Следващото поколение двигатели с вътрешно горене, разработвани от Volkswagen в момента, ще бъде последното преди пълното преминаване на електричество, обяви директорът по развойната дейност на концерна Михаел Йост на конференция във Волфсбург.
Новите силови агрегати и съответстващата им платформа ще излязат на пазара не по-рано от 2026 г. Изявлението на мениджъра обаче може да се смята за официален край на епохата на двигателя с вътрешно горене.
Йост успокоява почитателите му с обещанието, че Volkswagen ще продължи да модернизира бензиновите и дизеловите си мотори за пазарите в страните с по-бавно развиваща се инфраструктура за електромобили. По оценки на концерна това може да продължи до 2050 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 патриотъ
Коментиран от #3, #10, #21, #42, #76, #77
11:36 05.12.2018
2 VAG
Коментиран от #5
11:36 05.12.2018
3 Усмивката
До коментар #1 от "патриотъ":
А ти в Лукойл виждаш ли бъдеще.То и сега българите сме в бъдещето11:46 05.12.2018
4 Иванчо
Коментиран от #6, #7, #11, #46
11:46 05.12.2018
5 Хайл
До коментар #2 от "VAG":
Най великите измамници са-прав си.в момента в германия е впрегната цялата бюрократична машина да се спаси от фалит тази фирма-забраняват дизели,собствена нафта му измислиха,на ток ще го правят...ядрен двигател да му сложат пак си е боклук...фолксваген умря след голф2-другото е ташак Уили...11:49 05.12.2018
6 Хайл
До коментар #4 от "Иванчо":
Ей "тираджията" кво ти пука с какъв двигател ти е "тира" нали няма да го буташ...какво означава тир да ми обясниш,че снощи в село в кръчмата спореха-да мога да ги изненадам11:57 05.12.2018
7 Tesla
До коментар #4 от "Иванчо":
He KomnETEHTEH CU! Rread about TESLA SEMI-TRUCK...FIRST 150 GO TO COCA KOLA...Коментиран от #59
12:02 05.12.2018
8 Ads
Коментиран от #12
12:05 05.12.2018
9 купувайте VAG
Коментиран от #14
12:14 05.12.2018
10 Павел
До коментар #1 от "патриотъ":
Хора като теб за жалост нямат бъдеще.. оплаквате се от високи данъци, а като замърсиме столицата с аерозоли и тежки газове и гини прахови частици никой не споменава за вредата от ДВГ, проблема на изработката на един електромобил са вредните емисии, емитирани при производството на батерията. И така в този ред на мисли, по статистически данни на хора, доста по-умни от мен и от теб със сигурност, можем да заключим че един електромобил става еко-съобразен след 3-4 години експлоатация, което е напълно достатъчно производителите да разполагат с време на разбработка на нови, по-мощни батерии. Искам само да те питам когато са излезнали дизеловите двигатели колко конски сили са и в момента колко конски сили са ? Непременно тези технологии ще се развиват но наша е задачата да стимулираме тяхното развитие, вместо да седиш и да обясняваш колко било тъпо да се вдигат еко таксите и колко сме зависими от цената на петрола.. ами просто е , мини на ток и нещата ще се променят.Коментиран от #18, #23
12:18 05.12.2018
11 Павел
До коментар #4 от "Иванчо":
А вас господине може ли да попитам, какви са познанията ви в синхронни/асинхронни двигатели ? Имате ли представа от понятие мощност, въртящ момент, пусков ток ? Колко енергия е нужно да изхвърлите 1 кг на 1м разтояние ? Кой задвижващ механизъм има предимство, електродвигателя или ДВГ ? Въпросите са с по-скоро реторичен характер..Коментиран от #13, #17, #20, #26, #89
12:23 05.12.2018
12 Хайл
До коментар #8 от "Ads":
Благодаря за краткия и изчерпателен отговор.просто имах нужда освен аз и още някой да обясни на "тираджиите" и писателите на статии които не са виждали този документ какъв цвят е да пишат глупости...как един митнически документ е ударил кола или е карал пиян12:35 05.12.2018
13 Хайл
До коментар #11 от "Павел":
