Според изследване на Michelin 20% от гумите се изхвърлят през първата година след покупката поради неравномерно износване и непоправими повреди. Това прави средно около 200 милиона гуми.
Michelin отдавна иска да се справи с този проблем и разработва гуми, устойчиви на пукане. Иновативните гуми се наричат Uptis. Те бяха официално представени през 2019 година, но досега гумите никога не са влизали в продажба.
Сега в едно интервю, директорът по техническите и научните комуникации в Michelin, Сирил Роджър, посочи времето, когато новите гуми ще се появят на пазара. Те преминават финални тестове, след което ще започне сертифицирането на различни пазари.
Новите гуми, без нужда от помпане и устойчиви на повреди, ще могат да се купят през 2024 г. Гумите Uptis са съставени от протектор и спици, изработени от тънко, издръжливо фибростъкло, така че да могат да издържат теглото на автомобила и същевременно да могат да се огъват многократно, без да се счупят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димов
И какво става, когато тези камери се напълнят с кал? Баланс всяка сутрин, обеди вечер, ли?
Коментиран от #9, #12, #14, #40
13:19 22.09.2021
2 Джуган
Коментиран от #5, #6
13:20 22.09.2021
3 Фъссс
А разните му там дрифтаджии с изтърбушените си БМВ-та ще могат ли да въртят гуми ?
Коментиран от #28
13:20 22.09.2021
4 Механик
Мишлен (и другите производители) НЯМАТ сметка да разработят гуми, които са вечни. Така ,че по-полеко с пропагандата и рекламата.
Сега ще натиснат да се приеме закон за това недоразумение, което са проектирали. После ще си купуваме гуми не по 60 евро за бройка, а за по 600 евро. И те така те.
Коментиран от #10, #11, #29, #46
13:25 22.09.2021
5 Добър въпрос
До коментар #2 от "Джуган":
Явно ще трябва да поработят още върху този модел!13:25 22.09.2021
6 Механик
До коментар #2 от "Джуган":
Не, ще си имаш гуми с твърдост като за 1.9 и други гуми за 2.5.То това е и идеята.
Коментиран от #35
13:26 22.09.2021
7 един от село
13:29 22.09.2021
8 КАТО ГИ ПУСНАТ ЗА ПРОДАЖБА В БЪЛГАРИЯ
13:31 22.09.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Инженер
До коментар #4 от "Механик":
Пак си чел.. ама недочел .. такова изискваня няма, има само за камионите да не са с дот над 10 години. Има изискване да не са напукани при ГТП което автоматично изключва старите гуми така или иначе, пък и за разлика от нашите ганьовци на хората в западна европа им е мил животеца.Коментиран от #43
13:34 22.09.2021
11 факт
До коментар #4 от "Механик":
Що да е недоразумение като го гледам това е перфектната гума няма въздух няма проблем това за офф роуд ов и риболов е чук.Коментиран от #45
13:38 22.09.2021
12 Шайба
До коментар #1 от "Димов":
Това на снимката е гума с разрез разбира се,за да се види как изглежда и работи новата технология,иначе гумата си е нормално затворена,за да не се пълни с мръсотия естествено.Коментиран от #48
13:42 22.09.2021
13 Каменар
Коментиран от #20
14:09 22.09.2021
14 гост
До коментар #1 от "Димов":
Става това , че изчезват 90 процента от заводите за гуми ! Щото тая гума с регенериране на протектора , което може да направи и 3 Д принтер без дори да я сваляш от колата има живот колкото самия автомобил , а сегашните се сменят поне 15-20 пъти през това време !! Затова се мъчат от толкова време да НЕ ги произвеждат ! Всички големи производители , дори китайските имат разработени такива гуми , ама знаят , че пуснат ли ги 2/3 от тях ще изчезнат ! Само че сега се очаква закон за забрана на обикновените гуми , щото вече света се задръсти и щат не щат ще ги пуснат ! Та затова , не че Мишлен си умира да затрие 90 процента от производството си !Коментиран от #15, #38, #39, #49
14:41 22.09.2021
15 факт
До коментар #14 от "гост":
Нищо няма да затрие Мишлин прави гуми за самолети трактори бтри камиони и тн.А и на мишлин много от факторитата не са във Франция таканче не им пука много за чужди работни места.
У Франция имат 2-3 завода от които са един е за авто гуми другите два са за трактори и самолети съответно.
