Право на отговор на Тома Белев. Отговорът е публикуван без редакторска намеса:
През последните седмици Факти.бг публикува няколко материала, касаещи мои действия, при което бяха използвани неверни твърдения, инсинуации и обидни квалификации. В предоставеното ми право на отговор вместо да обяснявам, че нямам сестра, ще си позволя да публикувам един материал, който подготвих в началото на 2012 година на базата на личния си няколкогодишен горчив опит на обект на подобни действия. Имам надеждата, че тези съвети как се прави черен PR ще подпомогнат читателите на изданието да разпознават по -лесно тази масово използвана техника за окаляне на инакомислещите. Ето ги и моите 30 съвета как да направите черен PR:
1. Черен ПР се прави с пари. Парите е по-добре да не е нужно да се отчитат. Ако трябва да се отчитат, можете да действате като пускате реклама на друга своя дейност.
2. Ако някоя медия откаже да отрази Вашето виждане, спрете да рекламирате в нея.
3. По-евтино се купува журналист отколкото редактор. По-евтино се купува редактор, отколкото главен редактор. По-евтино се купува главен редактор, отколкото собственик на медия.
4. Подгответе посланието си добре – повечето от хората необичат бюрократите, богатите, политиците, маргиналните групи. Най-лесно е да злепоставите богат ромполитик или държавен служител гей. Ако обекта не е такъв се опитайте да “примъкнете”образa му до желания. Винаги можете да посочите, че е спечелил седмица от тотото или окрал Европейската централна банка. Ако обекта не е семеен лесно може да доведете образът му до този на гей или лесбийка със съмнения за небългарския му произход.
5. Обществото има хора, които нехаресва – политици или олигарси. Вашият обект със сигурност някога се е виждал с някой от тях. Проучете това и използвайте този контакт веднага, даже и да са се сбили някъде – значи нещо са делили. Забележка – неизползвайте име на нанастоящи силни политици или олигарси, можете да пострадате. Подходящи са имена на бивши премиери – даже да кажеш, че повремето на Иван Костов лицето е създало фирма, читателя най-вероятно щеси помисли, че Костов му е дал парите за това.
6. Ако имате проблем с мотивировката на тезата си, най - лесно е да заявите, че това е световна /европейска/ модерна /научна/ традиционна практика. Нека доказват, че по света/Европа не е така.
7. Използвайте страховете и легендите на масите – някой отвън плаща за да сме зле, някой отвън е взел решение вече, всички са маскари, всички са корумпирани, някой друг е дал повече, чужди разрушават българския дух, и т.н.
8. Не е нужно винаги да лъжете – по - лесно е да спестите част от истината.
9. В една публикация е по - добре да пуснете една лъжа и няколко полуистини. Така обекта на вашето внимание няма да знае какво първо да оспорва.
10. Ако трябва да излъжете за всичко, по-добре е да цитирате някого. Цитирания не е длъжно да е реално съществуващ човек.
11. Ако медията, която искате да използвате има истински правила за публикациите – пуснете в нея еднолично мнение на външен човек. Не е важно дали този човек реално съществува.
12. Личните мнения, даже и на журналисти от медията, не изискват осигуряване право на отговор. Използвайте ги често.
13. Изберете подходящите медии за да пуснете своя материал – за предпочитане такива които не са подписали Етичния кодекс на българските медии.
14. Ако искате да използвате сериозна медия, осигурете си да поканят Ваш човек в живо предаване. Може и да не е по темата. Даже по-добре е да не е по темата, така ще лишите опонента си от право на отговор.
15. Най-сериозните медии има стабилно действащи политики за право на отговор. Но и за тях си има решение – пуснете една от подготвените лъжи в медия, на която разчитате и после си купете редактор в сериозната медия, който да я пусне в прегледа на печата. За изчитане или цитиране на чужд материал в прегледа на печата не се дължи право на отговор.
16. Няма човек без врагове. Намерете неприятелите на вашия обект и им дайте думата -те ще работят безплатно за Вас.
