Last news in Fakti

16 Юли, 2021 15:24 2 147 8

64% от хората са променили ритуалите си при почистване на кожата през последната година

  • почистване-
  • кожа-
  • проучване-
  • cerave

Това показва глобално проучване на CERAVE. Брандът е стартирал партньорство с водещи дерматолози за развенчаване на погрешни схващания и споделяне на експертни съвети, с което да се помогне на потребителите да променят към по-добро навиците си за почистване

64% от хората са променили ритуалите си при почистване на кожата през последната година - 1
Снимка: Shutterstock

През изминалата година почти всеки аспект от ежедневието на хората претърпя коренна промяна – полаганите за кожата грижи не бяха изключение от това. Според резултатите от най-новото проучване на американския бранд CeraVe, проведено онлайн от IPSOS в 23 държави (България е една тях) и обхващащо 10 100 души, 64% от хората в световен мащаб споделят, че ритуалите им по почистване са се променили през последните 12 месеца. Българите не са изключение - 28% от тях почистват лицето си по-често, а 18% - по-дълго. В контекста на това „ново нормално“ в хигиенните навици на хората достъпът до надеждна дерматологична информация е по-важен от всякога. Въпреки това през същия този период от време, само 11% от хората са получили информация как да почистват кожата си директно от дерматолог; повечето от респондентите споделят, че разчитат за това на семейството и приятелите, както и на социалните медии, от които черпят информация за почистването на лицето и избора си на ритуал. За да се справи с този пропуск в информираността на хората, през юли CeraVe си партнира с водещи дерматолози по кампанията си „Да почистим лицето си по препоръка от дерматолог“.

Ефектът на пандемията върху почистването на лицето

С промяната в ежедневните навици и здравната обстановка през последната година, повечето хора по света търсят нови ритуали по почистване на лицето. Според резултатите от глобалното проучване на бранда CeraVe по-голямата част (90%) от хората съобщават, че пандемията е дала отражение върху ежедневието им, а 28% от тях – че състоянието на кожата им се е променило изцяло в резултат на фактори, свързани с пандемията. Тези промени обхващат и почистването на лицето, като 64% от хората са променили навиците си за почистване на лицето през последната година. Например, в България 99% споделят, че ежедневно почистват лицето си. В дните, когато не го правят, 83% наблюдават как имат загуба на самочувствие, ниска енергия или нежелание да общуват с другите.

„Правилното почистване на лицето е решаващата първа стъпка към ефективния ритуал за грижа за кожата“, каза сертифицираният от борда дерматолог д-р Тед Лейн. „Важно е пациентите да се консултират със своя дерматолог, за да изберат продукт

за почистване, който да има балансирано pH, да не съдържа аромати и да има съставки, които успокояват, така че да не се нарушава защитната бариера на кожата.“

Д-р Даниела Делчева, дерматолог също ни съветва:

Да го направим като би препоръчал дерматолог: Макар и високо ценени, съветите на дерматолозите не се използват достатъчно

По време на това глобално движение за промяна в ритуала по почистване на лицето през изминалата година, повечето хора не са получили информация от дерматолог. Макар и 59% от хората да са убедени, че съветите от дерматолог биха били полезни за кожата им, само 11% са получили информация от дерматолози относно правилното почистване на лицето през това време. Всъщност 37% от респондентите дори и не са се замисляли да поискат съвет за почистване на лицето при посещенията си при дерматолог. За последната една година, в България този процент е 39%.

Макар и потребителите да могат да намират полезна информация онлайн, лесно могат и да бъдат допуснати грешки, когато не се използват дерматологични източници. Следните примери и резултати от проучването са често срещани погрешни схващания и този тип поведение би могло да доведе до увреждане на защитната бариера на кожата:

● 69% от респондентите използват топла и гореща вода за почистване на лицето си; българите не се различават значително – предпочита се топлата вода

● 67% от респондентите не използват продукти за почистване с балансирано pH

● 42% от респондентите използват само вода за почистване на лицето си. В България този процент е 53%, което е повече от половината интервюирани

● 31% от респондентите усещат кожата си „скърцащо чиста“ след почистване, което може да означава нарушена защитна бариера на кожата. В България 65% споделят това твърдение!

