Новини

Volkswagen ще ползва батерии на Tesla

Публикувана: 5 Февруари, 2019 12:52
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3536
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Electrify America - поделението на Volkswagen AG за изграждане на зарядна инфраструктура за бъдещата електрическа гама на компанията - е сключила споразумение с Tesla Motors да използва промишлени батерии Powerpack на повече от 100 от зарядните си станции. Целта на германците е да се подсигурят срещу дефицит на енергия в най-натоварените периоди.

Electrify America ще инсталира 210-киловатови батерии Tesla Powerpack с капацитет 350 кВтч. В тях ще се съхранява електроенергия, благодарение на която ще се избягва претоварване на мрежата и допълнителните разходи, свързани с това.

Конструкцията на акумулаторите Powerpack е модулна и позволява надграждане. Зарядните станции Electrify America са с мощност до 350 кВт и на теория позволяват зареждане на електромобил за 20 минути. За сравнение повечето бързи зарядни в момента са с мощност едва 50 кВт.

Новината за споразумението между Volkswagen и Tesla идва броени дни, след като Electrify America обяви, че спира временно зарядните си станции заради потенциални неизправности в оборудването за течно охлаждане на терминалите с мощност от 150 до 350 кВт. По първоначални данни проблемът се дължи на кабел с охлаждане на швейцарската компания Huber+Suhner, който може да предизвика късо съединение.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Трой
(гост)

Неутрално
1 Отговор
След два месеца и Volkswagen ще фалира, щото разчитат на Tesla, а те фалират до месец, така че VAG фалира до два... хахахахаха

Оценка:
-15 +8

Jack Bauer
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Смеят ли да не вземат батерии от Тесла, я са сложили други батерии ще гледаме ЕлектроГейт - 2ра серия на ДизелГейт :D

Оценка:
-5 +15

гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Така всеки паурпак може да се комбинира със зареждане от фотоволтаици или ветрогенератори или да се зарежда през периодите с ниски цени на тарифите и да увеличава ефективността на зареждането и екологичността на цялата система. Хайде плюйте пак Тесла, а техните конкуренти ги ползват. Защо не послват други, имат си немски фирми, Даймлер има батерии, БМВ, толкова много други, а те ползват се спират на Тесла? Защото Тесла са най-доброто на пазара и това се подкрепя с подобно действие на най-големите им конкуренти.

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +10

Японеца!
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Никой няма да фалира, това е държавна политика, арабите вън от световно влияние е целта! Ама те горките не се усещат и не взимат мерки!

Оценка:
-1 +9

бмв
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Вагините още си мислят, че правят коли ахахаххаха

Оценка:
-5 +10

Гост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Мисля че най правилно е " Фолксваген ще ползва литиеви батерии на Панасоник които ще бъдат произведени в Гига Фактори на Тесла в щата Калифорния".
В крайна сметка технологията на батериите не е на Елънчо!

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +5

Тцъ, не си прав
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Технологията е на Тесла, доставчиците на материали са подписали договор и с Тесла, батериите са на Тесла, само машините и оборудването са на Panasonic. Засега батериите на Тесла модел S и Тесла модел Х са производство на Panasonic и се внасят от Япония, но това ще е така до няколко месеца. След това и на тях ще сложат тези които си произвеждат сами за модел 3. В Китай засега Панасоник няма да има нищо общо със завода на Тесла. Илон Мъск не е толкова глупав да остави ключов елемент от производството единствено на външен доставчик. Глупост, която правят абсолютно всички производители на автомобили.

Оценка:
-2 +9

8
Този коментар е премахнат от модератор
Язе
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Голема смешка-ще заредиш 350kW от фотоволтаици ама друг път.Освен ако не са разположени на територия колкото София.Ще зареждат от централи на въглища.Малко по-сериозно.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +5

Глупости²
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Много се кефя когато започнете да говорите глупости свързани с цифри. Тогава се вижда колко скъсани са ви връзките с реалността. Колко квадрата фотоволтаични панели според тебе ти трябват, за да осигуриш 350 kW мощност за директно зареждане на електромобил при слънчево време? Ако го можеш въобще да сметнеш, ще останеш изненадан от резултата.

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +0

Глупости²
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #10 от "Глупости²":


Сметна ли ги? Явно сега те е срам от резултата, за да го споделиш. Точно така необходими са само 1750м² фотоволтаични панели за да осигурят 350 киловата мощност. За година ще произведат енергия, с която да се заредят 6000 автомобила за изминаване на 500 км. Общо 3 милиона километра пробег. Още ли мислиш, че фотоволтаиците заемат много място и не могат да служат за зареждане на електромобили?

