Журналистът Петър Волгин изуми с пост във фейсбук. Според него Северна Македония и Украйна не са държави в истинския смисъл на думата.
Той ги определи като "нефелни държавни сглобки".
Това провокира някои потребители да му напомнят, че Украйна е завладяна от Руската империя едва от края на 18 век, като преди това в продължение на векове е била владяна основно от Полската корона и Полско-литовската държава, а Крим от Османската империя.
Странното си виждане за историята и реалноста Волгин споделя във фейсбук:
"Удивително си приличат така наречените държави Северна Македония и Украйна. Казвам така наречените, защото това не са държави в истинския смисъл на думата. Това са хомункулуси, пръкнали се от желанието на значими геополитически фактори плюс исторически случайности. Това са квазидържавни образувания. Тази изначална прилика между двете води и до още близости. Както Македония, така и Украйна градят идентичността си основно върху отричането на очевидното. А то е, че македонското нещо съвсем доскоро си беше българска област, така както украинското нещо си беше руска. В опита си да отрекат очевидното Скопие и Киев прибягват до груби исторически лъготения. Македонците търсеха корените си още в империята на Александър Македонски, докато украинците по-скромно лъготеха, само родоначалници на всичко руско се изкарваха", пише журналистът Волгин.
"Има и още една прилика между двете нефелни държавни сглобки. И тя е свързана с българските поддръжници на Скопие и Киев. Едни и същи хора подкрепят нелепите претенции на Украйна и Северна Македония. Не знам дали е случайно това съвпадение, или е свързано с факта, че грантовете за тези фенове идват от едно и също място. Тоест сумите се начисляват само ако получателите им говорят с любов за македонската и украинската каузи. И съответно ругаят България и Русия. Фактът, че са българи явно не ги притеснява. Защото, нали, парите не миришат, както мъдро е отбелязал още император Веспасиан. /Не е нито македонец, нито украинец", пише още той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 бушприт
07:28 05.01.2022
3 Сандо
07:28 05.01.2022
4 Ами
Коментиран от #93
07:29 05.01.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Анадол
Коментиран от #62, #113, #222
07:36 05.01.2022
7 от ан
07:40 05.01.2022
8 Кой си ти бе...
Коментиран от #116, #131
07:41 05.01.2022
9 гошо
Коментиран от #181, #212
07:42 05.01.2022
10 Не забравяй другарко...
До коментар #1 от "гадно":
Че и ние сме резултат от политически инженеринг... ! Трудно се приема, но е факт !07:43 05.01.2022
11 наблюдател
07:48 05.01.2022
12 В.В.П.
Коментиран от #92
07:50 05.01.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Дилдо
07:54 05.01.2022
15 Обединен
Коментиран от #88
07:54 05.01.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 big
Коментиран от #124
08:00 05.01.2022
19 Голубой
08:02 05.01.2022
20 Приятелю...
Коментиран от #31
08:03 05.01.2022
21 Трес
08:03 05.01.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Навалний
Коментиран от #110
08:06 05.01.2022
24 Ясен
08:08 05.01.2022
25 Активист на БКП
08:11 05.01.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Факти
Коментиран от #58, #220
08:13 05.01.2022
29 Смешници
08:14 05.01.2022
30 варенето
До коментар #27 от "Българин":
и печенето вече им е малко на такива май. Щото ножът е опряло до кокъла.Коментиран от #224
08:14 05.01.2022
31 Интимен
До коментар #20 от "Приятелю...":
или?08:16 05.01.2022
32 ИМПЕРИАЛИСТ
08:19 05.01.2022
33 софия
08:19 05.01.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Реалиста
08:24 05.01.2022
36 Смешници
08:24 05.01.2022
37 БРАВО ВОЛГИН
08:25 05.01.2022
38 ТАКА Е
08:30 05.01.2022
39 Йесте
08:32 05.01.2022
40 Абсурдистан
08:34 05.01.2022
41 Джаф Джав
Коментиран от #43
08:36 05.01.2022
42 Навалний
Коментиран от #73
08:43 05.01.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Трудовакъ
08:47 05.01.2022
45 Гледам и виждам
08:47 05.01.2022
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Селянинът с
До коментар #13 от "Ггтжг":
Ти, образованият, каква е азбуката в Тайван, само питам...08:50 05.01.2022
48 Курд Околянов
mkd-306440"Моето мнение е, че Македония не е държава. Тъжно е, но не е държава. Те (македонци и албанци - бел.ред.) са толкова разделени, че никога няма да могат да живеят добре заедно. Затова косовците и албанците в Македония трябва да бъдат част от Косово, а останалата част от нея трябва да се даде на България или друга държава, към която те (македонците - бел.ред.) твърдят, че са свързани.
