Last news in Fakti

22 Септември, 2021 13:15 32 325 58

Michelin най-после ще започне да продава гумите, които не се нуждаят от помпане

  • гуми-
  • michelin-
  • без помпане

Гумите Michelin Uptis се разработват от много години, а тяхната технология е защитена от петдесет патента

Michelin най-после ще започне да продава гумите, които не се нуждаят от помпане - 1

Според изследване на Michelin 20% от гумите се изхвърлят през първата година след покупката поради неравномерно износване и непоправими повреди. Това прави средно около 200 милиона гуми.

Michelin отдавна иска да се справи с този проблем и разработва гуми, устойчиви на пукане. Иновативните гуми се наричат Uptis. Те бяха официално представени през 2019 година, но досега гумите никога не са влизали в продажба.

Michelin най-после ще започне да продава гумите, които не се нуждаят от помпане

Сега в едно интервю, директорът по техническите и научните комуникации в Michelin, Сирил Роджър, посочи времето, когато новите гуми ще се появят на пазара. Те преминават финални тестове, след което ще започне сертифицирането на различни пазари.

Новите гуми, без нужда от помпане и устойчиви на повреди, ще могат да се купят през 2024 г. Гумите Uptis са съставени от протектор и спици, изработени от тънко, издръжливо фибростъкло, така че да могат да издържат теглото на автомобила и същевременно да могат да се огъват многократно, без да се счупят.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 87 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димов

    114 26 Отговор
    Точно този дизайн беше в статия на Авт0 труд, преди около 20 години.
    И какво става, когато тези камери се напълнят с кал? Баланс всяка сутрин, обеди вечер, ли?

    Коментиран от #9, #12, #14, #40

  • 2 Джуган

    51 7 Отговор
    Някой да обясни, ако за задните гуми предписаното налягане е 1,9 празен, 2,5 натоварен на макс, това ще има ли някакво значение ако сложа от въпросните, които не се помпат?

    Коментиран от #5, #6

  • 3 Фъссс

    87 9 Отговор
    И те ли ще бъдат летни и зимни?

    А разните му там дрифтаджии с изтърбушените си БМВ-та ще могат ли да въртят гуми ?

    Коментиран от #28

  • 4 Механик

    119 12 Отговор
    Гумите особено на запад се изхвърлят преждевременно, най-вече поради законите, които изискват да се кара с ПРЕСНИ гуми. А тия закони са ги изискали именно от фирмите които правят гуми, за да им върви оборота.
    Мишлен (и другите производители) НЯМАТ сметка да разработят гуми, които са вечни. Така ,че по-полеко с пропагандата и рекламата.
    Сега ще натиснат да се приеме закон за това недоразумение, което са проектирали. После ще си купуваме гуми не по 60 евро за бройка, а за по 600 евро. И те така те.

    Коментиран от #10, #11, #29, #46

  • 5 Добър въпрос

    28 2 Отговор

    До коментар #2 от "Джуган":

    Явно ще трябва да поработят още върху този модел!
  • 6 Механик

    30 11 Отговор

    До коментар #2 от "Джуган":

    Не, ще си имаш гуми с твърдост като за 1.9 и други гуми за 2.5.
    То това е и идеята.

    Коментиран от #35

  • 7 един от село

    54 4 Отговор
    Това е разрез за да се види строежа, на реалната гума си има борд!
  • 8 КАТО ГИ ПУСНАТ ЗА ПРОДАЖБА В БЪЛГАРИЯ

    35 6 Отговор
    ЩЕ ТРЯБВА СЪС ЗАВАРЪЧЕН УРЕД ДА ГИ ПРЕДЛАГАТ ЩОТО КАТО ГИ МОНТИРАТ НА ДРУГИЯ ДЕН ЩЕ СИ ГИ ТЪРСИШ НА БИТАКА
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Инженер

    27 9 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Пак си чел.. ама недочел .. такова изискваня няма, има само за камионите да не са с дот над 10 години. Има изискване да не са напукани при ГТП което автоматично изключва старите гуми така или иначе, пък и за разлика от нашите ганьовци на хората в западна европа им е мил животеца.

    Коментиран от #43

  • 11 факт

    19 5 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Що да е недоразумение като го гледам това е перфектната гума няма въздух няма проблем това за офф роуд ов и риболов е чук.