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +2

гост
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "Язе":


Когато има фотоволтаик на покрива на бензиностанция и навеси спокойно могат да се съберат 500квм панели които да произвеждат стабилни 100киловата на час. Но когато нямаш батерия тогава тази енергия трябва да се носи по мрежата, а когато имаш подобен пауърпак тази генерирана енергия отива в него и го зарежда за 2-3часа или с други думи се елиминира преноса на всичката тази енергия първо от мрежата до станцията, от панелите през станцията към мрежата. И случаите когато ще има натоварване и точене от мрежата е нощно време и то само ако хората пътуват и зареждат нощем. Много е логично да се поставят панели и да изпозлват паурпак за съхранител на енергията, това увеличава ефективността на самата сграда, намалява разходите за охлаждане. Да не говорим за ветрогенераторите които имат огромна мощност, а в развитите страни си има смарт грид системи и ти отиваш, подаваш молба и след седмици си готов и си в подобна мрежа, която се захранва само със зелена енергия, чиито произход е доказан и гарантиран.

Оценка:
-1 +2

Да да
(гост)

Неутрално
13 Отговор
В Гермния фотоволтаиците са малко! Не е от най-слънчевите страни. За сметка на това, вятър духа много. Ветрогенератори с по 5 Мв потенциал имат в изобилие. Заемат да кажем 100 кв.м. на земята и около 500 кв. м. във въздуха! За колко време ще зареди 350 кв? Един ветропарк с 1000 Мв потенциал(200 ветрогенератора) заема по-малка земна площ от ядрен реактор със същия капацитет! Не знам защо всеки гледа само фотоволтаици! А ВодниЕЦ дали не са Еко?

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +3

Солар Пауър
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #13 от "Да да":


Обикновенна когато се говори за зарядна станция на електромобили, първосигнално всеки си представя настоящите бензиностанции, които обикновено се намират в гъсто населени места, където е недопустимо да се монтират вятърни генератори. Когато говорим за 350кв зарядни обаче, те се изграждат по магистрали, където обикновено трябва да заредиш набързо без значение от цената и да продължиш пътуването си. Там спокойно могат да се ползват и вятърни генератори в комбинация с фотоволтаиците, защото когато не пече, обикновено духа. И в двата случая батериите са добре дошли.

Оценка:
-1 +2

Зорлем
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #11 от "Глупости²":


Ет ги отново прословутите "средногодишни стойности"...

Коментиран от #16, #17, #18


Оценка:
-0 +1

Глупости²
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "Зорлем":


Може да се средногодишни, но са вярни. Предишните ти забележки, донякъде основателни, бяха относно несъвпадане на потреблението с производството. Батериите решават този проблем. Сега какви забележки имаш? Намираш ли някакви грешки в сметките? Ще могат ли 1750 квадратни метра фотоволтаични панели, да захранват директно 350 kW зарядна станция? Ще намалят ли използването на енергия от мрежата за 3 милиона километра годишно? Пак ще употребя няколко пъти думата "среден". Това е средния годишен пробег на 200 автомобила. Само Tesla има над 10 000 зарядни, които биха могли да осигурят годишният пробег на 2 милиона електромобила, без да се ползва енергия от мрежата. Малко ли ти се вижда? Де факто, през по-голямата част от годината, зарядните станции ще захранват електропреносната мрежа, а не обратното. Не е лошо да започнеш да правиш разлика между пълна независимост, която постоянно се опитваш да внушиш и взаимна зависимост с печалба за двете страни, за която става въпрос.

Оценка:
-1 +0

Глупости²
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #15 от "Зорлем":


Може да се средногодишни, но са вярни. Предишните ти забележки, донякъде основателни, бяха относно несъвпадане на потреблението с производството. Батериите решават този проблем. Сега какви забележки имаш? Намираш ли някакви грешки в сметките? Ще могат ли 1750 квадратни метра фотоволтаични панели, да захранват директно 350 kW зарядна станция? Ще намалят ли използването на енергия от мрежата за 3 милиона километра годишно? Пак ще употребя няколко пъти думата "среден". Това е средния годишен пробег на 200 автомобила. Само Tesla има над 10 000 зарядни, които биха могли да осигурят годишният пробег на 2 милиона електромобила, без да се ползва енергия от мрежата. Малко ли ти се вижда? Де факто, през по-голямата част от годината, зарядните станции ще захранват електропреносната мрежа, а не обратното. Не е лошо да започнеш да правиш разлика между пълна независимост, която постоянно се опитваш да внушиш и взаимна зависимост с печалба за двете страни, за която става въпрос. Ако изкарвам средно 10 милиона евро на година, а харча средно по 6 милиона годишно, няма значение през кой месец по колко съм изкарал и по колко съм изхарчил. В края на годината ще съм на плюс 4 милиона. Със "средногодишният" добив на енергия е същото. Важен е крайният резултат.

