2 Април, 2023

Вярвате ли, че синтетичните горива (e-fuel) ще станат масови?


Вярвате ли, че синтетичните горива (e-fuel) ще станат масови?
С подкрепата на
mobile.bg
Да
27% (932)
Не
64% (2226)
Нямам мнение
9% (297)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    9 9 Отговор
    Това Никога няма да Стане

    Коментиран от #2

  • 2 И каква

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ще е алтернативата?
  • 3 Адам Хилтън

    13 8 Отговор
    Както са тръгнали нещата, милиардерите ще претопяват бедните за горива.
  • 4 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    11 11 Отговор
    Бъдещето е на пружинните двигатели - механично акумулирана енергия. Нали помните едно време играчките имаха пружинка, която се навиваше с ключе? Чиста работа, няма вредни емисии, няма въглероден отпечатък, само дрънчи малко в повече. Въпрос на време да открият пружинната енергия!

    Коментиран от #5, #9, #15

  • 5 Само че

    4 9 Отговор

    До коментар #4 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Кой ще навива пружината

    Коментиран от #6

  • 6 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    6 9 Отговор

    До коментар #5 от "Само че":

    Еми в пружиностанция. Или пък в колата ще имащ електромотор, който зарежда пружината, значи с ел.енергия. Ще се пести литий. С пружината, колата ще ускорява до 100 км за 0,1 сек.
  • 7 Наблюдател

    13 1 Отговор
    Горива отдавна се правят не само от нефт. Първият завод за производство на бензин от въглища е построен 1938 година в Германия.
  • 8 Гост

    15 2 Отговор
    Германия по време на ВСВ произвежда синтетични горива за цялата си армия.
    В Бразилия бензиновите коли са на етанол.
    В Русенско фирма Булмаркет произвежда биодизел от рапица и изнася с ЖП цистерни.
    Пропан бутан като отпадъчен продукт от преработката на нефт също може да се използва.Метан има на всяка станция, цената падна.
    Алтернативи на електрическите тостери има колкото искаш.

    Коментиран от #10, #12

  • 9 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #4 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Въздух под налягане също може да се използва за задвижване на автомобил.Двигателя е като компресор,който работи наопаки.На зарядна станция пълниш бутилките за минути.Сгъстения въздух задвижва буталата на двигателя.
  • 10 милиционер

    8 8 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    тези продукти не са синтетични в смисъла на зелени. светът е пощурял.....

    Коментиран от #11

  • 11 случаен

    2 9 Отговор

    До коментар #10 от "милиционер":

    за сега само водачите са луднали,сигур поръчково,това за извънземните май не е конспирация,явно не искат да чакат и ускоряват нещата
  • 12 случаен

    2 9 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    явно не е изгодно на некои
  • 13 ВСВ челен немски опит

    7 8 Отговор
    Вече са го правили. Пак настъпват мотиката. Има закон за запазване на енергията.
  • 14 тото

    4 8 Отговор
    А тяхното производство чисто ли е?
  • 15 майтапът настрана

    14 0 Отговор

    До коментар #4 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    1988 разработвах такъв проект. Енергията идва от рекуперация, пти спиране. За подпомагане при тръгване е ОК, но има много нисък КПД. На пружината КПД е около 70%, а общо за устройството под 50%. Не е невъзможен, но е неефективен
  • 16 без имена

    4 8 Отговор
    това е благовиден предлог , че е намерен компромис. нещата вървят към спиране на двг, ако не се направи голямо откритие за евтино производство на синтетика. но пък кой ще вложи пари там?
  • 17 Наблюдател

    12 1 Отговор
    По време на ВСВ стотици хиляди автомобили са се движели с газгенератори захранвани от дърва. Само в неутрална Швеция са били над 70 000, във Финландия над 40 000 а в Германия близо половин милион.

    Коментиран от #20

  • 18 Гост

    11 0 Отговор
    Като няма от кого да см04ат биологични, ще наблегнат на синтетичните. Но това ще е директно признание, че приказката за електромобили не носи на бой.
  • 19 Знайко

    9 0 Отговор
    Има много видове синтетични горива.

    Още през ВСВ Хитлер е правил бензин от въглища.
    По-скоро смятам, че е икономически неизгодни да се правят синтетични горива от СО2, но може би в бъдеще ще се правят от биомаса/синтетичен биодизел/ или от биогаз/метан/. То и сега се правят биодизел, но не съм запознат точно с технологията, дали е някакво биомасло(рапично, ледено, слънчогледово...) или е синтетично. Пък и биодшзел ке конкурира с храната и води да повишаване цената на храната, затова смятам, че ще го забранят. За да не доведе до скъпи храни и глад.
  • 20 Знайко

    2 8 Отговор

    До коментар #17 от "Наблюдател":

    Могат да се движат на дърва, въпроса е откъде ще вземем толкова много дърва.

    Причината във Великобритания да започнат да се отопляват с каменни въглища вместо на дърва била, че не им е достигал дървен материал за строителството на военни кораби. Имало дефицит на дърва за огрев и строителен материал и цената им била висока. Но при въглищните мини се появил проблем, започнали да се наводняват. И опитвайки се да изпомпят водата открили партия двигател. Първите парни двигатели били помпи за отводняване на въглищните мините. После се сетили да го използват за превоз на въглища. Преди парните локомотиви имало железопътни вагони теглени от коне. Но конете мажели да теглят малък товар, за разлика от парните локомотиви, коите теглели по много вагони наведнъж. После сложили парния двигател на караби - параходи в САЩ по река Мисисипи. След това открили парния автомобил, електричеството, бензиновия и дизеловия двигател. И Бенц се сетил да сложи малък и лек бензинов двигател на автомобил вместо огромен и тежък парен.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 каунь

    0 0 Отговор
    шменти капели
Назад към анкетата