26 Ноември, 2021 11:36 5 581 63

България: когато целта е да се откраднат възможно най-много пари

  • автобус-
  • българия-
  • корупция-
  • катастрофа-
  • жертви-
  • трагедия-
  • магистрала-
  • пари-
  • лоши пътища-
  • строителство

В България корупцията убива. Съвсем буквално.

България: когато целта е да се откраднат възможно най-много пари - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Две са към момента водещите версии за причината за катастрофата с автобуса на магистрала "Струма", при която загинаха 45 македонски граждани - техническа неизправност или човешка грешка. Това се разбра от изявление на главния прокурор на Северна Македония Любомир Йовески пред бТВ. По техни данни обаче автобусът е бил почти нов и с редовен технически преглед. Така по-вероятната версия за катастрофата, по която работят разследващите, е човешката грешка.

Не е нужно да си експерт, за да видиш какви са пътищата в България

От видео, публикувано от експерта по пътна безопасност Димитър Илиев, се вижда обаче, че няма предупредителен знак за отбивката, в която става катастрофата. Самата отбивка се намира в крива - тоест, радиусът на завоя крие нейното присъствие там и има възможност човек да се подведе накъде точно да поеме. А маркировката преди самата отбивка е износена и объркана. Затова, според експерта, е твърде вероятно шофьорът да се е подвел, че пътят продължава надясно, а когато е видял, че това е отбивка за място за почивка, да се е опитал да се върне на магистралата и да е минал през мантинелата. От видеото на Илиев става още ясно, че знакът, предупреждаващ за отбивката, е паднал още през май.

Това не означава задължително, че липсващата и объркана маркировка е причината за тежката катастрофа. Шофьорът може да се е разсеял, може да е заспал, може да е станало и нещо друго. И България, и Северна Македония се надяват истинската причина да излезе наяве. Не е нужно човек да е експерт като Илиев, за да види, че като цяло състоянието на пътищата в България е лошо, а пътната маркировка често или липсва, или е объркана, или дори си противоречи. Както каза пред ДВ председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка инж. Йонко Иванов, по скалата на европейските одитори ние сме на последно място по сигурност на пътищата.

Световната статистика сочи, че 90% от катастрофите са причинени от човешкия фактор. С други думи: когато има жертви и щети, почти винаги вината е на човека зад волана. Но и най-успешният модел за намаляване на смъртността на пътя - шведската концепция Vision Zero - не залага на създаването на някакво перфектно човешко създание, което винаги постъпва правилно. Швеция се фокусира върху моделирането на пътна система, която не позволява на шофьора да сгреши, а ако сгреши, нараняванията да не са тежки. И успехът е налице: смъртните случаи в Швеция за миналата година са 20 на милион. За сравнение: статистиката за България сочи 66,6 смъртни случаи на милион. Макар че в интерес на истината трябва да кажем и това: за последните 20 години смъртността на пътя в България е намаляла почти двойно, а държавната агенция за пътна безопасност започна процес по провеждането на одити за безопасност по пътищата. Опитът на Швеция показва, че в сферата на пътната безопасност няма нещо, което да е най-важно. Трябва да се работи с всички аспекти за спасяването на човешки животи - по-ниска скорост, по-добри пътища, по-добре обучени шофьори, повече безопасност на самите превозни средства.

Заради човек или заради системата?

Само че системата на пътната безопасност е част от системата на държавата. А в България тя сякаш почти липсва, защото изглежда превзета от частни и партийни интереси. Разбрахме го от разкритията на служебния кабинет - най-вече за схемите за строителство на пътища и чудовищната корупция при тях. Когато целта на един пътен проект е да се откраднат възможно най-големи суми, безопасността на пътя едва ли е приоритет. И още нещо: скоро не е имало репортажи за схеми за купуване на шофьорски книжки, но данните сочат, че през първото полугодие на миналата година 96 водачи, взели книжка през последните две години, са предизвикали катастрофи с 24 загинали. И така няма нищо учудващо, че България е мястото, където се случи този трагичен пътен инцидент. Има още много опасни участъци в цялата страна, а лошите пътища, зле подготвените шофьори, подкупните полицаи и счупената система за безопасност са резултат от корупцията и безхаберието. Корупцията убива. Съвсем буквално.

