26 Август, 2022 11:16 6 920 6

Откриха екзопланета, изцяло покрита от океан

• екзопланета-
  • океан-
  • джеймс уеб-
  • астрономи-
  • живот

Планетата е на около 100 светлинни години от Земята

Откриха екзопланета, изцяло покрита от океан - 1

Учените изследват планети, звезди и други небесни тела, откакто се помнят. Те често използват наземно оборудване, включително оптични телескопи, и космическо оборудване, като космическия телескоп Хъбъл, за да правят нови открития. Тъй като технологиите продължават да се развиват с бързи темпове, учените вече могат да изучават далечни галактики и явления като черни дупки и неутронни звезди.

Още по-важно е, че те са в състояние да определят дали има други планети, подобни на Земята. Всъщност международен екип от учени, ръководен от Университета в Монреал, наскоро обяви откриването на океанска планета с възможност за живот, съобщи "Giant Freaking Robot", предаде БГНЕС.

TOI-1452 b е планета, която е малко по-голяма от нашата и обикаля около звезда червено джудже на разстояние около 100 светлинни години. Според IOP Science чрез The Astronomical Journal планетата е потенциално скалиста и получава два пъти повече радиация от Земята. Поради факта, че TOI-1452 b получава умерено облъчване, това я прави чудесен кандидат за океанска планета.

По време на изследването на TOI-1452 b учените разкриха, че потенциалната океанска планета обикаля около една от двете малки звезди в двойна система в съзвездието Драко. Изглежда, че планетата се намира в обитаемата зона на своята звезда, което означава, че тя не е нито твърде гореща, нито твърде студена за съществуването на течна вода. Всъщност една от симулациите на TOI-1452 b, разработена от специалистите по компютърно моделиране в екипа от учени, показва, че водата потенциално може да съставлява до 30% от масата на планетата. За сравнение, океаните на Земята съставляват по-малко от 1 %, въпреки че повърхността ѝ е съставена от 70 % вода.

Astronomical Journal съобщава, че TOI-1452 b завършва една обиколка около своята звезда на всеки 11 дни, което се счита за една година на планетата. Тя получава приблизително същото количество светлина от звездата си, както Венера от нашето Слънце. Звездата, около която обикаля океанската планета, е по-малка и по-хладна от нашето Слънце и се оценява, че се движи в орбита от 1400 години.

Откриването на TOI-1452 b беше направено с космическия телескоп на НАСА "Джеймс Уеб", който е най-големият и сложен космически телескоп, създаван някога. Той е в състояние да събере светлина, която е пътувала в продължение на 13,5 милиарда години. Благодарение на събирането на инфрачервена светлина телескопът "Уеб" може да вижда директно през огромни облаци прах, които блокират гледката на повечето други телескопи. Той е 100 пъти по-мощен от космическия телескоп "Хъбъл" и е достатъчно мощен, за да търси водни пари в атмосферата на планети, които обикалят около други звезди. С други думи, усъвършенстваният телескоп може да открие океанска планета, намираща се на стотици светлинни години от нас.

Откриването на TOI-1452 b е изключително постижение на учените. "TOI-1452 b е един от най-добрите кандидати за океанска планета, които сме откривали досега", казва Шарл Кадийо, докторант в Университета в Монреал.

Учените отдавна се надяват да открият океанска планета с качества, подобни на земните, и въпреки че са идентифицирали някои планети, на които потенциално може да има вода, потвърждението е трудно предвид разстоянието. Странното е, че макар TOI-1452 b да се намира на разстояние от около 100 светлинни години, това е доста близо от астрономическа гледна точка. Да се надяваме, че с напредването на технологиите учените ще могат да правят по-чести открития, включително дългоочакваното доказателство, че има живот извън Земята.

• 2 джибрата

Като открият планета изцяло покрита с ракия да ми звъннат!
  • 3 Хаха

Доказано е, че тази екзопланета е законна руска територия! Скоро очакваме товарищ ВВП да даде заповед за специална военна операция на територията на TOI-1452 b! Нацисткитe микроби там трябва да бъдат елиминирани!
  • 4 ЯКО!

Сушата още не се е образувала.

• 6 незнайко