Last news in Fakti

8 Юли, 2020 11:24 3 321 3

Адаптивен круиз контрол за мотоциклети

  • адаптивен круиз контрол-
  • мотоциклети-
  • bmw

Двуколесните BMW-та вече ще могат да поддържат автоматично скорост и дистанция на пътя

Адаптивен круиз контрол за мотоциклети - 1

BMW Motorrad обяви новата система за помощ на водачите на мотоциклети - адаптивен круиз контрол. Активният круиз контрол (ACC) автоматично настройва скоростта на мотоциклета, като поддържа разстояние до автомобила отпред. До сега тази система не е инсталирана серийно на мотоциклети, но се използва активно при автомобилите.

Адаптивен круиз контрол за мотоциклети

Системата Active Cruise Control за мотоциклети, е разработена от баварски инженери заедно с Bosch. Тя позволява на водача да избере едно от трите нива на разстояние, да зададе скоростта и да настрои нивото на автоматично ускорение и забавяне: комфортно или динамично.

Разработчиците на AAC взимат предвид факта, че за разлика от автомобилите, мотоциклетът се накренява в завоите. Така системата открива отклонението на мотоциклета от вертикалната ос и ограничава промяната на скоростта при завиване, за да поддържа максимална стабилност.

Адаптивен круиз контрол за мотоциклети

От BMW Motorrad подчертават, че адаптивният круиз контрол е спомагателна система, която по никакъв начин не предполага цялостно прехвърляне на управлението от водача на машината. Ще припомним, че BMW не е единствената компания, която работи в тази посока.

KTM по-рано започна да тества активен круиз контрол и следене на слепи петна на 1290 Super Adventure S. Очаква се новите функции да бъдат интегрирани в серийни мотоциклети през 2021 година. В допълнение, бъдещият круиз контрол на BMW е обещан и за мотоциклетите Ducati Multistrada.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes

    11 2 Отговор
    Браво на БМВ, круиз контрол има още от 88-ма на Гоуд Уинга, само къде не е адаптивен а за въздушни възлавници, въздушно окачване, сд чейнджър и други такива няма смисъл да се говори... За една година с БМВ направих повече ремонти от колкото с всички други мотори през годините назад...

    Коментиран от #3

  • 2 Velossimo

    11 1 Отговор
    Тази глупост миналата година се опитваха да я пробутат на Бимота и Аугуста на една от италиянските писти, но явно не им е минал номера и сега се бутат при по-евтините марки! Между другото българче на 14 по същото време се бореше за място в MotoGP . Дано успее да ни зарадва!
  • 3 E човече

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Mercedes":

    Ти откри топлата вода. Да много хора обясняват как италианските мотори били красиви бързи с най-модерна електроника. Японските били бавни грозни и без новости .........е да де ама едното е символ на надеждност, а другото на безнадеждност :) Аз като тръгна от точка А до точка Б искам да стигна и то навреме. Неслучайно Honda е символ на надеждност не само при мотоциклетите.