Автор: Георги А. Ангелов


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дани

    52 3 Отговор
    Срам за всички управлявяли ни досега.

    Коментиран от #44

  • 2 Tomito

    69 6 Отговор
    Парите са взети ,пътищата са КАТАСТРОФА .Крайно време е Тиквата и компания в ЗАТВОРА

    Коментиран от #45

  • 3 ПСР

    70 10 Отговор
    Личното ми мнение,като водач,предимно в БГ.Уникално лоши,опасни,недонаправени пътища и нЕкакви отсечки,гордо зовящи се"магистрали".Все пак,съм навъртял километри в Италия,Германия,Франция,Белгия.Даже и в Гърция,е по-добре.
    Срам,за великите 12 годишни оди и детерамби на Боко за пътищата!
    Наистина кражба в особено големи размери-съответно безобразно качество на изпълнението.Некадърни изпълнители,подизпълнители,мафия и пр.Другите фактори-подготовка на шофьорите,умения,култура на шофиране...оставям ги настрана.Десетки милиарди ЕВРО се усвоиха в пътища-резултатът е убийствен.Корупция и калинковщина.

    Коментиран от #10

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Фил

    26 25 Отговор
    Има знак чешма! Което си е отбивка, чешмата няма да е на осевата я!И маркировката си я бива!Не кара пътя, а човек!И се управлява превозното средство според пътните условия!

    Коментиран от #15

  • 6 пешо

    33 3 Отговор
    а коя "танте" го крепеше Едного повече от 10 години на власт? а, зеуето?
    за един приятел питам.
  • 7 CaizerSoze

    22 10 Отговор
    Кой увеличи скоростта от 90 на 130 между 2012-2015 година и защо?

    Коментиран от #46

  • 8 Йо Несбьо

    31 7 Отговор
    Статията е подвеждаща! Дори и с висока скорост, автобусът трудно би се озовал между мантинелите в средата между двете платна. Второ, как би се запалил и от къде ще дойде този разлив на гориво, за да пламне и изгори за минути? Сочат се две възможности, а не се говори за терористичен акт, въпреки спекулациите, че в същия автобус е имало бежанец, който спокойно е могъл да бъде запознат поради опита и произхода си от Близкия изток с процеса на изготвяне на взривни или запалителни устройства. Разберете, няма начин инертната нафта да се запали от стърженето в мантинелите отпред.

    С другото се съгласявам, пътищата ни са отвратителни, поддръжка никаква, шофьорите рискуват с калпави автомобили и купени книжки от "Зрънчо", но не мога да кажа на черното бяло.

    Коментиран от #28

  • 9 гост

    20 18 Отговор
    Който е минавал оттам, знае че пътят е добър.

    Коментиран от #29

  • 10 Йо Несбьо

    17 9 Отговор

    До коментар #3 от "ПСР":

    Ние магистрали нямаме, всичко е кръпка до кръпка и с по две платна за движение, но точно в случая Б.Б. няма нищо общо! Отсечката е македонска направа от 2001 или 2004 с премиер тогава Серъйгей Станишев.
  • 11 виновен е

    21 4 Отговор
    този,който е сложил неподходящо съоръжение/ мантинела/ на отбивката! Нещастието,случило се в последствие,е само следствие на ограничен ум !
  • 12 Българка

    35 4 Отговор
    Не мога да разбера герберските калинки, които обикалят и се вживяват като велики експерти по пътна безопастност къде бяха 12 гтодини и защо бяха тихи и смирени при бойковата диктатура. Сега обикалят всички студиа и внушават , че лоша маркировка, опасна мантинела, липса на знаци и т.н. са спомогнали за катастрофата. В момента те работят срещу България
    А относно колко е нов автобуса, след като е горял като факла и не се е задействала автоматично противопожарната система, която я има в наистина новите автобуси, е много съмнително и спорно. Освен това, ако в автобуса не е имало взрив или бензин в туби как за отрицателно време е обгърнат в пламъци целия, след като на новите автобуси седалките са от труднозапалими материали?
    В момента всички имитират май работа и експертност! Да не очакват коледни бонуси чантаджиите?