Коментиран от #17, #18
14:44 22.09.2021
16 DrDre
14:49 22.09.2021
17 гост
До коментар #15 от "факт":
Интересно защо си въобразяваш , че гумите за самолети , трактори и камиони няма да станат същите ?? Само за справка такива гуми за строителна техника се продават и ползват вече 3-4 години , дори в България ! Лично имам познат който смени с такива всичките си багери и челни товарачи и каза , че се е родил и не може да разбере как е карал толкова години с балони , дето един пирон им разказва играта !Коментиран от #23, #31
15:05 22.09.2021
18 гост
До коментар #15 от "факт":
Също така за твое учудване явно , гумите за автомобили са 90% от цялото производство на гуми , щото последните са сто пъти повече от всичко , което си изброил , а и гумите им се сменят много по-често !! Така че не се напъвай с неща , дето не са ти в "капацитета" !!Коментиран от #22
15:08 22.09.2021
19 Оня с коня
Коментиран от #58
15:11 22.09.2021
20 Оня с коня
До коментар #13 от "Каменар":
Какви каучукови дървета,какви дръжки си сънувал,пич?От мнооооооого години гумите на колата са пълна синтетика.Изказваш се тотално неподготвен.Коментиран от #21
15:13 22.09.2021
21 Каменар
До коментар #20 от "Оня с коня":
Да ама не.16:11 22.09.2021
22 факт
До коментар #18 от "гост":
Верно ли ама и конкуренцията при автогумите е и най-голяма съответно импечалбите там са най ниски.Коментиран от #24
16:12 22.09.2021
23 факт
До коментар #17 от "гост":
За Самолети няма щото при излитане с по 200км.ч вибрациите причинени от бързото търкяляне на тези гуминще доведе до счупвания и деформации на колесниците и ще създава опасности от катастрофи.За трактори багери и тн никъде не съм виждал такива говоря за сериозните мяшини с които се обработват големите земеделски площи.И няма и как да е защото тези малки синтетични щифтове няма да издържат голямото натовярване на една 10т машина например освен това производството на по-големи синтетични явно не е рентабилно на тоя етап.
Коментиран от #25
16:16 22.09.2021
24 гост
До коментар #22 от "факт":
И това какво общо има с обема производство , съответно необходимите за това заводи ?Коментиран от #27
16:20 22.09.2021
25 гост
До коментар #23 от "факт":
Ми то много неща не си виждал явно , ама това изобщо не значи , че и другите не само са ги виждали , ами отдавна ги ползват ! Та спокойно , ще ти се наложи да ги видиш мнооого скоро !Коментиран от #26
16:23 22.09.2021
26 факт
До коментар #25 от "гост":
Какво да видя няма масови гуминот този тип за багери трактори и тежки машини и аз съм прав защото практиката го показва.Отвори спеьиализирани сайове за гуми тук и по Света и виж че такива няма.
16:24 22.09.2021
27 факт
До коментар #24 от "гост":
ченте необходимите за това заводи не са само на една компания следователно не бъркат само едно ръководство и синдикални групи.16:26 22.09.2021
28 факт
До коментар #3 от "Фъссс":
Няма как да направиш хубав дрифт с тези гуми порафи нееднакво разпределената плътност ще доведе до точкови деформации придружени с вибряции които ще разрушът окачването на колата16:44 22.09.2021
29 Qwerty
До коментар #4 от "Механик":
Така ли бе, имбецил, направили закон да се кара с хубави гуми, да вървял бизнеса на гумаджиите а не заради безопасност? Така ли смята ганьовската ти куха тиква? Много го е страх Ганьо, че ще му наложат да си купува хубави гуми за да прави по-малко катастрофи, много!Коментиран от #50
17:17 22.09.2021
30 един от стадото
Коментиран от #36
17:31 22.09.2021
31 Plameni
До коментар #17 от "гост":
Един пирон изкарвал багера от строя хахаха Да не ти се налага да ползваш услугите на такъв, защото аз имам приятел който до като усети че е срязали гума веднага набива фитилите и продължава18:23 22.09.2021
32 И.а
18:37 22.09.2021
33 Христо
20:06 22.09.2021
34 оня с коня
20:29 22.09.2021
35 Джуган
До коментар #6 от "Механик":
И като тръгна от София за село празен, пикапа ще е с монтирани 1,9-ките а 2,5-ките си ги слагам на покрива като за околосветско, на село ги сменям защото на връщане карам един тон картофи, зеле, цвекло, буркани и други благини, а това са само летните, като сложиш и комплект зимни за празен/натоварен аз по-добре да стана гумаджия и да си открия частен хотел за гуми22:56 22.09.2021
