24 Октомври, 2022 09:02 6 741 52

Защо ЕС иска зарядни станции на всеки 60 км! Евродепутатът Исмаил Ертуг пред ФАКТИ

  • евродепутат-
  • зарядни станции-
  • исмаил-
  • ертуг

Устойчивите алтернативни горива и тяхната инфраструктура играят ключова роля в прехода, за да се гарантира успешната декарбонизация на транспортния сектор, казва той

Защо ЕС иска зарядни станции на всеки 60 км! Евродепутатът Исмаил Ертуг пред ФАКТИ - 1
Снимка: Официален сайт на ЕП
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Евродепутатите гласуваха да има зарядни станции за автомобили на всеки 60 км. ЕС иска да се стимулира разполагането на станции за зареждане с електроенергия и алтернативни горива (напр. водород) за автомобили, камиони, влакове и самолети и да се подкрепи навлизането на устойчиви превозни средства. По темата пред ФАКТИ говори евродепутатът Исмаил Ертуг, (С&Д, Германия).

- Г-н Ертуг, защо ЕС изостава в плановете си за изграждане на зарядни станции за електромобили?
- Според предишната директива за инфраструктурата за алтернативни горива (AFID) до 2020 г. е трябвало да бъдат разположени около 677 000 станции за зареждане. За съжаление, по данни на Европейската обсерватория за алтернативни горива, към 2021 г. са инсталирани само около 377 000 - малко повече от половината. Комисията започна няколко процедури за нарушение, но без конкретни резултати. Някои държави членки предоставиха недостатъчни и нестандартизирани данни, за да бъдат проверени от Комисията - тук също без последствия.

- Значи изоставаме. Какво не върви както трябва?
- Държавите-членки не са си свършили домашното.

- Защо в европарламента се поискаха зарядни станции за автомобили на всеки 60 км., а не на 100, или на 80. Какво изисква да е тази дистанция…
- Това е в съответствие с Регламента за трансевропейската транспортна мрежа ТЕN-Т (Трансевропейската транспортна мрежа). В него се посочва, че на всеки 60 км трябва да има съоръжение за почивка. Следователно тази инфраструктура може да се използва и за изграждане на зарядни станции.

- Новите правила са част от пакета „Подготвени за цел 55 през 2030 г.“. В същото време виждаме отваряне на въглищни централи, предвид енергийната криза. Ясни цели или е въпрос на компромиси, когато говорим за плана на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове…
- В Регламента за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива (AFIR) имаме обща цел да намалим емисиите от транспорта, тъй като това е един от секторите, в които емисиите не намаляват. Транспортът и мобилността са жизнената сила на обществото и съществена част от ежедневието, те влияят върху благосъстоянието на европейските граждани. Казано по-просто, те засягат всички нас. Устойчивите алтернативни горива и тяхната инфраструктура играят ключова роля в прехода, за да се гарантира успешната декарбонизация на транспортния сектор.

- Членовете на ЕП определиха минимални задължителни национални цели за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива. Всяка държа трябва да представят своя план. Няма ли да настане хаос…
- Съвсем не. Поставихме ясни цели за националните рамки на политиката, в които държавите-членки трябва да разработят конкретен план за това как ще прилагат това законодателство в близко бъдеще. След това Комисията може да провери тези планове и да добави допълнителни препоръки.

- Когато говорим за камиони и автобуси, също ли изискването е 60 км.?
- Да, за камионите е същото за основната мрежа TEN-T, а за широкообхватната мрежа е 100 км за камиони.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 и от де ток

    40 8 Отговор
    или ще сме на режим, че да има за теслите? все пак нали ще спираме въглищните централи...

    Коментиран от #22

  • 2 Петър

    37 2 Отговор
    Защо ЕС не иска отпадането на нотариуса в България при сделки с автомобили?
  • 3 Карлуково

    7 5 Отговор
    На ВСЯКА цена. Новото мото на хЕвропах.
  • 4 Дааа

    36 6 Отговор
    Много просто, защото електрокарите трябва постоянно да се зареждат! Ако не са се самовзривили междувременно.
  • 5 честен ционист

    26 2 Отговор
    Догодина като почнем да ви таксуваме на 2 тарифи, ще ви просветне и що абонамента за батерията ще е 50км.
  • 6 На 3 километра да са

    52 6 Отговор
    Какво е общото между диарията и електрическия автомобил? Страхът, че няма да стигнеш до вкъщи

    Коментиран от #12

  • 7 човек от народа

    36 4 Отговор
    при свободна цена на тока по зарядните станции, по-добре да си карам на пропан-бутан.

