„Не бих отишла на Шипка. Бих отишла на връх Свети Никола, където да се поклоня на падналите опълченци и руски воини, които са не само руснаци, а и украинци, финландци, както знаем”. Това каза историкът проф. Евелина Келбечева в "На фокус" по Нова телевизия.
„България плаща за своето Освобождение на руснаците. Документите са публикувани в архива на Руския окупационен фонд. Сумата е определена чрез чл. 2 на Берлинския договор - 10 618 200 рубли и 40 копейки. Това означава, че калкулацията е много добре направена. Те се равняват на 89 690 златни лева”, каза историкът. Тези пари сега означават 32 тона злато, поясни тя и допълни, че България взима външни заеми, за да погаси този дълг. В същото време изплаща пожизнени пенсии за всички руснаци, които искат да останат тук след войната. "Плащаме на Русия окупационен дълг”, повтори тя.
„За мен Трети март е най-абсурдната дата да бъде празник на България. Въпросът е много по-широк и по-дълбок. Самата дата - 3-ти март, е датата на сключване на един предварителен договор между Османската и Руската империя. Руснаците, които слагат подписа си под този договор, който не е ратифициран от Великите сили, знаят, че това е един огромен блъф. От 1876-та, след това и 1877 г. има тайни споразумения между Руската империя и Австро-Унгария. Те се споразумяват никога да не допуснат голяма славянска държава на Балканите, камо ли такава, която да бъде доминирана от Русия по това време”, заяви историкът.
„Никой не отрича, че руснаци са умирали по нашите земи, но не е вярна мантрата за освобождение и за малките братя християни, които да бъдат покровителствани”, обясни Евелина Келбечева. В България имаме 400 паметника на падналите чуждестранни воини за нашата свобода, допълни тя.
"Ние се вмъкваме в коридора за контрол на проливите, което е в интерес на Русия", каза историкът Келбечева.
„Може би договорът в Сан Стефано е дипломатически блъф, който Руската империя слага на масата, знаейки че няма да бъде приет. Фактът, че руснаците не организират временно управление в Македония, означава, че те много добре знаят, че България ще бъде разпарчетосана. България е окупирана от Руската армия, която издържаме тук и чак Берлинският договор намалява срока на окупацията”, допълни историкът Евелина Келбечева.
"Забравяме великите думи на Апостола, който казва: „Този, който ни освободи, той ще ни пороби”, каза тя и допълни, че Левски е отхвърлил целия контрол на Русия върху българското освободително движение.
Тя разясни и ролята на граф Николай Игнатиев. "Граф Игнатиев започва атака срещу движението за Българската православна църква, което води до признаването на българската нация. Може би това е най-големият успех на националната идея. Това не е включено в учебниците, допълни историкът. Тя каза за тенденцията, че има отказ откритията на историците да влязат в учебниците на децата. „Истината е казана. Академичната историография си е свършила работата. Някои медии отразяват постиженията на българските историци, но обществото няма истинското и дълбоко знание за цялата убийствена политика на руската империя”, допълни проф. Евелина Келбечева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българин
Според Джонсън руският лидер, за разлика от президента на САЩ Джо Байдън , „не говори глупости“ и всяка негова дума „има дълбок смисъл“.
„Ако Путин каже нещо, то определено не е блъф, той не е покер играч“, каза бившият анализатор на ЦРУ
Джонсън отбеляза, че Путин многократно е говорил за опасността от военно развитие на Украйна , но западните лидери игнорират думите му. Според него сега освен Украйна се демилитаризира и НАТО
Коментиран от #8, #243
18:27 03.03.2024
2 Русофил
50 000 БГ паспорта, 600 000 имота, 1 500 000 руски собственици, да се сложи
данъче за граждани от вражеска държава (русията) по 100 евро/м2 х 70м2 х 600 000 = 4.2 милиарда!
Ще оправим БГ бюджета.
Коментиран от #9, #37, #108, #164
18:29 03.03.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Последния Софиянец
Коментиран от #12
18:30 03.03.2024
5 ПАРИТЕ СА ТОЛКОВА
Коментиран от #17, #57, #101, #225, #252
18:31 03.03.2024
6 Делю Хайдутин
Коментиран от #64, #173, #366
18:31 03.03.2024
7 Руси
за злато, но никога не е имала
злато а банката. Колко получава
сега България злато от Канадската
фирма, която добива злато в
България ? Имаше някакви сведения,
че е около 2%, и за колко години ще
плучим 32 тона злато ?
Коментиран от #440
18:32 03.03.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Пурко
До коментар #2 от "Русофил":
Чудно, откъде сме имали толкова?Коментиран от #191, #269
18:32 03.03.2024
10 Браво
ПП: Благодарение на такива, като Вас, хората трябва да осъзнаят, че на никой не трябва да се кланят, а именно - ние, като народ сме много древни... И в крайна сметка разберат, че тази т.н Освободителка е един от най-големите ни врагове.
Коментиран от #36, #156
18:32 03.03.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Българин
До коментар #8 от "Румен Решетников":
Честит празник!Коментиран от #26
18:33 03.03.2024
14 Булпсихопатъ
Коментиран от #256, #380
18:34 03.03.2024
15 НИКО
18:34 03.03.2024
16 Сталин
Коментиран от #34, #66
18:34 03.03.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 В Сан Стефано и Берлин
Пряко доказателство, че руснаците са ни готвили за Задунайская губерния!
18:36 03.03.2024
19 Запомнете Я тази ...
Коментиран от #401
18:36 03.03.2024
20 ЖЕКО
Коментиран от #115
18:37 03.03.2024
21 Сталин
Коментиран от #43, #379
18:37 03.03.2024
22 Да,да
18:37 03.03.2024
23 Мутата
18:37 03.03.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Руси
СССР трябва да плати 100 млн долара
на България. Русия като приемница на
СССР изплати този дълг.
Коментиран от #49
18:38 03.03.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 о.р. майор
18:39 03.03.2024
28 жалко
Това е цената, с която България е платила на Русия за великото Освобождение, оставете златото, а вижте на какво сте заприличали всички. Откъде смятате, че идва този манталитет всички по-интелигентни хора да бъдат смачквани от системата? Разбира се, че от Русия, защото там няма място за интелигентни хора, трябва да бъдеш глупав и послушен, иначе краят ти е ясен. Само се замислете, и ще видите колко много си приличаме с Русия като държавно устройство и като манталитет на хората, и че всъщност дори разликите, които бихте открили пак са прилики.
Коментиран от #48, #189
18:39 03.03.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 1234
Коментиран от #295
18:40 03.03.2024
31 12345
18:40 03.03.2024
32 няма безплатен обят
18:42 03.03.2024
33 Иво
Коментиран от #53
18:42 03.03.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ха ха
Коментиран от #47
18:42 03.03.2024
36 бай благой
До коментар #10 от "Браво":
Вярно че сме дали 34 тона злато ама 70 години по късно като реперации за загубата на 2рата световна войнаКоментиран от #63
18:43 03.03.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Жалко, Лора!
Коментиран от #50, #61
18:44 03.03.2024
39 ДрБр
18:44 03.03.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 ха ха
Коментиран от #169
18:44 03.03.2024
42 бобо
Коментиран от #159
18:45 03.03.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ъхъ
Коментиран от #232
18:46 03.03.2024
45 А50
Пределно ни е ясно, че много българи и преди, както и сега не са чакали никакво Освобождение защото са живели охолно и синергично в сглобка с поробителите ни
18:47 03.03.2024
46 Йеронимус БОШ
Прост въпрос , но без отговор !
Коментиран от #62
18:47 03.03.2024
47 жалко
До коментар #35 от "ха ха":
Ако трябва да бъда честен, дори палестинците са по-добре от нас, защото са по-обединени.Тука в България цари някаква страшна анархия, която не спира да ме изумява с всеки изминал ден.
Я само виж какви дивотии се случват в последните години, и ми кажи не те ли е страх за живота ти, или за живота на близките ти, като знаеш, че в нашата страна няма справедливост, и че правителство е равно на грабителство.
18:49 03.03.2024
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 ЖЕКО
До коментар #38 от "Жалко, Лора!":
ЛОРА НЕ Е ВИНОВНА НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ Е КОЗЯШКА ТЕЛЕВИЗИЯ, ЛОРА СИ ПАЗИ РАБОТАТА А ТИ НЕ ЧЕТИ КОЗЯШКИ СТАТИИ18:50 03.03.2024
51 Ужас
18:50 03.03.2024
52 хахаха
До коментар #3 от "Патриот":
платил си грънци...я виж колко струва на Русия независимостта ни?Коментиран от #69
18:50 03.03.2024
53 !!!?
До коментар #33 от "Иво":
Кратко, ясно и доказано - България се е освободила въпреки Русия !!!?18:50 03.03.2024
54 Майк Алън Патън
Може би леля Евелина знае формулата ! На колко се равнява СВОБОДАТА ?
Коментиран от #78
18:50 03.03.2024
55 бройлиране
18:50 03.03.2024
56 Никос
Коментиран от #119
18:51 03.03.2024
57 Наивник на средна възраст
До коментар #5 от "ПАРИТЕ СА ТОЛКОВА":
Факт е,че са опростени.България плаща милионите взети заеми от Фердинант,но за това никой не говори сега. Живеем в Република,а върнахме,не - подарихме на Симеончо милиони в имоти,които при това са зачислени в тогавашното интенданство и като такива не са царска собственост,а държавна.Защо госожата не пише по тази тема? Управляват ни продажници и национални предатели,които почитат всичко наред - и Левски,и Ботев.....А някои дори и този празник искаха да премахнат,а сега сипят пожелания.....Стига вече!!!Коментиран от #75
18:51 03.03.2024
58 Българин
До коментар #26 от "Румен Решетников":
И 9 майДенят на победата е празник по случай победата на СССР над Нацистка Германия във Великата Отечествена война.