    Коментиран от #45

  • 12 Шайба

    56 2 Отговор

    До коментар #1 от "Димов":

    Това на снимката е гума с разрез разбира се,за да се види как изглежда и работи новата технология,иначе гумата си е нормално затворена,за да не се пълни с мръсотия естествено.

    Коментиран от #48

  • 13 Каменар

    23 2 Отговор
    Решава се и големият проблем с недостига на каучук поради все по-намаляващите каучукови плантации.По-малко площ по-малко дървета от там и по-малък добив на каучук.А за една стандартна гума особено спортни на Камиони Самолети и тн. отива много материал така крайният продукт се оскъпява страшно много

    Коментиран от #20

  • 14 гост

    37 4 Отговор

    До коментар #1 от "Димов":

    Става това , че изчезват 90 процента от заводите за гуми ! Щото тая гума с регенериране на протектора , което може да направи и 3 Д принтер без дори да я сваляш от колата има живот колкото самия автомобил , а сегашните се сменят поне 15-20 пъти през това време !! Затова се мъчат от толкова време да НЕ ги произвеждат ! Всички големи производители , дори китайските имат разработени такива гуми , ама знаят , че пуснат ли ги 2/3 от тях ще изчезнат ! Само че сега се очаква закон за забрана на обикновените гуми , щото вече света се задръсти и щат не щат ще ги пуснат ! Та затова , не че Мишлен си умира да затрие 90 процента от производството си !

    Коментиран от #15, #38, #39, #49

  • 15 факт

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Нищо няма да затрие Мишлин прави гуми за самолети трактори бтри камиони и тн.
    А и на мишлин много от факторитата не са във Франция таканче не им пука много за чужди работни места.
    У Франция имат 2-3 завода от които са един е за авто гуми другите два са за трактори и самолети съответно.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 DrDre

    25 3 Отговор
    Не се споменава за комфорта на шофиране с такива гуми.Щото и ранфлатките са много иновативни и се возиш като в талига с тех…
  • 17 гост

    21 3 Отговор

    До коментар #15 от "факт":

    Интересно защо си въобразяваш , че гумите за самолети , трактори и камиони няма да станат същите ?? Само за справка такива гуми за строителна техника се продават и ползват вече 3-4 години , дори в България ! Лично имам познат който смени с такива всичките си багери и челни товарачи и каза , че се е родил и не може да разбере как е карал толкова години с балони , дето един пирон им разказва играта !

    Коментиран от #23, #31

  • 18 гост

    16 4 Отговор

    До коментар #15 от "факт":

    Също така за твое учудване явно , гумите за автомобили са 90% от цялото производство на гуми , щото последните са сто пъти повече от всичко , което си изброил , а и гумите им се сменят много по-често !! Така че не се напъвай с неща , дето не са ти в "капацитета" !!

    Коментиран от #22

  • 19 Оня с коня

    29 5 Отговор
    Какви каучукови дървета,какви дръжки си сънувал,пич?От мнооооооого години гумите на колата са пълна синтетика.Изказваш се тотално неподготвен.

    Коментиран от #58

  • 20 Оня с коня

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "Каменар":

    Какви каучукови дървета,какви дръжки си сънувал,пич?От мнооооооого години гумите на колата са пълна синтетика.Изказваш се тотално неподготвен.

    Коментиран от #21

  • 21 Каменар

    10 4 Отговор

    До коментар #20 от "Оня с коня":

    Да ама не.
  • 22 факт

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Верно ли ама и конкуренцията при автогумите е и най-голяма съответно импечалбите там са най ниски.

    Коментиран от #24

  • 23 факт

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    За Самолети няма щото при излитане с по 200км.ч вибрациите причинени от бързото търкяляне на тези гуминще доведе до счупвания и деформации на колесниците и ще създава опасности от катастрофи.
    За трактори багери и тн никъде не съм виждал такива говоря за сериозните мяшини с които се обработват големите земеделски площи.И няма и как да е защото тези малки синтетични щифтове няма да издържат голямото натовярване на една 10т машина например освен това производството на по-големи синтетични явно не е рентабилно на тоя етап.

