Electrify America - поделението на Volkswagen AG за изграждане на зарядна инфраструктура за бъдещата електрическа гама на компанията - е сключила споразумение с Tesla Motors да използва промишлени батерии Powerpack на повече от 100 от зарядните си станции. Целта на германците е да се подсигурят срещу дефицит на енергия в най-натоварените периоди.
Electrify America ще инсталира 210-киловатови батерии Tesla Powerpack с капацитет 350 кВтч. В тях ще се съхранява електроенергия, благодарение на която ще се избягва претоварване на мрежата и допълнителните разходи, свързани с това.
Конструкцията на акумулаторите Powerpack е модулна и позволява надграждане. Зарядните станции Electrify America са с мощност до 350 кВт и на теория позволяват зареждане на електромобил за 20 минути. За сравнение повечето бързи зарядни в момента са с мощност едва 50 кВт.
Новината за споразумението между Volkswagen и Tesla идва броени дни, след като Electrify America обяви, че спира временно зарядните си станции заради потенциални неизправности в оборудването за течно охлаждане на терминалите с мощност от 150 до 350 кВт. По първоначални данни проблемът се дължи на кабел с охлаждане на швейцарската компания Huber+Suhner, който може да предизвика късо съединение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трой
13:02 05.02.2019
2 Jack Bauer
13:18 05.02.2019
3 гост
Коментиран от #9
13:18 05.02.2019
4 Японеца!
13:20 05.02.2019
5 бмв
13:53 05.02.2019
6 Гост
В крайна сметка технологията на батериите не е на Елънчо!
Коментиран от #7
15:13 05.02.2019
7 Тцъ, не си прав
До коментар #6 от "Гост":
Технологията е на Тесла, доставчиците на материали са подписали договор и с Тесла, батериите са на Тесла, само машините и оборудването са на Panasonic. Засега батериите на Тесла модел S и Тесла модел Х са производство на Panasonic и се внасят от Япония, но това ще е така до няколко месеца. След това и на тях ще сложат тези които си произвеждат сами за модел 3. В Китай засега Панасоник няма да има нищо общо със завода на Тесла. Илон Мъск не е толкова глупав да остави ключов елемент от производството единствено на външен доставчик. Глупост, която правят абсолютно всички производители на автомобили.15:23 05.02.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Язе
До коментар #3 от "гост":
Голема смешка-ще заредиш 350kW от фотоволтаици ама друг път.Освен ако не са разположени на територия колкото София.Ще зареждат от централи на въглища.Малко по-сериозно.Коментиран от #12
00:00 06.02.2019
10 Глупости²
Коментиран от #11
08:41 06.02.2019
11 Глупости²
До коментар #10 от "Глупости²":
Сметна ли ги? Явно сега те е срам от резултата, за да го споделиш. Точно така необходими са само 1750м² фотоволтаични панели за да осигурят 350 киловата мощност. За година ще произведат енергия, с която да се заредят 6000 автомобила за изминаване на 500 км. Общо 3 милиона километра пробег. Още ли мислиш, че фотоволтаиците заемат много място и не могат да служат за зареждане на електромобили?Коментиран от #15
11:05 06.02.2019
12 гост
До коментар #9 от "Язе":
Когато има фотоволтаик на покрива на бензиностанция и навеси спокойно могат да се съберат 500квм панели които да произвеждат стабилни 100киловата на час. Но когато нямаш батерия тогава тази енергия трябва да се носи по мрежата, а когато имаш подобен пауърпак тази генерирана енергия отива в него и го зарежда за 2-3часа или с други думи се елиминира преноса на всичката тази енергия първо от мрежата до станцията, от панелите през станцията към мрежата. И случаите когато ще има натоварване и точене от мрежата е нощно време и то само ако хората пътуват и зареждат нощем. Много е логично да се поставят панели и да изпозлват паурпак за съхранител на енергията, това увеличава ефективността на самата сграда, намалява разходите за охлаждане. Да не говорим за ветрогенераторите които имат огромна мощност, а в развитите страни си има смарт грид системи и ти отиваш, подаваш молба и след седмици си готов и си в подобна мрежа, която се захранва само със зелена енергия, чиито произход е доказан и гарантиран.12:00 06.02.2019