    Коментиран от #48

  • 13 Край

    32 5 Отговор
    Аз не знам къде живея. Някой хора са в паралелна реалност. Пътя там е перфектен. Асфалт, знаци, маркировка - всичко. Има ограничение на скоростта 120 и очевидно автобусът не се е движил с повече от 100. Сега да се самобичуваме че ние сме най-скапаната нация с най-скапаната държава на света е тотална огромна глупост.
    Пътя от Скопие до Истанбул през Солун е същия като разстояние и време - очевидно е че са предпочели този през София.
  • 14 Тото

    29 5 Отговор
    Самобичуването продължава. По този път преминават 15-20000 автомобила дневно в продължение на 15-20 години. Трагична случайност е катастрофата с автобуса и многото жертви. Ако беше катастрофирал лек автомобил с една или няколко жертви дали медиите дни наред щяха да са толкова активни дни наред или всякакви експерти щяха да се упражняват и да търсят публичност. Има разследващи органи които трябва и ще си свършат работата. А до тогава е разумно плюенето да спре. Бог да прости загиналите и милост за животе
  • 15 пешо

    13 7 Отговор

    До коментар #5 от "Фил":

    не си прав. вече потвърдих под друг материал - нaпрaвeнo и мaркирaнo e пo тaкъв нaчин, чe в eдин мoмeнт cи oбъркaн нaкъдe дa пoeмeш, дoри прeз дeня. пoнe в cлучaитe, кoгaтo тoзи учacтък oт пътя нe ти e пoзнaт. много добре си спомням усещането за неувереност при първото ми преминаване по този участък.

    Коментиран от #18

  • 16 Край

    29 4 Отговор
    Хората загинаха не щото не се проверявани на митницата и не защото пътя нещо е крив. Хората не загинаха от катастрофата, а изгоряха за минути. Очевидно е, че в автобуса е имало нещо запалително. Не сме им го натоварили ние за да се обвиняваме. Мир на душите им.
  • 17 КОВИД20

    6 8 Отговор
    Шофьорът със зелен сертификат ли е бил?
    Дали не е получил сърдечен удар?
  • 18 Край

    11 10 Отговор

    До коментар #15 от "пешо":

    Ми ти като там си тотално объркан аз не знам защо въобще шофираш. За такива като теб питищата трябва да са като писта за бобслей, колата ти без кормило и само да натискаш педала на газтта.
  • 19 Край

    18 3 Отговор
    Антибългарските медии даже и в този случай разпространяват мнение как българите са виновни щото сме най-корумпираната нация на света сигурно.
  • 20 Админ

    9 4 Отговор
    Всички сте в кюпа, експерти като тоя Илиев, байчо къде беше досега бе, всички пътища са в окаяно състояние, мини по скоростната тангента посока Нови Искър, има един огромен смачкан знак седи сигурно вече над година, какво чакаме да падне на платното и да си пишем за поредния смъртен сличай и кой е виновен ли, на кой да се оплачеме а?

    Коментиран от #51

  • 21 Дела

    8 8 Отговор
    Добре де Айде сега идва време да видим КирЕ и Кокорчо какво и как ще построят.
    Ма после няма да ревете ако нищо не се построи!
    Да не останат само с платените на албанците милиони в аванс или както се знае на зелено?!
    Действията ще докажат,всеки може да обещава свеглтло бъдеще!
    И моля кажете на КирЕ,че е безкрайно противно някой да МЕ-ка.

