„Причините за катастрофата трябва да се търсят в няколко аспекта. На първо място подготовката на младите водачи - тя куца, тъй като в тази сфера има много голям сив сектор“, каза в предаването „Тази сутрин“ председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
Той направи коментара си във връзка с катастрофата, станала на бул. „Сливница“, където в понеделник живота си загубиха млади мъж и жена. 18-годишен шофьор ги помете, докато пресичат на пешеходна пътека.
По думите на Тодоров автошколите крадат от часовете по кормуване. Курсът предполага каране в тъмната част на деня, но това се спестява, твърди той.
Според него сега вече може да се сложат камери, легнали полицаи или и двете на мястото, където е станала катастрофата, но ще е „след дъжд качулка“.
По думите пък на адвокат по делото „Семерджиев“ Пламен Димитров имало и прилики, и разлики с делото за катастрофата на "Черни връх". Приликите били двамата убити младежи, а разликите, че при делото „Семерджиев“ имало употреба на наркотици и фалшива книжка.
„Възможно е кръвните проби да са различни от полевите тестове, които е направило 18-годишното момче. Възможно е и на дрегера да отчете по-малко, отколкото кръвната проба“, посочи той.
„Липсва полигонът и обучението на младите водачи“, каза в предаването бившият директор на Пътна полиция-София Тенчо Тенев.
По думите му няколко фактора са причинили катастрофата - надценяване на автомобила и на качествата на шофьора.
„До момента, спрямо миналата година, има 40 тежки произшествия повече в София, с 8 убити повече и с 50 ранени повече“, посочи той.
Той добави, че легналите полицаи карали шофьорите да намалят с 40-50 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Духовито
10:53 09.05.2023
2 12345
Коментиран от #8
10:57 09.05.2023
3 родител
11:01 09.05.2023
4 Име
Вината е на самите деца - имаш задача - да останеш жив.
Впрочем точно тази отсечка е необходимо да се помисли какво точно - но тя отдавна е станала вече скоростна - както и трябва да си бъде - все пак свързва 100 000 човека.
11:01 09.05.2023
5 1111
11:01 09.05.2023
6 Ники
11:01 09.05.2023
7 замислен
11:18 09.05.2023
8 ТОЧНО
До коментар #2 от "12345":
Но няма какво да се направи, не могат да четат и пишат, но претенции огромни и без покритие, защото иматтелефони за 1200 лв
11:31 09.05.2023
9 ОТ ДО НИНИ
"Курсът предполага каране в тъмната част на деня"
Коментарън нещо не отговаря на нашите коментари или не може няколко човека да са едно мнение ли?! Оригиналност ли се търси тук или смисъл??? НИЩО ОРИГИНАЛНО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ТЪРСИ В ТОВА! СЪБОЛЕЗНОВАНИЯ ОЩЕ ВЕДНЪЖ!!!!
11:31 09.05.2023
10 Хорхе
Коментиран от #11
11:31 09.05.2023
11 Водач
До коментар #10 от "Хорхе":
Напълно съм съгласен с теб. Инструктора не може да кара,тръгнал да учи курсанти. За да има ефект, първо инструкторите трябва да минат изпит при немски изпитващи и тогава да учат курсанти.Коментиран от #12, #13
12:03 09.05.2023
12 До Водач
До коментар #11 от "Водач":
Някога, точно кога няма да уточня, си имаше и паркиране назад. Не ми се чете пак "едно време", понеже не беше по онова време. Но пък инструкторът горе си е дал мнението и то ми се струва компетентно. Както и времето е малко. Тези приказки "алангро" колко е лесно ги говорят хора за напояване на самочувствието. На себе си и другите. Резултатите са видими. Правят се на безпогрешни. Подготовка като няма как ще се оправи само с контрол. Точно след дъжд качулка! Кой ти чува обаче?!12:08 09.05.2023
13 До Водач
До коментар #11 от "Водач":
Не ми се струва компетентно, а си е. Да се поправя.12:10 09.05.2023
14 За протокола
Мерките трябва да са насочени предимно към контрол, наказания и превъзпитание на нарушителите. А който не може да бъде превъзпитан - да се лишава до живот от правото да управлява, а ако пак продължава - да се заключва.
14:54 09.05.2023