13 Да да
Коментиран от #14
12:03 06.02.2019
14 Солар Пауър
До коментар #13 от "Да да":
Обикновенна когато се говори за зарядна станция на електромобили, първосигнално всеки си представя настоящите бензиностанции, които обикновено се намират в гъсто населени места, където е недопустимо да се монтират вятърни генератори. Когато говорим за 350кв зарядни обаче, те се изграждат по магистрали, където обикновено трябва да заредиш набързо без значение от цената и да продължиш пътуването си. Там спокойно могат да се ползват и вятърни генератори в комбинация с фотоволтаиците, защото когато не пече, обикновено духа. И в двата случая батериите са добре дошли.12:13 06.02.2019
15 Зорлем
До коментар #11 от "Глупости²":
Ет ги отново прословутите "средногодишни стойности"...Коментиран от #16, #17, #18
14:43 06.02.2019
16 Глупости²
До коментар #15 от "Зорлем":
Може да се средногодишни, но са вярни. Предишните ти забележки, донякъде основателни, бяха относно несъвпадане на потреблението с производството. Батериите решават този проблем. Сега какви забележки имаш? Намираш ли някакви грешки в сметките? Ще могат ли 1750 квадратни метра фотоволтаични панели, да захранват директно 350 kW зарядна станция? Ще намалят ли използването на енергия от мрежата за 3 милиона километра годишно? Пак ще употребя няколко пъти думата "среден". Това е средния годишен пробег на 200 автомобила. Само Tesla има над 10 000 зарядни, които биха могли да осигурят годишният пробег на 2 милиона електромобила, без да се ползва енергия от мрежата. Малко ли ти се вижда? Де факто, през по-голямата част от годината, зарядните станции ще захранват електропреносната мрежа, а не обратното. Не е лошо да започнеш да правиш разлика между пълна независимост, която постоянно се опитваш да внушиш и взаимна зависимост с печалба за двете страни, за която става въпрос.15:22 06.02.2019
17 Глупости²
До коментар #15 от "Зорлем":
Може да се средногодишни, но са вярни. Предишните ти забележки, донякъде основателни, бяха относно несъвпадане на потреблението с производството. Батериите решават този проблем. Сега какви забележки имаш? Намираш ли някакви грешки в сметките? Ще могат ли 1750 квадратни метра фотоволтаични панели, да захранват директно 350 kW зарядна станция? Ще намалят ли използването на енергия от мрежата за 3 милиона километра годишно? Пак ще употребя няколко пъти думата "среден". Това е средния годишен пробег на 200 автомобила. Само Tesla има над 10 000 зарядни, които биха могли да осигурят годишният пробег на 2 милиона електромобила, без да се ползва енергия от мрежата. Малко ли ти се вижда? Де факто, през по-голямата част от годината, зарядните станции ще захранват електропреносната мрежа, а не обратното. Не е лошо да започнеш да правиш разлика между пълна независимост, която постоянно се опитваш да внушиш и взаимна зависимост с печалба за двете страни, за която става въпрос. Ако изкарвам средно 10 милиона евро на година, а харча средно по 6 милиона годишно, няма значение през кой месец по колко съм изкарал и по колко съм изхарчил. В края на годината ще съм на плюс 4 милиона. Със "средногодишният" добив на енергия е същото. Важен е крайният резултат.15:26 06.02.2019
18 Допълнение
До коментар #15 от "Зорлем":
Даде ми грешен код на картинката и дописах мнението с това, което най-вероятно няма да прочетеш в дублираното мнение: Ако изкарвам средно 10 милиона евро на година, а харча средно по 6 милиона годишно, няма значение през кой месец по колко съм изкарал и по колко съм изхарчил. В края на годината ще съм на плюс 4 милиона. Със "средногодишният" добив на енергия е същото. Важен е крайният резултат.Коментиран от #21
15:28 06.02.2019
19 некойси
Хахаха :)
Коментиран от #20
08:04 07.02.2019
20 Mercedes и те така ще го убиват
До коментар #19 от "некойси":