    Коментиран от #49

  • 22 Любен Пандев

    11 5 Отговор
    Хубава статия. Но! Фразата " По вина на водача", която почти винаги прехвърля удобно вината върху шофьора, е само прикритие за корупцията по цялата верига от занимаващите се с пътищата и движението по тях.
    Необходим е незабавен одит на цялата пътна мрежа и смяна на корумпирания модел. Трябва да се започне с спешни промени в наказателния кодекс. Кражбите от пътищата трябва да се тълкуват като предумишлено убийство. Защото всяка кражба от пътищата види задължително до смърт. Задължително. Рано или късно. Така е и в ред други сфери, но безопасността по пътищата е тази която е в ужасяващо ниско състояние. По всеки аспект. Такава няма.
    Ситуацията няма да се подобри ако не се промени и Законът за отговорността на държавата. Щетите трябва да се поемат от конкретните лица на върха на държавни органи до конкретните корумпирани изпълнители, подизпълнители, юродически и физически лица, чак до полагащите асфалта, знаците и пътната маркировка, лично! Колко души още трябва да бъдат убити по пътищата ни за да се премахнат престъпните пропуски!?
    Честно казано, за двете трагедии повод за траур вината е на българската държава. България трябва да се самоосъди и да плати доброволно и без съд обезщетенията на близките на убитите пътници и възрастни хора. И веднага да си събете разходите от виновниците - персонално!!!

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    16 0 Отговор
    Пътувам редовно по т.н. "магистрала" от Варна до Шумен. Тук-таме няма дупки, тук таме -има. Тук-таме има маркировка, но в повечето по-стари участъци, където асфалта е избелял - няма. Пътувал съм хилади пъти, но през нощта, при дъжд или мъгла, в някои моменти се губи ориентировка. Да не говорим за зърновозите, които ме изпреварват със 140 км./ч.
  • 24 Северозапад

    12 0 Отговор

    До коментар #22 от "Любен Пандев":

    Прав си. Но все пак най-често причината е в задволанното устройство. Защото много често ми се е случвало на Хемус, при моя скорост 130, тирове и автобуси да ме изпреварват, все едно съм спрял. А после - оле, мале, ква стана тя! А за безумните изпреварвания при нулева видимост и поголовното неспазване на пътните знаци да не говорим!

    Коментиран от #41

  • 25 За протокола

    5 0 Отговор
    Корупцията не е само при изграждането на пътищата, но и при взимането на книжки, при техническите прегледи, при КАТ, в съда.
    Да не говорим за безхаберието на КАТ и други контролни органи. Защото:
    - Не може пиян да убиеш човек и да осакатиш младо момиче за цял живот и да се разминеш с условна присъда и дори да не си платиш кръвнината. Да, говоря за М. Стависки, а и някои други хора "с връзки", които пък станаха прецедент и всички следващи казват "Защо за тях може, а за мен не може" присъдата да е условна. Чудя се на съвестта на адвокатите им.
    -Защото ако магистралата е проектирана или изпълнена калпаво, държавните органи и главно КАТ могат и са длъжни да наложат сигнализация и ограничения.
    - Защото пътищата трябва да се обхождат всекидневно и да се почистват от убити животни, разкъсани гуми, боклуци и т.н., а също и да се проверяват за повредени или липсващи знаци, състояние и т.н.
    - Обажданията на тел. 112 за опасни шофьори са глас в пустиня.
    - За шофьорските курсове и годишните прегледи само ще кажа, че има държави, където курсовете са по желание, а годишни технически прегледи няма.
    И т.н.
  • 26 mi6osp

    2 1 Отговор
    След като стана ясно, че Борисов никога вече няма да е на власт, такива статии може да се появят и в DW.

    Коментиран от #50

  • 27 Чудя се

    8 1 Отговор
    Как изведнъж се отхвърли версията за пластмасовите бутилки .Може би заради застраховката Сега ,понеже ние българите сме си предатели,ЗОРЛЕМ се бутаме да изкараме пътищата виновни.И най-вече да продължим с обвиненията към ГЕРБ, ще се набутаме да плащаме.Спрете с тези простотии.Има си разследващи органи.За некачествени пътища да се наказват и фирми,които трябва да КОНТРОЛИРАТ.
  • 28 Любен Пандев

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "Йо Несбьо":