Друго си е нафтата,тока удря и не може да му отвърне 😂12:43 05.12.2018
14 Driving pleasure
До коментар #9 от "купувайте VAG":
Смешко, ще кажеш ли сега тоя Е-Голф с каква батерия е и каква е батерията на Model 3? Дали двойния пробег не идва от двойния размер на батерията? Ще ти призная, че Тесла е малко по-ефективна, не ми се смята с колко но да кажем около 5% много грубо не на две на три и на незнам си колко! при 38 кВч батерия за голф и 60 кВч за 3 нещата не са много различни! Изчакай и германците да се позанимават 10 години с тия щайги и ще са на равно!Коментиран от #25
12:49 05.12.2018
15 Симо
Коментиран от #74
12:52 05.12.2018
16 onq s konq
12:54 05.12.2018
17 Driving pleasure
До коментар #11 от "Павел":
А Вас Господине мога ли да ви попитам енергията нужна за повдигане на този 1 кг от къде ще дойде? Батерията има определен капацитет (както и резервоара) обаче зареждането на едното и другото е маааалко по-различно... Мерцедес наскоро пуснаха ел камион с 240 кВч батерия - айде сега обяснете как се зареждат 240 кВч, даже и с бърза станция с 350кВ ще се зарежда цяла вечност... а те пък 350 кВ делят мощността на половина, ако правилно помня не можеш да зареждаш с повече от 120 кВч. И да измислим как да стане и тир стоянката 10 тира по 350 кв - 5 зарядни станции докарахме нещата до почти 2 мегавата, то си стана 1 АЕЦ :DКоментиран от #29, #51
12:58 05.12.2018
18 Хайл
До коментар #10 от "Павел":
Виждам че си начетен,но ако съпоставиш фактите за производство на автомобил с двг и ел.мотор както и за експлоатацията им всичко е почти еднакво- едните ползват петролни продукти, другите основно електричество също от петрол и природни залежи...така че разлика ...няма...и между другото софия не е България-хора живеят и извън софия...нищо личноКоментиран от #22, #67
13:04 05.12.2018
19 ГОРАЗД
13:06 05.12.2018
20 Driving pleasure
До коментар #11 от "Павел":
И накрая да споменем, че ефективността на електрическия двигател е абсолютно прецакана от крайната неефективност на съхраняването на енергията за тях - Енергийната му плътност е в пъти по-малка и това съотнесено към КПД на мотора прави електричеството в десетки пъти по-неефективно задвижване!Коментиран от #28
13:07 05.12.2018
21 СНиколов
До коментар #1 от "патриотъ":
Значи аз ползвам нещо което несъществуваи то произведено 2002 :))))
13:08 05.12.2018
22 Driving pleasure
До коментар #18 от "Хайл":
Не си прав, ако съпоставяме ДВГ и Ел все още печеливш по всички показатели е двигателя. Единствено може да постигнем паритет при екологията, но с уговорка, че от производството на батериите до зареждането му от контакта се ползва чиста възобновяема енергия... а то не е така... КПД на ел мотора не е равнозначно на КПД на цялата задвижваща система на електроавтомобила.Коментиран от #27
13:18 05.12.2018
23 Антиелектрика
До коментар #10 от "Павел":
Интересно как пък едни и същи лъжи се прокрадват в темите за електричките. Нашата задача е истината преди всичко. А истината е, че електричките са половин век по-стара технология от ДВГ. Така, че не знам за какво развитие и какви задължения изобщо става дума тук?13:27 05.12.2018
24 Мноо сте умни
13:32 05.12.2018
25 Всички са еднакви
До коментар #14 от "Driving pleasure":
Всъщност ето данните от ЕПА няма да давам линк защото ме трият:Тесла 3 126MPGe,Golf e 119MPGe, Hunday Ionic 136MPGe, Shevrolet Bolt 119MPGe.
Обаче трика е че това е за лонг реинга и сега интересното ако сложиш миддле реинджа е 123MPGe а за малкият на 50квч още няма резултат. При електричките капацитета на батерията влияе много и ти гарантирам че ако сложиш две еднакви батерии на модел 3 и на голфа разлика няма да има!!!!!!!
И всичко опира до стратегията каква кола всъщност искаш да направиш голяма като танк или малък еко автомобил.