В момента договорят Тесла да им доставя задвижването за електрическите Спринтери, защото очевидно не могат да се справят с пробегът и си го признават. Само кухите кратуни тук, не могат да видят колко е напред Тесла с технологиите. Още чакат стогодишните да започнат да произвеждат електромобили и да фалират Тесла.08:57 07.02.2019
21 Зорлем
До коментар #18 от "Допълнение":
Освен ако не се случи да трябва да похарчиш 6-те милиона още през януари, а да можеш да изкараш 10-те през декемрви. И в продължение на същата аналогия, затова финансистите освен на счетоводния баланс много държат и на паричния поток, т.нар. cash flow на чист български, т.е. доста е важно кога влиза и кога излиза даденото "нещо". С други думи не е съвсем точно, че важен е само крайния резултат, поради което за стотен път казвам, че само "мениджърите" работят със средни стойности. Инженерите боравят с върховите такива.Коментиран от #22
11:13 07.02.2019
22 Погледни си календара
До коментар #21 от "Зорлем":
Декември е ТОЧНО ПРЕДИ Януари. Така е от векове. Точно както лятото е преди зимата и може да си акумулираш енергия от слънцето за през зимата.Коментиран от #23
08:19 09.02.2019
23 Зорлем
До коментар #22 от "Погледни си календара":
Еха, ето още един шампион по чупене на тъпомери. Това за декември и януари ще го оставим за после, първо да уточним - къде и как точно да я акумулирам тази слънчева енергия от лятото за зимата?Коментиран от #24
20:52 09.02.2019
24 Гóла вóда
До коментар #23 от "Зорлем":
В най-обикновенна чиста водичка можеш да си акумулираш доста енергия, с която да се топлиш през зимата. Водата има доста голям специфичен топлинен капацитет. 40% от енергията по земята се употребява за топла вода и отопление. За задоволяването на всички транспортни нужди ще са необходими само 6% увеличение на електропроизводството. Правиш ли връзка между тези двете числа? Ако осигурим топла вода и отопление без да горим изкопаеми горива, потреблението на електроенергия ще спадне, дори ако 100% от транспорта премине към електричество. Дори при използване на природен газ например, ако се използва топлината която представлява 2 киловатчаса за всеки произведен киловатчас електроенергия, потреблението отново ще спадне. В момента две трети от енергията на горивото се изхвърля във вид на топлина, вместо тази топлина да се ползва.Коментиран от #25
10:58 10.02.2019
25 Зорлем
До коментар #24 от "Гóла вóда":
Ти сериозно ли току-що предложи да се топли вода през лятото, която да се използва през зимата?!Коментиран от #26
22:26 10.02.2019
26 Напълно съм сериозен
До коментар #25 от "Зорлем":
Не е като да не се прави. Има общности, които са с това се отопляват през зимата. Разбира се имат и котли, които да ползват в екстремни ситуации, но има случаи в които с години не ги ползват. Ето ти още един начин, по който можеше да се спестят ⅔ от въглеродните емисии на въглищните централи, ако се използваше изхвърлената от тях топлина. Ако тези централи са газови, разпределени в големите градове, няма да се електроенергия при преноса, когато се ползват зимно време, а излишната топлина ще се ползва за отопление. Пазарните принципи ще си свършат работата и в България. Тази зима токът на борсата стигна 30 стотинки за киловатчас, без да броим таксите за пренос и разпределение. Още две такива зими и бизнеса ще се ориентира в правилната посока.Коментиран от #27
09:12 11.02.2019
27 Зорлем
До коментар #26 от "Напълно съм сериозен":
И аз напълно сериозно ми идва да си самоударя един шамар, че се отмятам от собствените си принципи да не се занимавам с луди и дървени философи, на които в днешно време по сутрешните блокове на телевизиите им викат "експерти".Коментиран от #28
09:56 11.02.2019
28 Действай смело!
До коментар #27 от "Зорлем":
Удари си няколко шамара за където си толкова зле с общата култура. https://greentech.bg/archives/69489Ето ти един линк да се образоваш малко, да не се излагаш следващия път. Слънчевите топлофикации са най-логичният път за използване на възобновяеми източници. Много по-добър от фотоволтаиците, които могат да изпратят много по-малко енергия от единица площ и са по-скъпи.
14:34 11.02.2019