    Ти да не си от АПИ или катаджия? На тази осечка аз карам на нокти! Лично съм изпадал в заблуда коя лента къде ме води там. Знак "чешма" знаеш ли какво представлява? Едно нищо. "Чешма" ...и какво? Отгоре на всичко и този знак липсва, в канавката е от м.май.
    Кое е по-важно - мижав знак "чешма" и то на скоростна магистрала или липсата на основна пътна маркировка, като "отбивка", съответна ясно видима странична лента, липса на голям знак и буфер и т.н....? Къде са тия корумпета от АПИ и КАТ да видят, да предвидят събитията и вземат мерки!?
    Сега трябва разследване и съд по бързата процедура на всички които сътвориха тази трагедия! И да платят и ремонта и кръвнината. Същото и в случая с изгорелите възрастни хорица. Всяка кражба по пътищата води до смърт! ВСЯКА! Рано или късно. Коручцията ни изтребва. Корумпираните са убийци!

    Коментиран от #30

  • 29 ццц

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    прав си, аз лично съм минавал този участък със сигурност стотици пъти и нощно време и денно и пътя си е много добре, не знам какво трябва да е станало, първо да се удари в мантинелата за острова за чешмата и после да се забие в разделителната мантинела и а и да гъмне и да се запали и изгори за минути, нещо не става ясно дано разследващите си свършат работата и да разберем истината, но пак казвам участъка не е рисков изобщо, погледнете и на снимките
  • 30 Е не

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Любен Пандев":

    Не мога да повярвам,че на такъв широк път,си минавал многократно и ВИНАГИ СИ се чудел.Живяли сме в Родопите.Мъжът ми знаеше всеки завой.Мисля си,че най-вероятно и този шофьор не пътува по този път за първи път.Бог да прости хората,ама този път поне,не търсете политическа интрига!!!
  • 31 Реалист

    5 1 Отговор
    Дойче Зеле, тази магистрала я построи Станишев. А ко направихте шеф. Срам за ВАС!
  • 32 оня с коня

    3 1 Отговор
    От Статията на ДВ става ясно,че на тая медия е напълно наясно със Състоянието на Пътната Мрежа в България.И заключава Медията,че Системата за пътна безопасност е част от Системата на държавата,а м БГ тя почти липсва,защото е превзета от Частни и Партийни интереси.И да каже ДОЙЧЕ ВЕЛЕ:ЗАЩО нова го казва ЧАК СЕГА пред Свършен Трагичен факт и не можа ли ПРЕДВАРИТЕЛНО да предупреди Макед. Туристи за плачевната пътна ситуация в БГ и да ги посъветва/насочи/ да минат през Гърция?И възниква въпроса САМО с Гузно мълчание ли ще отмине ДВ Безспорната си вина от Премълчаването на Жизнено важни Факти за Българската ТРАГИЧНА пътна ситуация пред Македонските туристи,или ще ПОСЛЕДВАТ ОСТАВКИ и привличане към Съдебна отговорност за ПРЕСТЪПНО БЕЗДЕЙСТВИЕ на Цялото Ръководство?!

    Коментиран от #52

  • 33 Перо

    6 0 Отговор
    Соросистката медиа да престане да пише небивалици, без да има окончателен резултат от единственото оторизирано ведомство Националната следствена служба! Никога не споменават огромната, широка и дълга защрихована площ по която е забранено движението преди и около острова с мантинелата!
  • 34 Тотев

    4 0 Отговор
    За да се постигне западен стандарт на безопасността на движението, трябва да се наемат западни специалисти, които да анализират страничният и вертикалният профил на пътищата и да подредят знаците и пътната маркировка! Това, за което ние българите сме доказали, че не ставаме! Подобен проблен имахме преди години със събирането на митническите такси! Тогава, избрахме работеща в тази сфера английска фирма и нещата се оправиха. Иначе, претенциите ни са големи, в началото се изсилваме, но бързо ни дотяга и преставаме да се стараем. Да не говорим, за безхаберието и завистта на тези, които определят стойността на трудовите възнаграждения, които имат не малък принос за неблагоприятните последствия!
  • 35 Минувач

