Евродепутатите гласуваха да има зарядни станции за автомобили на всеки 60 км. ЕС иска да се стимулира разполагането на станции за зареждане с електроенергия и алтернативни горива (напр. водород) за автомобили, камиони, влакове и самолети и да се подкрепи навлизането на устойчиви превозни средства. По темата пред ФАКТИ говори евродепутатът Исмаил Ертуг, (С&Д, Германия).
- Г-н Ертуг, защо ЕС изостава в плановете си за изграждане на зарядни станции за електромобили?
- Според предишната директива за инфраструктурата за алтернативни горива (AFID) до 2020 г. е трябвало да бъдат разположени около 677 000 станции за зареждане. За съжаление, по данни на Европейската обсерватория за алтернативни горива, към 2021 г. са инсталирани само около 377 000 - малко повече от половината. Комисията започна няколко процедури за нарушение, но без конкретни резултати. Някои държави членки предоставиха недостатъчни и нестандартизирани данни, за да бъдат проверени от Комисията - тук също без последствия.
- Значи изоставаме. Какво не върви както трябва?
- Държавите-членки не са си свършили домашното.
- Защо в европарламента се поискаха зарядни станции за автомобили на всеки 60 км., а не на 100, или на 80. Какво изисква да е тази дистанция…
- Това е в съответствие с Регламента за трансевропейската транспортна мрежа ТЕN-Т (Трансевропейската транспортна мрежа). В него се посочва, че на всеки 60 км трябва да има съоръжение за почивка. Следователно тази инфраструктура може да се използва и за изграждане на зарядни станции.
- Новите правила са част от пакета „Подготвени за цел 55 през 2030 г.“. В същото време виждаме отваряне на въглищни централи, предвид енергийната криза. Ясни цели или е въпрос на компромиси, когато говорим за плана на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове…
- В Регламента за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива (AFIR) имаме обща цел да намалим емисиите от транспорта, тъй като това е един от секторите, в които емисиите не намаляват. Транспортът и мобилността са жизнената сила на обществото и съществена част от ежедневието, те влияят върху благосъстоянието на европейските граждани. Казано по-просто, те засягат всички нас. Устойчивите алтернативни горива и тяхната инфраструктура играят ключова роля в прехода, за да се гарантира успешната декарбонизация на транспортния сектор.
- Членовете на ЕП определиха минимални задължителни национални цели за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива. Всяка държа трябва да представят своя план. Няма ли да настане хаос…
- Съвсем не. Поставихме ясни цели за националните рамки на политиката, в които държавите-членки трябва да разработят конкретен план за това как ще прилагат това законодателство в близко бъдеще. След това Комисията може да провери тези планове и да добави допълнителни препоръки.
- Когато говорим за камиони и автобуси, също ли изискването е 60 км.?
- Да, за камионите е същото за основната мрежа TEN-T, а за широкообхватната мрежа е 100 км за камиони.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 и от де ток
Коментиран от #22
09:07 24.10.2022
2 Петър
09:08 24.10.2022
3 Карлуково
09:09 24.10.2022
4 Дааа
09:09 24.10.2022
5 честен ционист
09:09 24.10.2022
6 На 3 километра да са
Коментиран от #12
09:10 24.10.2022
7 човек от народа
Коментиран от #10, #45
09:11 24.10.2022
8 Бонев
09:12 24.10.2022
9 Койчу
Коментиран от #11
09:16 24.10.2022
10 забрави за фосилни горива
До коментар #7 от "човек от народа":
Ако можеш да си го доставиш, или произведеш.. Или сигурно ще имигрираш в Русия.Коментиран от #13
09:17 24.10.2022
11 бивш бензинджия
До коментар #9 от "Койчу":
Само за ваксинирани, останалите в къра.09:18 24.10.2022
12 Хахахаха
До коментар #6 от "На 3 километра да са":
Хахахаха, много хубав виц, хахахаха!09:20 24.10.2022
13 човек от народа
До коментар #10 от "забрави за фосилни горива":
пропан-бутан има на всяка бензиностанция и се доставя от лукойл-нефтохим в България ! цената е 3 пъти по-ниска от дизела. не го доставя ни Путин, ни Бай-дън !Коментиран от #14
09:20 24.10.2022
14 забрави за фосилни горива
До коментар #13 от "човек от народа":
Това с цената нали знаеш, че е до пладне. Автомобили с двигатели с вътрешно горене ще е икономически съобразно да се карат само на изток от Донецк.Коментиран от #17, #41
09:25 24.10.2022
15 Ето ви
09:25 24.10.2022
16 нерегистриран
Е това е истинска конверсия, като п олицай с татуировки и ц и ц и.
