всички французи, и те дават пари.11:20 30.04.2021
132 Виж какво отговорих
До коментар #88 от "ЕХАА":
в коментар 108, защото и ти нищо не си разбрал от казаното. Що се отнася до поговорката - Ами давам, ама не получавам (а и ми е все тая, дали получавам - от 20 г. разчитам на себе си, а не на България), за разлика от теб, който получава, но не дава. Дразни ме, че това, което давам, не отива по предназначение, а в нечий частен джоб. И по това си приличаме българите в чужбина с тези в България - това, което плащаме като данъци и което би трябвало да се използва за подобряване живота в България, не стига до предназначението си. Картинката е тъжна.Коментиран от #133, #141
11:20 30.04.2021
133 Въпрос
До коментар #132 от "Виж какво отговорих":
И преди 20 години Борисов ли те изгони от България?Коментиран от #157
11:22 30.04.2021
134 123
До коментар #114 от "А кажи":
За сега е видно че тези хора които сте избрали,ги интерусува само да бъдат на власт и да получават облаги, да получават големи заплати, да имат възможност да по открадът от държавата и фондовете, и да живеят на широко от вашия труд.Тези хора в НС са си написали правилата в 1990 и тези правила са написани по това време да облагодетелствуват БКП,изведнъж ГЕРБ детронира БСП и всички привилегии и права на БСП, за следващите 11 години стават собственност на ГЕРБ.Всички медии на БКП и ДС водят кампания срещу крадците и диктаторите ГЕРБ сега.От всички партии в НС, единственно ГЕРБ може да покаже какво има построено с парите на данкъплатеца и ЕС, другите нямат какво да покажат.А България от 77 години е перманентно в икономическа криза. тези които протестират сега срещу Борисов и гейовете от ЕС.Нека попитат бащите,майките си, бабите и дядовците си какъв живот са живели през светлите години на социализма,когато в магазина няма месо да се купи, че дори и мляко и хляб няма и със чакане на опашки с бележки с номер от полунощ до сутринта когато отворят магазина. Народните ви избранници ви не работят за вас а за себе си, крадът иви лъжат най безобразно.
11:23 30.04.2021
135 господине
До коментар #108 от "Ами то ти сам се":
Когато тръгвахте на Запад западен дипломат-консул го каза: Защо тичате при готовия живот? Стойте тука,работете оправете България Вие сте лошите българи.Коментиран от #159
11:24 30.04.2021
136 От Чужбина
До коментар #120 от "Бай той":
Да ще ти отговоря ,придобих ,такова гражданство ,
след като изминаха 15 години?
НО ТОВА БЕШЕ, ПО МОЕ ЖЕЛАНИЕ ,
можех да стана гражданин,
на държавата в която живея и
и да имам тези права ,след 3 години ?
Аз предпочетох да остана,
с Българското си гражданство ,
и със негативите,
които то носи в Чужбина!
Сега го отчитам че грешка ,
безполезно в 21 век да си ,
на всяка цена ,
единствинно и само Българин?
двойното гражданство,
дава голямо предимство ,
независимо къде живееш!
Във ЕО ,всички сме граждани на Европа ,
и това не съм го измислил аз?
Коментиран от #137
11:27 30.04.2021
137 Бай той
До коментар #136 от "От Чужбина":
Публикувано във факти.бг: Във ЕО ,всички сме граждани на Европа ,и това не съм го измислил аз?
Добре де , гласуваш за Бг и за Нидерландия например, дай реципрочно и аз да стана гражданин, и аз да гласувам.
В твоята публикация "много права малко задължения".
11:32 30.04.2021
138 А така
До коментар #106 от "Де бре":
И да питам - откъде-накъде вменявате тогава вина за избора на Трифонов у българите е чужбина. Вие си избрахте и наредихте партиите и депутатите. Гласувалите от чужбина нямаха тежест в този избор. Техните гласове дадоха само да се разбере, че са против досегашните политици. Но с техните гласове или без, ситуацията щеше да е същата.11:34 30.04.2021
139 Антимафия
До коментар #52 от "Пимпарев":
Ако си на Антрактида, за моя сметка ,да пиеш студена българска ракия ,
и да" гониш другарките" в екипа ,
ще пишеш за Герб , та и хоро ще играеш?