    8 2 Отговор
    Ами докато "големия строител на магистрали" продължава да дава акъл по всякакви телевизии, а не търкат наровете в затвора с кръжеца около него нищо смислено няма да се случи! Веднага след трагедията на м. "Струма" например задължително цялото туй "АПИ" като начало трябваше да бъдат уволнени! Те щом с една пътна сигнализация немогат да се справят най-малкото за нищо не стават
  • 36 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    3 1 Отговор
    Настилката и маркировката са били същите
    и за другите 3 автобуса,
    пък и за хилядите други преминали коли...
  • 37 димитър

    1 0 Отговор
    ДА
  • 38 БРАВОС

    4 3 Отговор
    ВЕРНО ЛИ КОМИТОВА ОТКРАДНАЛА ЗНАКА ЗА ДА ЧЕГЪРКА С НЕГО БОРИСОВ / ВСИЧКИТЕ РАДЕВИ МИСИРИ СА ТАКИВА НЯМА ЕДИН ЧИТАВ АКО СЕ СЕЩАШ ЗА НЯКОЙ КАЖИ МИ

    Коментиран от #47

  • 39 ЧОБАНИН

    2 1 Отговор
    КАКВИ ОТКРАДНАТИ ПАРИ БЕ / ИДИОТСКАТА МАНТИНЕЛА НЕ СТРУВА ЛИ ПАРИ ПРОСТО ТАКЪВ Е МАТЕРИАЛА ДОРИ И ДА КРАДАТ НЕ МОГАТ
  • 40 дядо ти

    1 0 Отговор
    В багажното, най вероятно е имало нелегален алкохол, като се смеси при удара с нафта, и става пожара.
  • 41 Шофьор

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Северозапад":

    Значи не ти е верен километража. Бая километри имам на камион. И аз съм правил глупости. Максимума на радар на равно на празен камион е 140. Това да 2500 оборота. След това изключва помпата. Дори да я шунтираш пак е почти невъзможно по висока скорост заради въздушно съпротивление, обороти на скорости,диференциали. Така че смали,че почвам да тепам децата/рибарски лаф/. Бог да прости загиналите.
  • 42 Митьо

    0 1 Отговор
    Пък може да
    Се е спукала гума,знае ли човек...
  • 43 Marinov

    1 0 Отговор
    ОПАЗИ БОЖЕ България от тези ШВЕСТЕРИ! Пътщата зависят от Финансовите възможностти на държавата а БГ няма такива възможностти и дори и да се преодолее и корупцията и т.п. те са нереализуеми у нас!
  • 44 Комитова къде е твоя морал?

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дани":

    Знака е паднал през МАЙ! Комитова по ТВ1 заяви, че не и се занимавало със Струма?! Затова ли заделените средства по планирания ремонт на този участък( от предното редовно Правителство), проектиран и изпълнен от вашия Станишко ги отклонихте, незнайно за какво? Заплата и още върви като министър на ЦЯЛА България! Кой ще обясни всичко това на почернените семейства от катастрофата?
  • 45 Подвеждаш читателите на Факти

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Tomito":

    Правителството на Бойко Борисов е планирал ремонта на Струма, проектирана и ,,построена-незавършена без акт16". Има документи и видеа, че оставя значителна сума пари за Струма. Този временен кабинет изтегли и похарчи парите за Струма. За 6 месеца ликвидира парите по бюджет 2021. Набързо изтегли още 4 000 000 000лева. Раздаде бонуси и награди. Остави една ТЪЖНА РАВНОСМЕТКА ! Когато Ни управлява БКП/БСП Има фалит! МОЩНО Ура ДРУГАРИ!!! Може и да продължат да ни управляват от ТОЗИ КАБИНЕТ за награда!
  • 46 Това е път без Акт16

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "CaizerSoze":

    Което ще рече, НЕ Е ЗА ПЪТУВАНЕ до завършването му! Който е на власт, там Комитова или ЯНЕВ, Радев да отговарят на почернените семейства. И да се готвят за при ,,бай СТАВРИ".
  • 47 За 6 месеца управление

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "БРАВОС":

    Калинките на това управление не забелязаха падналия знак от месец Май? Га дадохте ефтини КИФТЕТА УБАВО БЕШЕ? Сега при бай Ставри!
  • 48 Има много заплататджии за пътищата!