Коментиран от #226
08:57 05.01.2022
49 Хайл
08:57 05.01.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Ahil
Коментиран от #53, #169
08:57 05.01.2022
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Курд Околянов
До коментар #51 от "Ahil":
По едно време бяха пакистанци.09:01 05.01.2022
54 Влад
09:03 05.01.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Люто пиперче
09:04 05.01.2022
57 АНИ
09:06 05.01.2022
58 Историк
До коментар #28 от "Факти":
Киев е една от многото столици на Русия - първата е Ладога и там е основана Русия от Рьорик (викинг) и за ваш ужас Рьориковите са управлявали Русия повече от 300 години.България също си е менила столиците - Плиска, Преслав, В.Търново и София. Все едно Добруджа да се отдели от България и да почнат да претендират че те са българи защото там е основана българската държава а останалите не сме българи.
Но за едни грантове какво ли не прави човек - ще поругае род и родина.
09:08 05.01.2022
59 Българин
Коментиран от #61, #65, #79, #101, #183
09:15 05.01.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 жжжжжж
До коментар #6 от "Анадол":
как не ? той е от волжките българи.09:32 05.01.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Румен Петков
09:36 05.01.2022
65 По Българин
До коментар #59 от "Българин":
И Украйна и Македония са творения на комунистите - много ми е интересно когато отявлени соросоиди които плюят по Русия и комунистите почнат да защитават техните творения само да угодят на господарите си защото такива са сегашните им интереси. Няма принципи - вярно казва Волгин че парите за някои наши сънародници не миришели но те не са българи.Коментиран от #67
09:41 05.01.2022
66 Българин
До коментар #61 от "Историк":
Тогава и държава България не е имало приятелю. Значи според русофилската ти логика не е имало и българи а някакво славяноезично население. Русофилите сте най-големите българофоби.Коментиран от #70
09:42 05.01.2022
67 Българин
До коментар #65 от "По Българин":
За Украйна не си прав и защитаваш пропутинските позиции.Коментиран от #75
09:43 05.01.2022
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Елка Николова
Коментиран от #82
09:46 05.01.2022
70 Историк
До коментар #66 от "Българин":
За да има нация тази нация трябва да има държава поне 200 - 300 години. Държава България е нямало тогава (била е превзета) но е имало българска нация със собствен език и обичаи. Държава Украйна никога преди Ленин да я направи е нямало така че и украинска нация е нямало. Казах ти украинци са казвали като на нашите добружанци - област от Русия както и някои наши сънародници се водят шопи - е да ама шопска нация няма.Казах ти стига с тъпите опорки най вече че създаването на Украйна е историческа неправда направена от комунистите.
Коментиран от #84
09:53 05.01.2022
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Байо
09:55 05.01.2022
73 Правилно
До коментар #42 от "Навалний":
Щего гърмят окрайските бандеровци. Които си нямат държава а искат да вземат руска територия за такава и малко полска унгарска и румънска такива са фашагите09:59 05.01.2022
74 Няма да мине медицински преглед
Коментиран от #77
09:59 05.01.2022
75 По Българин
До коментар #67 от "Българин":
Не ти защитаваш проамерикански позиции а аз казвам истината - държава Украйна не е съществувала никога преди комунистите и Ленин да я създаде. Та и Македония и Украйна са комунистически творения и никога няма да ги приема.Но истината за соросоидите няма значение важни са опорките от чичко Сорос и интересите на господарите им.