18:51 03.03.2024
59 Госあ
Коментиран от #89
18:51 03.03.2024
60 Сталин
До коментар #34 от "Румен Решетников":
Царя Освободител го застрелват евреитеКоментиран от #84
18:52 03.03.2024
61 В целофан
До коментар #38 от "Жалко, Лора!":
Кога пък въпросната Крумова е била обективна, дали когато беше партньор на лицето Алберт или когато пригласяше на хубавото Гале?18:52 03.03.2024
62 ха ха
До коментар #46 от "Йеронимус БОШ":
Тези за които говориш си имат излаз на топло море и не им трябват проливите. Блатната империя не е морска империя и затова иска открито море. Защото, който контролира океаните, контролира търговията. Затова хусите ядат хурката.Коментиран от #132
18:52 03.03.2024
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Незнаещ
До коментар #6 от "Делю Хайдутин":
За коя свобода си мислиш?18:53 03.03.2024
65 Кога ще го
18:53 03.03.2024
66 Другарю... таварищ..
До коментар #16 от "Сталин":
.. да ти кажа, ако не знаеш. Когато е имало Велика България от векове, Рюриковите са си пощели въшките един на друг в Падмасковские болота.. а България ще я има хилядолетия след като Сибирския свинарник изчезне от политическата карта на света..Коментиран от #71
18:54 03.03.2024
67 СЕРП И МОЛОТ-СМЕРТЬ И ГОЛОД
18:54 03.03.2024
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Бай Дън
Коментиран от #135
18:56 03.03.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Минувач
Интересна е психологията на тези анализатори и историци. По някаква логика ние винаги трябва да се измъкваме максимално сухи, без да плащаме за решенията си, да губим каквото и да е и т.н.. Русия воюва с Турция, може и за своите интереси, но все пак ни освобождава с цената на хиляди жертви, на много пари и усилия. Това сякаш би трябвало да ни е безплатно, руските жертви да не бъдат обезпечени, парите за руската война да бъдат подарък за нас. Пак питам - защо друга държава не направи това? Пък нека да и плааме на нея..ама не го направи никой друг! Сега правим всичко възможно против Русия без тя да ни е направила или заплашила по никакъв начин, а после искаме пак това да ни е безплатно и да не ни обявят за неприятелска държава. Хем да лижем западни за.ници, но и хем да не си разваляме отношенията с Русия...Е, няма такива филми.
Коментиран от #99
18:56 03.03.2024
73 Хохо Бохо
18:57 03.03.2024
74 Любопитен
18:58 03.03.2024
75 да ти кажа
До коментар #57 от "Наивник на средна възраст":
Те, ако можеха да станат Левски и Ботев, собственоръчни биха ви откинали празните кратуни на тебе, и на такива като тебе... ич даже не биха се замислили биллля.. ма изобщо не биха се замислили.18:58 03.03.2024
76 Айде,бе
Коментиран от #114
18:58 03.03.2024
77 ХаХа
Коментиран от #195
18:58 03.03.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 ФАКТ
18:58 03.03.2024
80 И четем в Уикипедията...
Коментиран от #124
18:59 03.03.2024
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 ЕВРОНЮЗ
Коментиран от #121
19:00 03.03.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Бесен-_ Язовец
Коментиран от #311
19:01 03.03.2024
86 пешо
19:01 03.03.2024
87 Госあ
19:01 03.03.2024
88 Разликата
19:02 03.03.2024
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Оп изтурика
19:03 03.03.2024
91 Бай Шукри
19:03 03.03.2024
92 !!!?
19:04 03.03.2024
93 Келбечева лъже
Така правят проституиращите "учени".
Всъщност проституиращите "учени" са подли или невежи и водят България към унищожение.
Унищожават България срещу заплащане, привилегии от властта и за едното евроатлантическо потупване по рамото.
Лъжа, опашата лъжа е, че България плаща 32 т злато на Русия!
Контрибуцията на Османската империя към Руската империя е от този порядък - 35,5 т злато.
Когато на 22.9.1908 г. княз Фердинанд се самообявява за цар на васалното по Берлинския русофобски договор Княжество България и на върнатата на Турция автономна област Източна Румелия (Горна Тракия + Родопи), младотурската власт в Истанбул настоява за парично обещетение - неплатените васални вноски на Княжество България в османската хазна - и заплашва да окупира собствената на Турция автономна област Източна Румелия.
Турция е спряна от Русия, която заменя голямата част от неизплатената контрибуция от Османската империя към Руската империя с българския васален дълг към Османската империя.
Така Русия спасява самопровъзгласилото се за независимо Царство България, в състав от Княжество България и Източна Румелия от законна турска окупация на автономната турска област Източна Румелия (съгласно русофобския и българофобски Берлински мирен договор).
РУСИЯ ПЪРВА В СВЕТА ПРИЗНАВА САМОПРОВЪЗГЛАСИЛОТО НЕЗАВИСИМОСТ (В НАРУШЕНИЕ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ПРАВО ПО БЕРЛИНСКИЯ МИРЕН ДОГОВОР) ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ.
Русия заменя репарационния дълг на Османската импе
Коментиран от #96, #147
19:04 03.03.2024
94 Тагарев Тошко
19:04 03.03.2024
95 Тагарев Тошко
Коментиран от #110
19:04 03.03.2024
96 Келбечева лъже (продължение)
До коментар #93 от "Келбечева лъже":
Русия заменя репарационния дълг на Османската империя към Руската империя срещу васалния дълг на Княжество България към Османската империя!!!!Русия разсрочва на 40 годишни вноски прехвърления й от Османската империя васален дълг на Княжество България към турската хазна.
Царство България ПЛАЩА САМО ДВЕ ВНОСКИ по васалния си дълг, прехвърлен от младотурците на Русия, срещу неплатения репарационен дълг от Османската империя към Руската империя.
С Декрета за мира от ноември 1917 г. Ленин анулира всички вземания и давания на Руската империя към други държави.
Коментиран от #130
19:05 03.03.2024
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 БПФ
19:05 03.03.2024
101 Изтурик
До коментар #5 от "ПАРИТЕ СА ТОЛКОВА":
Руснаците са си го взели. Прав си не сме го платили19:05 03.03.2024
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Факти
Не трите. Лъже измислената професорка
19:06 03.03.2024
104 Някой
19:06 03.03.2024
105 !!!?
19:06 03.03.2024
106 Обрали са ни
Коментиран от #120
19:06 03.03.2024
107 3.14К
Коментиран от #281
19:08 03.03.2024
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Име
А Ленин даде свобода на Финландия и други държави - всичко е "скрит коз".
Всичко е "скрит коз", руснаците са коварни - идват тук - избиват ги при Плевен и Шипка и - те най-подло си ни правят нова Конституция и държавно управление, след което - нищо не окупират.
Наглеци, а можехме да сме си част от Великата османска империя, ето сега е рай там.
В Турция никога не падат сгради, те нямат некачествено строителство.
Нямат и проблем с правото на свобода.
Коментиран от #318, #347
19:09 03.03.2024
110 Бай Шукри
До коментар #95 от "Тагарев Тошко":
Даде ни Кирчо,за премиер...Коментиран от #116
19:09 03.03.2024
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Грузинеца
До коментар #34 от "Румен Решетников":
Щот Америка я й управлявал Обонго19:09 03.03.2024
113 Келбек/ Келбечева не е българка
Коментиран от #186, #194
19:09 03.03.2024
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Така де
До коментар #20 от "ЖЕКО":
Утрепка може да бъде само русоробът!Коментиран от #146
19:11 03.03.2024
116 поп Вечерко
До коментар #110 от "Бай Шукри":
Грешиш.. КирЕто иКокорЕто ни ги даде пРезидента, на чичо Гошо масончето. На Копринков чадърчето. Бъдете точни и обективни , молим.Коментиран от #127
19:12 03.03.2024
117 Англия напред напред и нагоре
19:12 03.03.2024
118 дърт прилеп
19:13 03.03.2024
119 факуса
До коментар #56 от "Никос":
коя истина бе гъркос,откъде поробена страна ще има 32 тона злато,кой плати за независимоста на турция,ние сме платили 14 млн,турция е искала 82,след всв,гърчолята са искали гранца по билото на стара планина,кой не им даде,сащ ли или англия19:13 03.03.2024
120 Историк
До коментар #106 от "Обрали са ни":
Така е...и продължават да ни обират..19:15 03.03.2024
121 ШОТО 32 ТОНА СА ВАДЯТ ЗА ЕДНА
До коментар #82 от "ЕВРОНЮЗ":
Година.ВЪОРОСА Е КЪДЕ СА ЗА ПОСЛЕДНИТЕ 35 Г ДЕМПРЕЦАКВАЦИЯ 32Т. ПО 35Г. НАД 1000 ТОНА ЗЛАТО ОТ НАШАТА ЗЕМЯ.19:15 03.03.2024
122 Вярно е....
19:15 03.03.2024
123 зрител
19:16 03.03.2024
124 Сталин опрощава останалия дълг
До коментар #80 от "И четем в Уикипедията...":
Уикипедия "...Окупационният дълг на Княжество България е окончателно погасен през 1902 година със средства от големия външен заем, емитиран чрез Банка Париба.3 До тази дата София издължава на Петербург общо 26 446 000 лева.2 Изплащането на източнорумелийската част на дълга е отлагано многократно до 1912 година. Тогава България и Русия договарят план за погасяването му, който така и не е задействан. Окупационният дълг е опростен след Първата световна война със споразумение между правителството на Александър Стамболийски и болшевиките.3"19:16 03.03.2024
125 БгТопИдиот🇧🇬
Де гиди противни краварски платени мисирки !!
19:16 03.03.2024
126 ТаУмВзе
Коментиран от #151
19:16 03.03.2024
127 Бай Шукри
До коментар #116 от "поп Вечерко":
Е ти повече ги знаеш,софиянец си нали ...Коментиран от #137
19:16 03.03.2024
128 Пешо
До коментар #11 от "Юго":
Всичко е за много пари, а това значи , че обича банани, айфон, маратонки и западна кола. Готови са за тези екстри да продадат родителите си , а историята ни не струва нищо , срещу тези екстри. Поръчката и е изпълнена и сега на Малдивите.19:16 03.03.2024
129 От къде се
Аман от козяшки калинки.