    Коментиран от #10, #45

  • 8 Бонев

    49 8 Отговор
    Още една от великите глупости на ЕС.
  • 9 Койчу

    38 4 Отговор
    А по един паркинг пред всяка зарядна станция където да си чакаш реда ще има ли?

    Коментиран от #11

  • 10 забрави за фосилни горива

    4 22 Отговор

    До коментар #7 от "човек от народа":

    Ако можеш да си го доставиш, или произведеш.. Или сигурно ще имигрираш в Русия.

    Коментиран от #13

  • 11 бивш бензинджия

    28 1 Отговор

    До коментар #9 от "Койчу":

    Само за ваксинирани, останалите в къра.
  • 12 Хахахаха

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "На 3 километра да са":

    Хахахаха, много хубав виц, хахахаха!
  • 13 човек от народа

    19 2 Отговор

    До коментар #10 от "забрави за фосилни горива":

    пропан-бутан има на всяка бензиностанция и се доставя от лукойл-нефтохим в България ! цената е 3 пъти по-ниска от дизела. не го доставя ни Путин, ни Бай-дън !

    Коментиран от #14

  • 14 забрави за фосилни горива

    5 27 Отговор

    До коментар #13 от "човек от народа":

    Това с цената нали знаеш, че е до пладне. Автомобили с двигатели с вътрешно горене ще е икономически съобразно да се карат само на изток от Донецк.

    Коментиран от #17, #41

  • 15 Ето ви

    21 1 Отговор
    мнение на един немски евродепутат !
  • 16 нерегистриран

    26 2 Отговор
    Евро депутата Исмаил, и африканеца Серьожа ...
    Е това е истинска конверсия, като п олицай с татуировки и ц и ц и.
  • 17 12334

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "забрави за фосилни горива":

    Повечко трябва да четеш а по - малко да пишеш, че се излагаш иначе
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Флипп

    24 2 Отговор
    Нашата е първата цивилизация, която с такъв хъс върви към самоунищожение!
  • 20 Държавен рекет

    29 2 Отговор
    А защо такива които нямат електрически коли или изобщо коли трябва чрез данъците си да плащат за това.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Супер

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "и от де ток":

    Следователно на всеки 60 к ще има бира скара, супермаркет, битак, железария и бар.. Ще има струпване на клиенти.. браво
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Така е!

    1 5 Отговор

    До коментар #24 от "Последният селянин":

    Изказал се е неподготвен. ДВГ няма да умре скоро а в България дори след 2050 година автомобилите с ДВГ ще са повече по пътищата отколкото електромобилите.

    Но просто се е изразил неправилно, защото производството на автомобили с ДВГ умира. Съвсем скоро електромобилите ще се продават повече от автомобилите с ДВГ на повечето големи пазари.

    Коментиран от #29

  • 26 Некой си

    15 2 Отговор
    Немският евродепутат ИСМАИЛ!!!
    Яко, а!

    Коментиран от #46, #50

  • 27 Няма начин

    2 12 Отговор
    Това е бъдещето , щом искаме по-чист свят за децата си ! Атомна енергия и развитие на алтернативи . Който иска въглища да се свре при кюмюреното кюмбето !

    Коментиран от #40

  • 28 шмаузер

    4 2 Отговор
    едно време бяха на всеки километър, кога европа ще ни стигне от едно време как беше сега не става
  • 29 генч

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Така е!":

    а ти колко подготвен се изказа,
  • 30 Телевизия Бобов дол

    4 2 Отговор
    Никой никъде не споменава че тия зарядни станции ще са само по магистралите защото дефакто унас няма разстояние от 60 км от точка А до точка Б без да преминеш през няколко населени места . А и кой почива на всеки 60 км ?

    Коментиран от #31

  • 31 генч

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "Телевизия Бобов дол":

    твоето логично мислене е по силно от на 5 годишно дете-браво

    Коментиран от #33

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Телевизия Бобов дол

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "генч":

    Това не е мое мислене а и не трябва да е логично ! Чети какви ти ги говори евродепутата - черното по екрана ти са буквите !
  • 34 Мартин

    10 1 Отговор
    Защото толкова им издържат прехвалените електрически коли, за това. Купуваш кола и миткаш с нея само в София, нещо като свръх луксозна тротинетка. Само дето никой не казва колко отровни са батериите, които ползват тия коли. Колко е съсипана природата при производството им и колко ще бъде съсипана при рециклирането на химията вътре. Но, това са бели кахъри. Важно е да се купят коли детски играчки, които те водят 50 км и на 60тия да се редиш на огромна опашка да зареждаш, ток! Само да питам, тока от къде ще го произведат като затварят поголовно АЕЦовете, ТЕЦовете и ВЕЦовете? От преработка на втечнен газ ли? Егати екологията.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Васил

    0 0 Отговор
    Във България зарядните станции са екзотика.