10:00 05.01.2022
76 Teodor
Коментиран от #86
10:01 05.01.2022
77 Историк
До коментар #74 от "Няма да мине медицински преглед":
На територията на България има хора които се наричат шопи много преди 17 век - е те сигурно не са българи и трябва да им заделим част от България - така ли е според соросоидната доктрина.Коментиран от #80
10:03 05.01.2022
78 Болярин
10:04 05.01.2022
79 Хахахаха
До коментар #59 от "Българин":
Ей професор няма такова нещо като украина и нещо като украинец това са руснаци какви фамилии пий си хаповете10:04 05.01.2022
80 Циба
До коментар #77 от "Историк":
Мой ти да си чувал някога кога и как са се формирали националните държави в Европа?Няма как да си..щото ленин не е писал по въпроса само ще ти обясня че единствената причина да няма Украйна е била защото са били заклещени между мултиетбически империи като турската руската у австроунгарската..от друга страна македонците до 45 сами са се наричали българи
Коментиран от #85
10:07 05.01.2022
81 Кой си ти ,
10:08 05.01.2022
82 Хохохо
До коментар #69 от "Елка Николова":
Ей неграмотни тя окрайна е по руска от отколкото Македония е българска а учете история някакви хахлушки и казали на мен една от Никопол ми каза че не българка и кво аз трябва да и вярвам10:09 05.01.2022
83 ВънСатаНАТОтЗемятаНи
10:15 05.01.2022
84 Гост
До коментар #70 от "Историк":
Само за едно не съм съгласен с теб - Украйна не е създадена от комунистите. Украйна впоследствие влиза към СССР. Украйна и украинците са точно както е написал Волгин, изкуствено създадена държава и нация но не от комунистите, а са проект на Австро-Унгария и Полша. Същото както македонците са проект на Югославия и СССР. Целта е да се вмени на "украинците", че те са друга нация, нямаща нищо общо с Русия /за Македония - с България/ и съответно трябва да имат своя държава. Идеята е, тази "държава" да бъде откъсната от Русия и да бъде като протекторат на Полша и Австро-Унгария, но най-вече на първата. С това спомага фактът, че една немалка част от "украинците" живущи в западна Украйна, всъщност са етнически поляци.Коментиран от #90
10:18 05.01.2022
85 Историк
До коментар #80 от "Циба":
А значи според чичко Сорос е имало етнически украинци ама горките те не могли да си създадат държава защото империите им пречели. А защо ли нямат собствен език тогава както и "македонците" говорят на български диалект така и украинския е руски диалект. Защо не направят референдум тогава колко "украинци" ще се самоопределят като руснаци, колко като поляци и колко като унгарци - дали ще останат "украинци".Опорките издишат - не може някакъв комунистически лидер да откъсне част от държавата и каже създавам нова държава (случая с Македония е същия) а след години друг комунистически лидер да даде територии от една държава на друга само защото така му скимнало.
Коментиран от #95
10:24 05.01.2022
86 Гай Турий
До коментар #76 от "Teodor":
Не бъди глупак. Изграждането на паметници не е никакъв сериозен фактор за близост и уважение. Твърде много надгробни паметници са ни създали и унищожили. В Берлин има паметник на Съветската армия - победителка и какво от това според твоята логика.Въпросът е в народите, че и руснаци, украинци и македонци, са ни братски народи. Нещо повече - производни от българската нация, факт който нито нашата история го утвърждава, нито нашите политици. А идват едни соросоидно-юдейски гниди, които ти предлагат пари-милиони и ти се продаваш като надарен задник, лаеш в тяхна полза и пропаганда.
10:25 05.01.2022
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 SSS
До коментар #15 от "Обединен":
България естествено създадена ли е? А Словакия? А Словения? А Белгия? А Турция? А Гърция?Коментиран от #108
10:29 05.01.2022
89 Йосиф
10:31 05.01.2022
90 Историк
До коментар #84 от "Гост":
Ами от кого е създадена Украйна ако не е от комунистите - нали Ленин я създава като самостоятелна държава за да е буфер между Русия и Австро-Унгария и да може необезпокоявано да си прави революции в Русия. Е вярно после отново я завземат и става автономна република в състава на СССР - преди това не е съществувала даже и като автономна република - била е просто област от Русия. След това Сталин я разширява като завзема областта "Галиция" а след това Хрусчов още повече я разширява като им дава Крим и източните части.Коментиран от #191
10:33 05.01.2022
91 Един българин
10:40 05.01.2022
92 Хайдет Велко
До коментар #12 от "В.В.П.":
Кемаме го планут. ВАНЧЕ Михайлов йощ го е написал. Нема кой да го тури у действие планут. Комити веке нема у Бугария, татарскиот дух го нема.Коментиран от #189
10:43 05.01.2022
93 12345
До коментар #4 от "Ами":
КАТО НИКОГА приемам написаното ОТ ВОЛГИН ЗА ИСТИНА И ЗА ПРАВИЛНО. ПОЗДРАВЛЕНИЯ!10:43 05.01.2022
94 Диамантената ръка
10:45 05.01.2022
95 Циба
До коментар #85 от "Историк":
Аве бухал няма как украинския да произхожда от руския при условие че киевска рус е била на територията на Украйна..русия като държава започва да съществува след златната орда..следиш ли последователността..украйна-русия..България - македонияКоментиран от #140, #171
10:45 05.01.2022
96 Рунцайс
Коментиран от #149
11:01 05.01.2022
97 Българин
До коментар #1 от "гадно":
Господ да не е създал земята за някои си тя е на всички / ЕС няма граници/ а ния казваме « Македония е българка Украина -руска» да не са купили земята от господ През вековете всяка земя е принадлижала на различны народи Сега кои живее тамКоментиран от #107
11:10 05.01.2022
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Батан
Румъния, Поморавието, после и Македония на Сърбия. Никаква благодарност че сме им дали писменост и култура.