19:17 03.03.2024
130 Госあ
До коментар #96 от "Келбечева лъже (продължение)":
Много ясно, откъде голтаци под пет века робство ще извадят 32 тона злато !!! За дълга ни за Независимостта зная, че почти нищо не плащаме, но за издръжката на руските мироопазващи сили след Освобождението не съм наясно…19:17 03.03.2024
131 БЛАГОДАРИМ НА ГЕРОИТЕ!
БЛАГОДАРИМ ТИ, РУСИЯ!
19:17 03.03.2024
132 ИЗОБЩО ЗНАЕШ ЛИ НА КОЛКО
До коментар #62 от "ха ха":
ОКЕАНА И МОРЕТА Е ГРАНИЦАТА НА ТАЗИ ИМПЕРИЯ ИЛИ СИ С НЕЗАВЪРШЕНО ПРЕДУЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ....19:17 03.03.2024
133 СЛАВА БЪЛГАРИЯ
ПУСИ ХУ-ЙЛО...СДОХНЕ
Коментиран от #143, #179
19:18 03.03.2024
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 !!!?
До коментар #70 от "Бай Дън":
УКРАЙНА 1720 година ! България също е обозначена, нищо че е под турско владичество !!!?Коментиран от #239
19:19 03.03.2024
136 Наблюдател
19:20 03.03.2024
137 поп Вечерко
До коментар #127 от "Бай Шукри":
Ами спомни си кой искаше барем още трима- четирима като тях, че да оправели България..опраиха я , нема що.. а какво ли щеше да е , ако тоя шафьор на самальот беше верно намерил още неколко КирЕта И КокорЕта? Ич не ми се мисли..19:20 03.03.2024
138 Жоро
19:20 03.03.2024
139 Българин
Тая легенда с 32тона злато я тиражират изметта от сдс, а Костов подари златните ни мини на дънди прешъс, краварските им господари!
Коментиран от #162
19:20 03.03.2024
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Нико
Коментиран от #145
19:22 03.03.2024
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Бесен-_Язовец
До коментар #133 от "СЛАВА БЪЛГАРИЯ":
Спор няма 👍19:22 03.03.2024
144 ттт
2. Може и да е историчка Келбечева, ама не знае, че опълченците са били на връх Шипка, а не на връх Свети Никола. Но последният е по-висок и затова паметникът е направен там. Връх Шипка е малко на север от хотела. Има няколко възпоменателни плочи на него. Този връх е и родно място на българската артилерия. За първи път там българи използват оръдия.
19:23 03.03.2024
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Кирето
До коментар #115 от "Така де":
Дженди, не така дженди!19:23 03.03.2024
147 реру
До коментар #93 от "Келбечева лъже":
Банковите архиви са доста надеждни и казват нещо друго... Плащаме редовно на Руската империя "окупационен дълг" до 1902 год...Коментиран от #237, #267
19:24 03.03.2024
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Факт
Коментиран от #160
19:24 03.03.2024
150 Дсса
19:25 03.03.2024
151 Нумизмата
До коментар #126 от "ТаУмВзе":
Не си в час..ма изобщо. Първите копюри без златно покритие са жълтите столевки, емитирани още през 1990 година...То не че като са били със златно покритие, в банката можеше да си вземеш злато. Можеше да си купиш юбилейни монето, на цена десетократно по-голяма от номинала..Коментиран от #170
19:25 03.03.2024
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Антитрол
- Първо лъже че сме платили на руснаците равностойността на 32 тона злато - дългът е опростен.
- Второ свободата е безценна
- Трето издокарва че не западните сили са ни разпарчетосали а видиш ли руснаците били виновни защото ужким знаели че сан Стефанския договор няма да мине - истината е че западните сили не са съгласни на голяма славянска държава на балканите.
- Четвърто ние за самолетите платихме равностойността на 27 тона злато по цени в момента на плащането
- Пето Дънди са добили над 100 тона злато в България срещу концесионна такса от смешните 1.25% - значи те са взели над 90 тона злато.
- Шесто в България се води че имаме 41 тона злато но то не е в България и едва ли някога ще го видим.
Единствено лъжи и пак лъжи се тиражират по нашите медии.
19:26 03.03.2024
155 Възмут
19:26 03.03.2024
156 Е, да де
До коментар #10 от "Браво":
Днешните ти "приятели" ти закриха армията, индустрията, направиха ти образованието за малоумни, изнасят ти златото и ти оставят трохи от него, взеха ти децата и внуците да им работят и оставиха некадърните и пенсионери в България. Сега САЩ и западналите ни "освобождават " от всичко. Скоро и нас няма да ни има, благодарение на тези "мили и добри " наши "съюзници "! Евала, че има още наивни българи да им се кланят!19:27 03.03.2024
157 дедо парапланерист
Коментиран от #207
19:27 03.03.2024
158 Гост
19:27 03.03.2024
159 Андрей Ляпчев договори
До коментар #42 от "бобо":
Цариград иска 500 милиона златни франка, а Ляпчев категорично заявява, че България не може да плати повече от 82 милиона. Преговорите се проточват повече от пет месеца.До компромис се стига след намесата на руския външен министър Александър Изволски. В началото на март 1909 г. той постига споразумение с османците, с което опрощава част от задълженията им към Русия, произтичащи от репарациите за Руско-турската война от 1877-1878 г., а в замяна Високата порта оттегля почти всичките си претенции към София.
19:27 03.03.2024
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Ленин опрощава оставащия дълг
"...Окупационният дълг на Княжество България е окончателно погасен през 1902 година със средства от големия външен заем, емитиран чрез Банка Париба.3 До тази дата София издължава на Петербург общо 26 446 000 лева.2 Изплащането на източнорумелийската част на дълга е отлагано многократно до 1912 година. Тогава България и Русия договарят план за погасяването му, който така и не е задействан. Окупационният дълг е опростен след Първата световна война със споразумение между правителството на Александър Стамболийски и болшевиките.3"
19:28 03.03.2024
162 новия евроамерикански прочит на история
До коментар #139 от "Българин":
След 500години робство знаеш кога ще платят с 32тона злато.Те нямали по 6 зърна жито...Коментиран от #190, #383
19:28 03.03.2024
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Гост
До коментар #2 от "Русофил":
Русия спаси България от османско иго. После я спаси от изчезване заради непосилни стогодишни репарации, които е трябвало да плаща на поведителките във ВСВ.19:29 03.03.2024
165 Крум
19:29 03.03.2024
166 Мир Да
Коментиран от #183
19:29 03.03.2024
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Киро
19:30 03.03.2024
169 Гост
До коментар #41 от "ха ха":
Към сащ не знам, но канадската фирма копае по 13 тона злато от България на година.19:30 03.03.2024
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Архив
Коментиран от #382
19:31 03.03.2024
172 Тома
Коментиран от #182
19:31 03.03.2024
173 Да.........
До коментар #6 от "Делю Хайдутин":
Цената, която плащаме, е новото робство, руско робство.Коментиран от #188
19:31 03.03.2024
174 40 копейки
19:31 03.03.2024
175 Верно ли
19:31 03.03.2024
176 Галя от ПосолствоТО
19:32 03.03.2024
177 Механик
Абе, вие за какви ни имате бе???????????????
"Евелина Келбечева: България плаща за Освобождението си на руснаците-в сегашни пари това са 32 тона злато"
Евелина Намкояси да бъде пратена в Белене! Но най-добре я пратете в урановите рудници. Хлебец и водица, ама малко, че да не прави въглероден отпечатък! И до къде изкара.
19:32 03.03.2024
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 Еми ти си
До коментар #133 от "СЛАВА БЪЛГАРИЯ":
За да ти турят чаршаф и обратно в османската империя! И учи турски. Там никой няма да ти позволи да говориш български. И ще те имат за терорист, подобно на кюрдите. Хайде, отивай в Турция и вземи техен паспорт! Дай си българския, щом не се чувстваш българин!19:32 03.03.2024
180 Стига ли
Ако постна всичко докрай за нея, накрая ще др@йфате !!!
Коментиран от #187
19:32 03.03.2024
181 Гост
До коментар #160 от "Учи Историята на България и чети":
Краварските истини - най-истинските истини в света.19:33 03.03.2024
182 Някой
До коментар #172 от "Тома":
Е щом турците са взели, да се радваме ли че и руснаците са взели всичко, което могат.19:33 03.03.2024
183 шоуто на петреас тв
До коментар #166 от "Мир Да":
Е все пак е собственост на ген Петреас-бившия шеф на ЦРУ.А ние много вярваме на ЦРУ.Все свестни хора са там и защитават българските интереси още от едно време.19:33 03.03.2024
184 ДДРОнег
На въжето!
19:33 03.03.2024
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 Наследство
До коментар #113 от "Келбек/ Келбечева не е българка":
Може да идва от КЕЛ и БЕЧИ, демек келява овца, което е много близко до истината.19:34 03.03.2024
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Гост
До коментар #173 от "Да.........":
Руското е било робство за българофобите. Българите, тогава си вдигнаха държавата на крака.19:36 03.03.2024
189 Пурко
До коментар #28 от "жалко":
Абе,обичаме си Русия,но искаме благините на Париж,Виена,Милано.Коментиран от #229
19:36 03.03.2024
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Защо не каза истината докрай
До коментар #9 от "Пурко":
Нямали сме, опростени са от РУСИЯ.19:36 03.03.2024
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Мъжа на урсула
България вече я няма. Вече има пжсолствоТО и няколко бази на ,,партньорите,, ни.
И ако преди Русия ни е освобождавала сега ще ни премаже. И за вас продагници пак Русия ще е виновна че вие я дразните
19:37 03.03.2024
194 манипулира ви.
До коментар #113 от "Келбек/ Келбечева не е българка":
Не е българка но ви внушава напълно невярна история.Понеже е пълно с неуки.19:37 03.03.2024
195 да де
До коментар #77 от "ХаХа":
ще дойдат някъде около 50 тона злато за самолети бтр и аец , отделно дето ще им дадем добружа да вадят газ19:37 03.03.2024
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Еманация на грозното!