    Коментиран от #38

  • 38 Така е!

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Васил":

    В България зарядните станции наистина са екзотика. Европейския съюз иска по една станция на всеки 60км, аз миналата седмица излезе статия че в България на 100 километра има само по две зарядни станции.

    По колко още трябва да изградим, за да не са екзотика? От София до морето има десетина бързи зарядни станции над 150 kW в двете посоки с по няколко колонки на всяка зарядна станция. По-маломощните въобще не ги броя. Ти колко искаш да има?
  • 39 ха ха

    7 0 Отговор
    Спрете с тези малумници от ЕС. Няма ли кой да каже, че царят е гол. Как се строи инфраструктура от подобен тип? Е, затова у нас хората не гласуват. Кой и откъде ще копа мед, ще прави проводници и подстанции? С какво ще произвежда ел. енергия? Ще наредим перки и панелки на всеки 60 км с данъците си за кефа на Давос? Ми, да си ги финансират, бе! Всеки с над 100 млн. активи започва да внася по 2% от тях за зелени дивотии...
  • 40 ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Няма начин":

    Абе, ти излизал ли си от панелката да видиш как са остъклили планините? Или как са нацвъкали грозни нерециклируеми перки из полята? Огледай се, пък дано забележиш дистопията, в която се е превърнал пейзжът.
  • 41 Хахаха

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "забрави за фосилни горива":

    Както е тръгнало на запад от Донецк ще е целесъобразно са се карат само велосипеди:)
  • 42 Класика

    1 0 Отговор
    Тръмп ще ви вкара при бай Ставри!
  • 43 Отговор

    6 0 Отговор
    Е как защо? По същата причина поради която Урсула поръча 5 милиарда ваксини - малоумщина, корупция и комисионни.

    Коментиран от #47

  • 44 Хахаха

    1 1 Отговор
    Исмаил Ертуг - политкоректен ариец:) Остава и да е джендър:)
  • 45 Реалист

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "човек от народа":

    Като всички автомобили са електрически ще има опашки са си слагат АГУ-та полско производство
  • 46 Aнонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Некой си":

    И какво,ако беше Ганьо друго ли щеше да бъде?
  • 47 нерегистриран

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Отговор":

    +1
    Как си зареждам телефона безконтактно, а колата не?! Превръщането на една енергия в друга, и после в трета е без коментар.
  • 48 Мухаа,хаа!

    0 0 Отговор
    Дааа,на 60 километра- частник.Да ти зареди електрокара.Не са глупви с тези" шестдесет километра". При по ниска наситеност,ще възникнат проблеми със зареждането.А това вече е лошо! А така няма проблем.Един тръгнал от Петрич за Варна,другия от София до Бургас- няма значение.Ще зарежда където реши,и когато се наложи.Е,че почти ще изравнят цената на тока за зареждане,с цените на горивата преди електрокарите да станат хит е друга бира.Ста дото ще плаща,защото няма алтернатива.В коли с ДВГ ще пътуват само супер богатите.Останалите - в куфар - електрокарче.Евтинко,на изплащане.За четирима и една чанта. Футуристичните филми,с подобни кари,ни се струваха наивни и пресилена фантазия.А " ТЕ" ни подсказваха през тях бъдещето.Което хич няма да бъде добро.По същия начин ни тласкат към електронните пари.Старта вече е даден с безкомтактните карти,който се приемат с кеф от стадото.От тях до гривната,вградения чип,или друг модел е само въпрос на време.
  • 49 Вирус

    0 0 Отговор
    Ее тоя германец какво облъчва любимата дума на гейския съюз устойчивото хаха
  • 50 Емо

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Некой си":

    Да може Хитлер да види какви немски евродепутати има, а също и какви футболисти играят в немския национален ?!?!?
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Време е

    0 0 Отговор
    Продължавайте да играете по свирката на ЕС командването и ще получавате все по- строги изисквания, които трябва да изпълнявате