Оценяването в българските училища трябва да бъде повече насочено към измерване на умения и компетентности, а не за механично възпроизвеждане на знания. Това подчерта министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща със Сдружението на директорите в системата на образованието в България, съобщиха от пресцентъра на МОН.
По думите му МОН ще стартира преглед на учебните програми, който ще бъде направен съвместно с учителите, за да се намали фактологическата натовареност за сметка на практическите знания и умения, застъпени в тях.
"Намираме се в момент, в който можем качествено да променим образователната система, като надграждаме добрите практики и елиминираме недостатъците, установени от опита", посочи проф. Цоков. По думите му подобни препоръки се посочват и в докладите на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. "Дигитализацията в обучителния процес дава много възможности, една от които е създаването на персонализирано съдържание, съобразено с нуждите на отделни ученици. Подобни иновации биха позволили да изведем обучението на друго ниво", каза още образователният министър.
Сред основните теми на срещата бе и подготовката на бъдещите учители. "Факт е, че в системата на училищното образование има много натрупани проблеми, които трябва да решаваме от първия ден. Заедно с това обаче не трябва да спираме да работим за дългосрочни приоритети като подготовката на младите учители", заяви проф. Цоков. Той обърна специално внимание на практическата им подготовка и нуждата от повече механизми, които да мотивират действащите учители да се включват активно в този процес.
Министър Галин Цоков обърна внимание на предучилищното образование като област, в която трябва да има индивидуален подход при планиране на политиките на национално ниво. Сдружението на директорите в системата на образованието постави още въпроси, свързани с бъдещите конкурси за училищни ръководители, стартиране на нови и разширяване на съществуващите програми, обмяна на опит между образователните институции и др.
В срещата участваха директори на училища и детски градини от страната, както и екипът на политическото ръководство на министерството.
21 Юни, 2023 06:35 1 417 11
Проф. Галин Цоков: Нужна е промяна в начина на оценяване на учениците
МОН ще стартира преглед на учебните програми, заяви министърът на образованието и науката
Снимка: Дарик Радио
Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голата истина
06:38 21.06.2023
2 Защо
06:45 21.06.2023
3 Цоло Галинов
07:00 21.06.2023
4 учен
07:07 21.06.2023
5 ВКК
Коментиран от #7
07:16 21.06.2023
6 Службогонци от Иван Вазов
07:19 21.06.2023
7 150 години превес на невежеството
До коментар #5 от "ВКК":
За какво да учат, казва си учениците, пък и студентите? У нас се лансират простите и нахалните.Читавите ги държат настрана.Тока е от 150 години.Още Петко Славейков описва случката с говедаря, учителя и местните чорбаджии.07:22 21.06.2023
8 баба Гицка
07:29 21.06.2023
9 професор
07:36 21.06.2023
10 ИМПЕРИАЛИСТ
09:45 21.06.2023
11 ПРИПОМНЯНЕ
Да Ви припомня:
1. Образованието е процес. Всеки процес може да протича при определени условия. Едно от тези условия при образованието е доброто заплащане на учителите. В противен случай имаме псевдо- процес, т.е. псевдо-образование и в резултат започват проблемите. За да има ПРОЦЕС „образование”, трябват видими индикатори, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО ВОДИ ДО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ЛИЧНОСТТА.
2. Страничен фактор. Проблем е, че ще трябва да се промени социалната ерархия в обществото. А „топ” социалните прослойки ще се стремят към запазване на статуквото и ще са против въздигането на учителската гилдия. Сега дори фризьорките са по добре от учителите.
3. Учителството е призвание, то не е длъжност, като секретарка например. Децата са безкомпромисни и жестоки дори, към некадърния учител.
09:51 21.06.2023