Коментиран от #30
13:34 05.12.2018
26 Антиелектрика
До коментар #11 от "Павел":
А аз да попитам не риторично какво е КПД на батерията ако се зареди утре и се остави до понеделник пред къщата на - 5 градуса? Ето това е реалното КПД на електричките, което е далеч от 90%.Коментиран от #33
13:37 05.12.2018
27 Хайл
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Съгласен съм но пак сме на изходна точка-за да произведеш възобновяем източник пак се ползват материали от природни залежи и петрол.единствено може да се получи от вечен двигател който не съществува13:41 05.12.2018
28 Така е
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Но петрола на планетата намалява, и онзи петролотръбопровод от Катар за Европа през Сирия няма как да мине, Сирия не дава да мине тръбата през нейна територия без да се плати такса, а Европа не иска да плати таксата.Коментиран от #31, #34
13:43 05.12.2018
29 гост
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Бравоооо , нов рекорд в невежеството на петролофилите , хахахха !!! 2 Мвт били АЕЦ , хахаххаха !!! Значи ние сме някакви извънземни , та само единия блок на 50-тина годишната ни АЕЦ е 1000 Мвт , хахахах !! Пък да не говорим , че умрелия Брикел ползва 110 Мвт , за да прави супер "екологичните" брикети , да живей , еех как не може някой да ви закара на някоя лекция по електроенергетика , че студентите да се посмеят на воля , ама професорите може и инфаркт да получат от такова невежество , хахахах !!!!Коментиран от #36
13:44 05.12.2018
30 Driving pleasure
До коментар #25 от "Всички са еднакви":
Да де... това се опитвам да кажа и аз "... Публикувано във факти.бг: че ако сложиш две еднакви батерии на модел 3 и на голфа разлика няма да има!" С 38 кВч батерия голф минава 200 а Модел 3 с 60 кВч минава 400 км - разликата е само в тия 8 кВ...13:44 05.12.2018
31 Driving pleasure
До коментар #28 от "Така е":
Всъщност петрол може да се прави... и всъщност синтетичните горива, съчетани с ВЕИ захранване на "рафинериите" за тях ти гарантират истински нулеви емисии защото ти извилчаш въглерод от атмосферата и има цикличност - такъв завод се явява една гигантска фотосинтезираща единица.13:48 05.12.2018
32 Някой си
13:49 05.12.2018
33 Всички са еднакви
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Също някой омаловажават това че зареждане от контакта вкъщи и от суперчарджер КПД то е различно. Дааааа повярвай ми разликата е огромна нека отворкото Електрика да дойде и да каже колко енергия се губи при зареждане от суперчарджер ще се изненадаш колко ниско е КПДто!!!!!!!!Електрика чакаме те КПД на суперчарджер колко е????Коментиран от #38
13:51 05.12.2018
34 Всички са еднакви
До коментар #28 от "Така е":
В Катар няма петрол!!!!!!!!!!!!!!!!!Коментиран от #39
13:52 05.12.2018
35 констатация
13:52 05.12.2018
36 Driving pleasure
До коментар #29 от "гост":
Ти за хупербула не си ли чувал - или си инженер и си скучен по дифолт :D Мисля че идеята е ясна с 2 мВ е сериозна мощност и не става просто ей така. Показателно е, че в Европа има по-малко от 200 бързи зарядни, а плановете на голямата германска тройка, които направиха и джойнт венчър компания за зарядни планира изграждането на 400 зарядни при масовизация на електричките на колко милиона автомобила се пада по едно ;)Коментиран от #72
13:53 05.12.2018
37 А СЯ ЗАПОВЯДАЙТЕ В СИБИР
13:54 05.12.2018
38 Driving pleasure
До коментар #33 от "Всички са еднакви":
Последното което четох тия дни, ми не си спомням къде беше, че суперчардъра супер бързо намаля и циклите на заредане и редовнотото ползване води до съкращаване на половина на живота на батерията. То със самото зареждане е такава мътна индия... никой не знае как точно е най-добре да се зарежда батерията и всеки има теорииКоментиран от #40
14:02 05.12.2018
39 Хайл
До коментар #34 от "Всички са еднакви":
За това е пълно с катарци 😉14:08 05.12.2018
40 Призовавам електрика
До коментар #38 от "Driving pleasure":
Да това е вярно обаче понеже захванахме темата за КПД на цяла система призовавам Електрика големият експерт да каже колко е КПДто на суперчарджера или най-елементарно казано колко енергия от изразходената за зареждането не отива в батерията?????И пак отиваме до визията борим ли се за екология или само да прехвърлим едни пари от един в друг джоб?