Я кажи, какво намерихте на Антрактида,
за 20 години миткане,
с нашите пари и за реклама на Хунтата?
"Бубулечките "са ви много,
ама много скъпи за
моя джоб?
11:37 30.04.2021
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Пинчо
До коментар #132 от "Виж какво отговорих":
Който е избрал чужбина да не ми избира кой да ме управлява. Който където плаща данъци там да си гласува.Коментиран от #144, #147
11:40 30.04.2021
142 За целта се използва
До коментар #130 от "един друг":
"гласуване по пощата". Редица държави го предлагат като алтернатива на ходенето до секциите, както за гласуващите от страната, така и за тези, които по време на изборите се намират извън страната. 😉Коментиран от #148
11:40 30.04.2021
143 От Обоза
До коментар #6 от "Българин":
Да ви оставим на Доган и циганите тогава ,та да се наглусавате, един път за винаги?
Като си идваме,
ти може и ,
да им лъскаш и чипиците?
11:41 30.04.2021
144 Ами аз плащам
До коментар #141 от "Пинчо":
данъци и тук, където съм, и в България. Т.е. гласувам и тук, и в България. Няма проблем.11:42 30.04.2021
145 Къде Ви е акъла
До коментар #140 от "123":
Добре си сметнал, какво "дават". Сега покажи и какво източват навън като ресурси рудодобив, електроразпределение, мобилни оператори, и.т.н или ИТН.Коментиран от #154
11:42 30.04.2021
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 И ще ти кажа нещо друго
До коментар #141 от "Пинчо":
Много е показателен изразът, който използват българите в България - "да не ми избира кой ДА МЕ УПРАВЛЯВА" (?!). Разберете го най-накрая - народът е работодателят на "управляващите", а не обратното. 😉11:45 30.04.2021
148 един друг
До коментар #142 от "За целта се използва":
Съгласен съм, но при едно условие- уседналост, последните 10 години да имат поне три непрекъснати месеца в БГ и платени местни данъци и здравни осигуровки. Това да важи и за живеещите тук.Коментиран от #150, #152
11:46 30.04.2021
149 Антимафия
До коментар #41 от "Electron":
Браво сънароднико ,такива ни трябват ,оправни и активни души?
"Хербарийте" в управлението ,
умират от страх,
че може някой да се върне от нас,
обратно и въдвори порядъка ?
Коментиран от #151
11:48 30.04.2021
150 един друг
До коментар #148 от "един друг":
И защо някой веднага ми писа минус- против данъците ли сте?11:48 30.04.2021
151 Въпрос
До коментар #149 от "Антимафия":
Чак се стреснах, толкова заплашително! Да пращаме ли пари да се приберете и такива случаи има?11:51 30.04.2021
152 Антимафия
До коментар #148 от "един друг":
Защо не обърнем нещата ?Да гласуваме при положение ,
че сме си плащали вноските и данъците,
там където живеем?
На кого да плащам осигуровките и данъците ?
Бойко Борисов ги краде директно от НАП,
ОЩЕ НЕ ПОСТЪПИЛИ В БЮДЖЕТНАТА РАМКА,
НЯМАМ НАВИКА ,
ДА ФИНАНСИРАМ МУТРИ ?
Това е причината, да искам да гласувам?
Коментиран от #155
11:54 30.04.2021
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 един друг
До коментар #152 от "Антимафия":
Личи си, че сте се откъснали от България тотално, ама за гласуване сте готови. Говоря за данъци на имотите ви в БГ, неплащани с години, здравни нямате, ама за ваксини първи на опашката- нали чужбината ви чака.Коментиран от #165
12:05 30.04.2021
156 Мобилизатор
До коментар #123 от "500 евро":
Що, то решението не ти изнася!:) Затова е грешно!:) Всяка задача има повече от едно решение и до него може да се стигне по различен начин!:) Колкото до условието, то е пределно ясно!:) Мобилизиране на всички да гласуват!:) И тогава ще видиш кон боб яде ли и поп в църква пърди ли?!:)12:07 30.04.2021
157 Въпрос и от мен
До коментар #133 от "Въпрос":
Къде видя да споменавам Борисов, или когото и да било другиго, като причина? Като ще ми отговаряш, моля, придържай се към казаното от мен, а не на твоите фантазии. Никъде досега не коментирах причините да замина. Няма и да го направя, защото не влизат никому в работата. 😉Коментиран от #160
12:07 30.04.2021
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Госпожо,
До коментар #135 от "господине":
само човек, който не е живял в чужбина, може да си мисли, че там е "готовият живот". Никой не те чака с опънат червен килим, отворени обятия и усмивка на уста. За всичко трябва да се доказваш многократно. Да не забравяме и предразсъдъците спрямо българите и държавата (някои основателни, други не). Няма "хотел Мама", няма намиране на работа с връзки. Оставен си сам на себе си. Каквото постигнеш, го постигаш с цената на много усилия, рискове и лишения. Поне в моя случай. Разбира се, има и българи, които биват финансирани от-до от родителите си. За тях сигурно е лесно. Но в моите студентски години повечето работеха и ичеха едновременно. И се поддържахме взаимно.12:17 30.04.2021
160 Въпрос
До коментар #157 от "Въпрос и от мен":
Ааааа, дойдохме си на думата, от друго сме там ама Боко е мутра. Я се сети къде беше при едни управления 96/97 година, че аз пак си бях тука и помня? Преди ковида, лекарите започнаха да стават милионери, учителите си стъпиха на краката, икономисти, юристи, работещи, администрация, ЗАЩО НЯКОИ РЕШИХТЕ ДА СРУТИТЕ ВСИЧКО-НЕ ЗНАМ! Давам пример- Много се краде при строеж на пътища и ВИК проекти, хора един комшия опита да купи нафта от един багерист, той го подгони да го бие. Шефа му давал 2500лв чисти той за двадесет лева го вкарва в беля. Друго -санирането- е как една червена лелка не излезе да легне пред камиона с материали и дограма когато им санираха БЕЗПЛАТНО апартаментите, асега пискат.Коментиран от #161
12:19 30.04.2021
161 Ти нещо проблем с главата ли имаш?
До коментар #160 от "Въпрос":
Казах, че никому не влиза в работата, поради какви причини съм в чужбина. Ако ще си пишеш някакви свободни съчинения, не ги адресирай до мен!Коментиран от #163
12:27 30.04.2021
162 123
До коментар #158 от "Къде Ви е акъла":
Да пише в коментрара че някой е гладувал в Западна Европа.казват ти че парите са спестени, за да ги спестиш трабва да не ги похарчиш за собственни нужди, и очакваш да получиш прилична цена/лихва за спестените си пари.Които за взети от някоя компания за да постои и оборудва завод в България, в който работят българи и се плаща на работниците, заплати, осигуровки и бонуси, на месните снабдители на материли, услуги и електроенергия, на града местни данаци, на държавата данък печалба, разбира се всички материали и усуги имат ДДС който пак отива в България, и чак накрая идват колко е останало за да бъде изнесено и платено на инвеститорите и акционерите.Та чуждите пари лесно се броят. Те по товята логика и българите в Англия като идат на полето си набират от дърветата парите, там парите висят по дърветата и ягодите.Коментиран от #166
12:28 30.04.2021
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Абе вие с какви представи
До коментар #155 от "един друг":