    Коментиран от #25

  • 24 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "факт":

    И това какво общо има с обема производство , съответно необходимите за това заводи ?

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #23 от "факт":

    Ми то много неща не си виждал явно , ама това изобщо не значи , че и другите не само са ги виждали , ами отдавна ги ползват ! Та спокойно , ще ти се наложи да ги видиш мнооого скоро !

    Коментиран от #26

  • 26 факт

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Какво да видя няма масови гуминот този тип за багери трактори и тежки машини и аз съм прав защото практиката го показва.
    Отвори спеьиализирани сайове за гуми тук и по Света и виж че такива няма.
  • 27 факт

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    ченте необходимите за това заводи не са само на една компания следователно не бъркат само едно ръководство и синдикални групи.
  • 28 факт

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Фъссс":

    Няма как да направиш хубав дрифт с тези гуми порафи нееднакво разпределената плътност ще доведе до точкови деформации придружени с вибряции които ще разрушът окачването на колата
  • 29 Qwerty

    9 14 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Така ли бе, имбецил, направили закон да се кара с хубави гуми, да вървял бизнеса на гумаджиите а не заради безопасност? Така ли смята ганьовската ти куха тиква? Много го е страх Ганьо, че ще му наложат да си купува хубави гуми за да прави по-малко катастрофи, много!

    Коментиран от #50

  • 30 един от стадото

    13 2 Отговор
    нещо такова бяха колелата на луноходи, марсоходи. При изравнено налягане на атмосферата, ако я има и постоянна температура когато се движат и то до 10-15км.ч Другото е та..к и трикове. Да не забравяме, че гумата не е само обувка на джантата, а и спасител в някои ситуации. И какво става с тия ламели вътре, без налягане като качиш бордюр или минеш през неравност със 100. Каучука не е въздух, има памет и се възстановя след секунда две, може и по вече при минус 20 на пример. Несериозно е да се мисли серия. А и сегашните гуми се помпят не само с въздух, а и с азот. Не е случайно

    Коментиран от #36

  • 31 Plameni

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Един пирон изкарвал багера от строя хахаха Да не ти се налага да ползваш услугите на такъв, защото аз имам приятел който до като усети че е срязали гума веднага набива фитилите и продължава
  • 32 И.а

    4 2 Отговор
    Нз дали знаете но авто гумите могат да се мелят и до там. Много голям проблем е отпадъка от автогуми.
  • 33 Христо

    12 0 Отговор
    Спокойно, за новите превозни средства с живи коне, няма да има нужда от гуми. Само колела и подкови. Ще следваме късмета.
  • 34 оня с коня

    9 9 Отговор
    Ако пише в инструкцията че тия Гуми няма да се разлетят на парчета при 240 км/ч колкото може да вдига БМВ-то ми,МОМЕНТАЛНО ще си ги купя независимо от Цената.Не че другите не вършат същата работа,а защото ОБИЧАМ ДА СЕ ФУКАМ !
  • 35 Джуган

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    И като тръгна от София за село празен, пикапа ще е с монтирани 1,9-ките а 2,5-ките си ги слагам на покрива като за околосветско, на село ги сменям защото на връщане карам един тон картофи, зеле, цвекло, буркани и други благини, а това са само летните, като сложиш и комплект зимни за празен/натоварен аз по-добре да стана гумаджия и да си открия частен хотел за гуми
  • 36 Джуган

    18 0 Отговор

    До коментар #30 от "един от стадото":

    Пич, атмосферният въздух е 78% азот, не вярвайте на гумаджийските глупости и не си давайте парите за 100% азот в гумите, ползата е минимална, единствено ако се състезаваш на писта и малкото увеличение на налягането като се загреят гумите ти пречи да караш на макс има някакъв смисъл. За ежедневни нужди помпането на гумите с чист азот само пълни джобовете на гумаджиите.
  • 37 бай Даньо

    7 3 Отговор
    Според мен това е революционно откритие. Ако се вземе предвид какъв проблем има с каучука няма да се учудя да стане, оставяме на страна че изчегъртване на старите гумите си е съпосочно с усилията против глобалното затопляне и екологията. Не казвайте не.
  • 38 бай Даньо