09:27 24.10.2022
17 12334
До коментар #14 от "забрави за фосилни горива":
Повечко трябва да четеш а по - малко да пишеш, че се излагаш иначе09:31 24.10.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Флипп
09:38 24.10.2022
20 Държавен рекет
09:44 24.10.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Супер
До коментар #1 от "и от де ток":
Следователно на всеки 60 к ще има бира скара, супермаркет, битак, железария и бар.. Ще има струпване на клиенти.. браво10:14 24.10.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Така е!
До коментар #24 от "Последният селянин":
Изказал се е неподготвен. ДВГ няма да умре скоро а в България дори след 2050 година автомобилите с ДВГ ще са повече по пътищата отколкото електромобилите.Но просто се е изразил неправилно, защото производството на автомобили с ДВГ умира. Съвсем скоро електромобилите ще се продават повече от автомобилите с ДВГ на повечето големи пазари.
Коментиран от #29
10:47 24.10.2022
26 Некой си
Яко, а!
Коментиран от #46, #50
11:01 24.10.2022
27 Няма начин
Коментиран от #40
11:11 24.10.2022
28 шмаузер
11:20 24.10.2022
29 генч
До коментар #25 от "Така е!":
а ти колко подготвен се изказа,11:21 24.10.2022
30 Телевизия Бобов дол
Коментиран от #31
11:26 24.10.2022
31 генч
До коментар #30 от "Телевизия Бобов дол":
твоето логично мислене е по силно от на 5 годишно дете-бравоКоментиран от #33
11:28 24.10.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Телевизия Бобов дол
До коментар #31 от "генч":
Това не е мое мислене а и не трябва да е логично ! Чети какви ти ги говори евродепутата - черното по екрана ти са буквите !11:32 24.10.2022
34 Мартин
11:32 24.10.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Васил
Коментиран от #38
12:22 24.10.2022
38 Така е!
До коментар #37 от "Васил":
В България зарядните станции наистина са екзотика. Европейския съюз иска по една станция на всеки 60км, аз миналата седмица излезе статия че в България на 100 километра има само по две зарядни станции.По колко още трябва да изградим, за да не са екзотика? От София до морето има десетина бързи зарядни станции над 150 kW в двете посоки с по няколко колонки на всяка зарядна станция. По-маломощните въобще не ги броя. Ти колко искаш да има?
12:37 24.10.2022
39 ха ха
12:59 24.10.2022
40 ха ха
До коментар #27 от "Няма начин":
Абе, ти излизал ли си от панелката да видиш как са остъклили планините? Или как са нацвъкали грозни нерециклируеми перки из полята? Огледай се, пък дано забележиш дистопията, в която се е превърнал пейзжът.13:07 24.10.2022
41 Хахаха
До коментар #14 от "забрави за фосилни горива":
Както е тръгнало на запад от Донецк ще е целесъобразно са се карат само велосипеди:)13:11 24.10.2022
42 Класика
13:13 24.10.2022
43 Отговор
Коментиран от #47
13:16 24.10.2022
44 Хахаха
13:18 24.10.2022
45 Реалист
До коментар #7 от "човек от народа":
Като всички автомобили са електрически ще има опашки са си слагат АГУ-та полско производство13:34 24.10.2022
46 Aнонимен
До коментар #26 от "Некой си":
И какво,ако беше Ганьо друго ли щеше да бъде?13:54 24.10.2022
47 нерегистриран
До коментар #43 от "Отговор":
+1Как си зареждам телефона безконтактно, а колата не?! Превръщането на една енергия в друга, и после в трета е без коментар.
16:15 24.10.2022
48 Мухаа,хаа!
19:26 24.10.2022
49 Вирус
02:21 25.10.2022
50 Емо
До коментар #26 от "Некой си":
Да може Хитлер да види какви немски евродепутати има, а също и какви футболисти играят в немския национален ?!?!?06:33 25.10.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Време е
07:44 25.10.2022