“Елен Герджиков нямаше много голямо отношение към проблемите на транспорта в София. Според мен това, което се случва, е, че едно лоби в ГЕРБ иска да замени едно друго лоби в ГЕРБ”.
Това каза пред Лили Маринкова в студиото на ФАКТИ столичният общински съветник от “Демократична България” Симеон Ставрев. Той определи претекста за оставката на Герджиков като “измислен”. Припомняме, че лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че по негово нареждане бившият председател на Столичния общински съвет Елен Герджиков е подал оставка, тъй като не се справял с работата си и липсвала реакция на обвиненията на общински съветници, че управлението на Йорданка Фандъкова е довело градския транспорт в София до фалит.
“За отстраняването на Герджиков се говореше преди много месеци. Просто сега го реализираха. Борисов използва тези няколко десетки милиона лева загуба в Центъра за градска мобилност като повод, за да може да отстрани Герджиков”, добави Ставрев.
Според него е странно как ГЕРБ са решила да махнат Герджиков по средата на третия му мандат като председател на Столичния общински съвет.
“Най-вероятно има някакъв сценарий за отстраняването на Герджиков, просто трябва да мине още малко време и ще разберем”, смята още той.
“Факт е, че Орлин Алексиев дълги години беше председател на най-важната комисия в Столичния общински съвет (б.р. Комисия по финанси и бюджет). По същата логика Комисия по финанси и бюджет в Народното събрание е изключително важна. Тоест този човек е имал много голямо влияние в общинския съвет. Сега се говори, че зад новия председател стои именно той - Орлин Алексиев”, коментира Ставрев.
“Всичко ходове на Фандъкова, когато тя се отказва от нещо, пък след това предприема някакви действия, което не върши голяма работа на обществото, показва едно безсилие у самата кметица. По мое мнение тя не е решаващият фактор при взимането на решения нито в Столична община, нито в Столичния общински съвет”, смята Симеон Ставрев.
Той коментира и отстраняването на Фандъкова от поста на заместник-председател на ГЕРБ. “Тя не е заместник-председател на ГЕРБ заради лошите резултати на парламентарните избори в София. Те се представиха много лошо, а съответно “Демократична България” беше първа политическа сила в София и на двата избора тази година. Това е претекстът Борисов да отстрани Фандъкова като зам.-председател. Аз не съм много убеден, че те са в много добри отношения в момента. Или Борисов се опитва да надделее пред свое лоби, или по някакъв начин Орлин Алексиев и хората около него също се опитват да се възползват от оставащите две години до края на този мандат, така че тези лобита да успеят да извлекат колкото могат повече за себе си”, каза Ставрев.
Симеон Ставрев обясни и някои специфики от управлението на градския транспорт в София и последното предложение на ГЕРБ за по-голяма "синя" зона. “В момента понеже има ниски приходи - според Центъра за градска мобилност и според ГЕРБ, от градския транспорт те искат да започнат да събират повече пари от зоните за паркиране, за да могат да компенсират донякъде тази дупка, с което аз лично не съм много съгласен”, каза той.
“В София в момента има "синя" и "зелена" зона. "Синята зона" е в историческата част на центъра, доста малко каре, докато "зелената зона" е доста по-голямо каре. За "зелена" зона се плаща 1 лев за час, а за "синя" зона - 2 лева на час. Съответно винетният стикер за живеещите е 120 лева. Това, което предлагат ГЕРБ е едно значително разширение на "синята" зона за сметка на "зелената" зона. В предложението има още да се увеличи времетраенето на "синята" зона - да стане повече от "зелената" зона, има и една корекция в служебния абонамент. Какво всъщност означава това - те искат механично да превърнат част от "зелената" зона в "синя" зона, като по последните данни така ще съберат 6 милиона лева повече, което според мен въобще няма да запълни дупката в градския транспорт. Проблемът за гражданите е, че те просто ще започнат да плащат повече”, посочи Ставрев.
“Идеята да се набиват все повече и повече пари в Центъра за градска мобилност не е най-добрата по простата причина, че това дружество не е от най-реформираните. Самото механично увеличаване на "синята" зона за сметка на "зелената" няма да реши общо взето никакви проблеми. Друго нещо, което ГЕРБ предлагат, е да се увеличи времетраенето на "синята" зона - от до 19:30 да стане до 20:00 часа. Миналата година ние коригирахме времетраенето на "синята" и на "зелената" зона - да бъде абсолютно еднакво. С това предложение хората ще бъдат още по-объркани, защото при преместване от "синя" в "зелена" зона, в един момент няма да са сигурни дали трябва да плащат още половин час или не”, смята общинският съветник.
"Първоначалната идея на зоните за паркиране беше да се събират пари, с които да се строят обществени паркинги, за да се реши проблемът с паркирането и да се ремонтират тротоари. Правеше се по простата причина, че върху тротоарите преди се паркираше и съответно настилката на тротоарите беше в ужасно състояние", обясни той.
По информация, получена след зададен от Ставрев въпрос в Столичния общинския съвет, леките автомобили в София са се удвоили в последните 10 години. А пък броят на тежкотоварните превозни средства се е увеличил десет пъти.
"Това показва, че в София трафикът и моторните превозни средства са се увеличи неимоверно, обаче пък обществени паркинги няма", каза Ставрев.
"Като говорим за проблема с паркирането, ГЕРБ се опитват да го разрешат чрез увеличаване на зоните, чрез парите, които се събират от зоните, обаче те не искат да строят обществени паркинги", подчерта той.
Симеон Ставрев коментира и още един проблем на градския транспорт в София - спирането на нощния градски транспорт. "Мантрата на ГЕРБ, СДС и ВМРО е, че постоянно няма пари за градския транспорт, защото пътниците намалели. Те предлагат поредното отлагане на пускане на нощния градски транспорт. За всички е ясно, че ако има нощен градски транспорт, той ще се ползва. Ако няма - няма да се ползва. Те се отказват от нощния градски транспорт, за да намалят според тях дупката в ЦГМ като цяло. Когато обаче една услуга я няма, то тя няма как да бъде разпозната от гражданите. Добре, заведенията затварят в определен час, но има много хора, които имат различно работно време, което не е от 9 до 17 часа", каза той.
"Демократична България нямаме мнозинство в общинския съвет като опозиция. Съответно - опитваме се да показваме проблемите, които виждаме в целия град. Но нямаме силата от 31 общински съветника, имаме единствено силата да питаме и да разгласяваме тази информация. Нещата биха се променили след 2 години (б.р. когато са местните избори)", завърши Ставрев.
Целия разговор можете да гледате във видеото:
2 509 864 българи заявиха на Референдума от 2016 г., че депутатите трябва да се избират на мажоритарни избори в два тура, но политическия елит и неговите кукловоди не позволяват това да се случи, а в техните медии темата е табу.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
16:46 28.09.2021
2 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
16:48 28.09.2021
3 🏴☠️🏴☠️🏴☠️
16:51 28.09.2021
4 свидетел
16:53 28.09.2021
5 Спиро
Коментиран от #9, #25
16:57 28.09.2021
6 Симеон Ставрев, за какво ще разширявате
16:59 28.09.2021
7 Хуарбуса
Това беше отдавна. Оттогава се случиха много неща.
Правителство на „Има такъв народ“ не беше съставено, а сега идват нови избори.
Дали Петър Илиев е плагиатствал или не – ние не можем да знаем, защото нито сме специалисти, нито сме отговорни за нещо подобно, а и това е казус, който, ако въобще се е случил, е бил много отдавна, много преди да съществува „Има такъв народ“.
Петър Илиев не е бил във властта, не е отговарял за магистрали, за пари, и за каквото и да било, свързано с власт.
Ние разбираме, че огромният интерес към него всъщност е интерес към нас, към нашите решения и нашите действия, но единственото, което можем да кажем по въпроса, е:
Ти, който симпатизираш, участваш или ще симпатизираш и ще участваш в "Има такъв народ", ти, приятелю, приятелко, с теб може да се случи това, което се случи с Петър Илиев.
Затова се налага да бъдеш перфектен.
17:01 28.09.2021
8 Sieg
17:05 28.09.2021
9 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
До коментар #5 от "Спиро":
У наща дръжава, се че намерат как да ти развалят кефо. Може да ни сакат наем нищо че си живееме у дома. Може и пешеходците да минат на платени зони.Коментиран от #17
17:06 28.09.2021
10 Отровното трио
17:10 28.09.2021
11 Софиянец
17:21 28.09.2021
12 Абе
17:22 28.09.2021
13 хоптроп
17:32 28.09.2021
14 Куче касичка
17:56 28.09.2021
15 Благо Пинъса
18:09 28.09.2021
16 рада дълбоката
18:26 28.09.2021
17 рада дълбоката
До коментар #9 от "ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ":
Не знам що го подсказваш , току виж утре го въвели и ще е автогол ! Те и без друго се чудят от къде и как да острижат костенурката !18:28 28.09.2021
18 де юре
18:31 28.09.2021
19 Алекс
Столицата на Румъния Букурещ която е къде по голяма от София няма нищо подобно, паркираш си свободно където има свободни паркоместа!!!!
19:31 28.09.2021
20 ХХХ
не да взима заплата, а да дава пари на държавата
че ги държи на тия служби и увеличаване възрастта
за пенсия на чиновниците на 75 год. като след
това се пенсионират на мин. пенсия.
21:43 28.09.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 арх. Михаил Петков / арх. бюро FORMA LTD
притежаваме решение за транспортно-комуникационните проблеми на София. Както на специфичната транспортна структура на София, така и на функцията паркиране и гариране. За иновацията си в областта на устройственото планиране притежаваме лицении на сертифицирани патенти - от Европейския Патентен Офис / 2008 и 2011 година, авторски права от Световната организация за интелектуална собственост, както и от Българското Патентно Ведомство.
Първото ни предложение към СОС е от 1997 г./ при признат "Полезен модел" от БПВ, последвано от десетки други - за публично-частно партньорство. Проведени бяха десетки безрезултатни срещи с кмета и други представители на администрацията, с представители на комисии към СОС, с главните архитекти, с колеги и съветници.
Проектите ни могат да се реализират без да се ползва бюджета на града, а с помощта на европейски програми и на ЕК, подкрепящи развитието на всички европейски градове. Очевидно, Столичният Общински Съвет и поделението му ЦГМ нямат потенциал да управляват и разрешат кардиналните транспортни проблеми на София, подчинени и на финансовите си интереси. Бихме могли да се ангажираме за последователно изграждане на необходимите места за паркиране, с организацията, строителството и експлоатацията на обектите / около 12 - 15 000 парко места / в рамките на няколко години. Можем да създадем нов ред в града - подходящо място за всяко моторно превозно средство така, както - всеки гражданин е осигурен със собств
19:00 02.12.2021
23 Янакиев
10:06 11.01.2023
24 Бравооооо
10:14 11.01.2023
25 Споко Спиро
До коментар #5 от "Спиро":
Ще стигнат и до твоето село. Пари им трябват, много пари.10:16 11.01.2023
26 ПОДЛОГАТА ТРАЙЧО И НЕГОВИЯ ГУРУ ОТ
21:19 14.03.2023
27 ВИЕ РАЗРУШЕТЕ ПАМЕТНИКА И НАРОДА ЩЕ
21:22 14.03.2023