Last news in Fakti

10 Декември, 2020 10:40 29 184 78

Toyota променя играта в автомобилния свят още догодина

  • toyota-
  • батерии-
  • електромобили

Зареждане от 0 до 100% за 10 минути и автономност от около 500 км са само част от декларираните характеристики, с които японците ще изненадат света с новата си батерия

Toyota променя играта в автомобилния свят още догодина - 1

Въпреки че тези характеристики изглеждат нереалистични и написани само на хартия, японците твърдят, че те ще бъдат постижими с въвеждането на иновативна технология и т.нар. твърди батерии. Toyota Motor планира да представи публично своя прототип на такава батерия през 2021 година. Твърди се, че това ще промени играта не само на пазара на електрически превозни средства, но и в автомобилната индустрия.

От десетина години много се говори и пише за полупроводникови батерии, но най-накрая Toyota ще вкара тази технология в серийните електрически превозни средства. Целта ѝ е да стартира продажбите на автомобили с такива батерии до края на 2025 година.

Полупроводниковата батерия позволява да се удвои резерва на мощност при батерии с подобен размер. Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на енергийната плътност (ват на кг) на елементите, пише японското издание на Nikkei.

Също толкова важно е, че ще отнеме само десет минути, за да заредите напълно такова електрическо превозно средство. Това време вече е сравнимо със скоростта на зареждане на конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене. Има и други важни предимства на твърдотелните батерии - те са по-малко податливи на пожар.

Toyota променя играта в автомобилния свят още догодина

В момента Toyota се нарежда на първо място в света по брой патенти в тази област - над хиляда. Nissan също разработва собствена твърда батерия и планира да започне да я инсталира в серийни електрически превозни средства до 2028 година.

Преминаването към нова технология на батериите ще засегне доставчиците. Японските производители на автокомпоненти бързат да създадат необходимата инфраструктура за снабдяване на автомобилни компании. Mitsui Mining and Smelting, по-известен като Mitsui Kinzoku, ще пусне пилотен завод за производство на твърди електролити за батерии. Sumitomo Chemical също разработва материали.

Производствената площадка, разположена в изследователския център в префектура Сайтама, ще може да произвежда десетки тонове твърд електролит годишно от следващата година - достатъчно за изпълнение на всички поръчки. Освобождаването на такива елементи изисква втвърдяване на сулфидите - това е задача на металургичната и химическата промишленост.

Но разработването на нов тип батерии се извършва не само в Япония. Според Nikkei, германският концерн Volkswagen AG планира да започне производство на твърдотелни батерии през 2025 г. чрез съвместно предприятие с американския стартъп QuantumScape. Според последните публикации компанията вече е изградила прототип, способен да зарежда 80% за 15 минути.

Toyota се фокусира и върху автомобилите с горивни клетки. На 9 декември стартира продажбите на второто поколение на водородния автомобил Toyota Mirai.

Toyota променя играта в автомобилния свят още догодина


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    149 56 Отговор
    Само бугарите сма тарикати и ще си караме дизела брат миии, щото си чоркаме нафтичка от БДИжето. Тарикати сма брат миии. Китайците на луната ми стъпили, чиии го дирят там, кило ракия могат ли да изпият ?

    Коментиран от #11, #41

  • 2 туриста

    179 23 Отговор
    И да слагате и да не слагате минуси, аз бих изкоментирал само "Добре дошли в бъдещето!"
    Новината е добра, само арабите какво ще го правят тоя суров петрол не знам...

    Коментиран от #5, #25, #39, #69, #72

  • 3 А Колко Презаряда издържа батеийката

    45 12 Отговор
    Защо НЕ се пише което Мнооооого важно.

    Коментиран от #9, #47

  • 4 EVolution

    72 6 Отговор
    Скоростта, с която се развива индустрията като иновации в производството на батерии само за броени години е впечатляваща! Основен недостатък на батериите досега са ниския интензитет килограм/мощност, скоростта на зареждане и риск от запалване. Когато батериите станат в бъдеще по-леки, по-безопасни и с поголямо КПД то тогава наистина нещата ще изглеждат друго ятче. Ще се решат и много проблеми със зелената енергия и тогава производството и жизнения цикъл ще превъзхождат в пъти един такъв на ДВГ!

