Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов покани на среща във ведомството представители на браншовите организации на превозвачите, пише Нова телевизия.
Сред обсъжданите теми е обхватът на тол системата. Намеренията на правителството са от 1 юли такси да се плащат и за движение по второкласните пътища, а тарифите да се повишат с около 20%.
След разговорите превозвачите заявиха, че има сближаване на техните позиции с тези на властта. Като добър знак те посочиха пренасянето на дебата от улицата на масата с експерти, което вероятно щяло да доведе до скорошен положителен резултат.
Експертна група ще се опита да намери баланса между интересите на превозвачите и тези на държавата. От транспортния бранш настояват до края на годината тол таксите и обхватът на системата да не бъдат променяни. Съгласни са, ако обхватът се разширява - то таксуването да бъде само по второкласни пътища, по които минава транзитният трафик. А при над 3000 км изминато разстояние предложиха камиони и автобуси да получават отстъпка. Чу се и идея от бранша - превозвачите да получават ваучери за гориво.
От бранша настояват да няма рязък скок на таксите и повишението им да бъде отложено с половин година. Съгласни са с разширяването на обхвата на тол системата, но само по второкласната пътна мрежа, по която преминава международният трафик. Те искат да се ползват отстъпки при над 3000 км пробег на месец на автобуси и камиони. Идеята е българските превозвачи в крайна сметка да плащат по-ниски такси в сравнение с транзитно преминаващите. Превозвачите уверяват, че това е мярка, която работи добре в много европейски страни.
Ускоряване на връзката между тол системата и тази на Агенция „Митници“ така, че превозвачите да не чакат повече от необходимото за проверка време на границата, бе друго от направените предложения. Сред тях бяха още прецизиране на механизма за налагане на компенсаторни такси, намаляване на разликата в тарифите за различните екологични категории на превозните средства, забрана за движение на транзитния трафик извън магистралите и първокласните пътища, по-стриктен контрол за претоварване на превозните средства и други.
Постигнато бе съгласие да бъде направен сравнителен анализ на приходите от тол системата за периода януари – април 2022 г. спрямо същия период на предходните години.
"Към днешна дата не е полезно нито една от двете страни да поема каквито и да било ангажименти. Стъпваме върху експертизата на работната група, която ще стигне до предложения, с които вече ще можем да работим", коментира след срещата регионалният министър Гроздан Караджов. И допълни, че първото заседание на групата ще се състои в петък. В нея са включени шестима представители на превозвачите и експерти от МРРБ.
По данни на Пътната агенция през миналата година събраните пари от винетки за леки коли са 271 879 209 лв. А от камиони и автобуси над 3, 5 тона са с близо два пъти по-малко. Регионалният министър обяви, че ремонтът на прохода "Витиня", откъдето минава тежкотоварният трафик ще бъде ремонтиран до три седмици, така че да бъде безопасен. Основен ремонт може да има през следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 9689
20:42 19.05.2022
2 Единственото
Коментиран от #4
20:52 19.05.2022
3 Аман от алчни превозвачи
20:56 19.05.2022
4 Е за кой да гласуваш молим
До коментар #2 от "Единственото":
Всички са едни и същи маскари...да не би байдън да се е кандидатирал или шолц или макрона че да е нещо различно20:58 19.05.2022
5 Вижда се че
21:25 19.05.2022
6 Татар Монголов
21:28 19.05.2022
7 Помак
21:36 19.05.2022
8 Да дааа
21:40 19.05.2022
9 Да дааа
21:41 19.05.2022