19:38 03.03.2024
198 Минувач
До коментар #99 от "поп Вечерко":
Ти май искаш да кажеш нещо и бързаш да го направиш, но не четеш внимателно, какво съм писал!Точно това казва, че може и да не е било безплатно освобождението ни от Русия, но въпросът е, че все пак в края на краищата тя се е наела да го стори. А не някоя друга велика сила! Въпросът е, защо друга велиса сила не се реши да губи свои хора и пари във война с Турция, та дори да и платиме на нея, като се налага?
Ясно е, че всеки си гледа интереса.
Коментиран от #214
19:38 03.03.2024
199 джаба
19:38 03.03.2024
200 Няма Братюшки
Плащайте и още плащате .
Българина си е и ще бъде Русораб.
19:39 03.03.2024
201 сноу
19:39 03.03.2024
202 Кукумявка
19:39 03.03.2024
203 ЗА МИТРОФАНОВА
19:40 03.03.2024
204 СТАРШИНА ОТ ЗАТВОРА
19:41 03.03.2024
205 Порно
19:42 03.03.2024
206 Мечката
Аз знам едно, ЧЕ КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ЧИФУТСКИТЕ ВАСАЛИ СЕ ОПИТВАТ ДА НАСЪСКАТ БЪЛГАРСКИЯ НАРОД КЪМ БРАТЯТА СИ РУСНАЦИ, ТОЛКОВА ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ДВАТА НАРОДА СТАВА ВСЕ ПО ЗДРАВА И СПЛОТЕНА.
....... Скоро ви идва края, демони проклети, МНОГО СКОРО.
Коментиран от #211
19:43 03.03.2024
207 Днес плащаме на Лукойл
До коментар #157 от "дедо парапланерист":
И данъци Нет .Защо , защото България е роб на Раша.
Къде другаде в света Лукойл не си плаща данъците .
Само в Бг Минава номерът .
19:43 03.03.2024
208 Дамяни
19:44 03.03.2024
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 Факт
До коментар #160 от "Учи Историята на България и чети":
Гей сайтовете са в главата ти и ако аз съм циганин,защо баща ти имаше мечка?Гойко Митич ни освободи,нали?19:44 03.03.2024
211 Я знам друго.
До коментар #206 от "Мечката":
Следите в интернет остават.19:44 03.03.2024
212 Мда
Тази паплач е без значение. Да се радват на сребърниците, с които си купиха позора и презрението ни! Словоблудството им не променя фактите. На Шипка е признателна България,а кире го биха със снежни топки. Да видим Росен Желязков днес какво ще отнесе барабар с " поздравите" по майчина линия. На " Цариградско шосе" се веят знамената на Освободителката ни, в Пловдив разкъсаха билбордовете с гаврата над националното ни достойнство. Тагаренко го освирка в НДК българското офицерство . Сноп цветя днес с внуците ми ще положим пред паметника на Левски, гроба на дядо Вазов, Царя Освободител, Руската църква, Паметника на СА, Руски паметник! И цяла София,заедно с нас.
Честит празник!
Ще живее България! И децата и внуците ни, любовта,вярата,признателността ни и Надеждата!
19:45 03.03.2024
213 Изтурик
19:45 03.03.2024
214 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #198 от "Минувач":
бг не е освободена.На 3март е създадена нова държава.Това е истината,а това освобождение е твое лъжовно творение.Как се освобождава ,ганчооо нещо ,което не съществува????Коментиран от #264
19:45 03.03.2024
215 Историк
19:46 03.03.2024
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 ХИТОВ
България ще образува автономно, трибутарно княжество, с християнско правителство и народна милиция.
И това казва всичко!
19:46 03.03.2024
218 8888
19:47 03.03.2024
219 ДБил
19:47 03.03.2024
220 БеГемот
19:47 03.03.2024
221 Крали Марко
19:47 03.03.2024
222 Аман
19:48 03.03.2024
223 Този коментар е премахнат от модератор.
224 Госпожо
на не освободителите.
Но живота на 100 хиляди войници на Руската империя загинали за България не могат да се оценят.
Коментиран от #384
19:49 03.03.2024
225 Аз....
До коментар #5 от "ПАРИТЕ СА ТОЛКОВА":
Не е вярно !!!Лъжеш.....
До 1902 са изплатени 26 446 000 златни франка.
Има документи в БНБ.
19:49 03.03.2024
226 Бабо
19:49 03.03.2024
227 Слава России
Коментиран от #325
19:49 03.03.2024
228 Боздуган
19:50 03.03.2024
229 Ех Пурко
До коментар #189 от "Пурко":
То е Париж останаха ли французи19:50 03.03.2024
230 681
19:51 03.03.2024
231 Това е тя
19:51 03.03.2024
232 ДБил
До коментар #44 от "Ъхъ":
Че то и левове имало при това...19:52 03.03.2024
233 Алоу
19:52 03.03.2024
234 Хаха
КАЗАХ, ЧЕ ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО ТРЯВВА ДА ГЛЕДАТ АМЕББИТЕ СУТРИН ОБЕД И ВЕЧЕР И ФАКТИ ГО ИЗТРИ
АЛООО ДЕМОКРАЦИЯ МАЙ ЙОК А СВОБОДА НА СЛОВОТО ЗАБРАВИ
19:53 03.03.2024
235 ХаХа
19:54 03.03.2024
236 Българин
Роба не мрази господаря си, мрази свободните!
Слава на Русия, да живее България! 🇧🇬❤️🇷🇺
Коментиран от #442
19:55 03.03.2024
237 Хаха
До коментар #147 от "реру":
Айде сега на Асеня Худини табличните .Пълна порнография сте амеби
19:55 03.03.2024
238 кошмар
Коментиран от #261
19:56 03.03.2024
239 реру
До коментар #135 от "!!!?":
Има и по-стари френски карти...19:58 03.03.2024
240 СЛЪНЧОГЛЕД
Аре устъйти я госпожата да искара някой долар ве.
19:58 03.03.2024
241 Този коментар е премахнат от модератор.
242 Хасан от Рибново
20:00 03.03.2024
243 Този коментар е премахнат от модератор.
244 Този коментар е премахнат от модератор.
245 Ха ха ха
20:02 03.03.2024
246 От връх Шипка
До коментар #185 от "Откъде ги":
Почитаме тук, на Шипка, не руската окупаторска войска, а великият подвиг на БЪЛГАРИТЕ, ОПЪЛЧЕНЦИ, КОИТО СЪС СВОЯТА СМЕЛОСТИ И САМОЖЕРТВА решават хода на войната. Нашите герои - опълченци са тези, пред чийто подвиг днес се прекланяме.Многонационалната войска /украинци, румънци, руснаци, финландци, литовци…/ на руския цар не идва тук за да ни освобождава, а за да завладее Босфора и Дарданелите. Благодарение на българския народ, мечтата на руския цар почти се сбъдва.
В договора от Сан Стефано не си споменава нищо нито за българи, нито за България. Идеята на бащицата е да създаде Задунайская губерния. На Берлинския конгрес, руските представители се обявяват срещу създаването на държава, разпростираща се на всички български земи – тъкмо обратното, накъсват територията ни 5 парчета.
Коментиран от #297
20:03 03.03.2024
247 Само невежи вярват на тези лъжи!
Коментиран от #309
20:04 03.03.2024
248 Този коментар е премахнат от модератор.
249 Ами не
20:05 03.03.2024
250 Македонец в космоса
20:06 03.03.2024
251 И външно и душевно все е грозна
Коментиран от #386
20:08 03.03.2024
252 Днстуфф
До коментар #5 от "ПАРИТЕ СА ТОЛКОВА":
Платени са бе мисирка .. теглени са кредитиКоментиран от #255, #392
20:09 03.03.2024
253 Юуп
20:09 03.03.2024
254 Хмхмхмхмхм
Коментиран от #259
20:09 03.03.2024
255 Ъхъ
До коментар #252 от "Днстуфф":
Платени ма една трета за 30 години, пък ефките платени преди десет години,ама ги нема20:10 03.03.2024
256 Хмхмхмхмхм
До коментар #14 от "Булпсихопатъ":
БЪЛГАРКИТЕ НЕ СМЕ НОСИЛИ ФЕРЕДЖЕТА В ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ, рТТТТъпаНННар- руски крепостник.Имали сме чисто български украшения за главата, но в българската общност НЕ СА СЕ НОСИЛИ фереджета, понял, враг на България...20:12 03.03.2024
257 Келбек
20:15 03.03.2024
258 Нашамарих Мишо
20:16 03.03.2024
259 Този коментар е премахнат от модератор.
260 Пояснение
Коментиран от #286
20:16 03.03.2024
261 Този коментар е премахнат от модератор.
262 Поп
20:20 03.03.2024
263 Математик
20:21 03.03.2024
264 Дълбоко проникващ
До коментар #214 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Българската държава е съществувала много години преди да бъде завладяна от османската империя, българската нация е запазила самосъзнаниено си за народ дори и след 500 години робство, правила е много неуспешни опити да се освободи и благодарение на Руско-Турската война е успяла да освободи поробената си държава... Знаем, че задокеанските "партньори" много се дразнят на факта, че историята ни е пъти по-дълга от тяхната и инструкциите на НПО-тата са да налагат теория, че България е създадена 1878, но истината е другаКоментиран от #283
20:22 03.03.2024
265 Този коментар е премахнат от модератор.
266 !!!?
Доказателство за тази мъдрост е и непоисканото Освобождение, на което нашите възрожденци с право са се възпротивявали, защото са предвиждали, колко коварно е то за българската нация. Сега сме свидетели как нацията ни е парализирана като с "Новичок", а всеки "3 март" е нова доза "Новичок" !!!?