11:17 05.01.2022
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Ревлю
11:42 05.01.2022
103 Павел пенев
11:46 05.01.2022
104 Вярно
До коментар #1 от "гадно":
Повечето съветски републики са изкуственосъздадени. Комунизмът се е опитал да вмени някакво фалшиво чувство за национализъм. Забрави Таджикистан (оригинално Афганистан) и Молдова (Северна Румъния, те и си преименувах езика от молдовански на румънски). Пакистан е фалшив също. Това е просто Ислямска Индия, езика е същият като Хинди с повече персийски заемки и разбира се доста развит ислямски фанататизъм. Азербайджан е руски протекторат. Истинските азери са в Северен Иран. Северна Корея е създадена след американците, пред това е нямало такава държава. Беларус дори не искам да го коментирам. Не разбирам каква е идеята. Каталунците, келтите в Англия, кюрдите, баските, уйгурите….. всички те заслужават своя държава, НО НЯМА ЗА ТЯХ!!!11:51 05.01.2022
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Ами и сега
До коментар #97 от "Българин":
И сега там живеят българи, респективно руснаци...12:08 05.01.2022
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 ГЕРБ=БСП=ДПС
12:20 05.01.2022
110 Че от колко бе умнико
До коментар #23 от "Навалний":
Нещо не се сещам якути, тувинци, чеченци да са имали държавни структури преди руснаците да им дадат правосубектност и територии.Същото важи и за финландците, които ако не бяха руснаците сега щяха да са шведи.12:22 05.01.2022
111 Николай
Коментиран от #158
12:29 05.01.2022
112 Ха ха ха!
12:33 05.01.2022
113 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #6 от "Анадол":
"Волгов е истерично, недоправено нещо." Волгин е рубладжия(бо...к....лук) като Костя Копейкин, Гоце, Р. Овч, Пикаещия във фонтана от Плевен - лидер на "АБВ" и коалицията около БСП/ Нинова/. И още стотици хиляди като тях московски интернационалисти рубладжии(бок...луци). Ало рубладжиите, осъзнайте се "великата" съветска империя на злото се разпада, скоро МАсква ще остана сама и бедна. Когато се отделят северните и източни провинции, които са богати на природни ресурси. И няма да има с какво да финансира бок ... лу ... ци като Волгин, Гоце ... И бок...лука Герхад Шрьодер, който е на хранилката на ГАЗПРОМ.12:37 05.01.2022
114 Прав е Волгата.
Коментиран от #123
12:39 05.01.2022
115 Пеев
12:43 05.01.2022
116 Не обижда
До коментар #8 от "Кой си ти бе...":
Защото истината не е обида....Само такива като тебе намират в истината враг...Коментиран от #159
12:49 05.01.2022
117 петела
13:01 05.01.2022
118 Откога
До коментар #13 от "Ггтжг":
Тайван е държава?!Май ти се нуждаеш от образоване...13:02 05.01.2022
119 Боко
13:18 05.01.2022
120 Петел
13:24 05.01.2022
121 Изкуствените конструкти,
13:34 05.01.2022
122 Нямам Срам
Коментиран от #127
13:49 05.01.2022
123 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #114 от "Прав е Волгата.":
"укрите езика им е смесица между Руски, Полски и Български,.! Ами това е измислени държавици." По-точно руският език е смесица на някакви езици(финландски, шведски ... ) с български/украински/ език. И ползва бългърска азбука, която московците се опитват да изкарат македоница. Украйна е там където навремето е била ВЕЛИКА КУБПАТОВА ЛЪЛГАРИЯ. Аспарух е дошъл в земи, които Римската империя преди това е била откраднала от българите. А пък подлите и хитри гърци са превзели отвътре Източната Римска Империя, като са я оглавили и наложили езика си.Коментиран от #163, #166
13:55 05.01.2022
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Иван Радоев
14:00 05.01.2022
126 Македония
Коментиран от #129
14:00 05.01.2022
127 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #122 от "Нямам Срам":
"А нещо за Румъния ..." Територия със смесица от изконно българско население с римски легионери. Което за известно време, когато Руската империя губи Кримската война от съюзените срещу нея Франция, Великобритония и Османска империя преминава под френска власт.14:03 05.01.2022
128 Дддддд
До коментар #13 от "Ггтжг":
Китайци са в Тайван и китайски говорят.14:04 05.01.2022
129 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #126 от "Македония":
"Александър Македонски ... неговите съплеменници не са оставили наследници(сещате се защо)" Защо са били със ЗАПАДНА(БРЮКСЕЛСКА) сексуална ориентация.Коментиран от #153
14:06 05.01.2022
130 Казуар
Коментиран от #165
14:08 05.01.2022
131 Пламен
До коментар #8 от "Кой си ти бе...":
Вие кой сте? Българската държава не Вие бащиния, за да гоните хора от нея!!!14:09 05.01.2022
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Фал
14:11 05.01.2022
134 Македония (от отвъдното)
скоро ще се срещнем лично😔...
