Last news in Fakti

2 Декември, 2019 15:00 10 993 23

BMW показа исполински боксер

  • bmw-
  • двигател-
  • боксер-
  • мотоциклет

BMW представи официално най-големия и мощен опозитен двигател в историята си. Наречен без преувеличение Big Boxer, новият агрегат дебютира с концептуалния круизер BMW R18/2 и скоро ще влезе в серийно производство.

BMW показа исполински боксер

С работен обем от 1 802 см3, двигателят е "най-големият двуцилиндров боксер, използван за сериен мотоциклет", твърдят от BMW. С 91 к.с. при 4 750 об/мин и 158 Нм при 3 000 об/мин Big Boxer е и най-мощният баварски опозитен мотор.

BMW показа исполински боксер

Новият агрегат има въздушно-маслено охлаждане, диаметър на цилиндъра 107.1 мм и ход на буталото 100 мм, а теглото заедно със скоростната кутия и всмукателната система е 110.8 кг. Над 150 Нм са достъпни още при 2 000 об/мин, а ограничителят на оборотите сработва при 5 750 об/мин.

BMW показа исполински боксер

BMW показа исполински боксер

BMW показа исполински боксер

BMW показа исполински боксер


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    74 14 Отговор
    Еййй с тая новина съсипахте деня на един куп електроджендъри ! Напишете поне, че електрическата зъбна четка на Тесла, ще го победи в двубоя по дърпане на торба трева !

    Коментиран от #14

  • 2 Голям Слон

    10 1 Отговор
    R и GS са класици!
    За мен обаче са се превъзбудили откъм цена за придобиване и подръжка. Но щом ги има, значи няма защо да мислим собствениците дръзнали да се разделят с такива сума. Мотоциклетите добре, но кога ще видим нещо повече от три литра дизел при автомобилите?
  • 3 Гаргамел

    16 3 Отговор
    Очаквам сМъскито да изкара електро тротинетка с кош да се дърпа с това БМВ
  • 4 фффф

    9 39 Отговор
    Сетила се Мара... Харлей Дейвидсън разцепиха пазара с електрически чопъри, тези още живеят в миналото хилядолетие.

    Коментиран от #5, #7, #12

  • 5 Друг път

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "фффф":

    Разцепили били пазара... ама някой друг път. Оказа се че Live Wire го купват само богати чичковци като втори мотор, а не младото поколение мотористи както се надяваха ХД , нищо чудно при тези цени. Не че въпросното творение на БМВ е нещо различно - бутиково творение на стадий прототип, още не е ясно ще влезе ли в серийно производство и кога. БМВ също имат един много интересен електрически концепт/мотоциклет но надали скоро ще е в продажба. Ще има да почакаме още за ел мотори конкурентни на ДВГ.
  • 6 Гост

    10 4 Отговор
    Пак някой е забравил да каже на някого, че ДВГ умира и че трябва да се преориентират към тротинетки.
  • 7 Гост

    21 1 Отговор

    До коментар #4 от "фффф":

    Електрически чопър е нещо като безкористен лихвар. Няма ли го плетещият звук на техния мотор - забрави!

    Коментиран от #9

  • 8 11111

    14 10 Отговор
    Да попитам само и какво толкова му е специалното на този двигател освен че изглежда добре.Сложен на мотоциклет не е най ефективния вариянт ама в никакъв случай.Както при колите така и при моторите доста попрехвалена марка и до там
  • 9 фффф

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Абе не ти ли изцвили и да те хвърли два три пъти от седлото... да не ти го хваля, знам!
  • 10 VVV

    0 5 Отговор
    Защо поне не се опитат да направят нещо ново ? Не използват добре температурата на двигателя .Нови материали позволяват по добре да се направи челото на буталото и да се променят основни части и концепции .
  • 11 type-R

    8 2 Отговор
    Да го сложат на колите си. И без това е с по-голяма кубатура!
  • 12 333

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "фффф":

    Разцепили са ти нещо друго. Това нещо не може да стигне от Пловдив до София с едно зареждане.
  • 13 Госта

    10 4 Отговор
    Aйдеее,зелените джендърчета сега ще заквичат яростно и ще вземат да обяснават как БМВ живеят в миналото.....но тъй като са умствено изостанали,същите тези джендърчета не могат да бъдат и подведени под отговорност!

    Коментиран от #15

  • 14 prizrak

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    Джендър е на баща ти сина. Горкия човечец, ако знаеше колко прост ще стане сина му, щеше да го извади.........
  • 15 prizrak

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Госта":

    Публикувано във факти.бг: Джендър е на баща ти сина. Горкия човечец, ако знаеше колко прост ще стане сина му, щеше да го извади.........Moжеш ли да си напишеш трите имена без грешка?? Неграмотник.....

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ввв

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Госта":

    Хаха,добре му го каза,ама той с IQ 3 ще пукне от яд
  • 18 Ха ха ха ха ха ха ха

    3 0 Отговор
    Ей ся го копирах за Урал..
  • 19 друм

    0 0 Отговор
    Слаб
  • 20 DKD

    0 2 Отговор
    Най мощен друг път. R1200 е 109 к.с.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 TOW

    1 0 Отговор
    хахах както винаги БМВ отново се хвали с нищо .И отново са първи в състезание в което никой не се състезава .Я отвотете гоогле и проверете колко мотора има с БОКСЕРОВ двигател и после си отговорете защо са първи .Ми просто никой не прави такива Двигатели за мотори и никой не ги слага :D .Хонда имат два големи круизера - Gold Wing и Valkyrie с 4 и 6 -цилиндрови боксери
  • 23 TOW

    1 0 Отговор
    Основния проблем при боксерите е охлаждането .Цилиндрите трябва да са настрани извън линията на рамата за да се охлажда и обтича нормално .А поради тази причина не се прави с водно охлаждане защото имаш два отделни цилиндрови блока- тоест от скъпо по скъпо.Недостатъците с повреди по двигателя от падания изобщо не са за пренебрегване .Монолитен цилиндров блок е оптималното високотехнологично решение и то си е доказано в годините.Това че големите фирми имат модели с боксерни мотори V-туин и разни други екзотики няма много общо с техническата ефективност и целесъобразност.
    Като теглиш чертата техническите предимства които има боксера наложени с недостатъците в мотоциклетно изпълнение са прекалено незначителни спрямо главоболията.
    Вездесъщия боксер на БМВ в R сериите един път вече беше спиран от производство през 70те години и се произвежда досега само заради ентусиазма на почитателите .