20:33 03.03.2024
267 ттт
До коментар #147 от "реру":
Едно не ми е ясно. Защо този документ е с новия правопис? До 1945 поне ако думата е завършвала на съгласна буква след нея се е слагала буквата ъ. Например "интернет" би била написана "интернетъ. Освен това имало още две букви в азбуката - широко "е", което можело да го четеш като е или я и още една, две. Очевидно това, което показваш не е оригинален документ а Господ знае какво.Коментиран от #280
20:35 03.03.2024
268 Порно
20:36 03.03.2024
269 МаДа
До коментар #9 от "Пурко":
Да си чувал за грошове?Златни грошове.
20:40 03.03.2024
270 Този коментар е премахнат от модератор.
271 Поклон пред Русия!!!
"Поклон пред вас, руски братя!
🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺
Те не бяха от Брюксел, Ню Йорк и Маями.
Те дойдоха по краткия – братския път.
Те говореха руски и бяха славяни.
Тук намериха българска обич и смърт…
Те не знаеха даже дали благодарни
ще им бъдем след време – бащи и деца.
Те избраха войната, а тя е коварна,
тя безумно убива съдби и сърца…
Бяха братя по кръв.
Просто бяха славяни.
И под Шипка намериха своята смърт.
Не дойдоха от Брюксел, Ню Йорк и Маями,
от Русия дойдоха – за нас да умрат…
Без да имат дори и имперска идея,
те се биха до смърт за славянската чест.
И сега ако ти си докрай европеец,
ще ги помниш достойно и утре, и днес...
Навършват се 146 години от Освобождението ни, което дължим на Русия. ❤🌞
Това е факт...
Коментиран от #284
20:44 03.03.2024
272 Този коментар е премахнат от модератор.
273 факти трият
Руската империя поема плащането на исканите от Високата порта 125 милиона
златни франка.
20:44 03.03.2024
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 факти трият
франка. През 1914 г. започва Първата световна война, в която Русия и България
са противници. После, през 1917 г. избухва Руската революция. А водените от
Владимир Ленин болшевики обявяват мир без репарации и контрибуции.
20:46 03.03.2024
276 истината
златни франка (около 2,4 млрд. съвременни лева) като приспада тази сума от
османския дълг, останал от Освободителната война (1877-1878 г.). А България се
задължава да плати 82 милиона златни франка на Русия за срок от 75 години.
Реално България плаща само малка част от тази сума – близо 14 млн. златни
франка. През 1914 г. започва Първата световна война, в която Русия и България
са противници. После, през 1917 г. избухва Руската революция. А водените от
Владимир Ленин болшевики обявяват мир без репарации и контрибуции.
20:46 03.03.2024
277 Галя от ПосолствоТО
20:48 03.03.2024
278 Този коментар е премахнат от модератор.
279 Аз съм от ссср
20:49 03.03.2024
280 реру
До коментар #267 от "ттт":
"... Защо този документ е с новия правопис..."Също така е печатан, а не ръкописен, ама това май е по-несъществено и не прави впечатление...
Това е банкова справка разпечатана на компютър...
Коментиран от #290
20:50 03.03.2024
281 Този коментар е премахнат от модератор.
282 иван
Коментиран от #285, #292
20:55 03.03.2024
283 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #264 от "Дълбоко проникващ":
Какви лъжи пишеш бе .........!На 3 март е Създадена нова бг държава ,която се е управлявала от руски управници3+март е празник на русия ,а не на бг!На 3март бг става някаква руска губерния и ти празнуваш .....като ???Българин с руско знаме......Що не се.........да не грозиш света с лъжите си!!!!!!!!!Коментиран от #337
20:55 03.03.2024
284 Чукател
До коментар #271 от "Поклон пред Русия!!!":
Какво общо има Русия на Путин с десетата руско-турска война на Александър ? А щом си свикнал да се кланяш - стой си наведен. Тя Русия много обича такива и ги използва по предназначение.20:56 03.03.2024
285 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #282 от "иван":
Винаги е имало украинци и Гривна като тяхна парична единица.А,унгарската е била Пенгю!И преди и по време на 2 световна война е имало.Вероятно и преди 1ва световна.Региота който е до ужгород е бил украински.Дали са ивали държава е нещо ,което трябва да кажеш,а не дали е имало украйна и украинци!20:59 03.03.2024
286 ??????
До коментар #260 от "Пояснение":
В главата ти е пълна каша. Смесваш истини с една голяма лъжа.21:00 03.03.2024
287 Доротея
21:01 03.03.2024
288 Чичо Гошо
21:03 03.03.2024
289 Пфууууу
21:04 03.03.2024
290 реру
До коментар #280 от "реру":
Дългът ce e изплaщaл нa pycкoтo пpaвитeлcтвo пo нeгoвa cмeткa вВаnquе dе Раrіѕ еt dеѕ Рауѕ-Ваѕ /Пapибa - Пapиж/.
21:06 03.03.2024
291 Ленче кремче
21:08 03.03.2024
292 Доротея
До коментар #282 от "иван":
Тогава украинци действително е нямало! Тези, които не се считали за руснаци са наричани презрително хо хо ли! Така пише в дневника на казашки ефрейтор! Есента на 1876 година всички на мелницата, където работел, разпалено обсъждали зверското избиване на братята християни при Априлското въстание и обсъждали предстоящата освободителна война, само ,,2 /два/ хо хо ла стояха настрана и гледаха намусено"! Ако е нужно, да посоча четивото, автора и страницата!!?21:09 03.03.2024
293 СЪЛЗА И СМЕХ😂
В ПАРЛАМЕНТА ИМА НЯКОЛКО
ДРЕБНИ МОСКОВСКИ МОНЕТИ...
...ДА СИ ГИ ВЗЕМАТ И СМЕ КВИТ☝
АПРОПО...ТИЯ ДЕТО ЗАДРЪСРИХА
ПЪТЯ ОКОЛО В.СВ.НИКОЛА СЪС СКЪПИТЕ
З А П А Д Н И КОЛИ ДА ГИ ПРОДАВАТ И
ВЪСТАНОВЯТ РЕКЕТА ОТ РУ.ТА ИМПЕРИЯ
21:11 03.03.2024
294 Какви професорки имаме
Нищо не знаеш - всички са поданици на Руската империя! Какви украйнци са те гонили и даже са те настигнали! Между опълченците е имало сърби, гърци, румънци.- спомени и тях! Чудя се защо се водиш професор?! По история ?
Коментиран от #302, #343
21:13 03.03.2024
295 Четящ
До коментар #30 от "1234":
А ти защо забравяш, че болшивиките отказват да платят всички дългове, които имат да плащат и също дългове които имат да получаватКоментиран от #299, #376
21:20 03.03.2024
296 някой
21:24 03.03.2024
297 Този коментар е премахнат от модератор.
298 А на нея зад океана й плащат
21:29 03.03.2024
299 Кака Мара
До коментар #295 от "Четящ":
Комунист пари не плаща, той само заграбва.21:29 03.03.2024
300 Този коментар е премахнат от модератор.
301 Чума
21:31 03.03.2024
302 Професорке
До коментар #294 от "Какви професорки имаме":
Украинец е руснак, населяващ Руската империя "У края" в края! Говори руски диалект, нещо като македонците в България!21:32 03.03.2024
303 Гордостта на Тарра
21:35 03.03.2024
304 Русия загубва и тази война
21:35 03.03.2024
305 РЕД И ХАОС
21:35 03.03.2024
306 РЕД И ХАОС
Коментиран от #313, #328
21:36 03.03.2024
307 146 години свободни от робство
21:38 03.03.2024
308 ........
21:43 03.03.2024
309 Даскал
До коментар #247 от "Само невежи вярват на тези лъжи!":
Гледах президентските изцепки на Шипка. Видях и какво правеше агитката на Копейкин. Ето за това 3-ти март трябва да си остане само историческа дата, но не и национален празник. Ключовата дума е празник, сиреч всенародно веселие, а не всенародно оплюване. Прочетете само какво сте писали под тази статия. Ето това е 3-ти март.Коментиран от #310
21:43 03.03.2024
310 Тц тц тц
До коментар #309 от "Даскал":
Трябва да се празнува, защото е празник на българската държавност и на нейното възстановяване. Символ е на националната кауза и идеал на редица поколения българи, много от които са платили с кръвта си за този идеал. Празникът има символно значение, отнеме ли се мита от един народ, той губи смисъла на своето съществуване, а неговата държавност се обезсмисля. Да не се празнува Трети март е позорно и срамно, неуважително към самите нас и към историята ни.21:47 03.03.2024
311 Този коментар е премахнат от модератор.
312 А на тази Квачка!
21:54 03.03.2024
313 Зрител
До коментар #306 от "РЕД И ХАОС":
Много глуповато и елементарно е това!21:55 03.03.2024
314 Въпрос с повишена трудност:
21:56 03.03.2024
315 Русия загубва и тази война
Когато Русия разбира че Стефан Стамболов пресича попълзновенията на великоимперските руски интереси, България да бъде включена в границите на руската империя. както това се случва на Кавказкия фронт в същата руско турска завоевателна война с "освобождаването" и анексирането към Русия на Армения, Грузия и други задкавказки територии от Османската империя , тогава Русия решава за компенсация да предявява искане към България да заплати за Освобождението си...!!!
Коментиран от #394
21:57 03.03.2024
316 Този коментар е премахнат от модератор.
317 РЕД И ХАОС
Коментиран от #330
21:59 03.03.2024
318 Р0бе
До коментар #109 от "Име":
Мъчно ти е, че не си част от Великата Османска Империя??? Ама не осъзнаваш, че си в същата R0бска роля и в момента, мечтата ни всъщност е реалност за теб...22:00 03.03.2024
319 Българин
Четете, четете, може някой ден да станете и българи, ако разберете и осмислите написаното.
22:05 03.03.2024
320 РЕД И ХАОС
Коментиран от #443
22:06 03.03.2024
321 Васко Делчев
Коментиран от #322
22:07 03.03.2024
322 Българин
До коментар #321 от "Васко Делчев":
Говориш за професор по История.Я вземи се представи от позицията на какъв я коментираш какво знаела?
