Учени от Университета в Юта обявиха, че са разработили нов метод за извличане на биогориво от водорасли, което може да се използва за зареждане на кораби, самолети и автомобили. Технологията позволява бърз и икономически ефективен добив на гориво в индустриални мащаби, съобщава Slash Gear.
Процесът, разработен от екип под ръководството на Ленард Пийз, става възможен благодарение на струен миксер. С негова помощ учените извличат масло от молекулите на мастните киселини във водораслите, а с полученото гориво могат да работят дизелови двигатели.
Технологията е позната, но досега екстракцията маслото от водорасли изискваше повече енергия, отколкото се добива при самото извличане. С новия струен миксер процесът придобива икономически смисъл.
Струите на новия миксер "атакуват" водораслите, създавайки турбулентност, която принуждава липидите да "прескачат" на близко разстояние в разтворител с многократна употреба. Процесът отнема броени секунди и може да се използва също за добив на гориво от бактерии, гъби и дори микроби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Опа
18:52 05.03.2019
2 Материал
Коментиран от #6
19:27 05.03.2019
3 стоянов
20:35 05.03.2019
4 Discovery
22:01 05.03.2019
5 сектант
08:14 06.03.2019
6 гост
До коментар #2 от "Материал":
Водораслите се размножават в басейни с високо съдържание на фосфор, или замърсени басейни, които не са пригодни за друго. Така ще има двойна полза. Въпросът е колко енергия и труд трябва да се вкара и дали процесите могат да се автоматизират както е при рафинериите. Ако се използва и слънчева енергия за това ще е най-добре. Доколкото се сещам синтетичното гориво на Ауди беше към 3евро на литър като поглъща двойно повече енергия отколкото отдава и е напълно безсмислено.09:36 06.03.2019
7 Ивайло
Коментиран от #8, #9
10:06 06.03.2019
8 Ивайло
До коментар #7 от "Ивайло":
Поправка - да се чете ЕКОЛОГИЧНОСТТА! ;)10:07 06.03.2019
9 Предимства на ДВГ
До коментар #7 от "Ивайло":
Само преди пет години, предимствата на ДВГ бяха много повече, а сега единственото предимство са тубите. Porsche се зарежда до 80% за 15 минути, а вчера имаше статия за електромобил 1900 конски сили, който се зарежда до 80% за 4 минути и 40 секунди. С други думи, ДВГ ще се ползва там, където трябва да се носят туби. Ще е нишов продукт. Ти кога за последно използва туба за да си удължиш пробега? Сещаш ли се къде трябва да тръгнеш в България, за да си носиш туба, защото няма къде да заредиш? Едно време мъкнехме туби с бензин за генераторите на караваните и кемперите. Сега и този проблем се реши с фотоволтаици и акумулатори. Самият аз не съм ползвал туба с години, а ти кога за последно ползва туба с бензин за каквото и да е?Коментиран от #10
10:21 06.03.2019
10 Ивайло
До коментар #9 от "Предимства на ДВГ":
А като стане навън -20 градуса и капацитета на батерията ти спадне наполовина??? И като включиш отоплението - айде още надолу! При ДВГ колкото и да е студено, нивото на горивото си е толкова, колкото е сипано!!! За тубите винаги има приложение - да те питам в гората или в пустинята на рали Дакар къде ще си го пъхнеш щепсела да заредиш, а??? Или айде да не са туби - допълнителни резервоари, като на тировете или тея в Русия с камионите, дето прекосяват хиляди километри в Сибир! Там, на -60, ми е много интересно колко ще е капацитета на батерията, колко ще и е мощността и съответно километрите, които ще измине, влачейки 20 тона, примерно. 1900 коня електромобил, ОК, но само за драг - зареждаш го, върви бясно 400 м или половин миля и айде нема ток! ДВГ е там, където трябва издържливост, ефективност и изминато разстояние - демек в повечето случаи! Електрокарите си ги карайте в града, където има контакти! :)))Коментиран от #11
10:50 06.03.2019
11 Предимства на ДВГ
До коментар #10 от "Ивайло":
"Там, на -60, ми е много интересно колко ще е капацитета на батерията, колко ще и е мощността и съответно километрите, които ще измине, влачейки 20 тона, примерно. "Капацитетът на батерията не зависи от външната температура, а от температурата на самата батерия. При теглене на 20 тона, батериите и двигателите отделят достатъчно топлина, че освен за загряването на кабината, излишната топлина ще трябва да бъде отделена през радиаторите дори при минус 60 градуса. Докато батериите са поддържат топли, те разполагат с пълния си капацитет.
Коментиран от #12
14:32 06.03.2019
12 Ивайло
До коментар #11 от "Предимства на ДВГ":
И как ще й поддържаш работна температура на -60? Ще я завиваш с одеяла ли??? Огън ли ще й палиш??? Или ще я подгряваш с някакъв друг източник на енергия, който ще я черпи от БАТЕРИЯТА??? Електромобилите не са се наложили масово във времето именно заради батериите!!! Те са слабото звено във веригата!!! Ако са били по-добри и надеждни, ДВГ да е умрял заедно с парния двигател!!! Аре стига глупости!!!Коментиран от #14
15:34 06.03.2019
13 Предимства на ДВГ
17:08 06.03.2019
14 Предимства на ДВГ
До коментар #12 от "Ивайло":
"И как ще й поддържаш работна температура на -60? Ще я завиваш с одеяла ли??? Огън ли ще й палиш??? Или ще я подгряваш с някакъв друг източник на енергия, който ще я черпи от БАТЕРИЯТА???"Колкото и да е съвършен електромобила, като концепция, все пак е далеч от перпетуум мобиле и има своето КПД, което е около 90%. 90% от отдадената от батерията мощност отива към колелата (20% при ДВГ), а останалите 10% от мощността (80% при ДВГ) се отделят във вид на топлина. Ако приемем, че за да теглиш 20 тона в Сибир, ти е необходима 100 киловата мощност, това означава, че ще се отделят 11 киловата топлина. Тези 11 киловата, са достатъчни да стоплят кабината и да поддържат батерията топла, дори тя да има минимална топлоизолация и вероятно малкият кръг ще се затвори и ще е необходимо поне малко охлаждане и през радиатора. Батерията може да изстине само, ако камионът не е в движение. Дори тогава, необходимата енергия ще е много по-малка отколкото, денонощната работа на дизелов двигател в Сибир, защото те работят денонощно дори когато камиона не е в движение. Угасят ли го веднъж, няма палене. Електрическият камион тръгва при всякакви температури макар и с по ниска мощност, докато му загрее батерията.
Коментиран от #17
17:19 06.03.2019
15 гост
Коментиран от #16
09:09 07.03.2019
16 ГостЪ
До коментар #15 от "гост":
Искам да видя кога ще заредиш тир от фотоволтаик за половин час . Особено в сибир . И колко по-лесно ще прекараш тамдалекопровод отколкото бензин , които в района извира като вода където си забиеш пръста . И батериите искам да ги видя дали ще работят на минус 50 , та дори това да се случи колко дни ще им е живота . Ти май си за карлуково .
12:20 07.03.2019
17 ГостЪ
До коментар #14 от "Предимства на ДВГ":
Явно съм халюцинирал когато на студено всичките ми батерии са умирали .Трябвало е да им кажа да ти прочетат
Коментара та да тръгнат .
12:26 07.03.2019