Коментиран от #41
14:11 05.12.2018
41 Driving pleasure
До коментар #40 от "Призовавам електрика":
ами да отговоря аз освен... доста е спорно, според критиците има около 25-33% ефективност, някои по-умерени говорят за 70% ефективност, а собствениците на Тесла се кълнат в 90%... ама да почнем от начало. АЕЦа произвежда 1 кВч електрика, докато го пренесе до зарядната станция има загуби от около 10% значи на контакта сме на 0.9 кВч, мушкаме щепсела и губим, да вземем средното 70% ефективност за суперчардж значи още 30% надолу станаха 0.63 кВч, вече сме до батериите, ама те са с прав ток - трябва да го трансформираме в "крив" и инвертора за променливия ток ни яде още 15% значи станака 0.53 кВч от първоначалния 1. Колко от него ще загубим при минусови температури е отделна работа, да кажем, че финишираме с 50% от първоначално произведения 1 кВч електроенергия... те толкова за КПДто на електричките.Коментиран от #66
14:35 05.12.2018
42 куку руку ку
До коментар #1 от "патриотъ":
Бъдещето е на квантовият двигател. Спрямо двг е както двг спрямо платноходите.15:24 05.12.2018
43 тетака
15:33 05.12.2018
44 ми да
И аз от 3125г. се отказвам от заплатата си ......
16:08 05.12.2018
45 Drittes Reich
Коментиран от #48
16:37 05.12.2018
46 Jeffrey
До коментар #4 от "Иванчо":
И мен също ме вълнува ТОЗИ въпрос, как транспора ще премине на ток!!!Но конкретни отговори все още никой не е казал..
16:39 05.12.2018
47 HUAWEI
16:41 05.12.2018
48 Driving pleasure
До коментар #45 от "Drittes Reich":
А що не кажеш, че тия ел-камиони даже и Тесла признава, че са не за далечни дестинации а да покрива от депо до депо регулярни курсове...17:05 05.12.2018
49 Asdfghjk
Коментиран от #57
18:27 05.12.2018
50 Павел
Коментиран от #53, #56, #60
18:48 05.12.2018
51 Е тва
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Е тва бате се появява АЕЦ Белене 😎Те тъй.Щтото нека кюмюр.19:08 05.12.2018
52 HUAWEI
19:12 05.12.2018
53 Driving pleasure
До коментар #50 от "Павел":
Да ти кажа вярвам си. Електриката не е панацея, а водородната клетка има в пъти повече смисъл от батерии. Аз всъщност не съм твърд привърженик на електричките и винаги съм го казвал - ако се произвеждат малки градски автомобилчета (тип смарт) с 10тина кВч батерия за дневните нужди дори и в големия град - ОК има резон - 3 тона Тесла Ес, която да претендира за ускорение 0-100 а не колко е еко вече е тотално безумие и разхищение на ресурси. Така че с първата част на писанките ти съм тотално несъгласен и ако искаш си късай дипломата ако искаш недей - Електрото е поне толкова мръсно и също толкова неефективно колкото и ДВГ! ТОЧКА! Вредните емисии трябва да ги смяташ за природата - нея трябва да спасяваме и в това отношение дизела е по-чист дори и от бензина! Вредните емисии от ДВГ влияещи на човека са нерелевантни - паплач на тоя свят много! Ако не ти харесва какво дишаш - къщичка в гората и си щастлив, но е рестъпно да мислиш че трябва да спасяваме всеки полуидиот докато унищожаваме природата! Що касае втората част, за глумавостта (меко казано) на българина съм съгласен, мръсен, безпардонен и вечно мислеш за далавера на дребно, но това няма общо с електричките!19:14 05.12.2018
54 tapanar4o
19:22 05.12.2018
55 Павел
Коментиран от #58
19:24 05.12.2018
56 Антиелектрика
До коментар #50 от "Павел":
Публикувано във факти.бг: "...ако има нещо да си пожелая е всеки да изгуби по един член от семейството за да му дойде акъла в главата...". Ето с това написано от теб, не заслужаваш нищо повече от една яка псувня и ако имам възможност да те срещна, бих ти избил всичките зъби! Това да паднеш толкова ниско, че да кълнеш някой да загуби свой близък, само защото не мисли като теб и ти нямаш смислени аргументи, показва колко жалко човекоподбно си! Пък и да плюеш по собствения си народ, благодарение на който майка ти те е родила без пари в българска болница и благодарение на който си получил образование, те превръща в моите очи в обикновен безмозъчен производител на фекалии. И защо всеки път все един и същ малоумен въпрос задаваш, защо нямало в лаптопите ДВГ - ами защото в бита ни всяко нещо си има сфера на приложение. Ти защо не ядеш ток или не пиеш киселина от акумулатора, зелено тролче? И да те светна за пореден път, че няма по-екологично нещо от ДВГ на водород!19:40 05.12.2018