Коментиран от #323
22:09 03.03.2024
323 васил Делчев
До коментар #322 от "Българин":
Професорите по история са други...... Те са доказани професионалисти, а не такива..... С подобни твърдения не би бил даже любител на историята, а не професор. Ако такива са ни професорите по история, то срам за държавата.... Профоесори по история са Г. Марков, Андрей Пантев и подобни имена, които значат нещо. Питайте тях кой на кого платил. Те ще ви изяснят много добре как стоят нещата.Коментиран от #327
22:13 03.03.2024
324 Тая е далеч от историята
22:13 03.03.2024
325 матрьошка
До коментар #227 от "Слава России":
колко копейки заработи22:19 03.03.2024
326 На БАБА фърчилото
До коментар #78 от "Българин":
Пак повтарям въпроса , който не си разбрал - КОЛКО СТРУВА ЖИВОТА НА РУСКИТЕ ВОЙНИЦИ и на тези , които са дошли да освобождават България ?Коментиран от #335
22:21 03.03.2024
327 Българин
До коментар #323 от "васил Делчев":
"Професорите по история са други...... "Пак питам, от позицията на какъв говориш за това какво знае за историята ни професор по История?
Коментиран от #329, #333, #334, #338
22:21 03.03.2024
328 Ха ха ха
До коментар #306 от "РЕД И ХАОС":
Дрогарю, по голяма глупост отдавна не бях чел......22:24 03.03.2024
329 Този коментар е премахнат от модератор.
330 Дедо ти Йоцо
До коментар #317 от "РЕД И ХАОС":
Доказателствата са изгорени, а архивът - откраднат и изнесен към любивата ти рассия22:28 03.03.2024
331 Този коментар е премахнат от модератор.
332 виц
22:28 03.03.2024
333 Този коментар е премахнат от модератор.
334 Този коментар е премахнат от модератор.
335 Не знаех
До коментар #326 от "На БАБА фърчилото":
Не знаех, че са дошли тук за да си продават живота. Мислех, че са дошли да ни окупират.22:30 03.03.2024
336 Този коментар е премахнат от модератор.
337 Този коментар е премахнат от модератор.
338 Васко Делчев
До коментар #327 от "Българин":
Навярно знаете НАЦИД - регистър за научни степени и длъжности. Там в търсачката пишете имената на авторката и ще видите коя е. Сам правете изводи за "професора". Професорите по история са безпристрастни, а подобни люде, които пишат подобни статии не са.... Затова ви казах, че трябвада се поканят истински професори.А, от позицията на какъв говоря аз, то може да напишете в търсачката на този регистър моите имена и ще видите сам! Историята ми е огромна слабост, но като гледам съм прочел повече от подобни "историци".
Коментиран от #341
22:33 03.03.2024
339 Питам само
Коментиран от #353
22:34 03.03.2024
340 Стотинка
Коментиран от #342
22:36 03.03.2024
341 Българин
До коментар #338 от "Васко Делчев":
Знаете ли по какво разбрах, че сте никой в областта на Историята?По това, че вместо да опровергаете с ФАКТИ казаното от професорката, вие тръгнахте да атакувате компетентността й на приказки.
Компетентност се доказва с ФАКТИ. ФАКТА, че не го знаете показва, че нямате представа от историческата наука.
Истинските историци си мерят ФАКТИТЕ, не "имената".
Запомнете го за следващия път.
Коментиран от #346
22:37 03.03.2024
342 Българин
До коментар #340 от "Стотинка":
Омразата на руските слуги в България естествено че не струва нищо, но то по принцип нищо от тях не струва нищо.22:38 03.03.2024
343 И аз мисля като нея, от връх Св. Никола
До коментар #294 от "Какви професорки имаме":
Почитаме тук, на Шипка, не руската окупаторска войска, а великият подвиг на БЪЛГАРИТЕ, ОПЪЛЧЕНЦИ, КОИТО СЪС СВОЯТА СМЕЛОСТИ И САМОЖЕРТВА решават хода на войната. Нашите герои - опълченци са тези, пред чийто подвиг днес се прекланяме.Многонационалната войска /украинци, румънци, руснаци, финландци, литовци…/ на руския цар не идва тук за да ни освобождава, а за да завладее Босфора и Дарданелите. Благодарение на българския народ, мечтата на руския цар почти се сбъдва.
В договора от Сан Стефано не си споменава нищо нито за българи, нито за България. Идеята на бащицата е да създаде Задунайская губерния. На Берлинския конгрес, руските представители се обявяват срещу създаването на държава, разпростираща се на всички български земи – тъкмо обратното, накъсват територията ни 5 парчета.
22:40 03.03.2024
344 Хахахаха
Разни самозвани интерпретатори в полза на правителството се напъват да кажат на бялото черно.
Отидете на Шипка и вижте хората които се събират там. За да се почувствате свободни българи.
Днес беше страхотно. Само дето полицията не пусна 5 хиляди души, за да не стане гледката неприятна за НАТО.
Коментиран от #348
22:44 03.03.2024
345 Ще си лея куршум
22:45 03.03.2024
346 Васко Делчев
До коментар #341 от "Българин":
В историята аз съм никой, но очевидно и въпросната госпожа е никоя..... (справката в НАЦИД също не дава да е професор или хабилитирано лице). Именно историята е факти, а какви са нейните. (къде е разписката за 32 тона злато или заеми или издръжка руснаци. Та ние нямаме държава към 1878 кой ще даде заем на България. Има снимки на софия от тази година. Вижте ги и преценете, коя банка ще даде срещу кал по улиците заем за изплатим "освобождението"). Затова, че съм любителна историята вярвам на определени историци, които говорят с файкти, а не измислици..... и не пристрасно. Изрезки от книгите на Инджев или Ал. Йорданов не са факти, а празни прикаки.... За щастие повечето ни историци са читави, с малки изключения като подобната г-жа....(тя затова не работи и в някой от престижните ни държавни ВУЗ). Но не виждам някой от тях да вземе отношение по темата. А за моралните съображения и за трети март, а съм ВЕЖА и позицията на г-жата не съвпада с моята и тази на 80% от българите...(за справка вижте този чат и ще разберете, колко хора и вярват )Коментиран от #350, #356
22:45 03.03.2024
347 Ха-ха-ха
До коментар #109 от "Име":
Кви са тия щурутии!? Когато си препил, не напрягай ума си, че алкохолът го завладява напълно.22:47 03.03.2024
348 Бях там заради БЪЛГАРИТЕ опълченци
До коментар #344 от "Хахахаха":
Бях там заради БЪЛГАРИТЕ опълченци. Бяхме огромна БЪЛГАРСКА родолюбива група, която осъзнава, че е крайно време да се освободим от руското владичество. Опълченците рябва да ни бъдат за пример и подражание. Почитаме на Шипка, не руската окупаторска войска, а великият подвиг на БЪЛГАРИТЕ, ОПЪЛЧЕНЦИ, КОИТО СЪС СВОЯТА СМЕЛОСТИ И САМОЖЕРТВА решават хода на войната. Нашите герои - опълченци са тези, пред чийто подвиг днес се прекланяме.Многонационалната войска /украинци, румънци, руснаци, финландци, литовци…/ на руския цар не идва тук за да ни освобождава, а за да завладее Босфора и Дарданелите. Благодарение на българския народ, мечтата на руския цар почти се сбъдва.
В договора от Сан Стефано не си споменава нищо нито за българи, нито за България. Идеята на бащицата е да създаде Задунайская губерния. На Берлинския конгрес, руските представители се обявяват срещу създаването на държава, разпростираща се на всички български земи – тъкмо обратното, накъсват територията ни 5 парчета.
Коментиран от #358
22:52 03.03.2024
349 Ебелина Кебилкина
22:54 03.03.2024
350 Българин
До коментар #346 от "Васко Делчев":
Щом вие сте никой това на първо време е дстатъчно.Нека сега се заемем с вашите "авторитети"
Представете коментара на Проф. Пантев по въпроса за въпросните пари равностойни на това злато.
Чакам.
Коментиран от #351
22:55 03.03.2024
351 Васко Делчев
До коментар #350 от "Българин":
Истинските изторици нямат коментари, защото няма такива факти. Но, мисля, че е безсмислено да продължаваме да спорим .... Громете русофилите по-горе (виждам, че успешно се справяте), вероятно вие сте историк и познавате фактите! Но не забравяйте, че броят на русофилите нараства в страната след всяка такава статия и след всяко антируско действие (аз не съм русофил)....Коментиран от #354
22:59 03.03.2024
352 Не професор
БАШИБОЗУКА да не се върне обратно уважаеми Политпропагандатор?
23:01 03.03.2024
353 Да питам
До коментар #339 от "Питам само":
След 4 години руските слуги и шпиони ни напускат и ще честваме Независима България ли, че нещо не разбрах? Ако е така, наистина ще празнуваме яко! Ще видим пиянството на един нард, обезумял от радост! 150 години чакаме точно това!23:01 03.03.2024
354 Българин
До коментар #351 от "Васко Делчев":
За кое нямат "такива факти"?23:02 03.03.2024
355 Осман Паша
23:05 03.03.2024
356 А бе васкооооооо
До коментар #346 от "Васко Делчев":
Васко, васко, похватите на КГБ си ги усвоил много добре. Веднага си влязъл в НАЦИД да ровиш за компромати. Професорката е права за всичко, дава факти и доказателства, а ти се ровиш в бельото на хората за да оклевитиш жената. Срамота!Коментиран от #359, #360
23:07 03.03.2024
357 Този коментар е премахнат от модератор.
358 Само питам
До коментар #348 от "Бях там заради БЪЛГАРИТЕ опълченци":
Кой уши байрака,кой му тури знака?Под какво знаме се бият опълченците ни?На дъгата или под онова синьо бялото с многото звезди?Самара град в Русия ли е или в Канада?А без това знаме и помощта на жителите на Самара щяхме ли въобще да имаме опълченци?23:15 03.03.2024
359 Альоооо
До коментар #356 от "А бе васкооооооо":
Какви факти и доказателства?!?!23:17 03.03.2024
360 Васко делчев
До коментар #356 от "А бе васкооооооо":
Каквото не ви отърва е КГБ или Русия. Смешни хора....но кой ви вярва....А иначе за кое е права? Нека да каже къде Левски е казал „Този, който ни освободи, той ще ни пороби”. Не петнете поне името на Апостола с някакви измислици, които даже за лаици са видни, а за историците са смешки.... Не желая да коментирам повече подобни мерзости....23:17 03.03.2024
361 Генерал БГ
България трябва да плати тези пари или злато заради останали турски активи на наша вече територия. Но България няма тези пари или злато и затова ги плаща Русия, а ние им ги дължим. Но ние никога не се издължаваме, опрощават ни ги!