Оценка:
-1 +0

Допълнение
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #15 от "Зорлем":


Даде ми грешен код на картинката и дописах мнението с това, което най-вероятно няма да прочетеш в дублираното мнение: Ако изкарвам средно 10 милиона евро на година, а харча средно по 6 милиона годишно, няма значение през кой месец по колко съм изкарал и по колко съм изхарчил. В края на годината ще съм на плюс 4 милиона. Със "средногодишният" добив на енергия е същото. Важен е крайният резултат.

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +1

некойси
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Да обощим ... Фолксваген ще убива Тесла с батерии на Тесла?
Хахаха :)

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +1

Mercedes и те така ще го убиват
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #19 от "некойси":


В момента договорят Тесла да им доставя задвижването за електрическите Спринтери, защото очевидно не могат да се справят с пробегът и си го признават. Само кухите кратуни тук, не могат да видят колко е напред Тесла с технологиите. Още чакат стогодишните да започнат да произвеждат електромобили и да фалират Тесла.

Оценка:
-1 +1

Зорлем
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #18 от "Допълнение":


Освен ако не се случи да трябва да похарчиш 6-те милиона още през януари, а да можеш да изкараш 10-те през декемрви. И в продължение на същата аналогия, затова финансистите освен на счетоводния баланс много държат и на паричния поток, т.нар. cash flow на чист български, т.е. доста е важно кога влиза и кога излиза даденото "нещо". С други думи не е съвсем точно, че важен е само крайния резултат, поради което за стотен път казвам, че само "мениджърите" работят със средни стойности. Инженерите боравят с върховите такива.

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +0

Погледни си календара
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #21 от "Зорлем":


Декември е ТОЧНО ПРЕДИ Януари. Така е от векове. Точно както лятото е преди зимата и може да си акумулираш енергия от слънцето за през зимата.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +0

Зорлем
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #22 от "Погледни си календара":


Еха, ето още един шампион по чупене на тъпомери. Това за декември и януари ще го оставим за после, първо да уточним - къде и как точно да я акумулирам тази слънчева енергия от лятото за зимата?

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +0

Гóла вóда
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #23 от "Зорлем":


В най-обикновенна чиста водичка можеш да си акумулираш доста енергия, с която да се топлиш през зимата. Водата има доста голям специфичен топлинен капацитет. 40% от енергията по земята се употребява за топла вода и отопление. За задоволяването на всички транспортни нужди ще са необходими само 6% увеличение на електропроизводството. Правиш ли връзка между тези двете числа? Ако осигурим топла вода и отопление без да горим изкопаеми горива, потреблението на електроенергия ще спадне, дори ако 100% от транспорта премине към електричество. Дори при използване на природен газ например, ако се използва топлината която представлява 2 киловатчаса за всеки произведен киловатчас електроенергия, потреблението отново ще спадне. В момента две трети от енергията на горивото се изхвърля във вид на топлина, вместо тази топлина да се ползва.

Коментиран от #25


Оценка:
-0 +0

Зорлем
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #24 от "Гóла вóда":


Ти сериозно ли току-що предложи да се топли вода през лятото, която да се използва през зимата?!

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +0

Напълно съм сериозен
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #25 от "Зорлем":


Не е като да не се прави. Има общности, които са с това се отопляват през зимата. Разбира се имат и котли, които да ползват в екстремни ситуации, но има случаи в които с години не ги ползват. Ето ти още един начин, по който можеше да се спестят ⅔ от въглеродните емисии на въглищните централи, ако се използваше изхвърлената от тях топлина. Ако тези централи са газови, разпределени в големите градове, няма да се електроенергия при преноса, когато се ползват зимно време, а излишната топлина ще се ползва за отопление. Пазарните принципи ще си свършат работата и в България. Тази зима токът на борсата стигна 30 стотинки за киловатчас, без да броим таксите за пренос и разпределение. Още две такива зими и бизнеса ще се ориентира в правилната посока.

Коментиран от #27


Оценка:
-0 +0

Зорлем
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #26 от "Напълно съм сериозен":


И аз напълно сериозно ми идва да си самоударя един шамар, че се отмятам от собствените си принципи да не се занимавам с луди и дървени философи, на които в днешно време по сутрешните блокове на телевизиите им викат "експерти".

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +0

Действай смело!
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #27 от "Зорлем":


Удари си няколко шамара за където си толкова зле с общата култура. https://greentech.bg/archives/69489

Ето ти един линк да се образоваш малко, да не се излагаш следващия път. Слънчевите топлофикации са най-логичният път за използване на възобновяеми източници. Много по-добър от фотоволтаиците, които могат да изпратят много по-малко енергия от единица площ и са по-скъпи.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Стефан Генов
Старши треньорът на Пирин Стефан Генов коментира дали виковете на феновете, искащи неговата оставка по време на мача с Монтана от Първа лига, му влияят.
"Естествено, че ми влияят. Трябва да съм тъпанар, за да ми е безразлично.""

Още бисери