живеете? Защо мислите, че живеещите в чужбина автоматично не си плащат данъците, а тези в България -автоматично плащат?! Що за глупости? И за какво ми е да плащам здравни в България, ако ги плащам в чужбина? (Да не говорим пък какви са цените на застраховките в чужбина). Ако ми трябва лечение в България, се плаща или от застраховката ми в чужбина, или от мен лично. И в двата случая разходите са платени, без да е натоварена България с разходите по лечението ми. Освен това И по този начин се вкарват пари, изкарани навън, в България.Коментиран от #167
12:34 30.04.2021
166 Къде Ви е акъла
До коментар #162 от "123":
Така де, значи сме си взаимно полезни. Тогава да не ни се вменява задължението за някаква коленопреклонност, било на Запад или Изток!Коментиран от #170
12:35 30.04.2021
167 един друг
До коментар #165 от "Абе вие с какви представи":
Самите ние тук въведохме българи и българи в чужбина, така че този разговор трябва да се води, но най малко тук!12:37 30.04.2021
168 Друг българин
До коментар #6 от "Българин":
Абе ние искаме да гласуваме за да не ви клати Доган! Правиш ли разлика между българин и български гражданин? За да разбереш ще ти кажа че за дпс гласуват български граждани с ромско съзнание!12:39 30.04.2021
169 Какво става
До коментар #153 от "Абе мързел":
Защо така се обиди, ставаше дума, че аз съм трол за едно евро/това явно не е обидно/, ама като стана въпрос, че зад граница има и берачи и миячи, а не само мозъчни хирурзи се засегнахте.12:40 30.04.2021
170 123
До коментар #166 от "Къде Ви е акъла":
Не и никой не я иска коленопреклонност, това което ЕС иска от вас да сте с добра работа и добри доходи, със стандарт на живот същия или близо същия като на запад, и със също качество на здравеопазване, обарзование, пътища, сигурност на личноста и собственноста, и добри държавни услуги. След десетки милярди подарени на България и 12 години няма отлепване от дъното.И всяка година 60 000 българи напускат България,но не отиват в в земята на благодата и чудесата Русия при братята си златни,благодродни и щедри руси спасителите и финансовите помагачи на целия свят ,а при гейовете,фашистите, убийци и кожодери в Германия и Западна Европа.12:47 30.04.2021
171 електорална 1
12:48 30.04.2021
172 Определено имаш
До коментар #163 от "Въпрос":
проблем с главата. И ти не ми липсваш, споко. А мишката си е мишка, без значение, дали е в чужбина или в родината. Някои неща не се определят от местожителството. Както се казва "Вълкът козината си мени, но нрава - не". Ако си израстнал в България, си оставаш българин и никой няма правото да ти оспорва, каквото и да било. Камо ли пък все недоволни комплекс.ари от твоя тип. Живей си живота и не се меси в моя.Коментиран от #177
12:49 30.04.2021
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Диверсант
До коментар #121 от "Отвори си очите,":
В Чалгария още повтарят за миячи на чинии, явно още не са разбрали че и най малкия бар или ресторант ползва миялна машина... И аз напуснах преди близо 20 години и определено смятам Учиндолския череп специално финансиран за културната деградация на нацията... Това определено се очерта като изкуството на простата част от обществото, мутри, проститутки,сигани и криминални типове
Коментиран от #178
12:59 30.04.2021
176 Анонимен
Коментиран от #179
13:01 30.04.2021
177 Въпрос
До коментар #172 от "Определено имаш":
Нито ти прави чест да обиждаш, нито те прави по убедителен, язък че си зад граница, останал си същия Ганьо!Коментиран от #195
13:05 30.04.2021
178 NeXu s
До коментар #175 от "Диверсант":
Бъди така добър тогава и да споделиш каква ти е квалификацията? Все се биете, че не сте миячи, но мълчите като задници. Знаем много добре, че България изнася общаци, заварчици, жолногледачи, чистачи и прочие. Малко са лекарите, инженерите и IT. Не повече от 5-10%. Като се биете по гърдите, че не сте общаци, какви сте?Коментиран от #180, #193
13:06 30.04.2021
179 А кажи
До коментар #176 от "Анонимен":