Какво пречи на грантовия лъжлив професор да отвори и се образова от трите тома документалистика -
"История на външния държавен дълг на България, 1878-1990"- първа част, които се намират свободно из интернет в pdf формат.
Там с документи е описано точно за какво плащаме.
Аман от платени маниполатори и фалшификатори. Аман!
Коментиран от #362, #364
23:18 03.03.2024
362 Българин
До коментар #361 от "Генерал БГ":
Цитирай страниците засягащи тази специфична информация и цифрите в тях.Коментиран от #367
23:23 03.03.2024
363 бай Иван
23:29 03.03.2024
364 Хааа
До коментар #361 от "Генерал БГ":
Ало пишмапн генерале.Точно в този документ си пише че България изплаща окупационнен дълг и си пише и колко е.23:30 03.03.2024
365 Българин
23:37 03.03.2024
366 Сали
До коментар #6 от "Делю Хайдутин":
Да. Затова сте вечни роби.23:42 03.03.2024
367 Генерал БГ
До коментар #362 от "Българин":
Готово -"История на външния държавен дълг на България, 1878-1990"- първа част, които се намират свободно из интернет в pdf формат.Стр. 12,13,
"Двете български държани образувания – Княжеството и Източна Румелия, поради васалния си на султана статут, се оказват правоприемници на дълговете на Османската империя към западните й кредитори. Отделно двете държави заплащат т.нар. „окупационен дълг” към Русия, както и задължението, наложено с Берлинския договор за поемане на разходите по ж.п.линията Виена-Белград-София-Цариград (последното изиграва прогресивна роля в развието на България, така или иначе). Българските държави плащат и част от отоманския дълг към Русия, представляващ контрибуция за войната от 1878-1879 г."
Тоест оказва се, че окупационния дълг е само една част от огромната сума, която е била задължена България да изплати по договорките в Берлин.
Сметката е следната:
Княжеството трябва да плаща на година:
- 2 милиона и 272 х. златни лева - трибут (принос) за султана – оттам и наименованието Трибутарно Княжество България;
- 2 милиона и 120 х. зл.лв., изплатени общо около 5 млн.зл.лв.– окупационен дълг за Русия, т.е. възстановяване на разходите по пребиваването на руските войски в България (които пък поставят основата на държавността)
- 2 мил. и 951 х. зл.лв. – т.нар. „Източнорумелйски данък” на Османската империя, наложен с Берлинския договор;
- 3 млн.240 х. зл.лв. – на английската банка Roberts, Lubock Co., за ж.п. линията Русе-Варна, т.
Коментиран от #368
23:43 03.03.2024
368 Генерал БГ
До коментар #367 от "Генерал БГ":
- 3 млн.240 х. зл.лв. – на английската банка Roberts, Lubock Co., за ж.п. линията Русе-Варна, т.е. за линията, построена от барон Хирш;Това са общо над 10 милиона и 500 хиляди златни лева, при курс на лева към златния франк 1/1, или около 25% от държавните разходи на година (с уточнението, че целия дълг на Османската империя със Санстефанския договор се оценява на над 1 000 000 000 , а ние плащаме окупационен дълг с указа 2 120 000.)
Отделно е видно ,че дължим много повече за железницата Русе-Варна отколкото за окупацията.
Цялата сума никога не е платена.
Коментиран от #370
23:43 03.03.2024
369 Българин
23:55 03.03.2024
370 Българин
До коментар #368 от "Генерал БГ":
Не виждам никъде какво и кога е платено.Забрави ли нещо?
Впрочем, от коя от тези справки личи, че България е била "оовбодена" от руските нашественици?
Аз виждам, че България е била загробена финансово както към Османската империя, така и към Руската империя и то от "освободителите".
Коментиран от #371, #372
00:06 04.03.2024
371 Генерал БГ
До коментар #370 от "Българин":
Да, добре.. като си свалиш капаците, може и да видиш..Коментиран от #374
00:20 04.03.2024
372 кактус
До коментар #370 от "Българин":
Само да питам "българино", лицето от портрета да не ви е научен ръководител?00:21 04.03.2024
373 Мда
Ето защо има толкова много атлантически "ценности", платени дебело в зелено...
Коментиран от #377
00:25 04.03.2024
374 Българин
До коментар #371 от "Генерал БГ":
Пълно безсилие се чете в отговора ви. Май опряхте в границите на опорката.Единственото, което успяхте да "покажете" е, че изфабрикуваното разказче за "освобождението" е подплатено с едно доста дебело заробване от "освободителя". Финансово , освен всичко останало, разбира се.
Така "освобождават" руснаците - ако не могат да те изпапкат с дрехите, си те поделят с тия, от които са те "освободили".
00:36 04.03.2024
375 Банкасъ
1 рубла = 0,774234 гр. злато. 1лев= 0,29 гр. злато т.е. 1 рубла е равна на 2,668 лв. или 10 618 200 рубли правят
28 329 357 лв. или 8 215 кг. злато. Ако някой се съмнява в изчисленията, да преизчисли. Може аз да бъркам някъде.
Коментиран от #378, #397
01:22 04.03.2024
376 Този коментар е премахнат от модератор.
377 Този коментар е премахнат от модератор.
378 Вуте
До коментар #375 от "Банкасъ":
Верни са сметките ти Банкасъ. Тая Евелина Келбечева е писала определени неистини.01:33 04.03.2024
379 Хаирсъзина
До коментар #21 от "Сталин":
И главно евреи дърпали конците в сянка.01:40 04.03.2024
380 И аз да кажа
До коментар #14 от "Булпсихопатъ":
Ти си психопат! Никога никой от рода ми не е носил фередже и чалма- турците да били доста интелигентна империя и са давали доста свободи на завладените, поне за да имат сметка да работят за просперитета на семейството си, а не да са пасивни добичета като крепостните в РусияКоментиран от #385
01:51 04.03.2024
381 Тодор Живков
01:57 04.03.2024
382 Този коментар е премахнат от модератор.
383 Айде бе!
До коментар #162 от "новия евроамерикански прочит на история":
Нищо подобно! Пра- прабаба ми от Ямбол е имала десетки златни нанизи. Градско семейство, не някакви чорбаджии. Когато турците напускат България и грабят по къщите да отмъкнат ценности, навиват под сукмана на най-малката сестра на баба ми няколко десетки такива нанизи от златни монети и през комшулуците я пращат да избяга у съседите, докато турци влизат през портата. Разказвали са ми за преселници от Беломорска Тракия, които идват в България със златото си, натоварено в дисаги и на магаре. Те са продали, вярно, земи преди да тръгнат. Да не забравяме, че през всичките 500 години парите са били главно златни монети- от тръничките малки "рубета" до масивните лири и пендолири.02:25 04.03.2024
384 И аз да кажа
До коментар #224 от "Госпожо":
Не са 100 000 загиналите. В цялата война- има фронтове и извън бг, загиналите са към 20000. Четете,бе, не повтаряйте руските пропаганди02:36 04.03.2024
385 Кажи сиПомако
До коментар #380 от "И аз да кажа":
Типично изказване на помачор. Сигурно и децата не са ни взимали за еничари!02:47 04.03.2024
386 Леллее
До коментар #251 от "И външно и душевно все е грозна":
Изобщо не сме били голтаци! Виж къщите в Копривщица , Арбанаси, Търново, Стария Пловдив- естествено, че е имало и бедни, но не преобладаващата част! На русофилите ви харесва да се самоунижавате- ваша воля, но не говорете за страната ми с обобщения! Вашите деди ако са били просяци и голтаци, нашите не са.Коментиран от #387
02:56 04.03.2024
387 Малеее
До коментар #386 от "Леллее":
Еми нормално като за човек с турска жилка, нали сте грабили от бедните българи.03:01 04.03.2024
388 Госあ
03:06 04.03.2024
389 Госあ
03:16 04.03.2024
390 Госあ
03:33 04.03.2024
391 Владимир
Коментиран от #400
05:46 04.03.2024
392 Рано сутрин такива снимки плашат
До коментар #252 от "Днстуфф":
Реално е платена една малка първа вноска . Останалото отказва Ленин . На принципа - Ние нищо не дължим на никой , и никой нищо не дължи на нас . Тоест Русия никога не вижда тези пари. А ти продължавай да вярваш , че Вълчан Войвода , и извадил от някъде 32 тона злато от дисагите на своя кон , за да плати Освобождението. Щото и такива исторически промисли четем в СМО , от шизофреници маскирани като историци.06:07 04.03.2024
393 Доротея
06:17 04.03.2024
394 Плащаме на Русия окупационен дълг
До коментар #315 от "Русия загубва и тази война":
Истината е И факт, че Русия никога не е искала България да бъде независима, свободна и просперираща държава, а да е отвъддунайска губерния подчинена на Руската Империя и управлявана от губернатор- наместник на императора като бъдеща база и предмостие за нов щурм за завладяването на Босфора, стара мечта на руските царе от времето на Петър I и Екатерина Велика ! В договора от Сан Стефано думата България, като самостоятелна държава, не фигурира никъде и след което Русия капитулира и разбира че България няма да бъде включена в границите на Руската империя, съвсем умишлено на Берлинския конгрес, Русия не се застъпва за самостоятелна българска държава, а остава България окончателно да е разпокъсана...!!!С подчиненото на СССР и Русия комунистическото управление на страната след 9 септември 1944 г. и за затвърждаването на "Българо съветската дружба" от детската градина и училището, започват да се изграждат и наслагват в българина митовете за преклонение пред руско-турската освободителна война и ролята на Царска Русия в изковаването на българската Независкмост и свобода, като целта е .създаването на цели поколения от предани русофили...!!! Едва след 10 ноември 1989 г. и падането на СССР се отвориха руските и българските архиви, от които става ясно съвсем друго !