    Коментиран от #14

  • 5 оня с магарето

    50 13 Отговор

    До коментар #2 от "туриста":

    ще правят пластмаса, торове, химикали, гуми...

    Коментиран от #8, #15, #16

  • 6 Браво

    17 81 Отговор
    Сега остава да си направят зарядна мрежа, като Тесла, да вдигнат производството на няколко милиона на година и може да се каже, че са настигнали Тесла! Но от Тесла трябва нищо да не правят през това време!

    Коментиран от #56, #77

  • 7 12345

    92 6 Отговор
    Когато най големите автопроизводители се заемат сериозно с разработки и производство на електрически автомобили, аматьорите ще го закъсат.

    Коментиран от #36, #71

  • 8 Ivan S

    34 8 Отговор

    До коментар #5 от "оня с магарето":

    #2 ти каза "суров петрол".. Арабеските немат никаква преработвателна промишленост, само добиват. Ако ще е само за пластмаса и тор то и ние си имаме достатъчно за самозадоволяване. Златните кранчета в кенефа вече са само история. Ако имат акъл ще инвестират в патенти.
  • 9 Е как ще пишат

    28 32 Отговор

    До коментар #3 от "А Колко Презаряда издържа батеийката":

    Няма как да пишат колко километра издържа батерията преди да деградира, защото ги е срам. Засега трудно докарват 200 хиляди километра, което е основен проблем, заедно с трудното маслово производство, заради сложността на процесите и трудното им повторение с еднакви резултати.

    Лесно е да се направи прототип, по-трудното е да започнеш да го произвеждаш масово и на сносна цена.

    Коментиран от #29

  • 10 омъскаряване

    39 11 Отговор
    Сектанти на "свети" Илон, ако имате акции на тесла сега му е времето, после да не кажете, че не сте предупредени хаха ;)

    Коментиран от #22, #23

  • 11 Електричар

    39 12 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Ами то за "големите" фенове на електричките като теб тока идва от контакта и те са много "екологични" и много "икономични".

    Какво ли не прави пропагандата и рекламата.

    Коментиран от #42

  • 12 За новите технологии

    51 5 Отговор
    Добре е това е бъдещето, ще бъде перфектно, като разработя батерия с 1000км пробег, за да става за извън градско и особено за дълго дестинации в чужбина, единствения проблем е, че в България сме бедни и ще караме тези коли след 2035г, когато са втора ръка на +10 години, жалко е, но факт, повечето електромобили започват от 60 хил. на горе стартова цена и затова бай Пешо кара все още дъртия дизел!
  • 13 expert

    9 10 Отговор
    Да видим! А дано, ама надали!
  • 14 сектант

    28 5 Отговор

    До коментар #4 от "EVolution":

    ами както се развиват защо не пуснат и някой телефон с батерия повече от 12 часа да държи

    Коментиран от #18

  • 15 гост

    23 11 Отговор

    До коментар #5 от "оня с магарето":

    Торовете никога не са се правили от петрол , а от природен газ , който се преработва до амоняк и се добавят други елементи , които ги НЯМА в петрола ! Пластмасите много скоро ще бъдат забранени масово , а малкото останали заменени със синтетични биоразградими също без петрол ! Но най-голямата революция предстои при гумите !! Ако си мислиш , че още дълго нещо което се изхвърля при износване на 3% от теглото си и под 1% от материалите в него , не си познал !! След което количеството на произведени такива ще спадне драматично от порядъка на 100 пъти !! Именно затова компаниите толкова се дърпат , макар че старата пневматична гума отдавна е изкопаемо като и двг-то всъщност !!
  • 16 гост

    32 8 Отговор

    До коментар #5 от "оня с магарето":

    Та за гумите да дообясня , че на някои трудно им побират междуушията ! Скоро "гумите" , дето няма да са "гумени" , ще имат живот колкото самия автомобил и ще се подменя само износващия слой на протектора от 3-4 мм от специални 3д принтери без дори да се свалят от автомобила !! И естествено нито ще имат въздух , нито ще се пукат , нито даже ще се "режат" !!
  • 17 Onq s matorq

    48 4 Отговор
    Браво! Тойота са най-добрите в тази сфера. Трябва да се набляга на такива технологии, а не в разни малолитражки с 18 турбини, с двугодишен живот на двигателя.