● 30% от респондентите смятат, че почистването не може да помогне за възстановяване на защитната бариера на тяхната кожа

Източници в пресата и онлайн: новите №1 източници на информация по темата почистване на лицето

Вместо да търсят съвет от дерматолози, потребителите все повече получават информация от дигиталните канали. Близо половината (44%) от респондентите отговарят, че през тази година са увеличили потреблението си в социалните мрежи, а 48% от респондентите казват, че пресата и онлайн източниците са били главният им източник на информация за съвети относно правилното почистване на лицето, като в България процентът е още по-висок - 57%. Миналата година пресата и онлайн източниците са се ползвали с по-голяма тежест пред преките препоръки от семейство и приятели.

Въпреки нарастването на влиянието на дигиталните медии върху навиците за почистване на лицето, респондентите разбират колко необходимо е внимателно да подбират съдържанието, на което да се доверят. В тази връзка 2 от 3 (67%) от респондентите са съгласни, че онлайн съветите за грижа за кожата не винаги са правилни.

През месец юли американския бранд CeraVe има за цел да предостави директно на потребителите съгласувана с дерматолози информация относно почистването посредством връзки с обществеността, инфлуенсър кампания и дигитална кампания под надслов „Да почистим лицето си както би препоръчал дерматолог“. В кампанията ще ще участват водещи дерматолози в академичните среди, включително проф. д-р Майкъл Дж. Корк и д-р Валери Календер, както и влиятелни дерматолози, включително д-р Дъстин Портела (с повече 1,3 милиона последователи) и д-р Муниб Ша (с повече от 7,5 милиона последователи). Кампанията има за цел гласът на тези дерматолози и техните послания да достигнат до повече потребители, като им предоставя информация за правилното pH, ароматите и съставките в почистващите продукти и за развенчаване на ключови заблуди.

Проучването разкрива ясни резултати за тези, които са следвали съветите на дерматолог за ритуала им по почистване на лицето през изминалата година. Тези респонденти са показали тенденция към по-добри ритуали по почистване (включително ежедневно миене и използване на продукти за почистване за лице, които е по-вероятно да са с балансирано pH, тествани за алергия или без аромати) и по-добри навици за грижа за кожата след почистване. Те са и два пъти по-склонни да съобщават за подобрение в състоянието на кожата си през същия период:

● 59% от тях използват почистващ продукт за лице [спрямо 41% от респондентите, които не са се консултирали с дерматолог]

● 76% от тях смятат, че почистващият продукт поддържа защитната бариера на кожата [спрямо 60% от респондентите, които не са се консултирали с дерматолог]

● 25% от тях съобщават, че състоянието на кожата им се е подобрило през последната година [спрямо 12%, които не са се консултирали с дерматолог]

За бранда CeraVe

Историята на CeraVe започва през 2005 г., когато експертите забелязват, че много от състоянията на кожата, като акне, екзема, псориазис и суха кожа, имат нещо общо помежду си, а именно: нарушена защитна бариера на кожата. Разработени с дерматолози, продуктите CeraVe предлагат грижа за кожата, която съдържа три основни серамида, както и революционната MVE технология, която доставя активните съставки поетапно в кожата и помага за възстановяване на естествената ѝ защитна бариера.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мая Манолова

    3 0 Отговор
    Аз си мия лицето с бяло натурално мляко, малко гранясало, че мъжът ми дърт ама става..
  • 2 Сссс

    3 1 Отговор
    И за такова проучване плащат пари? Действително светът се изчанчи откъде и да погледнеш.
  • 3 Аз съм си

    3 0 Отговор
    мислил че спазвам най обикновенна хигиена а то било ритуали. Ти да видиш!!!
  • 4 123

    1 0 Отговор
    Само ковид зомбираните са променили ритуалите си.
  • 5 †††

    2 0 Отговор
    А сатанистите кога ще променят ритуалите си и ще влезнат в църква да се покаят и да се отрекат от Сатаната.
  • 6 Грульо

    1 0 Отговор
    Аз, за година и половина вече, така и не разбрах, само ръцете ли трябва да си мием срещу ковида? :D
  • 7 Мръсния Фикри

    1 0 Отговор
    Не съм пробвал медико идеал и киреч...!
  • 8 Рошко

    1 1 Отговор
    Дааааа, остана да измислите и как се почиства @@дник че и професия да измислите за това, този свят напълно откачи, не се чудете защо Господ ни наказва със порои наводнения и изобщо с природни катаклизми