В публикувания в Държавен вестник през януари 1884 г. Указ № 1144 става ясно, че „безкористната“ помощ на братушките-освободители е струвала на български народ повече 10 милиона и половина книжни
Коментиран от #396
07:44 04.03.2024
395 Плащаме на Русия окупационен дълг
В публикувания в Държавен вестник през януари 1884 г. Указ № 1144 става ясно, че „безкористната“ помощ на братушките-освободители е струвала на изстрадалия български народ повече 10 милиона и половина книжни рубли и 43 копейки. По онова време реципрочната стойност на тези пари в злато е била точно 32,5 тона злато. Там буквално е публикувано: „Ний Александър І с Божията милост и народна воля, княз на българите, провъзгласяваме: Народното събрание прие и Ний утвърдяваме следующата КОНВЕНЦИЯ за изплащане от България на Русия разноските по окупацията на Княжеството от Руските Императорски Войски, съгласно с определението на Берлинский договор”....!!!
Коментиран от #398
07:51 04.03.2024
396 уйко калеко
До коментар #394 от "Плащаме на Русия окупационен дълг":
Естествено ,че РУСИЯ е преследвала свои интереси,но важното е ,че те съвпадат с нашите и това довежда до създаването на ТРЕТАТА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА,РУСИЯ НЕ Е ВИНОВНА ,ЧЕ ФЕРДИНАНД И БЪЛГАРСКИТЕ ПОЛИТИЦИ МЕЖДУ 1912-1916 г с техните безумни решения(подпалването на МЕЖДУСЪЮЗНИЧЕСКАТА ВОЙНА , участието ни на неправилната страна през ПСВ)довеждат до две НАЦ,КАТАСТРОФИ.Не мога да си спомня кой от тогавашните ни политици го бе казал(ДАВАХА НИ МНОГО ,НИЕ ИСКАХМЕ ВСИЧКО И НАКРАЯ ПОЛУЧИХМА НИЩО)07:59 04.03.2024
397 Хаирсъзина
До коментар #375 от "Банкасъ":
Верно е Банкасъ. Дали са в рубли или левове,нема значение.Все са 8,22 тона злато,а не 32 тона както пише "професорката"08:01 04.03.2024
398 гост
До коментар #395 от "Плащаме на Русия окупационен дълг":
Готин, Една рубла е била обезпечена с 0,774234 гр. злато. А сега сметни колко тона злато са 10 616 200 рубли и 40 копейки.08:08 04.03.2024
399 Факти
09:18 04.03.2024
400 А ти като нямаш диплома
До коментар #391 от "Владимир":
С какво ще си избършеш г.....за бе?09:22 04.03.2024
401 Дай да запомним тебе!
До коментар #19 от "Запомнете Я тази ...":
Ама си се скрил удобно зад някакво измислено име и не си се показал с истинската си самоличност както е направила тази жена! И тя не е направила нищо друго, освен да публикува това, което го има в архивите и се знае отдавна от интересуващите се! А то е , че с указ на Александър Батенберг България започва да изплаща на Русия ОКУПАЦИОННИЯ си дълг! Просто и ясно!09:26 04.03.2024
402 ник
09:31 04.03.2024
403 Ний ша Ва упрайм
09:32 04.03.2024
404 РЕД И ХАОС
09:37 04.03.2024
405 Тази кощрамба знае ли,
10:15 04.03.2024
406 Този коментар е премахнат от модератор.
407 Безпартиен
10:17 04.03.2024
408 Безпартиен
10:25 04.03.2024
409 Безпартиен
10:27 04.03.2024
410 Крум Лорар
И всичко ще си дойде на мястото.
Проблема е, че си вярва е връщане назад няма.
Коментиран от #412, #430
11:07 04.03.2024
411 Абе
11:11 04.03.2024
412 Гошо
До коментар #410 от "Крум Лорар":
Те и лудите в психиатрията си вярват,сьщото е и с евроджeндaцuте - сами си вярват на щуротиите.11:13 04.03.2024
413 Гошо
11:18 04.03.2024
414 Този коментар е премахнат от модератор.
415 Глас нъ
11:43 04.03.2024
416 Стършел
11:44 04.03.2024
417 Е па то е ясно
Ами тая списувателка да не би да пише без сребърници... цоца от Америка за България...
11:59 04.03.2024
418 Бсичко е ясно
12:04 04.03.2024
419 Келбечева, Бабуля, долна, лъжлива!!
12:37 04.03.2024
420 Чети стрино историята
12:39 04.03.2024
421 Куку
12:41 04.03.2024
422 Деций
12:43 04.03.2024
423 Хо Хо Хо и бутилка ром
За 32 тона злато и Американците и Англичаните, преди руснаците щяха да бъдат готови да освободят много по рано и по добре България....!!!
Коментиран от #435
13:20 04.03.2024
424 Мемфис
Коментиран от #428, #438
13:36 04.03.2024
425 Мемфис
13:53 04.03.2024
426 Математик поради съмнение...
Реших да направя "ревърс инженеринг" на твърдението на госпожата от по-горе и какво излезе :
1. И тогава явно руската рубла е била без пари... Един златен лев е струвал около 120 лв. Може...
Обаче докта ефтина ми се стори !?
2. 32000 кг злато, за 90000 лева !? Килаграмът злато излиза 2.80 лв. Доооста ефтинко... Дори за оня, златния лев !?
3. И тъй като не открих информация за курса та публатаа иѝ златото от ония години, реших да проверя в Уѝкипедия колко са останили братята Георгиеви за построяването та университета пак по онова време. Като се надявах, че курсът та златния лев няма на е мръднал кой знае колко за няколко години...
Оставили са... 6 800 000 ЗЛАААТНИ ЛЕВА !?
4. Обърнати в злато по курса от твърдението на госпожата, излиза... 2400 тона злато !?
Ааа, казах си : Не само в Дания имало нещо гнило, но най-вече в статията на гус-жа Каламбачева !
Коментиран от #427, #429
15:11 04.03.2024
427 Този коментар е премахнат от модератор.
428 ТОВА НЕЩО
До коментар #424 от "Мемфис":
Е ПРОФЕСОРАМА ЩО СА ЧУДЯ ТО И ДАЙНОВ Е ПРОФЕСОР
АБЕ ПРОФЕСОРИТЕ
ДОРИ И ДА ЛЪЖЕТЕ НЕ ВИ БИВА
КАЛПАВИ СТЕ ШАРЛАТАНИ И НЕМОЖАЧИ
Коментиран от #433
16:55 04.03.2024
429 Деций
До коментар #426 от "Математик поради съмнение...":
Пи него време парите са носили номинала в себе си!100 златни лева са еквивалентни на 100 златни франка.Тук не говорим за хартии като днешните, лишени от покритие,както и за борсови интриги с цел измама!Подкрепям всичко от това което си написал !И да помисли,от къде младата Българска държава ще извади да плати този налог?По времето на Живков България имаше 36 тона в БНБ,но едни други 24 са пратени в СССР шейсетте години с които сме платили суровини материали , оборудване и прочие!Да питам сега тази "именита" професорка къде е днес нашето злато,кое налага да е в Лондон,и какво платихме д него?А къде са над 3000 т немско злато,и защо е в САЩ,кое налага да е там?Има няколко опита на Германия да си върне златният резерв,но са все безуспешни!В тази държава (България) ,все още има останали хора които следят събитията и са попрочели нещо което е останало в главите им.След 20/30 г ще е друго,но за сега номера не минава!17:47 04.03.2024
430 Експерт
До коментар #410 от "Крум Лорар":
Проблемът е,че тази измислена професорка има влияние в Министерството на образованието ,учебните програми и учебното съдържание в училище.Потърсете какви изследвания и публикации има.Нищо!Скоро имаше публикации за нея,че обучава учители по история.
Това е вредно.
18:09 04.03.2024
431 Ха-ха-ха
До коментар #377 от "Българин":
Никога!Тайна майна.
Ако научим истината, ще разлюбим "братушките".
18:54 04.03.2024
432 Този коментар е премахнат от модератор.
433 Този коментар е премахнат от модератор.
434 хаха
Тази е историк, колкото свинята е праведна.
20:10 04.03.2024
435 Този коментар е премахнат от модератор.
436 Вече Знам
20:24 04.03.2024
437 Този коментар е премахнат от модератор.
438 име
До коментар #424 от "Мемфис":
Ми...не бих се учудил и топки да има!То вече не може да си европеец, ако не си от 3ти, 6ти. 22ри или 36ти пол!
21:03 04.03.2024
439 СОЛДАТ
21:47 04.03.2024
440 ганю
До коментар #7 от "Руси":
вие сте прецакани по време на демокрацията а не от Русияне плащате ли на нато сега а?
14:47 05.03.2024
441 Асен
И като Българин не интересува Българската кръв.
Но понеже темата е Русия и освобождението, благодарение на Русия ние поне още съществуваме и сме на картата.
Докато САЩ и ЕС само ни грабят а сега измислиха и начин как да си изпращат арабския излишък у нас с което напълно да ни унищожат.
Така че невиждан какво повече да кажа.
Иначе важно е бъдещето и какво България ще даде на светът.
За съжаление геурите са повече от чистокръвните и те предават България на руснаци, на американци, на китайци, на евреи и на който се появи на хоризонта.
Това е грозната истина.
15:34 08.03.2024
442 Този коментар е премахнат от модератор.
443 Асен
До коментар #320 от "РЕД И ХАОС":
Никой не пренаписва историята. Руската империя е зло.Точно каквото е сащ.
09:49 09.03.2024
444 М.......
500години стопанисват тази земя и идват някакви хора и ни изгонват.Искат и пари.Върнете ни я и да видим кой ще посмее да ни гони и да иска пари. В опълчението е имало и македонци, власи,сърби,тракийци и други.!!!!!???
15:50 04.04.2024