(дано не се сбъдне)!!!!!
14:11 05.01.2022
135 БРАВО ВОЛГИН
Коментиран от #152
14:13 05.01.2022
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Вале
През девети век Рюрик и неговия род създават държава наречена Рус, със столици Киев и Новгород.По късно други представители на същата династия създават и управляват другите руски княжества.Чак до Иван Грозни, князете на МОСКОВСКОТО княжество,са все от рода Рюриковичи, каквито са и киевските и беларуските князе .
14:16 05.01.2022
138 РУМЪНИЯ СЪЩО Е БЪЛГАРСКА
14:17 05.01.2022
139 Никой
14:25 05.01.2022
140 Какво
До коментар #95 от "Циба":
Да следи киевса рус това е руска столица няма никаква окрайна а следи ти. Скопие и тя е била българска столица. А южната столица на киевса рус е бил Преслав и кво сега кой какъв е?Коментиран от #144
14:46 05.01.2022
141 Сузи
14:50 05.01.2022
142 Българин
14:57 05.01.2022
143 Аре у канало
15:07 05.01.2022
144 Анонимен
До коментар #140 от "Какво":
Киевска Рус е днешна Украйна.След обединението на Московското и Киевско княжество се поставя начало на Руската държава. Започват да наричат Киевското княжество окраина/Украина/ ,т е. покрайнина. Но тя съществува и предшествува обединената руска държава,Днешна Украйна е наследник на Киевска Рус Всичко друго е великоруска манипулация.15:10 05.01.2022
145 Dgd
15:17 05.01.2022
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Анонимен
До коментар #1 от "гадно":
Гаден си ти,продажнико.15:25 05.01.2022
148 Лила
15:34 05.01.2022
149 Анонимен
До коментар #96 от "Рунцайс":
Също и твоето русофилство е добре платеноот хора,нямащи нищо общо с интересите на руския,украинския и другите народи.Важно е да станете изтривалка под краката на днешния диктатор в Кремъл.15:40 05.01.2022
150 Мира
15:41 05.01.2022
151 Мира
15:42 05.01.2022
152 Анонимен
До коментар #135 от "БРАВО ВОЛГИН":
Ще го помниш ти,докато не духне вятърът в друга посока . Тогава ще смениш плочата. Много пъти се е случвало.15:42 05.01.2022
153 Анонимен
До коментар #129 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО":
А ти си с ориентация към кочината,където липсва мисловна дейност,а повтаряне на готови заучени фрази15:47 05.01.2022
154 Баце
Коментиран от #156
15:50 05.01.2022
155 не може да бъде
15:51 05.01.2022
156 Лила
До коментар #154 от "Баце":
Така е според сталинистката коминтерновска доктрина,умнико!15:51 05.01.2022
157 Караиванов
15:52 05.01.2022
158 Анонимен
До коментар #111 от "Николай":
Човеко е прав,опати го! Не знае накъде да тръгне и ще стигне до някое блато.15:54 05.01.2022
159 Лила
До коментар #116 от "Не обижда":
Коя истина,че сте индоктринирани до мозъка на костите и неспособни да мислите . Може само да повтаряте някакви заклинания .15:56 05.01.2022
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 purko
16:02 05.01.2022
162 БКП
16:05 05.01.2022
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Радев
До коментар #130 от "Казуар":
И така трябва да бъде,какво странно има?16:16 05.01.2022
166 Хихихи
До коментар #123 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО":
И после Снежанка се оженила и за седемте джуджета и заживяли щастливо. И мен ме приспиваха с такива приказки, ама като пораснеш и виждаш, че това няма как да се случи в живота.16:18 05.01.2022
167 Запознат
Коментиран от #168
16:39 05.01.2022
168 Запознат бил
До коментар #167 от "Запознат":
И с какво си запознат бре, нашия. Поне наясно ли си, че Путин признава македонската идентичност. За Путин разликата между Украйна и Македония е като небето и земята, ако ти пък ги слагаш под един знаменател. По-скоро си бая незапознат.16:47 05.01.2022
169 Пеония
До коментар #51 от "Ahil":
Пеония16:48 05.01.2022
170 Някой
16:54 05.01.2022
171 Първият им буквар
До коментар #95 от "Циба":
Управляващата династия до 1610-12г. и в Ладога,и в Киев,и по-късно в Москва е една - варягите/викинги Рюрикови. Поляци и литовци нахлуват в Русия и свалят последния Рюрик и това е първата Отечествена война на руснаците ръководена от Кузма Минин и Дмитрий Пожарски."Первы ураинский букварь, был издан в 1861 году под названием "Букварь южнорусский" - това казва всичко щом най-голямият им писател е признал,че това е южноруски.17:00 05.01.2022
172 Българин
17:05 05.01.2022
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 VIOLENTUS
17:13 05.01.2022
176 забрави още
17:16 05.01.2022
177 Амазония
17:25 05.01.2022
178 !!!?
