Въведеното извънредно положение в България на 13 март и заповедта за затваряне на моловете постави наемателите и наемодателите в затруднено положение, което ги провокира да търсят решения чрез предоговаряне на наемите в краткосрочен план. „Търсенето на консенсус между наемодателите и наемателите е процес, който към момента протича строго индивидуално и е съобразен с множество фактори. Макар исканията на наемателите често да са сходни, подходът от страната на търговските центрове спрямо тях е различен. Това е процес, който тече в почти всички европейски страни, където няма специфично законодателство, което да регулира отношенията между наемодатели и наематели по време на пандемия или няма въведени специфични кризисни мерки като в Гърция или Украйна“, казва Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.
Наемателите с помещения на търговски улици, също очакват предоговаряне на условията, но там по-често собствеността не е на професионални наемодатели, както в търговските центрове, а е разпределена между множество физически лица, което допълнително затруднява преговорите. Увеличаващият се брой изпразнени помещения в централната градска част на столицата показва, че има собственици, които не проявяват гъвкавост и отказват да отговорят на исканията на наемателите си. Друг фактор за предсрочно напускане на обектите по улиците са по-кратките срокове на наемните договори.
„Съвсем очаквано, експанзията и търсенето на нови търговски площи е в застой. До някаква степен, макар и силно забавени, остават плановете за разрастване на някои от бизнесите които бяха по-малко засегнати през последните месеци - хранителни вериги, дрогерии, аптеки, магазини за бързооборотни стоки в по-ниския ценови сегмент. Активността през следващите месеци ще зависи от промяната на мерките и заповедта, позволяваща отваряне на търговските обекти, както и от последващото поведение на потребителите“, допълва Граматиков.
Търговците в секторите на спортните стоки, здраве и красота, мода и обувки се фокусираха върху своите онлайн магазини, опитвайки се да компенсират затруднените физически продажби. Доставките на храна също нарастват, тъй като ресторантите, кафенетата и баровете бяха затворени. Макар и със сериозен ръст, поръчките онлайн не могат обаче да компенсират загубите от затварянето на физическите обекти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Предлагам
Коментиран от #2
11:53 11.05.2020
2 Госあ
До коментар #1 от "Предлагам":
"красив мол" 😂 същински Лувъри са всичките, изкуството на "умните и красивите "Коментиран от #6
11:59 11.05.2020
3 няма ли светлина в тунела...
12:01 11.05.2020
4 Митьо
12:01 11.05.2020
5 Blackthorn
12:39 11.05.2020
6 Предлагам
До коментар #2 от "Госあ":
Какъвто Вожда, такъв и МОЛ-а ;))Коментиран от #10, #11
12:44 11.05.2020
7 Бай Шиле
Там има нужда от работна ръка. Да видят - кон боб яде ли?
12:58 11.05.2020
8 Мутрафчийски
14:27 11.05.2020
9 Гост
14:48 11.05.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ехоооо
16:23 11.05.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 texas
08:24 12.05.2020
15 Мор......
14:41 12.05.2020
16 Тито
14:51 02.06.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.