17. Ако няма лоша новина, създайте я. Пуснете сигнал до прокуратурата за да проверят обекта и пуснете веднага в медиите, че обекта се проверява от прокуратурата. Не сте длъжни да пускате резултата от проверката.
18. Не всичко е добре да излиза от Вашата ПР агенция, за това си създайте една или повече неправителствени организации от свои хора. Така ще сесъздаде и настроение за обществена нетърпимост по темата.
19. Докато истината си обуе обувките, лъжата е обиколила света два пъти. Пускайте публикациите близко една до друга, така че докато отговора на засегната страна стигне до целевата Ви група, той да бъде затрупан от следващите „новини” и да не е актуален.
20. Черния ПР не е просто да създаваш лоши новини, трябва да се спират и добрите. Това действие е лесно и неподлежи на право на отговор.
21. Не се ограничавайте само с темата, която защитавате, създавайте лоши новини за вашия обект по всичките теми. Най - лесно е за семейното му положение.
22. Обектанавашетовниманиенямасестра. Каквооттова ,пускайте „новини” занея - некадоказваченямасестра.
23. Обекта на вашият ПР има много силни страни – няма страшно. Всяка силна страна може да бъде посочена като слаба, важното е да имате фантазия за да я предствите така.
24. Краставицата има 98 % вода. Какво от това, че сте пуснали „новината” веднъж, пуснете я още веднъж - след 2 месеца първата „новина” вече ще е забравена.
25. Несестрахувайте от съдебни дела – повечето медии които използвате едва ли ще доживеят докрая на някоя 3-4 годишна съдебна сага. Ако все пак някоя медия доживее, можете да посъветвате собственика да я прехвърли на чичо си, така съдебната процедура ще почне от начало.
26. Обекта на Вашето внимание иска право на отговор .Няма страшно – това ще позволи на приятелската медия да напомни отново Вашата теза. Организирайте си някакъв младеж да пише от различни никове под статията – това поне е лесно и евтино.
27. Обекта на Вашето внимание иска право на отговор в телевизия. Чудесно- организирайте в дискусията да участва той и 3 подготвени ваши привърженици. Така пак ще можете да имате повече време за да споделите тезата си.
28. Винаги е добре да имате подръжка от политици на власт. Те се осигуряват лесно и след 4 години никой не си спомня, че предишната власт е защитавала вашата теза, за това пак можете да наемете следващия актуален политик.
29. Няма невъзможни неща у нас. При достатъчно средства и време можете да докажете всичко.
30. Запомнете – вие работите за да си осигурите общественото мнение, а то е такова каквото го представят медиите, политиците и социологичните агенции. Останалото не ви интересува.
Оставяме отговора на г-н Тома Белев без коментар ...Очакваме отговори по същество.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 росица проданова
19:44 23.09.2013
2 ннннн
Друго ми прави впечатление. Ужасяващата граматика използвана в публикацията. Не си задавам въпроса, дали материалът е пуснат така, както го е пратил авторът или журналистката го е интерпретирала (или набирала на компютъра), но резултатът е плачевен.
Това пълен член, това запетайки, това тирета в думите изразяващи степенуване са чиста проба волна програма на случаен принцип.
Харесвам медията заради сравнително бързите новини, разнообразието на темите и относителната неангажираност на журналистите, но не мога да свикна с ужасната граматика.
Моля, не забравяйте, че Ви четат и такива, които все още не са оформили правописа си.
И няколко примера от текста по-горе:
- "необичат" - пише се "не обичат"
- "нехаресва" - пише се "не харесва"
- "неизползвайте" - пише се "не използвайте"
- "докрая" - пише се "до края" и т.н. и т.н., жалко, но и много тъжно ...
Коментиран от #3
20:36 23.09.2013
3 D0kT0pA
До коментар #2 от "ннннн":
++++++++++ Много, МНОГО вярно!!!01:00 24.09.2013
4 Право
09:48 24.09.2013
5 Мафия
10:02 24.09.2013
6 Дембо
10:25 24.09.2013
7 Лиса
17:27 24.09.2013