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Е чак пък 15-20 пъти да се сменят гуми!? Най много една кола да изхарчи за живота си 20 гуми. Не знам какви гуми караш, но аз съм карал едни мишелинки които купих с нова кола цели 90к мили , продадох я колата на 9 години с тях и още имаше малко живот в тях. (Тук има една мистерия оригинални гуми на нова кола карат повече от колкото всеки гуми които можеш да купиш след тях, не са същите каквито и пари да платиш , същото е и с акумулаторите ... ) Но ако тия новите гуми ще изкарат колкото е живота на колата е друга работа.
  • 39 Значи

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    цената ще е космическа. Инвестирайте в компании за секретни болтове за джанти : )
  • 40 Аз знам

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Димов":

    За България, ще бъдат специални - с борд и подсилени. За белите държави ще останат така както са по дизайн.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Един

    6 2 Отговор
    Ццц, са гумаджиите ши риват.
  • 43 куку руку ку

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "Инженер":

    В Германия нямаш право да караш гуми с повече от 3 годишен ДОТ, затова и тука в България се появяват едни по-евтини, но със стар ДОТ гуми, защото там не могат да се продадат и ги изхвърлят. Както и да караш гуми с различен размер от предвидения за автомобила. Лично преживяно при купуване на гуми в Германия.
  • 44 Ал Тъпоне

    4 0 Отговор
    Зимни ли ще бъдат или летни? Само питам , защото аз чакам да изкарат кола, дето няма да има нужда да се зарежда!
  • 45 Boxer EZ 30

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "факт":

    Най-големият враг на тези гуми е температурата.
    При температура през лятото, с лекота ще достигат 50С. Тогава гумата ще е мека. А през есента при минус 5С, гумата ще е твърда. Няма как това да не влияе, все пак гума е.

    Коментиран от #51

  • 46 Boxer EZ 30

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Много добре казано!
    Искам да добавя, защо на новите гуми им е толкова плитък грайферът?
    Защо няма, примерно минимална дълбочина от 10 мм или 12 мм на новите гуми?
    Надявам се някоя фирма да се намеси в тоя картел!
    Точно за няколко милиметра изхабяване и гумата е негодна.
    Интересите, ти ги посочи много ясно.

    Коментиран от #52

  • 47 Перник

    4 0 Отговор
    ний тук караме отдавна с такива , останали само на тел. нямат никакво пукане. но пък имаме поне два таса за пред дискотеката.
  • 48 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Шайба":

    Не мисля, че на снимката е гума в разрез. И на снимката, преди 20 години също не беше. Няма страници този дизайн. Може и да му измислят, но точно сега е отворен.
  • 49 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Гуми се сменят и заради износването на протектора. Не само при спукване.
    Щом ще се принтират, познай, дали Мишлен и подобните му фирми няма да принтират най-масово? Принтирането е само технология, която всеки може да закупи и приложи.
  • 50 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Qwerty":

    С колко намаляха катастрофите, откак ни задължиха да караме с по-малко износени гуми? И общо, и на брой коли в движение?
  • 51 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "Boxer EZ 30":

    По-интересно е, колко ще са тежки? Гледам, бая каучук има наблъскан в тях. Май трудно ще се спира с такива маховици на колелата. Да не се окаже, че трябва да ъпгрейдваш и с по-големи спирачки!
  • 52 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Boxer EZ 30":

    Имаше някакви руски зимни гуми с 10 мм грайфер. Ама май много се износваха по нашите ширини.
  • 53 Бай Тошо

    3 0 Отговор
    Добрия комшия само това чака, да напълни гумата с пяна на спрелия на грешно място автомобил
  • 54 Желяз каменноff

    1 1 Отговор
    Искам адрес и да си поръчам полудях
  • 55 Пльонтек

    1 0 Отговор
    Азь искам да отида на място и да си поръчам за колелото ми
  • 56 Информиран

    1 1 Отговор
    Такива вече има и се карат .Тротинетките имат такива и издържат сякаш повече от обикновените.
  • 57 Баба гелуша

    0 0 Отговор
    То да вземеш от тия гуми и завинаги ги имаш здрави за колата
  • 58 Митко

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Оня с коня":

    Не си в час. Изпозва естеествен изкуствен каучук, сажди смоли сяра и много други.