18:05 05.01.2022
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 dddddd
18:36 05.01.2022
181 Иванчо
До коментар #9 от "гошо":
Краварите, викаш.Те по-лоши ли са от овчарите и свинарите?
18:49 05.01.2022
182 Красен
19:02 05.01.2022
183 Умник
До коментар #59 от "Българин":
По време на руско-турската война 1877-1878г. не е съществувало понятието Украйна. Украйна я създават болшевиките и я обособяват като отделна съюзна държава в СССР. Та тази Украйна беше постоянен член на Съвета за сигурност и при вземане на решения винаги гласуваха заедно и еднакво с Русия. Така винаги СССР имаше винаги 2 сигурни гласа и по-силно влияние при вземане на решение. Та две думи даже войниците от Брянския и Орловския полкове не са знаели по онова време, че са украинци, както и българите в географска област не са и подозирали до 1945 година, че са от някаква си македонска нация. Пък ти си ясен, важно е да се пишат глупости по опорките на господаря ти, да се изкривяват факти, да се принизяват заслуги и да се изкарват центрове. Щото другия ти вариант е мотика номер 8 и на компирите.19:04 05.01.2022
184 !!!?
19:07 05.01.2022
185 ComfortablyNumb
Коментиран от #195, #196
19:07 05.01.2022
186 Адвокат
19:11 05.01.2022
187 Русь
Коментиран от #190, #200
19:12 05.01.2022
188 Валери
19:12 05.01.2022
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 !!!?
До коментар #187 от "Русь":
Е какво общо има Московския Улус с древноруската държава Киевска Русь...това, че я е окупирала векове наред и това й е дало повод да се прекръсти преди 2 века от Московския в "руска федерация" !? Я кажи сега, има ли държава в "руската федерация" носи името "Русия" !!!?Коментиран от #204
19:20 05.01.2022
191 хахаха
До коментар #90 от "Историк":
в главата ти е пълна каша, драги "историко"...как ленин е създал Украйна като буферна държава между Русия и Австро-Унгария, след като 1918 Австро-Унгария престава да съществува, а държава Украйна изобщо не е имало...създава се една република, наречена УНР със столица Харков, но просъществува само няколко месеца... и за да не пиша и на друг "историк", само ще добавя, че земите на нешна Украйна са се наричали Малоросия и Новоросия...19:44 05.01.2022
192 ПЕНКО
20:11 05.01.2022
193 Хаха
20:27 05.01.2022
194 ганев
20:42 05.01.2022
195 👍👍👍
До коментар #185 от "ComfortablyNumb":
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏20:52 05.01.2022
196 Име
До коментар #185 от "ComfortablyNumb":
Най-добрият коментар изобщо някога по темата, браво! Но знаеш ли, наистина отношението на Кремъл към българската История е едно от най-обидните, които са ни поднасяли изобщо, дори и небивалата измислица, че едва ли не сме се довлякли до Волга от Афганистан и как ни изобразяваха хановете с дръпнати очи 🤣 Нещо има, което се опитват да прикрият, свързано със земите покрай река Волга и явно затова имат държавна политика на непрестанно мачкане на всякакви български исторически теми.21:03 05.01.2022
197 kingsize
21:06 05.01.2022
198 Гочето
21:19 05.01.2022
199 Бай онзи
21:24 05.01.2022
200 Хей
До коментар #187 от "Русь":
Само като спомена за някаква си ДРЕВНОруска държава и почнах да се бия по челото с тъпотиите ти, а то пък и не спират. В Средновековието, драги мой Бисерко, древни държави няма. Има само средновековни. Панимаеш? В кой български атлас, изобразяващ карта на България по времето на цар Петър II, видя някъде да изписват Русия за наш съсед? Такова нещо категорично няма. Точно Киевска Рус е името на държавата, не разпространявай нелепи лъжи. А хрумна ли ти случайно, че щом се е разпаднала, явно е имало защо. Може да не е била толкова еднородна спойка, колкото си мислиш.Коментиран от #202