Това, че написа България с малка буква ме отказа да дочета излиянието ти.13:06 30.04.2021
180 един друг
До коментар #178 от "NeXu s":
Е, как какъв-ядрен физик!13:07 30.04.2021
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 123
До коментар #174 от "NeXu s":
Нищо особенно не съм,когато вземеш да получаваш по 10000 Е на ден тогава можеш да разговаряш като висококвалифициран специалист с мен.Коментиран от #188
13:14 30.04.2021
183 NeXu s
До коментар #181 от "123":
Аз имам дипломи от филологическия факултет на СУ и Медицинския на Варна. Занимавам се с второто в момента. Ти с какво се занимаваш?Коментиран от #184
13:14 30.04.2021
184 123
До коментар #183 от "NeXu s":
С париКоментиран от #185
13:16 30.04.2021
185 NeXu s
До коментар #184 от "123":
По-точно? Професия? Да не просиш на площада в Лондон?Коментиран от #186
13:18 30.04.2021
186 123
До коментар #185 от "NeXu s":
ИнвестицииКоментиран от #187
13:20 30.04.2021
187 NeXu s
До коментар #186 от "123":
Тогава какво си се разревал за гласуването в България? Гледай си там инвестициите и остави образованите хора сами да си решаваме как да живеем в България.Коментиран от #190
13:22 30.04.2021
188 NeXu s
До коментар #182 от "123":
И принципно няма как да разговаряме, защото се движим в различни среди. Трудничко някой ще те пусне в медицинските среди.Коментиран от #191
13:30 30.04.2021
189 Dzhoni
13:33 30.04.2021
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 NeXu s
До коментар #191 от "123":
Има да чакаш...... А и като ти гледам изказа, определено не си от най-умните. Няма как да работя за такива като теб. Напускат България само некадърните, които не могатбда се реализират тук. И слугуват навън.Коментиран от #194
13:38 30.04.2021
193 Диверсант
До коментар #178 от "NeXu s":
Излишно е да ти обяснявам какъв съм и какво работя. Но определено не слушам чалга, не пия алкохол менте, не крада, не чакам помощи от Европа, не карам автомобил от автоморга. Същото мога да потвърдя за всички останали в Италия след месец март 2019 година. За вас ние ще си останем миячи на чинии, за нас вие ще си останете мързеливи търтеи които чакат Европа, Брюксел, Вашингтон да им оправи живота..Коментиран от #204
13:40 30.04.2021
194 123
До коментар #192 от "NeXu s":
Не всички са българи, и не всички българи в чужбина са слуги и миячи,това са само някои от студентите.А Българския студент сервитьор в Англия и САЩ получава повече пари от теб.Коментиран от #205
13:45 30.04.2021
195 Ти на мен не ми изнасяй
До коментар #177 от "Въпрос":
лекции по морал. Няколко пъти ти казах, че няма да давам отговори на въпроси, които не ти влизат в работата. Всеки път ти използва възможността да правиш изказване от мое име - кой ми бил виновен. Когато не разбираш от намек, или от 2-3 директни отговора, в които ти казвам да не ми слагаш думи в устата, просто защото не отговарям на нещо, на което не ти дължа нито отговор, нито разчет, нито оправдание, но ти продължиш, то предположението ми, че явно има причина да не разбираш от дума, не е обида, а логичен извод. Обидно е да наричаш хората "мишки", обидно е да не зачиташ желанието им да не влизат в подробности по лични въпроси и да използваш това за лични изгоди. Така че, забравѝ да ми обясняваш ти на мен за чест, морал, достойнство и прочие. Бъди здрав и си гледай живота. И не ми губи времето.13:59 30.04.2021
196 Стой си там
14:01 30.04.2021
197 ПЕНКО
14:14 30.04.2021
198 ПЕНКО
14:16 30.04.2021
199 Диверсант
До коментар #18 от "Българин от Чикаго":
Защото сега като им натресат новото марионетно правителство ще хвърлят вината върху тези отвънка. Преди бяха виновни турците гласували в Турция, после виновни сиганите гласували в България, сега емигрантите гласували извън България.... НО НИКОГА ВИНОВНИ ОКУПАТОРИТЕ14:18 30.04.2021
200 Шамара
14:22 30.04.2021
201 Стърчипишчо
14:39 30.04.2021
202 NIRVANA
14:43 30.04.2021
203 Сънародник без намордник
хранопровода. Изправи се ! Мутри вън !
Май ще дойде пак отвън !
14:49 30.04.2021
204 NeXu s
До коментар #193 от "Диверсант":
Аз сам съм си оправил живота. Това да е ясно - чакам само на себе си. А като гледам как масово сте гласували за Чалгаря и Бойкикев, не пращите много-много от сиви клетки.15:09 30.04.2021
205 NeXu s
До коментар #194 от "123":
Но си остава прост сервитьор, нали? Мръвката, ракийката, чалгата до дупка. Ще остави в живота нищо друго, освен следа от фекалии.15:10 30.04.2021
206 От чужбина
Стига самозванци са говорили от името на народа и всичи българи зад граница.
16:52 30.04.2021
207 Шаран БГ
Няма да се уморя да го пиша, защото живеещите при други политически, икономически и социални условия хора, не бива да дават мнение за ръководители на РБ, които да разполагат с МОИТЕ ПАРИ, ЗДРАВЕ И ЖИВОТ и този на децата и внуците ми !!!
Никой политик не обяснява : Какви са ЗАДЪЛЖЕНИЯТА на "чужденците" към РБ и как те ги изпълняват.
Парите, които се пилеят за гласовете от странство, по никакъв начин не се оправдават пред българските граждани. Ако днес една политическа партия има изгода от чуждоземния вот , утре има друга .....Те, "чужденците" имат смътна представа какви ги вършеят тук техните избраници. И тъй като и българския избирател не знае кого избира / гласува за някаква си партия, която си ги реди след избори както си иска /, още по-малко знае един "чужденец".
Защо "простите" шведи не допускат вот от чужбина за техния Парламент и техни управници ????
18:21 30.04.2021
208 Алфа Чакал
До коментар #51 от "Смешно човече":
14 години съм военен.Дали съм смешно човече другите ще кажат.Само ти казвам ,че преди това взимах 365 лв заплата.Мен ме остави ,аз съм военен и нямам право да говоря за пари ,но учители ,мед сестри и учени от БАН тогава бяха със смешни заплати и тези професии бяха етикет за бедност.Не ,че сега са забогатели ,но учителите взимат над 1500лв,с повече стаж и 1700 дори и повече.Да ,прав си ,че и това са малко пари ,но тези хора вече живеят по друг начин и ти гарантирам ,че е така.А дали съм безполезен не знам ,но военните и пожарникарите по-добре да не работят.19:17 30.04.2021
209 ЧОБАНИН
20:29 30.04.2021
210 като
21:05 30.04.2021
211 Хей, озапти малко топката
До коментар #22 от "Алфа Чакал":
и погледни на кого дължи Трифонов влизането си в парламента. Действително много българи в чужбина, около 52 000, гласуваха за него, обаче решаващите над 510 000 гласа дойдоха от България. И какво правим сега? По твоята логика следва да ви изселим от родината.Коментиран от #212
21:25 30.04.2021
212 Луд
До коментар #211 от "Хей, озапти малко топката":
Стига си философствал, ами отивай да приготвяш щайгите.Коментиран от #213
22:25 30.04.2021
213 Какви щайги,
До коментар #212 от "Луд":
нещо хапчетата ли не си си взел или са ти боцнали ваксина. Данните ги има черно на бяло. И да отричаш очевидното, нищо не променяш. 😆22:29 30.04.2021
214 РЕАЛИСТ
22:43 30.04.2021
215 мдда
23:59 30.04.2021