BMW Motorrad обяви новата система за помощ на водачите на мотоциклети - адаптивен круиз контрол. Активният круиз контрол (ACC) автоматично настройва скоростта на мотоциклета, като поддържа разстояние до автомобила отпред. До сега тази система не е инсталирана серийно на мотоциклети, но се използва активно при автомобилите.
Системата Active Cruise Control за мотоциклети, е разработена от баварски инженери заедно с Bosch. Тя позволява на водача да избере едно от трите нива на разстояние, да зададе скоростта и да настрои нивото на автоматично ускорение и забавяне: комфортно или динамично.
Разработчиците на AAC взимат предвид факта, че за разлика от автомобилите, мотоциклетът се накренява в завоите. Така системата открива отклонението на мотоциклета от вертикалната ос и ограничава промяната на скоростта при завиване, за да поддържа максимална стабилност.
От BMW Motorrad подчертават, че адаптивният круиз контрол е спомагателна система, която по никакъв начин не предполага цялостно прехвърляне на управлението от водача на машината. Ще припомним, че BMW не е единствената компания, която работи в тази посока.
KTM по-рано започна да тества активен круиз контрол и следене на слепи петна на 1290 Super Adventure S. Очаква се новите функции да бъдат интегрирани в серийни мотоциклети през 2021 година. В допълнение, бъдещият круиз контрол на BMW е обещан и за мотоциклетите Ducati Multistrada.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mercedes
Коментиран от #3
13:04 08.07.2020
2 Velossimo
20:56 09.07.2020
3 E човече
До коментар #1 от "Mercedes":
Ти откри топлата вода. Да много хора обясняват как италианските мотори били красиви бързи с най-модерна електроника. Японските били бавни грозни и без новости .........е да де ама едното е символ на надеждност, а другото на безнадеждност :) Аз като тръгна от точка А до точка Б искам да стигна и то навреме. Неслучайно Honda е символ на надеждност не само при мотоциклетите.23:09 16.05.2022