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Българка":

    И никой не забелязва и не докладва за паднал пътен знак. От май до деня на катастрофата. Да върнат получените заплати от май и да отидат във фонд за опечалените семейства! Като се почне Министър Председател до последния в брънката!
  • 49 И от тази трънка заек няма да изскочи

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дела":

    Да се стягаме за НОВИ ИЗБОРИ, напролет!
  • 50 САМО С ГЕРБ

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "mi6osp":

    Поради ТЕРОР ГЕРБ е на второ място! При три последните три пъти на избори български избирател гласува по различен начин? Две трети не излязоха на два пъти да гласуват.Чегъртането го отречете! Твърдия електорат на ГЕРБ и ДПС е непобедим. Мислете си за вашата къщичка господа, ненаяли се !
  • 51 Аман от НПО

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Админ":

    Получават пари от Държавата бедава!Когато стане трагедия, се появяват силни-вилни, чорлави и все над 100кила по медиите да обясняват на зрителите, как нещо е обърнало ,,каруцата". През другото време си стоят на топло и си катъркат паричките.
  • 52 На последното заседание на МС

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "оня с коня":

    Ще решат да уволнат леля Пепа( за самолета, за кораба и автобуса-фантом) чистачката и да се НАГРАДЯТ за отлично свършено чегъртане шест месеца! Хайде наздраве и да не се връщате!
  • 53 DW. Никой не ви вярва за нищо!!!

    1 0 Отговор
    Тези са маниполатори, не трябва да се чете нищо, изфабрикувано или лансирано от , DW!!
  • 54 Крадене, Крадене, Крадене!! "ГЕРБ ДЕВИЗА

    0 0 Отговор
    12год,Магистрали,Крадене КРАДЕНЕ, магистрали скапани!! Гарантирано от ГЕРБ!!
  • 55 22 Любен Пандев - - тъпанар!! Каква вина

    2 0 Отговор
    Държавата търсиш?? Ако шофьора е карал с висока скорост, ако муе станало лошо, инфаркт или нещо подобно, ако диво животно муе пресекло пътя!! Къде е вината на Държавата?? Автобус не гори, като факла, имало е Взрив на нещо лесно запалимо и в Голямо количество!! Бензин в пластмасови, туби, статично електричество и взрив!! Къде е вината на държавата ни Тъпанарино!! Тъпанар!!
  • 56 волен сидеров

    2 0 Отговор
    КЪДЕ Е СЕГА БАТЕ ВИ БОЙКО АААА

    Коментиран от #60

  • 57 ПЪГУОШ

    0 0 Отговор
    Изключваме ли Бойко от казаното по-горе ? Той е честен и справедлив и е работил само на ползу роду. Имаме си бог и не го БОЙКОтворим. Това е срамота !
  • 58 Жаба Кикерица

    0 0 Отговор
    За ББ корупцията НЕ УБИВА , а пълни ЧЕКМЕДЖЕТА и ШКАФЧЕТА !
  • 59 ЛегнаЛангеЛ

    0 0 Отговор
    Питайте Борисов - царят ни в последните 12 години и той ще ви каже как само другите са виновни , а той е един недостижим и недосегаем бог ! Но никой , никога и за нищо не го пита ! Защо ?
  • 60 леле КАКО

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "волен сидеров":

    В Банкя ли ? Сам като куче , което си пази шкафчетата със злато и евро ли ? Проверете де !
  • 61 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Каква е била скоростта на автобуса-крематориум ????
  • 62 Един

    0 0 Отговор
    Когато целта е да се отктраднат пари, много пари - страните от източна Европа ги вкараха в ЕС! Като сме в ЕС да сме "пекнали"!?? ДА,да, ама НЕ!
  • 63 мамун

    0 0 Отговор
    Много пари за винетки данъци и простотии
    и накрая един гол ....

    това си е една мръсна уйдурма