8 Октомври, 2020 09:44 50 075 87

Защо в задръстване е необходимо да се премине в режим „спорт“ на автоматика

  • автоматична трансмисия-
  • режим спорт-
  • задръстване-
  • автомобили-
  • съвети

Защо в задръстване е необходимо да се премине в режим „спорт“  на автоматика - 1

В задръстванията не само шофьорите губят нервни клетки. Те не се отразяват добре и на автомобилите. Сега ще ви разкажем за един частен случай, засягащ автомобилите с автоматични трансмисии, които разполагат с т.нар. спортен режим. Именно последният се оказва полезен в задръстванията.

Ако използвате правилно режимите на автоматичната скоростна кутия, тогава можете да избегнете повишеното ѝ износване. В трафика на съвременните мегаполиси автоматикът, в името на икономията на гориво, постоянно превключва между 1-ва, 2-ра и 3-та предавка и обратно. Тоест в действие непрекъснато се появяват ненужните работни цикли на хидравличните контролни клапани. Резултатът е повишено износване.

Опитните шофьори препоръчват превключването на автоматичната скоростна кутия на автомобила в режим sport в задръстване. В този случай трансмисията ще премине от 1-ва най-много на 2-ра предавка, например, когато двигателят се развърти до 2000-2500 оборота в минута. В този момент ще дойде време да спрем отново заради задръстването.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 78 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Косьо

    147 25 Отговор
    Логично звучи, ще започна да го практикувам. Може би разходът ще се увеличи малко, но пък е по-добре да се запази автомата, че ремонтите са една шапка с пари.

    Коментиран от #8, #35, #54, #79

  • 2 гого

    81 17 Отговор
    Имам Q5 автоматик,и го карам точно по този начин.

    Коментиран от #24, #60

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пълни глупости

    38 76 Отговор
    Така разхода на гориво се увеличава драстично и докато "пестиш" от ремонт на кутията ще се вътриш по бензиностанцийте.

    Коментиран от #57

  • 5 куку руку ку

    59 9 Отговор
    Къде в задръстване ще минеш на втора? Имам Пежо 306 автомат, карал съм и Голф автомат. Пежото има само един режим на превключване, който е аналогичен със спортния на Голфа.
    А който иска да не му се превключват скоростите, има си положения на лоста за ограничаване на предавките, включваш на първа и втора няма да се включи.

    Коментиран от #11, #38, #58

  • 6 Георги Петков

    48 22 Отговор
    Наистина полезна статия. От скоро и аз съм с автоматик и не се бях замислял. Отделно спортния режим предотвратява активирането на start-stop системата, която в тръгни-спри задръстване е безмислена.

    Коментиран от #64

  • 7 смях

    72 16 Отговор
    Пълна глупост превключването в спортен режим може да е по-рядко, но е в пъти по износващо защото разликата в оборотите е по-голяма. Ако това е проблема на автоматика - да ви имам и скоростната кутия.

    Коментиран от #36, #75

  • 8 м-р Костов

    63 19 Отговор

    До коментар #1 от "Косьо":

    Звучи логично, но е невярно. В режим "комфорт" автоматика тръгва от втора предавка.

    Коментиран от #59

  • 9 1111

    62 5 Отговор
    Пълно безумие. С тази статия се изрази мнение, което оборва инжинерите на автоматични скоростни кутии и тяхната грамотност - нали като вдигнеш обороти и върнеш газ след това лашкаш колата - тампони на двигател, друсане и по-голямо натоварване на другите агрегати. При автоматика има едно правило - колкото по-млако ръчкаш лоста / режимите - толкова по-малко натоарвания има. (Включително преминаването от D на P/N в задръствания е много грешно). Колите са мислени и то много.

    Коментиран от #20, #43

  • 10 s2z2a54

    72 4 Отговор
    Абсолютно измислена статия и нищо полезно.
    "Опитните шофьори", кои са тия опитните? Кой е казал, че са опитни? Нещо, сертификат да имат?!
    Кебачетата са много вкусни. Онзи ден един ми каза, че брат му гледал едни как ядат кебапчета и са били вкусни. И тая стаия е точно таква. Стил "една лелка на пазара каза....".
  • 11 И аз имах

    71 5 Отговор

    До коментар #5 от "куку руку ку":

    Голф 1.6 бензин с автоматични скорости и както и да го карах под 14/100 в града не съм падал.С други думи карах кола с динамиката на Москвич а и сипвах като за V8.

    Коментиран от #19

  • 12 Име

    16 46 Отговор
    Не са глупости. Статията е напълно вярна, но като сте разбирачи, карайте както искате и после рев в сервиза.
  • 13 1111

    34 9 Отговор
    Няма логика кутията да работи на две предавки в по високи обороти и износването да е по малко. Спортния режим е направен точно за да изцежда предавката, като кутията превключва в по високи обороти.
  • 14 Марио

    10 32 Отговор
    Съветът е много полезен и абсолютно верен
  • 15 Случаен

    37 6 Отговор
    Аз си карам от единия до другия край на София в пиковите часове с ръчка и нямам проблеми

    Коментиран от #16

  • 16 Аз пък

    60 7 Отговор

    До коментар #15 от "Случаен":

    в пиковите часове ходя при жената на един комшия но се придвижвам с метрото а докато той чака с колата си по задръстванията аз "отхлабвам жилата".

    Коментиран от #29

  • 17 номад

    25 7 Отговор
    аз никога не съм карал автоматик при спорт колата потегля рязко от 2000 оборота и в задръстване си скочил на спирачките щото тия пред теб си ги събрал

    Коментиран от #78

  • 18 чичо ви

    25 2 Отговор
    Бе аз на магарето на село как да му дам режим"СПОРТ"...? Виж на жената режим "ХАЛА" го знам...ма не, благодаря!
  • 19 куку руку ку

    20 2 Отговор

    До коментар #11 от "И аз имах":

    На Пежо 306 автоматик 1.8, заводските данни от книжката на колата са 14/100 градско и 8/100 извънградско. В аутодатата ги е срам да пишат разхода на градско.
  • 20 Jeep

    10 10 Отговор

    До коментар #9 от "1111":

    Форумните инДженери знаят повече! На джипа няма спорт, има само 1ва, 1ва и 2ра и директна. В книжката пише, че ако се дърпа лодка или каравана по баир, лоста да е на 1+2. Нищо не пише за задръстване, а и джипа на равна си тръгва на втора. Ако трябваше, щеше да е написано.
  • 21 Елв

    17 4 Отговор
    Глупости то тръгва на 2 на комфорт и аз да питам 350 кс на спорт моде кака се кара на задръстване освен да блъсна някой аре бягай от тук
  • 22 Бактън

    10 2 Отговор
    От глупости.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Калитко

    17 1 Отговор

    До коментар #2 от "гого":

    УМНИЦИ сте вие с аудитата.

    Коментиран от #46

  • 25 Друга е истината

    38 0 Отговор
    Не е решението в спорт режим! Друга е истината. Вярно е, че се износва и специално роботизираните! В задръстване когато се движиш само бавно е най-добре да преминеш в ръчен режим (където сам си избираш предавките, например с пера на волана) и включиш да се движиш на първа, да не превключва. Така само се местиш на първа, без постоянно да превключва от скорост на скорост. Това спестява съединителите и скоростната кутия.
  • 26 Porek

    45 0 Отговор
    Кои са тези "автоматици" хидротрансформатори , CVT , Dual clutch ?? Защо винаги слагате под един знаменател толкова различни технологии ?
  • 27 Бъдещето иде

    30 4 Отговор
    Електричните нямат такива проблеми. Най-много да ти свърши тока в задръстването от консумацията на парното.

    Коментиран от #37

  • 28 спортиво

    6 4 Отговор
    И кое му е спортното, като превключи на 2500 об/мин. ?

    Коментиран от #51

  • 29 Случаен

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Аз пък":

    Аз жена нямам, само да не си помислиш нещо друго, ще кажа че не си падам по мъже, просто съм сам
  • 30 Ники

    19 3 Отговор
    Нямам идея кой си я измисли тази статия .. 🤷🏻‍♂️ карам автоматици от 15 години ... и не виждам как може да е някакъв проблем това

    Коментиран от #32

  • 31 оня с коня

    12 14 Отговор
    Ръчната Скоростна кутия на БМВ-то ми е ВИНАГИ в Режим "Спорт",затова и е в Парфектно състояние.
  • 32 Истината е друга

    20 1 Отговор

    До коментар #30 от "Ники":

    Има проблеми. Както написа колегата, по-горе, пише автоматици, а разлика между тях има огромна. Те не работят на един принцип! На някой не им е проблем, на някой кутии е проблем! По-нагоре написах, какво е най-добре да се прави, но това което описвам е за роботизираните скоростни кутии, по-специално ДСГ. При тях е добре, да превключиш на първа, за да не сменя от скорост на скорост. Още нещо, че не е добре да се пуска леко (например, като на ръчна да караш с полусъединител). При ДСГ има зацепено и не. За това е добре, когато пускаш спирачката и даваш газ, да имаш малко разстояние напред, за да може съединителя да зацепи. Имам предвид, да имаш поне 5-10 метра напред, а не да местиш по 2 метра! При ДСГ, кутиите заминават доста бързо така!

    Коментиран от #53

  • 33 мнение

    14 2 Отговор
    Пълни глупости. Точно превключването при високи обороти и съответно голям въртящ момент износва автоматика. Натискайте я редовно да превключва над 3-4000 оборота и гаранция, че ви предстои скорошен ремонт....
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Гладиатор

    25 2 Отговор

    До коментар #1 от "Косьо":

    Абе хора, вие да не мислите че автоматиците са направени от кашкавал. Карайте си спокойно и не се притеснявайте.

    Коментиран от #41

  • 36 Читател

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "смях":

    очаква се, че няма да вдигаш високи обороти, защото ще спреш след няколко метра.... говорят за "шофиране в задръстване".
  • 37 КОНПИЙСТУДЕНАВОДА

    13 0 Отговор

    До коментар #27 от "Бъдещето иде":

    Нема да пускаш ламбите на електрокара и току виж те е закарал до вкъщи
  • 38 БМВ

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "куку руку ку":

    Хората говорят за истински коли а не за Пешо и Голф.
  • 39 аз съм

    9 0 Отговор
    Разбирачи,сипете си по едно и се успокойте.
  • 40 Денис

    5 5 Отговор
    Като ви притеснява постоянното превключване идете да ви пипнат DSG да вдигнат налягането към съединителите и износването ще намали.

    Аз единствено включвам N ако знам, че ще видя повече от минута на място. Седенето на полу-съединител колкото и да са го мислили инженерите не мисля, че е полезно за съединителите.

    Коментиран от #42, #74

  • 41 Космат гръб

    9 3 Отговор

    До коментар #35 от "Гладиатор":

    Точно! Това да не са автоматици от 70-80 години. Сегашните трансмисии държат стотици хиляди километри, само трябва да се сменя трансмисионното масло навреме.
  • 42 Друга е истината

    13 2 Отговор

    До коментар #40 от "Денис":

    Не е нужно, да се изключва на неутрално. Ти не седиш на полу-съединител, когато си на място! ДСГ си изключва и не е нужно да включваш на неутрал.

    Коментиран от #44

  • 43 Космат гръб

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "1111":

    Не си разбрал. Тук не става въпрос за ръчкане на лоста.
  • 44 Денис

    8 1 Отговор

    До коментар #42 от "Друга е истината":

    Добре де, не уточних. Карам S-tronic, той СЕДИ на полу-съединител.
  • 45 Стефан

    4 3 Отговор
    Статията е напълно вярна. Спортния режим изцежда скоростите, така че в задръстване си само на 1 скорост и то докъм 3500 об.макс. На нормален режим може да влезнеш и на трета.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Тъй де

    9 0 Отговор
    Аз не го изключвам от режим S за един литър гориво, ако ще сметаме, по-добре да ползваме градския транспорт или колело.
  • 48 шефа ти

    8 2 Отговор
    Автора и много коментиращи, нямат представа, как работи авт скоростна курия
  • 49 протестиращ

    6 1 Отговор
    А най-добре е да бутнеш на М.
  • 50 Каращ автомат

    5 0 Отговор
    До 48
    Абсолютно си прав
  • 51 Жоро

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "спортиво":

    Има дизели ;)
  • 52 9G TRONIC БРАТ

    8 1 Отговор
    Какъв спортен режим какви 5 лева - повечето автоматици имат режими при които лоста се поставя на цифрата 1 или 2 или 3 и съответно автомата сменя само до предавката която е отбелязана ! Отделно доста автомати имат и типтроник и можеш дори си ги сменяш ръчно като искаш да караш на 1-ва няма никакъ проблем !

    Коментиран от #55

  • 53 porek

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Истината е друга":

    2 позиции имало "ДСГ"-то, зацепено или не.......... /facepalm . Едните на всичко викат "автоматици", другите ДСГ-та. Все едно чета коментари в 9gag

    Коментиран от #81

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 porek

    10 0 Отговор

    До коментар #52 от "9G TRONIC БРАТ":

    Ехооо 1 2 3 ? Къде ни върна 15 години назад ? P R N D S
    Имат си достатъчно режими най-малкото са ECO, Normal, Sport, Manual "типтроник" ли, как го каза с перата от волана ? :) + / - с лоста като е на позиция S също така.
  • 56 PlimP

    4 0 Отговор
    хората са измислили ръчен контрол, а ако е стар автомат, слагаш на 2 и ползва само първа и втора и не е сигурно, че ще се повиши разходът
  • 57 PlimP

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пълни глупости":

    като умре кутията иди да си си сипеш друга от колонката
  • 58 Брак

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "куку руку ку":

    Ти в кой век живееш ,чи и мозък ръсиш пежо 306 от миналия век
  • 59 Миро

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "м-р Костов":

    По скоро, при "зимен" режим на автоматика се потегля на втора(а при някои кутии и по големи двигатели) и на трета предавка.
  • 60 Хасан

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "гого":

    Байче, и аз имам, но не се кара така, а така: ако имаш малко повече чакане превключваш на N, С-троника си е ръчна кутия и не е добре да стои по задръстванията на D, знам го от Бога на С-трониците, така че не ме питай ама защо
  • 61 Анализаторр

    4 0 Отговор
    CVT и е по–економично.

    Коментиран от #63, #68

  • 62 Sofia

    6 15 Отговор
    Само жените карат автомати . Преди време когато жените не шофираха нямаше задръствания .

    Коментиран от #66, #71

  • 63 Какво

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "Анализаторр":

    се случва с нея, когато е на Д и е на място?
  • 64 фре

    1 4 Отговор

    До коментар #6 от "Георги Петков":

    Точно при задръстване старт-стоп системата има смисъл. Товава икономията е осезателна.
  • 65 Йода

    11 1 Отговор
    Новите коли са кат пияната жена, нито виждаш къде свършва предницата, нито на къде отива задницата! Парктроник бла-бла-бла...почва да врещи от още кат види гаража. Треба да си джедай мастър, че да я паркираш в кюпа...
  • 66 мнение

    7 5 Отговор

    До коментар #62 от "Sofia":

    има доста коли веае, които серийно се предлагат само с автомат. Ръчните са за стиснатите, които търсят само икономията и комплксирани псевдосъстезатели.....

    Коментиран от #70

  • 67 Един

    6 2 Отговор
    Това е пример: как да ползваме по-дълго нещо което нарочно е направено да се счупи !
  • 68 мда

    2 4 Отговор

    До коментар #61 от "Анализаторр":

    това пък е най-трошливата кутия без значение марката
  • 69 Браво на автора

    9 3 Отговор
    Автомобилът ми е 550кс. и в режим спорт всеки път тръгва с леко превъртане на гумите. Ако вярвам на написаното ще трябва да сменям гуми по често от колкото го зареждам.

    Коментиран от #76, #85

  • 70 той

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "мнение":

    ти от некомплексираните "богати" ли си? Когато човек е прост, по добре да чете повече, отколкото да пише глупости.
  • 71 село

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "Sofia":

    Не подценявай жените. Наскоро открих, че синът ми никога не е карал ръчка, и направо си не може. А дъщерята след като огъна няколко ламарини е станала по-добра от мен.
  • 72 qwerty

    1 0 Отговор
    Само аз ли си мисля, че АС кутии се приспособяват към режима/начина на шофиране на водача или това са рекламни трикове на големите корпорации.
  • 73 Наско

    2 0 Отговор
    Моя автомат мога да го ограничавам да включва само до 2-ра,до 3-та и не е нужно да се минава на спортен режим.
  • 74 Някой

    9 0 Отговор

    До коментар #40 от "Денис":

    При някои автоматици ,N в спряло положение е силно непрепоръчително.Губи се част от охлаждането с масло на кутията и се износва по-бързо.
  • 75 Ти добре ли си

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "смях":

    Ако 2.5к оборота ти износват скоростната кутия, или двигателя ти препоръчвам да смениш колата. Един месец на спортен в задръстването ще ти излезе 20лв на месец в, автоматик да пада под 1к за ремонт не съм виждал.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 10в

    5 0 Отговор
    Кутията е измислена за да сменя скорости, н еда не ги сменя. От по-високите обороти на спортния режим също чисто теоретично компонентите на мотора се износват повече, отделно през кутията преминава по-голяма натоварване, макар че не сменя. Тая едия явно е 'умувана' от разни глупаци. Напомня ми едно време как имаш ефира които гасяха жигулата за 200 метра под наклона надолу и си мислеха че нещо правят.
  • 78 прав

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "номад":

    сте ,който е карал такъв автомат знае, скача се на спирачката
  • 79 Сее таа

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Косьо":

    Кога пък ти се е развалял автомата?
  • 80 ХАХАХА

    3 0 Отговор
    Това са ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА!!!
    ИДИОТИ
  • 81 Истината е друга

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "porek":

    Porek, две позиции имам предвид, че нямаш полу-съединител, както можеш на ръчна кутия, да пребускуваш съединителя. При ДСГ, зацепва веднага и преплъзването, прецаква съединителите! Хапиш?
  • 82 Язе

    2 0 Отговор
    Глупости.На спортен режим моята сменя на 4500об.дизел.На N ако местиш в задръстването губиш охлаждането на кутията и отиваш в бокса
  • 83 Гошо коментатора

    3 0 Отговор
    Бате бате батенцо батко. Евала за уникално тъпата статия. Факт. Като си на горник ръгай спорт, като си по надолното N, много доволен ще останеш :D
  • 84 Я. Петров

    1 0 Отговор
    На спорт карам тежки проходи като Твърдица Елена..... Смяната на предавки е по-малко. И на спускане е същото
  • 85 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Браво на автора":

    Кола с толкова конски сили за какво Ви е в града ??? За престиж ли ??? Купете си една малолитражка струваща колкото е ВАШАТА КУТИЯ на този автомобил и ще си решите проблема в ГРАДА !!!
  • 86 сссс

    5 0 Отговор
    Глупости на търкалета.
    А не мога ли просто да си я включа на ръчни, и да си сменям когато аз искам?
    Отделно, когато автоматичната скороста кутия мине от 1 на 2 предавка в задръстване - който е писал статията да дойде да ми де обади.
  • 87 Ханс ауотомата

    1 0 Отговор
    Статията и коментарите са пълни глупости. Става въпрос за задръствания където придвижването е затруднено или почти невъзможно. Какви обороти, какви скорости, какви превключвания Ви гонят!? Автоматика е уникален точно в градски условия и който кара съвременен такъв знае за какво става въпрос. Айде със здраве...