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Трол

    5 0 Отговор
    Моторола Г 9 плюс
  • 20 Факт!

    7 24 Отговор
    Щом тия го могат всеки го мое.Ненужно дуене.
  • 21 Хо хо хо

    12 29 Отговор

    До коментар #17 от "Onq s matorq":

    Страхотни са да и един модел на ток нямат.След приуса и неприложимия Мирай немат нищо
  • 22 Ти това го пишеш от 2018 година

    18 9 Отговор

    До коментар #10 от "омъскаряване":

    омъскаряване
    6434ОТГОВОР
    1,4 милиарда назад, но всичко е точно ? Човекът си изстрелва, коли в космоса, а балъците си чакат платените коли !?...но всичко е точно! Тоя толкова зрелищно, ще изгърми, че и Лемън Брадърс, ще му завидят ;)
    Коментиран от #4, #10

    12:26 08.02.2018
  • 23 Да те питам нещо?

    17 6 Отговор

    До коментар #10 от "омъскаряване":

    Абе Tesla в крайна сметка ще го строи ли този завод в Китай или няма да го бъде както всички лъжи на Илон Мъск? Как мислиш? Да ти припомня за какво говоря:


    омъскаряване
    1211ОТГОВОР
    Бай Дончо няма ли ся да се разсърди на свети Илон, както се разсърди на Харли Дейвисън ??? И кво тесла, ще се превърне вече официално в китайски автомобил, ако изобщо построят там завод де ;) Предполагам тази новина, ще натъжи сектантите екоджендъри на Мъск лаладжията, но утре, ще запеят нова китайска мантра !
    Коментиран от #11

    21:31 10.07.2018

    Коментиран от #60

  • 24 ми че той е горов и работи бе. От месец

    13 7 Отговор
    За един месец(миналия) са произведени над 20000 модел 3 и са изкупени моментално

    Коментиран от #26

  • 25 ддд

    15 0 Отговор

    До коментар #2 от "туриста":

    аз знам БМВ какво ще правят. ми коли с батерии от цели проводници
  • 26 Пълни глупости

    20 8 Отговор

    До коментар #24 от "ми че той е горов и работи бе. От месец":

    Това Илон Мъск ли ти го каза? Не го слушай този нашмъркан лъжец. Той само лъже да измами някой и да му вземе парите.


    Това е невъзможно защото откакто е писано мнението през 2018 година са минали само две години, а за толкова време не може да се построи работещ завод въобще, да не говорим за такъв, който да произвежда по 20 хиляди автомобила на месец. Инженер Радев ми го каза, а аз му вярвам повече отколкото на Илон Мъск!

    Ето най-големия производител в света toyota, са му необходими пет години, за да произведе това което ни показва днес, а някакъв аматьор щял да построи завод за две години. А бе вие още ли вярвате в дядо Коледа.

    Коментиран от #30

  • 27 Тойота

    17 8 Отговор
    Тойота, Тойота, и вие ли станахте на ток :( Друго си е старото ДВГ- кеф ти газ, кеф ти бензин. Зареждаш за 2 минути, а ако закъсаш- тубата с бензин и продължаваш. Наливно масло от варел за жълти стотинки и това е. Няма сервизи с лаптопи- чук, отверка, клещи и готово. Няма ТеЗла, няма spark и всякакви други самоходни дървени возила, само Old School, майна.
  • 28 гост

    16 7 Отговор
    Ще падне рязко петрола и ще караме евтино гориво .

    Коментиран от #31

  • 29 Японеца

    19 0 Отговор

    До коментар #9 от "Е как ще пишат":

    В момента имам досег до хибридните батерии! Повечето Приус и Аурис идват в БГ нов внос на 300 000км и се връщат на 150 000км! Батериите са на 80 до 90% годни!

