13 са българските фирми на Солунския панаир

12 Септември, 2018 01:30
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1417
Автор: Венцислав Михайлов

13 са компаниите, които представят България на най-големия за последните 20 години - Солунски международен панаир. Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия организира участието на рекрден брой родни фирми, които представят продукцията си сред 1500 изложители от над 20 държави. Водещ партньор на 83-тото издание на Thessaloniki International Fair e САЩ, а до края на изложението на 16 септември се очакват над 260 000 посетители. Това съобщиха от ведомството.

И.д. изпълнителен директор на ИАНМСП, д-р Александър Минев бе сред официалните гости по време на откриването, след което посети българския щанд и проведе редица официални срещи. Панаирът бе официално открит на 8 септември от гръцкия премиер Алексис Ципрас, а присъствието на високопоставени длъжностни лица и официални гости от цял свят, затвърдиха мащабите на интереса към събитието.

Българският генерален консул в Солун, Владимир Писанчев, посрещна д-р Александър Минев и двамата обсъдиха възможностите за международно сътрудничество на Агенцията с чужди партньори с помощта на консулството на България в Солун.

Взаимно сътрудничество и насърчаване на българския бизнес бе и темата на срещата между и.д изпълнителния директор на ИАНМСП, д-р Александър Минев и директорът на солунската търговско – индустриална камара г-н Йоанис Масутис. Основен приоритет на сътрудничеството е осъществяването на съвместни проекти в подкрепа на МСП, включително и такива с европейски средства.

С подкрепата на ИАНМСП, българските компании се наредиха до корпоративни гиганти с водеща световна икономическа роля, като Microsoft, Google, Cisco, Coca - Cola на най-важният панаир в Гърция и едно от най-важните събития в Югоизточна Европа.

Солунският панаир е от общ характер, но основни акценти на тазгодишното издание са козметика, храни и напитки, енергетика, иновации, автоматизация, образование, развлекателна индустрия, предприемачество и други.