36 Джуган
До коментар #30 от "един от стадото":
Пич, атмосферният въздух е 78% азот, не вярвайте на гумаджийските глупости и не си давайте парите за 100% азот в гумите, ползата е минимална, единствено ако се състезаваш на писта и малкото увеличение на налягането като се загреят гумите ти пречи да караш на макс има някакъв смисъл. За ежедневни нужди помпането на гумите с чист азот само пълни джобовете на гумаджиите.23:08 22.09.2021
37 бай Даньо
23:13 22.09.2021
38 бай Даньо
До коментар #14 от "гост":
Е чак пък 15-20 пъти да се сменят гуми!? Най много една кола да изхарчи за живота си 20 гуми. Не знам какви гуми караш, но аз съм карал едни мишелинки които купих с нова кола цели 90к мили , продадох я колата на 9 години с тях и още имаше малко живот в тях. (Тук има една мистерия оригинални гуми на нова кола карат повече от колкото всеки гуми които можеш да купиш след тях, не са същите каквито и пари да платиш , същото е и с акумулаторите ... ) Но ако тия новите гуми ще изкарат колкото е живота на колата е друга работа.23:21 22.09.2021
39 Значи
До коментар #14 от "гост":
цената ще е космическа. Инвестирайте в компании за секретни болтове за джанти : )23:23 22.09.2021
40 Аз знам
До коментар #1 от "Димов":
За България, ще бъдат специални - с борд и подсилени. За белите държави ще останат така както са по дизайн.00:18 23.09.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Един
07:53 23.09.2021
43 куку руку ку
До коментар #10 от "Инженер":
В Германия нямаш право да караш гуми с повече от 3 годишен ДОТ, затова и тука в България се появяват едни по-евтини, но със стар ДОТ гуми, защото там не могат да се продадат и ги изхвърлят. Както и да караш гуми с различен размер от предвидения за автомобила. Лично преживяно при купуване на гуми в Германия.08:53 23.09.2021
44 Ал Тъпоне
11:01 23.09.2021
45 Boxer EZ 30
До коментар #11 от "факт":
Най-големият враг на тези гуми е температурата.При температура през лятото, с лекота ще достигат 50С. Тогава гумата ще е мека. А през есента при минус 5С, гумата ще е твърда. Няма как това да не влияе, все пак гума е.
Коментиран от #51
11:29 23.09.2021
46 Boxer EZ 30
До коментар #4 от "Механик":
Много добре казано!Искам да добавя, защо на новите гуми им е толкова плитък грайферът?
Защо няма, примерно минимална дълбочина от 10 мм или 12 мм на новите гуми?
Надявам се някоя фирма да се намеси в тоя картел!
Точно за няколко милиметра изхабяване и гумата е негодна.
Интересите, ти ги посочи много ясно.
Коментиран от #52
11:36 23.09.2021
47 Перник
12:10 23.09.2021
48 Димов
До коментар #12 от "Шайба":
Не мисля, че на снимката е гума в разрез. И на снимката, преди 20 години също не беше. Няма страници този дизайн. Може и да му измислят, но точно сега е отворен.18:11 23.09.2021
49 Димов
До коментар #14 от "гост":
Гуми се сменят и заради износването на протектора. Не само при спукване.Щом ще се принтират, познай, дали Мишлен и подобните му фирми няма да принтират най-масово? Принтирането е само технология, която всеки може да закупи и приложи.
18:13 23.09.2021
50 Димов
До коментар #29 от "Qwerty":
С колко намаляха катастрофите, откак ни задължиха да караме с по-малко износени гуми? И общо, и на брой коли в движение?18:18 23.09.2021
51 Димов
До коментар #45 от "Boxer EZ 30":
По-интересно е, колко ще са тежки? Гледам, бая каучук има наблъскан в тях. Май трудно ще се спира с такива маховици на колелата. Да не се окаже, че трябва да ъпгрейдваш и с по-големи спирачки!18:23 23.09.2021
52 Димов
До коментар #46 от "Boxer EZ 30":
Имаше някакви руски зимни гуми с 10 мм грайфер. Ама май много се износваха по нашите ширини.18:24 23.09.2021
53 Бай Тошо
07:06 24.09.2021
54 Желяз каменноff
12:32 24.09.2021
55 Пльонтек
12:34 24.09.2021
56 Информиран
16:46 24.09.2021
57 Баба гелуша
17:03 28.09.2021
58 Митко
До коментар #19 от "Оня с коня":
Не си в час. Изпозва естеествен изкуствен каучук, сажди смоли сяра и много други.20:43 03.10.2021