57 Антиелектрика
До коментар #49 от "Asdfghjk":
Ауу, така ли? Ами да беше прочел какво означава думата прогрес и това, че ДВГ е с половин век по-нова технология. Ама иначе се правиш на много интересен с поредния си ник, но със едни и същи простотии за бай Ганьо. Дано си се познал сам в определения си за другите!Коментиран от #85
19:42 05.12.2018
58 Driving pleasure
До коментар #55 от "Павел":
Хах разбира се че дизеловия двигател има по-малко емитирани вредни емисии! СО2 е най-общо казано производна на количеството изгорено гориво а дизеловия двигател гори по-малко.Средните стойности за дизел са 1.2 кг СО2 на 100 км, за бензин са 2 кг. От там насетне пак казвам не ме интересува дали някой си щял да се трови защото СО2 заедно с метана са основните парникови газове и най-голяма заплаха - дали ще мреш или не е безразлично стига да спасим планетата! Ти мислиш за жалкия си животец - аз мисля малко по-мащабно!19:46 05.12.2018
59 VR6
До коментар #7 от "Tesla":
Кви ги дрънкаш бе наркоман19:49 05.12.2018
60 Хайл
До коментар #50 от "Павел":
Понеже желаеш смърта на хора които не познаваш,да знаеш че това се връща със страшна сила на този който е изрекал тази гнусна клетва...вземи си дипомата и си избърши задника с нея и много те моля не я хвърляй в водоизточници защото хората пият вода...остани си със здраве20:50 05.12.2018
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Ел хуй
Коментиран от #63
22:20 05.12.2018
63 Вярно
До коментар #62 от "Ел хуй":
То и с бензиновите горелки така.22:32 05.12.2018
64 Абв
22:38 05.12.2018
65 Москвич
22:43 05.12.2018
66 Да да
До коментар #41 от "Driving pleasure":
Уникално прост! Значи тока от ЕЦ до миксера и телевизора у нас е с по-ниско КПД отколкото да им сложа ДВГ! За компютъра и бормашината сигурно е още по-зле? Я сега обясни колко е по-високо КПД-то на кандилото пред ЛЕД лампи? И аз карам кола с ДБГ,ама не пиша толкова умни заключения като теб!Коментиран от #71, #80
23:03 05.12.2018
67 Асен
До коментар #18 от "Хайл":
И колите с ДВГ в началото са били скъпи, трудоемки и доста "мръсни" за изработка. Комерсиализирането на ел. коли, ще доведе до все повече конкуренция, инвестиции в нови технологии и по-чиста изработка на такива. А иначе, не си прав. Ако сравним кое е по "чисто", то ел. колата определено с дългата си експлоатация е по-добре от конвенционална с ДВГ. Трябва да се гледа във времето, а не за днес, типично му по Български.Коментиран от #79
23:17 05.12.2018
68 Neviznam
23:17 05.12.2018
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 fuckVW
00:40 06.12.2018
71 Driving pleasure
До коментар #66 от "Да да":
Съжалявам само, че не мога да те бия по простотия! Ако с писанията си се опитваш да докажеш, че няма загуби по преноса на електричество - по-добре недей - само се излагаш! Проблема със захванването на домашен уред с ДВГ се обуславя от трудността да направиш толкова малък ДВГ... Бих ти предложил вместо електричка да яхнеш пак магарето, но ако си такъв еколог че да ти пука за замърсяването щеше да знаеш, че то е даже по-мръсно... сега трябва а изтребим и магаренцата като ДВГ щото сме били еволюирали и те ни били пречели вече - гадно а ;)Коментиран от #73
01:03 06.12.2018
72 гост
До коментар #36 от "Driving pleasure":
Ами да ти кажа за хипербУла не съм чувал , само за хипербОла съм чувал , ама това пак не обяснява как може да даваш пример , че нещо е "голямо" , при положение , че то е по-малко от малкото , хахахха !! Щото ако не си чувал има МОБИЛНИ генератори за 2 мегавата , а пък повечето квартални трафопостове са по-големи , а пък ти си тръгнал да ми ги даваш за пример за "АЕЦ" , даже модулните дето сега се гласят да ги правят едва ли не в контейнери са по 110-150 Мвт !!! А за зарядните в Европа пък къде пак си чул не дочул , като само на Тесла са вече повече от 200 и то изградени за последните 3-4 години и всяка следваща почти ги удвояват , да не казвам , че поне вече 3-4 други фирми обявиха по 300-400 за изграждане , а БП и Шел казаха , че ще оборудват ВСИЧКИ свои бензиностанции със такива !! И това при положение , че 80% от колите , освен Тесла , ще си зареждат в къщи !!! Ама айде да не те претрупвам с информация , че и без това всеки ден "хубави" новини ви заливат , как ше я карате , направо не знам , хахах !!02:51 06.12.2018
