21 Юни, 2023 06:35 1 417 11

Проф. Галин Цоков: Нужна е промяна в начина на оценяване на учениците

  • професор галин цоков-
  • министър-
  • ученици-
  • оценяване

МОН ще стартира преглед на учебните програми, заяви министърът на образованието и науката

Проф. Галин Цоков: Нужна е промяна в начина на оценяване на учениците - 1
Снимка: Дарик Радио

Оценяването в българските училища трябва да бъде повече насочено към измерване на умения и компетентности, а не за механично възпроизвеждане на знания. Това подчерта министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща със Сдружението на директорите в системата на образованието в България, съобщиха от пресцентъра на МОН.

По думите му МОН ще стартира преглед на учебните програми, който ще бъде направен съвместно с учителите, за да се намали фактологическата натовареност за сметка на практическите знания и умения, застъпени в тях.

"Намираме се в момент, в който можем качествено да променим образователната система, като надграждаме добрите практики и елиминираме недостатъците, установени от опита", посочи проф. Цоков. По думите му подобни препоръки се посочват и в докладите на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. "Дигитализацията в обучителния процес дава много възможности, една от които е създаването на персонализирано съдържание, съобразено с нуждите на отделни ученици. Подобни иновации биха позволили да изведем обучението на друго ниво", каза още образователният министър.

Сред основните теми на срещата бе и подготовката на бъдещите учители. "Факт е, че в системата на училищното образование има много натрупани проблеми, които трябва да решаваме от първия ден. Заедно с това обаче не трябва да спираме да работим за дългосрочни приоритети като подготовката на младите учители", заяви проф. Цоков. Той обърна специално внимание на практическата им подготовка и нуждата от повече механизми, които да мотивират действащите учители да се включват активно в този процес.

Министър Галин Цоков обърна внимание на предучилищното образование като област, в която трябва да има индивидуален подход при планиране на политиките на национално ниво. Сдружението на директорите в системата на образованието постави още въпроси, свързани с бъдещите конкурси за училищни ръководители, стартиране на нови и разширяване на съществуващите програми, обмяна на опит между образователните институции и др.

В срещата участваха директори на училища и детски градини от страната, както и екипът на политическото ръководство на министерството.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голата истина

    3 11 Отговор
    Половината даскали са от старото поколение не се вписват с младите ученички да се махат
  • 2 Защо

    16 0 Отговор
    Защо всеки министър на образованието, независимо колко за кратко е на поста, тръгва да реформира , било оценяването, било учебниците… всичко на парче, а учениците - опитни зайчета
  • 3 Цоло Галинов

    13 0 Отговор
    Откъъде го намериха този човечец за министър, и то на образованието? Не личи да е образован достатъчно.Един даскал в килийно училище получава повече от един професор?! Това нормално ли е? И този нищо няма да направи, освен да увеличи пъътникопотока на летище София на преподаватели от университетите с еднопосочни билети.
  • 4 учен

    14 0 Отговор
    Този пък и "професор", сигурно е от новите по закона "Игнатов", по този закон професори и доценти се произвеждат на килограм, особено в провинцията. Въпреки това, след 10 години няма да има преподаватели в университетите, ще вземат отвън всякакви "практици".Кой ще иска да работи срещу мизерни пари, колкото на касиерка в някой супер, даже по-малко. така ли се прави наука, другарю министър?
  • 5 ВКК

    9 2 Отговор
    Каквото и да правят, няма как да скрият мързела, невежеството и нежеланието да научат нещо, на голяма част от т.н.ученици!

    Коментиран от #7

  • 6 Службогонци от Иван Вазов

    8 0 Отговор
    Голям министър, няма що. Истински "интелектуалец", "творец", "стратег", "крупен мислител", "титан на филибелийската мисъл". Ще извърши истински реформи- ще нареди да се боядисат училищата и да се смени дограмата.
  • 7 150 години превес на невежеството

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "ВКК":

    За какво да учат, казва си учениците, пък и студентите? У нас се лансират простите и нахалните.Читавите ги държат настрана.Тока е от 150 години.Още Петко Славейков описва случката с говедаря, учителя и местните чорбаджии.
  • 8 баба Гицка

    11 0 Отговор
    Спомнете си как е правено преди 40 - 50 години, или пък вижте как го правят хората по света! Не променят и не измислят всеки ден законите и правилниците си, а ги спазват!
  • 9 професор

    4 0 Отговор
    Кой е този? Не съм го чувал
  • 10 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 0 Отговор
    Защо Галинчо не коментира, че Началното, Прогимназиалното и Средното образование в България е на много по-високо ниво в сравнение с това на "запад"...а Професионалните гимназии, бившите Техникуми, са просто феномени в спрямо "западната" практика? Тези златни медали на учениците ни, от международните олимпиади, не се получават току-тъй...
  • 11 ПРИПОМНЯНЕ

    0 2 Отговор
    Г-н министре,
    Да Ви припомня:

    1. Образованието е процес. Всеки процес може да протича при определени условия. Едно от тези условия при образованието е доброто заплащане на учителите. В противен случай имаме псевдо- процес, т.е. псевдо-образование и в резултат започват проблемите. За да има ПРОЦЕС „образование”, трябват видими индикатори, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО ВОДИ ДО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ЛИЧНОСТТА.
    2. Страничен фактор. Проблем е, че ще трябва да се промени социалната ерархия в обществото. А „топ” социалните прослойки ще се стремят към запазване на статуквото и ще са против въздигането на учителската гилдия. Сега дори фризьорките са по добре от учителите.
    3. Учителството е призвание, то не е длъжност, като секретарка например. Децата са безкомпромисни и жестоки дори, към некадърния учител.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове