Last news in Fakti
23 Декември, 2023 10969

По-стар "премиум" автомобил или по-нов от нисък клас


  • По-стар Премиум автомобил В България често виждаме малко по-стари автомобили от така наречения "премиум" клас, чиято стойност е подобна на тази на чисто нови автомобили, но от по-нисък клас.
  • По-нов Нисък клас Автомобилите от по-нисък клас често са пренебрегвани заради своите екстри, визия или други фактори, но в последните години все повече българи се насочват към тях.

    822 гласа
    72%
    28%
    315 гласа

Коментари

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 бай Кольо

    108 25 Отговор
    На цената на нова "НеуДачия"винаги ще предпочета премиум марка с хилядите екстри макар и на някоя и друга годинка.Карал съм нова Дачия на тест драйв и е егати и дървото вътре-супер еФтина пластмаса и неугледно табло.

    Коментиран от #34, #51

  • 3 въпрос на вкус

    59 13 Отговор
    Ми - десетгодишна ЕС класа или Дачия - какво бихте предпочели ?
  • 4 Ганьо

    92 51 Отговор
    Важно ми е селските пръчки да ме гледат и да цъкат, а не да ми е здраво и евтино щото съм комплексиран панелистанец.

    Коментиран от #18, #20, #44, #59

  • 5 провинциалист

    96 14 Отговор
    Цените на новите "бюджетки" скочиха драстично в последно време и въпросът "да бъде или да не бъде" вече не стои пред купувачите , защото е смешно на цената на едно Рено Клио от най нискък клас (около 45 000 лв.) да можеш да караш BMW X-5 с всички екстри на десет години и да не го направиш .

    Коментиран от #70

  • 6 балъка измря

    102 6 Отговор
    Следа като Дачията дъстер с най малък бензин (1.2 л.) и без грам оборудване вече струва 40 бона,какво има да обсъждаме?

    Коментиран от #31


  • 7 зачуден

    90 7 Отговор
    Демек , какво искате да карате - еднодневка от пластмаса и картон с двигателче от бензинов трион и с "качество" , като от шоколадово яйце или използвана , но истинска кола ?
  • 8 Еко активист

    101 8 Отговор
    Моят избор е 15+ дизел от ниския клас. Пари за нова или пък за Премиум втора ръка - няма от къде. Старте дизели са доста по-евтини от бензинките. А и газовите уредби поскъпнаха доста.

    С по 10 хил. км на година пробег - много по-екологично е да се кара стар (но изправен) дизел, от колкото да ми произведат нова електричка.

    Всяка една стока, която вече е произведена, трябва да се ползва максимално дълго време. Без значение дали е автомобил, телефон, пералня или нещо друго. Така се пестят огромни количества енергия и суровини за производството на нещо ново.

    За съжаление, производителите и търговците са тези с парите и огромното лоби. Те имат интерес непрекъснато да продават нови неща.

    Коментиран от #10, #65

  • 9 нЕма конфликт

    76 8 Отговор
    Преди време жената започна да ме врънка за нова кола /ама - нова/ и заради това /и за да ме остави на мира/ направих нещо като пазарно проучване. Шашардисах се от парите , които искат за ултра-калпави , свръх-микробести и със свръх-миниДВГ-та автонедоразумения /Форд , Фолксваген , Фиат , Шкода , Сузуки , Пежо и Тойота/. Ако не ви мързи ,влезте в сайтовете на официалните вносители и ще разберете ,че такъв конфликт ,като горният не съществува.
  • 10 Мъжа на урсула

    64 7 Отговор

    До коментар #8 от "Еко активист":

    Консуматорския им начин мислене - ползваш и хвърляш.
    А че едвам избутват гаранцията и айде пак нова.
    И тия ми говорят за екология. Екология друг път, при парите е заровено кучето.
    Електричките длса същата измама като ковида.
    По-добре употребяван премиум отколкото нова сапунерка
  • 11 развеселен

    57 13 Отговор
    Сега ще се намери някой,който ще ни заубеждава,че предпочита ново ПЕЖО 205 за 50 бона,вместо десетгодишен МЕРЦЕДЕС S class !

    Коментиран от #19, #25

  • 12 икономията е майка на мизерията

    43 2 Отговор
    Проблема на бюджетните МПС е , че в производството им е пестено от всичко . Не е тайна , че големите печалби на концерните производители идват от тях , заради големите серии , а не от премиум моделите . Така ФИАТ купиха и Ферари и Масерати , ФВ купиха Бентли , китайците купиха Волво , а индийците Ленд Ровер (това за индийците е много показателно , защото от идиотската ТАТА за 5 000 $ , производителя печели +- 25% чисто) . Всеки може да направи сметка .
  • 13 гост

    24 3 Отговор
    зависи къде ще я ползвам за града мога да карам и Дачия не от значение без това няма една равна улица за пътуване бих предпочел автомобил който не ме напряга и изморява с екстри удобни седалки и по-мощен двигател
  • 14 Аман от счупени "премиуми"

    53 15 Отговор
    За всеки истината е различна, и този спор ще бъде безкраен.

    Какво работи за мен - не чисто нова, но 3-4-5 годишна японска или корейска кола е достатъчно добър вариант. Върната от лизинг, остатъчна гаранция, всички необходими неща, като за съвременна кола, сравнително здрава, не ѝ е извадена душата, нито е на 4-5-6-800 000 км като някой уморен дизелов "премиум".

    Немците отдавна вече не правят здрави коли. И казвам това, при условие че съм имал 5 по-стари немски машини, които си бяха супер. Просто съвременните им коли могат само да мечтаят за здравината на Тойота или дори Сузуки. Да не говорим много от собствениците на "премиум" какви са скъсаняци, и изобщо не си поддържат бангиите, защото такива коли са доста скъпи за нормална поддръжка. За много от тези хора "имиджа" е преди всичко, а не нормалното и безпроблемно придвижване, без изхвърляне и поза.

    Ама живи и здрави, всеки да си купува каквото пожелае.
  • 15 Кару Цар

    37 3 Отговор
    Абе нЕма никакво значение нова ли е стара ли , премиум ли е или бюджетарка - най важното е да е служебна ! Покрай нея и твоята тараляска е ОК откъм сервизно обслужване и не гори нищо .
  • 16 Крокодил

    33 12 Отговор
    Преди години един немец ми каза "По-добре да си купиш втора употреба кола за 50 000, отколкото нова за същата сума"!!!

    Коментиран от #46

  • 17 Васко

    28 7 Отговор
    Преди години автомобилите се проектираха от инжинери, а сега ги проектират счетоводители! Всеки е свободен да решава какво да кара!
  • 18 заинтригуван

    21 10 Отговор

    До коментар #4 от "Ганьо":

    Я ми кажи Ганьо , кое е "здраво и евтино" от новите бюджетни бангии , че нещо не намирам такова ? ПП. Блокът ми е тухлен .
  • 19 Дика

    44 17 Отговор

    До коментар #11 от "развеселен":

    Абе 50 бона си приготви за сервизите като си вземеш 10г. s класа.

    Коментиран от #22

  • 20 ВикиЛексъсВарна

    16 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ганьо":

    Вече за огромно съжаление няма никакво качество при двигателите и при Дачия и при Мерцедес и при Сузуки и Тойота! Много продължават да лежат на стари догми - например за показаните на снимката МПС за 33 - 35 000 лева че като е Ауди А6 2014г. ще е луксозно и готинино и че като е чисто нова Дачия Логан или Сандеро за 33 00 лева - ще е нова - но освен че нова ще е със 3 цл. свръх малко моторче до 1.0 ТЦЕ 3 цл. със 100 коня налични на 4000 об........същевременно пък 10 годишната А6-ца на 350 000 км...със предстоящи сериозни емонти - вътре пък ще е супер лукс с екстри които дори бъдещият Дъстър на пазара от април 2024 г. няма да ги има дори той пък 10 годишната А6-ца ще ги има....но пък ще са пред разваляне и скъп ремонт! А ако трябва да сравним с нещо 150 коня и задължително 4 цл. 16 клапана и чисто нова кола със 5 г. и 150 000 км. гаранция то отива чак на 55 000 лв. и няма да е румънско - отиваме на китайско - Донг Фенг Форчънинг например за 56 500 лв. с ддс е с 4 цл. 16 клапана мотор с голямо турбо и 192 коня.и всички съвременни екстри вкл. и би лед фарове - кожен салон от ест. кожа 7 ст. автоматик 4х4 - въдуховоди за климатроника за задните седалки! Нещо което дори Дъстър 2024 г. няма - няма въздуховоди отзад и дори Сузуки Витара хибрид 2024 г. и Рено Каптюр 2024 г.
  • 21 Хорхе

    26 6 Отговор
    При премиум талигити на около 10 година от живата им трябва да знаеш че формулата е стойността на автомобила (20 Хил) плюс още половината (10 Хил) за резтаврационни ремонти за да стане кола с някаква експлоатационна сигурност поне за 3 години напред. Всякакви компромиси водят към Надин.
  • 22 гроздето - киселооо

    13 11 Отговор

    До коментар #19 от "Дика":

    Ти от "опит" ли го знаеш това ? Колко ЕС класи си " сменил " ?
  • 23 Ония с Фордо

    20 2 Отговор
    Хвали стара карай нова ако може и да е служебна !
  • 24 Язе

    10 6 Отговор
    Като говорим за ново и сравнително здраво:
    - Сузуки 1.4 турбо и 1.6 атмосферка - безпроблемни мотори.
    - Тойота 1.8 и 2.0 хибриди - също безпроблемни.

    Особено в случая със Сузуки 1.4Т и Тойота 2.0 хибрид - ем здрави, ем вървят и харчат прилично като за ежедневна кола.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор

  • 26 Пламен

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Ония с Фордо":

    ...ама вярно ли? Като правописът на "на сам" ще да е. То така си го чуваш: " - Сам съм - други няма!"
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор

  • 29 991

    21 4 Отговор
    Купих си Dodge Challenger на 3 години от Америка, 4х4, 8 скорости, над 300 к.с., всички нормални екстри, които би искал човек, въпреки че мен екстрите не ме блазнят. За същата сума в БГ можех да си купя чисто нов Golf 150 к.с. с предно предаване ... С тези цени на нови автомобили няма смисъл човек да обмисля чисто нова кола, освен ако има безкраен финансов ресурс.
  • 30 Жулиен

    15 1 Отговор

    До коментар #28 от "развеселен":

    Абе то ако е някое чисто ново 205, запазено незнайно как до наши дни - ще си е направо колекционерска находка. Със сигурност някой ще го предпочете пред S-class
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 истина ти казвам

    25 4 Отговор
    3-и цилиндров кочиняк ми не требва! Който иска да си купи! На скоро един джамбазин ми предложи 3-и цилиндрово Polo със теглич🤣много добро било!
  • 33 1520

    23 9 Отговор
    Форд отдавна е казал от новата кола по хубава няма
  • 34 Всеки

    23 3 Отговор

    До коментар #2 от "бай Кольо":

    докоснал се до висок клас кола мисли като теб. Аз карах чисто нова електрическа датчия за 42 000 лв. Това е най-най лошата кола която някой може да си вземе. Сравнена с качествена кола на която само музиката Bose, Bowers Wilkins, Burmester и тн. е струвала 20 000 лв. За возия, материали, удоволствие от шофирането въобще няма смисъл да коментирам

    Коментиран от #35

  • 35 АзаЩо

    30 10 Отговор

    До коментар #34 от "Всеки":

    А защо предимно хора, които са израснтали без лукс, в някое малко провинциално градче - държат да имат "луксозна кола" ... а разни хора в София с по 5 апартамента си карат Дачия ? Просто за един приятел питам каква е тази народопсихология, че Н-та ръка от "запада" е по-добро, типечен чуждопоклонически модел е това. Имам средстава за по-нова кола и по-скъпа, но колата за мен е средство, което сравнително бързо се обезценява и очуква и ремонтира - и за мен е повече тежест. Не бих си причнил да си купя "премиум" автомобил, на който да му треперя какво ще му откаже и колко пъти трябва да ходи на сервиз. Предпочитам да карам скромни, но по-нови автмобитли, които са в гаранция и влизат само планово в сервиз. Пък екстрите на човек му трябва, когато домът му е по-хубаво от колата, при нас често в обратно )

    Коментиран от #36, #39, #42, #53

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор

  • 40 Някой

    18 2 Отговор
    За 6години експлоатация на е клас съм хвърлил над8000 за поддръжка.Никой не си продава премиум колата преди да стане тотал щета.Сега имам кола която ми е струвала 24000 за 6години . Ако някой я иска мога да му я продам за 9000 толкова е цената в момента.Отказах се от премиум марките.Имал съм 3 сега вече на 0км
  • 41 Гошката

    28 5 Отговор
    Купите ги тея премиум на кредит и после само парко-местата заемата с тея 3-4000 км.на година,пък не дай си Боже да има някъв ремонт за над 1000 лв,гние с месеци пред панелката.
  • 42 Аз съм човекът

    10 10 Отговор

    До коментар #35 от "АзаЩо":

    който си цитирал. Живея в Драгалевци и имам възможност да си позволя висок клас кола. Ако за тебе е треперене и нищо не разбираш от коли , има си нови евтини коли за този тип клиенти. Проблемът е че масата хора обръщат внимание само колко струва, а аз гледам какво може дадена кола.
  • 43 на Реното Лайното

    6 8 Отговор
    Евтиният боклук става само за служебка.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор

  • 45 Джамбaза

    8 4 Отговор
    Хвали старо, карай ново!
  • 46 Кочо Честименски

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Крокодил":

    И аз познавам доста глупави германци.
  • 47 Име

    7 6 Отговор
    Аз лично предпочитам 3-4 годишна кола от по-висок клас(премиум) на малко километри, отколкото нова от по-нисък клас. Първоначалното огромно обезценяване се избягва, а километрите не са много. Има едно голямо НО обаче, в България няма добър вторичен пазар, а се вкарват основно "издухани" автомобили. Закупените нови автомобили в българия са твърде малко, за да задоволят вторичният такъв. А човек закупил нова кола в България е явно с добър доход, и "набива" доста бързо много киломери. Карам мазда6 2015, закупена от мен през 2019.

    Коментиран от #56

  • 48 Весо Волана

    6 11 Отговор
    Ще кажа че много хора излъгаха с дачия!!!

    Коментиран от #49

  • 49 Хората

    5 7 Отговор

    До коментар #48 от "Весо Волана":

    се подвеждат по цената. В бедна България това е основен фактор. Ако народа беше поне на средното ниво за Европа никой нормален нямаше да си купи датчия. В Щатите Тесла модел 3 с включени помощи от правителството е на цената на ръмънска електрическа каруца тук

    Коментиран от #52

  • 50 Бай Иван - Циганина

    14 7 Отговор
    Купуването на нова кола е единствено хвърляне на пари на вятъра!
  • 51 Горчив Факт,който не го осъзнавате

    12 8 Отговор

    До коментар #2 от "бай Кольо":

    Горчивя Факт,който не го осъзнавате! Парите за 12-15 г. Премиум ,ги давате Х 15
    за ремонти !От цената на 1 г . лизингов Автомобил от среден е висок клас!!

    Коментиран от #75

  • 52 Чети бе човек

    10 2 Отговор

    До коментар #49 от "Хората":

    В Германия купуват Дачии доста хора
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор

  • 54 прасчо

    16 1 Отговор
    Истината е, че за една и съща цена получавате еднаква стойност. Неслучайно цената е еднаква. По-новият автомобил има редица предимства, но няма пътното поведение и удобствата на по-стария премиум автомобил. Всеки сам прави избор с оглед на нуждите и желанията си. Все пак повечето хора биха избрали новия автомобил, но у нас повечето хора просто нямат пари за нов автомобил. Дачия започва от 30 хил. лева, но все пак това е доста бюджетен автомобил, а моделите на другите марки започват от около 40 хил.лева, каквито пари повечето българи не могат да отделят за автомобил.
  • 55 Комплексите са ни проблем

    32 6 Отговор
    Истината драги сънародници, е че сме страна на комплексарите.
    Караме премиум колици само по празници или лятото да отидем с тях на морето.
    Като се счупи нещо по тях нямаме пари да ги оправим и теглим бързи кредити.
    Същите тия кредити ги теглим за да ходим в петзвезден хотел на морето да се почувстваме важни и значими за 6 дни. Същото е и с колите. Живеем за едното мнение на другите. Мисленето ни е комплексарско. Хората по белият свят мислят практично и купуват един автомобил нов за да им върши работа и да ги придвижва от точка А до точка Б. Големите комплекси на един малък народ. Ще трябва да минат поне още 100 години да ни се промени мисленето.

    Коментиран от #62

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор

  • 57 Техно

    3 2 Отговор
    Бих казал стар премиум. Но с уточнението че не ми е проблем да поправя каквото и да е в официален сервиз. Ако имаш финансов проблем с това да ти сервизират истински техници премиум колата - бегай за новата дачия...
    Горе няма да марикирам нищо.
  • 58 Безименен

    8 5 Отговор
    Ходих на турция с дачия сандеро чисто нова от магазин 0.8 мотор бензин газ, след това ходих пак с ауди а4 б7 2.0 тди. С аудито пътя не се усети, по-обезшумено е, по-добре се държи на пътя, умората от шофирането е по-малка. С Дачията се бях схванал след дългия път, докато с аудито все едно бе бях пътувал, да не говорим че дачията е в пъти по-скъпа, само защото е по-нова година.
  • 59 Жъээж

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ганьо":

    Нещо не си в час ама айде. Не става въпрос за сеслските пръчкки, а на мен да ми е кеф от колата, която карам.
  • 60 Ттт

    7 0 Отговор
    Много бедняци ей,а и гроздето е кисело.
  • 61 д-р Радев

    8 10 Отговор
    А как се поддържа стара "премиум"кола? С много пари и много висене по сервизите! Също и чакане на репатраци. Германеца я изхвърлил,бай Ганьо му прибира боклука,щото е голям тарикат;)
  • 62 Ако ти имаш комплекси

    6 4 Отговор

    До коментар #55 от "Комплексите са ни проблем":

    и си юзер, който ползва кола от точка А до точка Б проблемът си е лично твой. Има хора, който използват колата за да си правят кефа, а това с пласмасовите коли на тъпите марки не става! Едва ли си бил с жена със силикон, ала съпоставката е същата, върши работа, но не е същото
  • 63 Иван

    6 4 Отговор
    Относно Дачията- карам Дъстър 2019 г. вече 4-та година и никакви проблеми -само около 400 лв. годишно за обслужване сменил съм в годините и няколко МБ 190, W124, W210, W211 за тях съм най доволен от 210-та. Тя ми е правила най- малко проблеми, но беше с 250 мотора без турбото- куц кон,но сигурен.Дачията е с евтини материали, но пък няма проблеми до тук с тях.При нея просто няма нормален мотор- всички са слаби. Тази е бензин 1.6 има и газ.Но за мен най лошото което може да ти се случи е да си купиш кола от групата на ВАГ. И от тях съм сменил 2-3 и не искам повече това да ми се случва. Хибави празници
  • 64 Видин

    7 0 Отговор
    Тук при нас има няколко човека,смешни хора целият град знае че тези селски тарикати измамници нямат социалният статус да карат Майбах,Бентли,но за сметка това живеят в двустайни апартаменти и всички тренират походка и лош поглед.Пълни нещастници.
  • 65 Баварец

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Еко активист":

    С по 10 хил.км/година, най-доброто решение е Спарк (разбирай и кола под наем), защото за да държиш един дъргел, не е само покупката му, а и застраховки, винетки, данък и не на последно място и поддръжка на тази развалина. Та, обмисли го и не се мъчи, а и не отнемай въздуха на децата си!

    Коментиран от #66

  • 66 Подържащия

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Баварец":

    Защо така мислиш? 500 лв струват задължителните неща в най-лошия случай. Още 500 за поддръжка при благоприятни фактори и другото е гориво. При 6/100 средно стават 600 литра дизел. Като ги умножи условно по 2.60, грубо са около 1500. Сумата набъбва до 2500. Я виж сега сега един "евтин" Спарк само за уикенд колко е. Малко си ги плещите ей така глупостите. А дизел на 14-15 може да е и Евро 5 дори. Не е задължително да замърсява. Даже никак. Има други доста по-големи замърсители в градовете, особено в българските..
  • 67 Мойсея Света Троица идеален център

    0 0 Отговор
    Аз купих стара Изтърбушена от каране и ръжда .. Митсубиши грандис мивек...Но поне със със премиумче

  • 68 Име

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "авседрфтгхуи":

    Карайте си ги със здраве. Точно тези марки автомобили не са моите. Написах,че няма добър вторичен пазар в България. Весели празници и да си ги карате със здраве. Да, прав сте, мазда6 не е сред "премиум" марките изброени/притежавани от Вас.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор

  • 73 Тигърчо

    2 2 Отговор
    Стара премиум кола не е скъпа поддръжката стига навреме да я обслужващ, Стара на години но добре поддържана не значи че замърсява. Всеки двигател е консуматив демек може да се доработва или смени и да караш Стара премиум екологична кола.
    Пример с моята Стара А6 от 2004 поддръжката и е само масла филтри ремъци дискове и накладки. 480000 км пробег безпроблемен мотор. Возията е добра за предпочитане е пред нов боклук които нема да мине гаранционните си километри. Моторът може да се доработи и да влезе е еко норми за нов автомобил.
  • 74 Колегата от склада

    2 1 Отговор
    Е отговорът не е много слжен. Ако въртиш по 10к км на година, то си вземи примиум на старо. Ако въртиш по 100к на година, си вземаш нещо ново и евтинко. А относно комфорта, то и S-класа на 20 години да е пак ще е по добре от автомобил тип "бюджетка" па макар и чисто нов. Весели празници!!!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта