Last news in Fakti

16 Ноември, 2020 11:47 40 946 83

Как най-лесно да проверим дали грайферът на гумата е достатъчен, за да не ни глобят от КАТ?

  • гуми-
  • грайфер-
  • санкции-
  • зима

Как най-лесно да проверим дали грайферът на гумата е достатъчен, за да не ни глобят от КАТ? - 1

Отговор на този въпрос ни дават експертите от ADAC, които са крайно несъгласни с общоприетата европейска норма. У нас по закон гумите, които се използват през зимните месеци (от 15-и ноември до 1-и март) трябва да са с дълбочина на грайфера не по-малка от 4 мм. Никой обаче няма да ви провери дали гумата е зимна или лятна, както и дали DOT-ът ѝ показва, че тя е прекалено стара. Ето и един елементарен способ, с който най-лесно да проверим дали грайферът на гумата е достатъчен, за да не ни глобят от КАТ?

Как най-лесно да проверим дали грайферът на гумата е достатъчен, за да не ни глобят от КАТ?

За да проверите колко милиметра е грайферът на вашите гуми, то най-лесният начин е следният: Поставете монета от два лева в жлеба на протектора. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, то има вероятност при проверка от КАТ да бъдете глобени, като санкцията е 50 лв. Сребърната част на монетата е 4 милиметра широка. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм. Иначе може да се ползват специалните уреди, по-елементарните от които съвсем не са скъпи.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 84 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    139 12 Отговор
    Благодаря за съвета, ценен е.

    Коментиран от #61

  • 2 Боцко

    91 41 Отговор
    ДАйТЕ МИ ПАРИ АЗ знам какво ДА ПРАВЯ!!!!!!!!!!

    Коментиран от #11, #17, #33, #57

  • 3 Бай Иван

    189 40 Отговор
    И с чисто нови летни гуми (говорим за 8 мм. грайфер) да си, при заледен и снежен път, пак все едно си с ГАЛОШИ!!!!!!

    Коментиран от #7, #8, #40, #45, #58

  • 4 БАЙ Х@Й

    78 17 Отговор
    Радославе, я пак прочети в закона ! Ако още не е поправен пишеше : " зимни ИЛИ с такива който грайфер е минимум 4 мм" ! Аз не бих карал с зимни галоши , но това е друг въпрос !

    Коментиран от #5, #18, #78

  • 5 Караиванов

    129 42 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":

    Няма зимни и летни в закона - иска се само 4 мм грайфер, което, както казва Радо, е пълна глупост, но това все пак са ГЕРБ, не забравяй.

    Коментиран от #14

  • 6 Иво

    19 103 Отговор
    По закон "износени гуми" са гуми, с грайфер под 16мм

    Коментиран от #10, #42, #67

  • 7 МаКаТа

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Иван":

    точно това пише и в статийката
  • 8 Гледай

    95 23 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Иван":

    си работата! На времето като изобщо го нямаше дори термина "зимна" гума всички да сме се изтрепали! И щото на лед зимната гума ти помага,точно толкова колкото "на умрял китка"!!!!
  • 9 Приятели мои

    87 14 Отговор
    имам нужда от съвет:
    Аз имам верижно превозно стредство и понеже е верижно няма да стане с монета, а с банкнота от 500 евро може ли да се измери?
    След измерване банкнотата давам ли я на КАТ или си я прибирам?
    Благодаря ви!

    Коментиран от #13, #26, #65

  • 10 Ицо

    88 4 Отговор

    До коментар #6 от "Иво":

    Имаш ли представа колко са 16 мм? Може би имаш предвид 1.6 мм, което важи за летни гуми или такива, използвани през лятото.

    Коментиран от #19

  • 11 🐷 Боко ТИКВАТА

    36 10 Отговор

    До коментар #2 от "Боцко":

    Бръкни в чекмеджето.Там е €€€€€€€.
  • 12 98ухн89

    62 9 Отговор
    Най-лесно се проверява с монетИ от 2 лв. Необходими са ви средно 200 такива монети и магазин за гуми .
    А извън майтапа, за първи път чета смислена и полезна стаия в тоя сайт.(визирам в секцията авто-мото)
  • 13 В закона Ясно

    25 9 Отговор

    До коментар #9 от "Приятели мои":

    пише грайфер на гумата еди колко си!!! Ти си готов за поне пет глоби! 1-во Въобще нямаш гуми. 2-ро Значи и грайфера не отговаря.3-то нема начин да ти работи пръскалката,на стъклото...и т.н....
  • 14 БАЙ Х@Й

    43 6 Отговор

    До коментар #5 от "Караиванов":

    Законът за движение по пътищата (член 139) изисква единствено "гуми, предназначени за ЗИМНИ УСЛОВИЯ, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март". Какви са гумите ЗА ЗИМНИ УСЛОВИЯ ?

    Коментиран от #28

  • 15 куку руку ку

    89 3 Отговор
    Всеки производител слага "мостчета" в каналите. Изравни ли се протекторът с мостчето, гумата трябва да се смени.

    Коментиран от #62

  • 16 куку руку ку

    56 15 Отговор
    Четете ги тези закони!
    Според чл. 139, ал. 4 от Закона за движение по пътищата, движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат с гуми, предназначени за зимни условия, ИЛИ с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
    Разковничето е съюзът "ИЛИ".
    Значи, ако гумите не са зимни, а летни, то те трябва да имат 4мм протектор. Аз с летни гуми зимата не бих карал, па ако ще и с 10мм протектор да са.

    Коментиран от #35

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Мимч

    41 3 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":

    Прав си точно така пише в закона,демек зимните гуми не е задължително да са с 4 мм. грайфер...само за летните се разбира и то за през зимата,а през лятото ,също не е задължително....
  • 19 Иво

    37 2 Отговор

    До коментар #10 от "Ицо":

    Неволна грешка, имах в предвид 1,6мм
  • 20 Патил

    63 9 Отговор
    Преди около 17г.реших,че е достатъчно да съм с зимни отпред и хубави летни отзад. В населено място излизайки от ляв завой видях човек, който вървеше почти по средата. Чукнах леко волана на дясно и пируета започна. Избегнах челния удар, но го закачих със задния ляв калник. После се оказа с навехната лява ръка. Направиха ми акт, но ме оправдаха изцяло, защото имаше тротоар и той е длъжен да се движи по него. Главната ми мисъл е че ако и чисто нови да са летните гуми все тая. Това е абсолютна глупост. От тогава имам летни и зимни гуми наджанти...и пей сърце!

    Коментиран от #29, #44

  • 21 Bikoborets

    53 22 Отговор
    Разбирам при завалял сняг проверка и ако не си с необходимото да те глобят.А ако цяла зима нема сняг.Времето е лятно а те тръгват.проверки да правят.Всичко е за пари.
  • 22 tapanar4o

    55 14 Отговор
    Проблема е в това че,българина винаги иска да е тарикат,да пести от всичко,всеки да му е длъжен с нещо и т.н.Тук пак опираме до дребните тарикатлъци,виждате ли,защо да си купя зимни гуми след като "едно време" ги нямаше?И после като падне сняг,всички други са виновни за невъзможността тарикатите с летни гуми да се придвижват,само не и самите тарикати.Колко трудно може да достигне до мозъка на всеки че смесите за летните и зимните гуми са различни?Когато лятната гума се втвърди през зимата и стане на кокал,какъв грайфер ще те спаси?

    Коментиран от #27

  • 23 Чук Ундуров

    56 4 Отговор
    Каучука за летни и зимни гуми е различен. Затова не е лошо да се сменят.

    Коментиран от #60

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Пежо

    36 6 Отговор
    Ако през зимата си обул колата със зимни гуми,грайфера трябва да е минимум 1,6 мм.Ако си с летни,или всесезонни-минимум да са 4 мм.Това по закон.И наистина вече има хубави всесезонни гуми,поне през първите 1-2 години от експлоатацията им

    Коментиран от #43

  • 26 Булгарбаши

    19 2 Отговор

    До коментар #9 от "Приятели мои":

    Банкнотата си я прибираш( между другото имам от същите разхвърляни из секцията,само ,че са ксерокопия),а на полицаите им показваш една комбинация от три пръста- да се почерпят виртуално,все пак и те рода хранят.
  • 27 Каквито и гуми

    45 5 Отговор

    До коментар #22 от "tapanar4o":

    да поставиш на колата,щом сложиш зад волана,некадърен,неграмотник със голямо самочувствие си приключил!!!
  • 28 Бангеев

    33 2 Отговор

    До коментар #14 от "БАЙ Х@Й":

    Всякакви с грайфер над 4 мм. Точно това е малоумието на Закона
  • 29 Венелин

    27 40 Отговор

    До коментар #20 от "Патил":

    С чисто нови зимни гуми на заледен път ще се хлъзнеш и въртиш. Хиперболизирате значението на зимните гуми, сякаш са "великото решение" за зимата! Аз ще карам с летни цяла зима и няма да направя ПТП заради хлъзване, въпросът е да имаш усет и рефлекс

    Коментиран от #54, #66, #75

  • 30 дедо йоцо гледа

    24 19 Отговор
    Общоприетата европейска норма е задължително зимни гуми с грайфер над 4мм. Обаче у нас неграмотните калинки написали един ненужен, половинчат закон с разрешаването на летни гуми, зимата при сняг и лед.
  • 31 Руси

    40 1 Отговор
    Въпреки космическите технологии за проверка на грайфера, описани тук, производителите на гуми са го измислили преди вас: всяка гума си има фабрично индикатор/издатина, която указва минималната дълбочина на грайфера. Няма нужда да откривате топлата вода.

    Коментиран от #34

  • 32 Гост3

    41 2 Отговор
    Така,по закон се изисква протектора на гумата да е 1.6мм ,само ако ползваш летни гуми през зимата дълбочината на грайфера трябва да е 4мм.
    Към журналистите-престанете да изопачавате истината!
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гад

    17 0 Отговор

    До коментар #31 от "Руси":

    И не само едни при това. Има маркери на 1,6мм. за задължителна смяна на гумите и по високи маркери за препоръчителна смяна.
  • 35 Точно така.

    14 0 Отговор

    До коментар #16 от "куку руку ку":

    Не знам защо си позволяват навсякъде да пишат 4мм за всякакви гуми.
  • 36 Алекс

    29 4 Отговор
    Аз от десет години карам колата със всезонни гуми тъй като по нашият край почти няма сняг през зимата!!
    Защо да харча излишни пари за още един комплект!!

    Коментиран от #39

  • 37 От мен

    15 0 Отговор
    Почти на всички гуми има напречен белег между редовете на граифера не трябва да бъде на равно
  • 38 На гол тумбак ....

    19 6 Отговор
    В щатите повечето шофьори карат с всесезонни гуми. Но ний нали сме много богати та зимни, та летни гуми! А колкото до грайфера - живота цена няма! Да се икономисва и шмекерува с това е риск за живота. И не само твоя, но и на хората в твоя и отсрещния автомобил.
  • 39 перничанин

    9 6 Отговор

    До коментар #36 от "Алекс":

    Да разбираме , че живееш в южен град. Само, че лятото сигурно е горещо и фсесезонките ти стават на локум. По завоите освен,че свирят и не държат добре. Не благодаря!
  • 40 Стига ва

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Иван":

    Пък кат си със зимни галоши ковеш нса мвясто на леда викаш
  • 41 Ядосан

    7 4 Отговор
    В налътъ дъържава как да си купим зимни гуми заплати и работа няма кво правим до кога ще търпим тези ооравнициии...
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Горски

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "Пежо":

    Три пъни зими всесезонки ме изкараха чудесно.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Мъка

    28 2 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Иван":

    Със стари зимни гуми под 4мм. автомобила ще се държи по добре отколкото с нови летни гуми!
  • 46 Матей

    16 8 Отговор
    4 мм ли ,това е почти нова гума,навремето беше 1 мм,ползваха се за задни и регенерат,и всякакви тънкажи,гумите бяха дефицит,затова пък никой не беше чувал за лятна гума,това са го изобретили западняците за да ни изпързалят.Сега всичко това се прави за пари,дири се и под вола теле,само келепир да има.
  • 47 Димитър

    14 2 Отговор
    Тук вече беше цитиран член 139 от ЗДП, забележете, че има "ИЛИ".

    "гуми, прeднaзнaчeни зa ЗИМНИ УCЛOВИЯ, или c гуми c дълбoчинa нa прoтeктoрa нe пo-мaлкa или рaвнa нa 4 mm прeз пeриoдa oт 15 нoeмври дo 1 мaрт"

    Гост 3 го е казал ясно, цитирам:

    "Тaкa,пo зaкoн ce изиcквa прoтeктoрa нa гумaтa дa e 1.6мм ,caмo aкo пoлзвaш лeтни гуми прeз зимaтa дълбoчинaтa нa грaйфeрa трябвa дa e 4мм."

    Само за уточнение, въпреки че, горе е пак ясно, че за ВСЕСЕЗОННИ се изисква 1.6мм, тъй като от името се разбира, че е съобразена със сезона, демек по закон всичко е точно.
  • 48 Сникерс

    12 10 Отговор
    Е то винаги по-добрите гуми се слагат отзад на предно предаване
  • 49 4455

    14 5 Отговор
    Това със зимните гуми не ви прави по стабилни на пътя.
    Периодично си проверявайте налягането на гумите.
    Дори гумата да е зимна ако налягането е по - голямо
    контактното петно се намалява и това води до по-дълъг спирачен път.
    Това- лично проверено. На една бензиностанция си проверявам налягането, глася го на правилната стойност и като тръгнах - на едно кръстовище колата се плъзна.
    Веднага отидох на друга бензиностанция да проверя гумите - налягането 3 атмосфери.
    От тогава си нося манометър на който съм си нарисувал на коя чертичка трябва да бъде налягането. Без значение цифрите на скалата.
  • 50 Не До

    5 5 Отговор
    Може ли с летни отпред и зимни отзад през ЛЯТОТО?

    Коментиран от #56

  • 51 без значение

    23 1 Отговор
    За пътните идиoти няма значение, какви са гумите, те са готови да се избиват с всякакви гуми.

    Коментиран от #52

  • 52 Мъка

    8 5 Отговор

    До коментар #51 от "без значение":

    А кои са тези пътни идиоти? Много относително понятие! За теб едни, за мен други, за трети.....! Звучиш малко като на медийно облъчен! Там редовно се ползват подобни термини!
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Марина

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "Венелин":

    Брейй,един човек да разбира от гуми! Начетох се на глупости в тези коментари!
  • 55 Пацо

    3 1 Отговор
    Можете да се пързаляте и лятото с чисто нови летни гуми. Поледица има и лятото! Виждал съм подобен феномен три пъти и който разбира знае за какво става дума. Спирачка и си извън пътя. Имат си маркер гумите и се кара до маркера. Ходовата част е важна. Няма ли добър реглаж колата става неуправляема. Все дребни неща които могат да доведат до проблеми.
  • 56 били

    10 4 Отговор

    До коментар #50 от "Не До":

    Може с две летни отляво и две зимни отдясно, но ако караш за гробищата
  • 57 Ти ако

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Боцко":

    знаеш какво да правишз няма да ти трябват пари....:)
  • 58 ЕКСПЕРТА

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Иван":

    ЛЕТНИТЕ СА ОТ ПЛАСТМАСА ЧУДЯ СЕ ЗАЩО ИЗОБЩО ГИ ДОПУСКАТ
  • 59 Гост

    3 1 Отговор
    Как да не ни глоби КАТ? А живота на околните? Айде, поредния тарикат да се притрепе, но ще застраши други хора.
  • 60 ЕКСПЕРТА

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Чук Ундуров":

    КАУЧУК ОТДАВНА НЯМА. ИМА ПЛАСТМАСА .
  • 61 ЕКСПЕРТА

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    И КАТО СИ РАЗБРАЛ ДА ТЕ ПИТАМ - ОТ ЧИФТ ЧИСТО НОВИ ЛЕТНИ И ЧИФТ ИЗНОСЕНИ ЗИМНИ ГУМИ, КОИ ЩЕ ИЗБЕРЕШ ЗА ЗИМАТА .
  • 62 Шумако

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Е ти па са мостчета ли ще гледаш - вземи кора от портокал ама тънкокор и измери с бялото отвътре дали стига до оранжевата част и изяж портокала, така може да се мери и нивото на маслото у двигательо - късаш парченце от същата кора и го мяташ в отвора на маслото, като засичаш кога ще каже пльок и смяташ нивото на маслото - ей тея от Факти ни смятат за вчерашни, да не знаем старите трикове по кочините!!! :)))
  • 63 Бай Шиле

    6 4 Отговор
    Слагайте зимните гуми! Като гледам половин метър сняг е навън.
  • 64 Не всички знаят

    10 3 Отговор
    От години всички производители маркират протектора с мостче, с което гарантират до кога гумата е ефективна. Само депутатите и КАТ не го знаят!
  • 65 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Приятели мои":

    Чл. 9. (1) (Доп. – ДВ, бр. 60 от 2020 г., в сила от 7.07.2020 г.) По пътищата, отворени
    за обществено ползване, е забранено движението на самобалансиращи се превозни
    средства, верижни машини и използването на гуми с шипове.
  • 66 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Венелин":

    Ще караш на конзолата..пред телевизора. Или ще вадиш талигата само в сухо време. Трети вариант няма.
  • 67 МДЖМ

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Иво":

    Te новите не са 16 мм
  • 68 ГоЩо

    9 1 Отговор
    Пак някаква Българска работа! То някакъв кокал с ДОТ-2010г. Било лятна гума,ма в момента е гума за мъгла,така се Ууудървила,че грайферът не се търка и си седи от години на едно ниво и понеже е в нормата става тцтцттцтцт.....Гледам има си масово дебили с подобни гуми,кара,глета с празен поглед и каквото стане!
  • 69 Шаран БГ

    11 1 Отговор
    Няма значение дълбочината на грайфера , нито с какви гуми си !!
    Майката му е да имаш остро зрение - забележиш ли патрул на КАТ, свивай на ляво или на дясно !Дори героите на Димитър Туджаров казаха на служителя от КАТ: " Знакът го видехме, ехе, от оня баир, ама Вас не Ви забелезахме , което е ГРЕШКА !!"
    Не правете грешки !!!

    Друго важно условие през зимата- да се кара бързо, по-бързо, още по-бързо, със скорост близка до скоростта на вятъра на ураганите "Зета", Ета" и "Ото" вземати заедно !
    А знаците ! Какви знаци ,бе ? При такава скорост и без заледена повърхност, най-сигурно е да видиш Свети Петър !!
    Офисът му работи денонощно - без прекъсване !!!
  • 70 Ник

    10 2 Отговор
    На доста глупости се начетох. Няма как да сравнявате лятна със зимна гума в зимни условия, че нямало кой знае каква разлика. И това че на лед ще се плъзнете така или иначе със зимна. И какво? Да не караме със зимни. Всеки който се е интересувал, знае че не е само до леда. Може на сух асфалт, но при -10 градуса лятната да загуби сцепление. Спирачния път се увеличава и то с много. Аз съм бил в такава ситуция и шофьора до мен се самозалъгваше че било лед- да ама не. Той просто беше с летни гуми, а на вън беше около -8,-9 градуса. Каучуковите смеси са напълно различни, шарката на грайферите също. Колите стават с всяка изминала година по-тежки, но и по-бързи. Теглото е враг на сцеплението и спирачния път. Така че за тези които не им се дават пари за зимни гуми нека не пишат глупости, че при зимни условия няма нужда от зимни гуми и да търсят управдание някъде другаде, освен в себе си.
  • 71 НЕПРАВИСТ

    6 0 Отговор
    Не съм правист , но четейки закона и правилника за прилагането му, си правя следният извод: ако си със зимни гуми обозначени със снежинка не е задължително дълбочината на протектора 4 мм. Чл 139,4. (нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за
    зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през
    периода от 15 ноември до 1 март.
  • 72 тъпотия до шия

    10 0 Отговор
    Когато от МВР започнат да използват лицензирани и сертифицирани уреди за измерване на грайфера, тогава да пишат актове и фишове. С тези линии и транспортири, къде си ги купуват от "Кауфланд" може си измерят само колко им е дълбоко отходното отверстие.
  • 73 Свинята

    2 12 Отговор
    В гяурските монети няма сребро ! Пишете глупости !
  • 74 ттт

    2 3 Отговор
    През август бях в Берлин. 95% от леките коли бяха със зимни гуми. Не знам, има ли смисъл от летни. Очевидно зимните не се развалят от топлината, дали летните имат по-кратък спирачен път, не знам, не съм виждал за някоя гума да дават подобна информация.

    Коментиран от #79

  • 75 Добронамерен

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Венелин":

    Не се прави на Майстор, защото всеки майстор си намира майстора! В момента, в който слезеш от колата ставаш пешеходец. И недай си да ти се наложи да пресечеш платното и точно тогава някой такъв, прочел твоя съвет да те удари! Всеки иска да мине метър и да спести та ако ще и 2 лв, ама точно от това не не бива! Поне за собствено успокоение, аз да съм си направил каквото трябва, това което зависи от мен пък...но все се пак не всичко зависи от мен, разбира се!
    Така. че приятелски добронамерен съвет. Сложи си зимни гуми, най-малко заради собственото спокойствие, не заради 50 лв глоба!
  • 76 Boфощксд

    5 3 Отговор
    Нямаше зимни,нямаше летни,но имаше разум в карането,а всичко друго е за пари
  • 77 Джони Фонтейн

    5 1 Отговор
    Много се забавлявам, като чета коментарите на слабоумните ми сънародници. Те не знаят как изглежда ЗДвП, но питат друг, дали го е чел.... Във всеки български закон са оставени толкова много вратички, че неработещата сЪДЕБНА система си лавира и се възползва от тях в ущърб на народа, срещу съответната сума. За това всеки втори завършил право, драпа да е прокурор или съдия, за да бърка в кацата с мед. От едно дело изкарват от 5 до 7 цифрени суми подкупи.
  • 78 ddаааааааааа

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":

    Прав си, така е. Вложената логика е, че на твърдата лятна гума трябват минимум 4мм грайфер за да става за зимата. А зимните, които са с правилната мека смеска, може и да са с по-нисък грайфер.

    Така е по закон - на книга, а законът на пътя показва, че зимата си иска зимни гуми с не по-малък грайфер от 5мм и да не са по-стари от 3 години. Всичко друго е компромис!
  • 79 ddаааааааааа

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "ттт":

    Няма лошо да са само зимни. Първите 2 години отпред, свириш яко в завоите, после така яко се изпичат лятото и им се търка грайфера, че стават като летни. Слагаш ги отзад и купуваш нови 2 зимни за отпред. Това само за коли с предно предаване.

    Вече се отказах да купувам летни гуми, явно и други хора са така, защото нещо им намаляха цените. Летните след втората година стават твърди като конско копито и почват яки вибрации в предницата. Няма ги вече старите каучукови летни гуми, сега летните са само пластмаса.

    При зимните, освен китайците, другите не смеят да слагат по много пластмаса, защото ги е страх в поледиците да не почнат дела срещу фирмата.
  • 80 Именно

    3 3 Отговор
    Ако грижата ви за зимните гуми е да не ви глоби КАТ ... дано поне не отнесете още някой с вас!
  • 81 ПСР

    1 1 Отговор
    Ето тук е показана една лятна,канална,водна гума.Видимо е с грайфер.
    И какво от това?!В сместа й,преобладават силикони и пластмаса-при под 7-0 градуса,става твърда и губи сцепление.За сняг да не говорим.
    Виждал съм гуми с перфектен грайфер и ДОТ 0704...е,хайде сорка,че е "запазена"и става за каране през 2020/21г.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.