73 гост
До коментар #71 от "Driving pleasure":
Виж сега , разбирам ти напъните да не паднеш по гръб пред любимите ти "читатели" , ама вместо това само ще ги умориш от смях с тия хуморески !!! Ами вземи първо прочети какво значи АС и DС зареждане , па погледни после какво пише на тия пусти Суперчарджъри , че даже и на тия великите на Порше , нали на тях им "верваш" само , хахахха !!! Пък после прочети , че в белите държави загубите за пренос са 4-5 % , че даже и в България не са повече от 6-7 % , това дето го пишат за 20-30% са от КРАЖБИ на ток , а не от загуби от пренос , не се излагай !!! Пък после прочети колко се губи от преобразуване на високоволтов ток в прав и си ДОТАМ !! Никакъв инвертор в колата не работи на суперчарджър , той е само за когато зареждаш от обикновен контакт 220 волта , ама и там общите загуби барабар с трафопоста не са повече от 10-15 % , стига си мечтал !!! С такива глупости можеш излъга само кварталните келеши , ама те какво те греят не знам !03:18 06.12.2018
74 Мартин
До коментар #15 от "Симо":
В Германия има камиончета на ток разнасят пощата колко честа ги виждам да ги прибира пьтна помощ нямате си на идея. За феновете на елекричките като ви оставят на пьтя когато имате важна работа трьгнете пеша и си повтаряйте колко екосьобразно е и здравословно. Електричката все още е за удоволствие за работа не става07:52 06.12.2018
75 Гост
08:14 06.12.2018
76 За такива като тебе
До коментар #1 от "патриотъ":
само колата на Флинстон ще е подходяща.12:24 06.12.2018
77 Техно
До коментар #1 от "патриотъ":
Напротив, ДВГ няма бъдеще поради много причини, докато развитието на електрическите превозни средства е било спирано и задържано умишлено, всеки знае поради какви причини !!13:18 06.12.2018
78 Хайл
13:43 06.12.2018
79 Хайл
До коментар #67 от "Асен":
Горното е до теб и до още един който само акъли ръси,и до оня който пожелаваше смътта на хора които не познава13:46 06.12.2018
80 Хайл
До коментар #66 от "Да да":
Явно ти си простия,за да ти свети лед лампата някъде се изгарят въглища,петролни продукти,газ....та така тъпако едно кандило ли замърсява повече или лед лампата ти...дървен философКоментиран от #81
14:01 06.12.2018
81 гост
До коментар #80 от "Хайл":
Нещо по същество да имаш да кажеш , че си се запенил нещо , не ти се разбира , хахахах !!! Относно лед лампата , щото само това се разбира , за твое най-голямо съжаление дори в България "изгарянето" , на каквото и да е , е под 40% , останалото е АЕЦ , ВЕЦ и ВЕИ , мъка , мъкаааа !!! А само след десетина години въглищата ще са в музея , а ТЕЦовете (на газ) ще работят само при пикови натоварвания , ще рече само 10-15% от времето !!! А за петролчето и любимото ти ДВГ , сори , няма шанс , ама НИКАКЪВ , айде чао , хахах !!!Коментиран от #84
14:37 06.12.2018
82 ВБА
14:48 06.12.2018
83 Зорлем
16:02 06.12.2018
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 asdfghjk
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Кво ми се прайш на много умен? Много добре знаеш ,какво искам да кажа. И до утре да ми се правиш на Уикипедиа ,се тая- развитието на света следва своя ход и той се диктува от доста по-умни от теб хора.Коментиран от #86
18:59 06.12.2018
86 Антиелектрика
До коментар #85 от "asdfghjk":
Хайде да си пробутваш селския диалект на друго място. Пък света какво следвал и кой колко е умен, ти си последния човек, който има право да го коментира! ДВГ-то умирало, прогреси, Бай Ганьо - абе я вземи се прегледай!20:07 06.12.2018
87 Дедовия
15:55 07.12.2018
88 fake news
09:50 08.12.2018
89 Този коментар е премахнат от модератор.