5 Април, 2013 11:34 1 415 0

Откриха генетичните маркери за Алцхаймер

• алцхаймер-
  • генни-
  • маркери

Учени от САЩ са успели да идентифицират генетичните маркери, които показват дали един човек е изложен на риск да развие Алцхаймер, съобщава АП.

От десетилетия изследователите смятаха, че промените в протеина амилоид и тау протеина са свързани с развитието на Алцхаймер. Увеличаването на амилоидът разрушава нервните клетки. Увеличаването на стойностите на тау протеинът пък е ясен сигнал за намаляване на познавателните функции на мозъка.

Един от новите генни маркери, открити от Вашингтонския медицински университет, също е свързан с риска от развитие на Алцхаймер и намаляване на способността за познание.

В проучването са участвали над 1200 души, което е много повече от предишни изследвания. Учените се надяват откритията да помогнат за намирането на нови методи за ранна диагностика и лечение на Алцхаймер.

Учените все пак предупреждават, че воденето на здравословен начин на живот и редовното занимаване с логически задачи помага за забавяне на проявата на дегенеративните функции на мозъка.