21:24 05.01.2022
201 браво бе
21:45 05.01.2022
202 Аре бе умник
До коментар #200 от "Хей":
Името на държавата е Русь, а Киевска е исторически термин, възникнал в 16 или 18 век , за да се отдели от другите руски княжества, които , умнико, са повече от 20 на брой .Не знам защо са решили да я нарекат Киевска , техна си работа на историците, по - скоро би трябвало да я крьстят Новгородска , защото при създаването в 860-862г., столицата и е Велики Новгород, а чак в 882г., Княз Владимир я премества в Киев. И да , в историческите източници , едно от имената на тази държава е "Древнероуская земля".
Ако не вярваш ето ти го и на украински :Термін Київська Русь у сучасній історіографії використовується як для позначення єдиної держави, що проіснувала до середини XII століття,1516 так і для ширшого періоду середини XII — середини XIII століть,17 коли Київ залишався центром країни й керування Руссю здійснювалося єдиним князівським родом На думку О. Толочка, це поняття виникло в російській науці як елемент періодизації історії Росії.20 З часом історики ввели до наукового обігу ще два терміни «Давня Русь» і «Давньоруська держава».21
У вітчизняних писемних джерелах ця держава називається «Руською землею» або «Руссю», в іноземних — «Руссю». Відповідно й народ цієї країни називали «руським». Однак цей термін не був одвічним іменем всього народу країни. Широкого вжитку він набув тут лише від IX—X століть. Уперше в давньоруському літописі він зявляється в тексті, що стосується 852 року: «Нача ся прозывати Руская земля».
Коментиран от #205
21:50 05.01.2022
203 Bobo
21:57 05.01.2022
204 Ами много е просто
До коментар #190 от "!!!?":
Умнико т.нар. Киевска Русь е една от многото руски княжества, над 20 на брой, които Иван Грозний , обединява в една държава, точно така, както Бисмарк обединява германските области , графства и маркграфства. Или не знаеш, че до края на 18 - ти , средата на 19- ти век Германия не е съществувала като държава. Имало е Кралство Прусия на Фридрих Велики с център Берлин.Сега да ти задам ли въпроса , какво общо има днешна Германия с Прусия ? Ами те не са немци , те са прусаци ...вай Аллах...и са окупирали Бавария, Вестфалия и т.н. , дето са истинските германци ...и са им откраднали името.
Аре у лево ...и в Московското , и в Киевското, и в Суздалското, и вьв всичките повече от 20 руски княжества е живял народ , говорещ на руски и са се самоназовавали " руси", " русини" ..капиши рагацо ?
22:07 05.01.2022
205 Хей
До коментар #202 от "Аре бе умник":
Благодаря за цитата, беше интересно да го проуча. Но! Украйна наистина е млада държава и това, че собствените й историци говорят за древна държава не през Античността , а чак през Средновековието, е голяма излагация. Но ти пропускаш нещо. Техните историци също така твърдят, че истинските руси са те, а не руснаците. Руснаците, казват още, са откраднали и името ни, и езика, и писмеността, която приехме от България (евала! някой поне е признал БЪЛГАРСКАТА азбука). И като се замислиш, всичко това е ставало в Киев, нали така, не в Москва или Санкт Петербург. Но ти ми кажи нещо, че искам да знам. Защо толкова подкрепяш Кремъл, който се държи политически враждебно с България, а не Украйна, която поне признава, че вярата, буквите и книгите, са й дошли от България. Един път само ми отговори, повече няма да те питам.22:47 05.01.2022
206 Волгин
23:55 05.01.2022
207 Джексон
Украйна да няма история....
Руски мошенник!
23:57 05.01.2022
208 Джексон
23:58 05.01.2022
209 Осман паша
00:01 06.01.2022
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Стефан
00:44 06.01.2022
212 Честно казано
До коментар #9 от "гошо":
Тези кравари идват предимно от Европа. Ирландци, англичани, нидерландци, испанци и други. Повечето им градове, са кръстени от предимно преобладаващо общество в дадена област. Сан Франциско, Сан Диего от испански. Квартала, Харлем е кръстен то нидерландци, преди да има преселници от Африка. Много градове се дублират с английски такива. Искам да кажа, че тези не са никакви кравари, ами са част от нас ,но те не мислят така.Коментиран от #213
04:40 06.01.2022
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 стипендиант
Както и се тъпчат в джобовете на българската Невинна Съдебна Власт.
Това е положението как Сийке !
06:36 06.01.2022
215 Този коментар е премахнат от модератор.
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 Алкольоша
11:34 06.01.2022
218 Истината за България
Коментиран от #219
11:37 06.01.2022
219 Хм.
До коментар #218 от "Истината за България":
Не се изхвърляй с мераците освен, ако не си сърбин или руснак. Те искат всичко, което е чуждо. Ние си защитаваме интересите. Но не каруцаро-патриотарски!11:56 06.01.2022
220 Бекон с яйца
До коментар #28 от "Факти":
А САЩ са възникнали от Англия!14:22 06.01.2022
221 фактолог
14:59 06.01.2022
222 Ако четеш повече , на старите карти -- н
До коментар #6 от "Анадол":
и сик ол сун , бе .16:46 06.01.2022
223 Е.Борисов
Коментиран от #231
18:26 06.01.2022
224 Име
До коментар #30 от "варенето":
Да бе и Ацето Велико е било българче ама кой ти пита, та нали е България до Токия де?18:40 06.01.2022
225 Путинско мекере
.
Коментиран от #228
19:09 06.01.2022
226 Този коментар е премахнат от модератор.
227 Ебтер
09:20 07.01.2022
228 Този коментар е премахнат от модератор.
229 Този коментар е премахнат от модератор.
230 Този коментар е премахнат от модератор.
231 Този коментар е премахнат от модератор.
232 Веднага ти отговарям
Това е първо.
Второ, аз съм винаги на страната на истината: украинците(малорусите) са руснаци, русите(великорусите) са руснаци и белорусите са руснаци, така както и саксонци, и баварци, и прусаци са германци. Украинците твърдели, че им откраднали името и т.н...ами те т.нар. македонци, твърдят същото за нас- те "македонците" ,били истинските българи , но дошли днешните българи, които са татари били...и хоп , поробили ги , откраднали името на македонците и т.н... Между другото Пакистан също твърди , че бил поробен от Индия векове и т.н., с други думи методичката на ЦРУ не се отличава с оригиналност и разнообразие при разделянето на нации. Я ми кажи на какъв език говорят в Тайван и после пак ще си говорим.
Трето: Твърдиш, че Кремъл има враждебна към нас политика...честно казано много се смях. Кремъл ни е оставил извън полезрението си. Ние изобщо не го интересуваме. Кремъл знае това, което знам и аз, след 50 максимум 70 години българи няма да има. Унгарци ще има , но българи не ...попитай наши
Коментиран от #233
14:52 09.01.2022
233 Веднага ти отговарям2
До коментар #232 от "Веднага ти отговарям":
...попитай нашите министри на енергетиката и икономиката от предното и сегашно правителство, защо в Унгария токът няма да поскъпва...ще ти кажа...защото Унгария сключи дългосрочен договор за доставка през Турски поvток и за срока на Договора ще го купува на 250 долара за 1000 куб.м., докато спотовите цени сега са над 2000 $... Унгария сключи договора при около 1200$ борсови цени.Схващаш ли вече, че не Кремъл в враждебен към нас , а ние към него....осем години , цели осем години ни чакаха за "Южен Поток" , да покажем , че сме държава и заедно да осъществим проекта ...
Двадесет и една години ни чакаха за "Белене" да се назлъндисаме... първоначалната цена на проекта беше некви пикливи 2.5 милиарда $, и то платени от руснаците срещу мижава концесия за 5 години.
И основното както преди, така и сега Русия си позволява да говори само истината и го прави с доказателства, за разлика от медийния вой на колективния Запад с "highly likely" and "more probably".
Ти да не би да си мислиш, че Бандера е герой , а не fashist, част от SS ? А Роман Шухевич ?
Та така ... чети повечко, преди да пишеш.
14:56 09.01.2022
234 Владимир
11:00 25.01.2022