    Коментиран от #33, #34, #67

  • 30 това е новина от вчера, в бизнес медиите

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Пълни глупости":

    Отвори някоя международна икономическа медия и прочети.
  • 31 гост

    18 10 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Сто пъти ви се обясни , че нищо такова няма да стане , ама нали мечтите са безплатни , хахах !! Само да питам , петрола като беше 120 долара бензина беше 2,20 , а като падна на 30-40 долара е 1, 80 и ще се качва още !!! Значи и да вземат да го подаряват петрола , бензина ще е 1,40-1,50 , че може и повече !! Що така бе , нане , хахаххаха ?!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #29 от "Японеца":

    Ми те "хибридните" батерии са си същите като другите , просто са по-малки , тоест с по-малък капацитет !! И поради това се зареждат и разреждат много по-често , тоест се износват много повече и по-бързо от тези на чистите електромобили !!! Тоест тия на чистите електромобили ще изкарват много повече !!!
  • 34 Пак не разбрал?

    2 9 Отговор

    До коментар #29 от "Японеца":

    Ти в коя година работиш, защото твърдите батерии за които ти говоря ще започнат да ги произвеждат през 2025 година. Как при тебе идват на 300 хиляди километра за мен е пълна мистерия но съм сигурен че ти си имаш обяснение.

    Батериите с твърд електролит засега докарват максимум 400 цикъла. Вероятно за в бъдеще ще подобрят технологията, но напълно възможно е през 2025 година, първите серии да не могат да докарат и толкова цикли в реалния живот. На литиево-йонните батерии им отне около 20 години развитие, за да докарат 2000-3000 цикъла за съвременните батерии и 5000 цикъла за тези, които започват да ги произвеждат догодина.

    Ако твърдотелните батерии не са много по-евтини от настоящите литиево-йонни, няма да има никакво практическо приложение в автомобилите. Заради по-ниското тегло, вероятно ще са приложими за самолетите.
  • 35 Николай

    17 8 Отговор
    Енергото като направят 1лв. киловата, ще ви питам аз евтино ли е да караш на ток!

    Коментиран от #37, #51

  • 36 Тесра

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "12345":

    Ама те най-големите отдавна са се захванали от има няма десетина години :
    Golf E, Nissan Leaf, BMW i3, Chevy Volt.

    Още да изреждам ли ?
    Горе долу се видя какво могат .
    И вече е ясно че скоро няма да са най големите .
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Да затворим АЕЦ

    6 4 Отговор
    защото е опасна и ще конкурира румънските и турски АЕЦ ... веднага
  • 39 домакин

    11 4 Отговор

    До коментар #2 от "туриста":

    Ти арабите не ги мисли,продават петрол откакто свят светува. Могат да купят всички ел.производители и да затворят заводите им;ей така,за удоволствие. Освен това да си чул нещо за комбайна на батерии или за трактор на батерии или пък за самолет на батерии или пък за кораб. Така,че петролът ще бъде нужен за още МНОГО други неща и през целият 21-век,петрол ще се използва. Друг е въпроса,че след 20-25 години примерно,няма да е чак толкова решаващ фактор.

    Коментиран от #40, #44

  • 40 Дрън-дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #39 от "домакин":

    Не само че има електрически трактори, но всъщност са доста по-мощни и вършат много повече работа отколкото дизеловите. На практика може сам да управляваш няколко трактора едновременно, които да работят 24/7 за тебе, като единственият физически труд който се иска от тебе е да ги включиш в зарядното.

    Сам се сещай, само от заплати колко се пести на година и кое е бъдещето.

    Коментиран от #45

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Генчо

    6 6 Отговор

    До коментар #11 от "Електричар":

    Тока ще идва от възввращаеми източници, не бой се. Тецовете скоро ще затворят.
  • 43 Цепят стотинки

    3 9 Отговор
    Няма как Тойота да успее толкова бързо, въпреки, че смъква най-много кожи от клиентите си и и а достатъчно пари за развойна дейност.
    Досега не са пуснали хибриден вариант за Ланд Круизер, защото не са им ефективни хибридите...
    Електрически Ланд Круизер е по-веровтен, но дотогава трябва да имат огромен скок в технологиите си, защото засега той е неефективен, ако се сравнява електрически или хибриден, спрямо дизелов агрегат, отнесени към огромното му тегло...
    В ЕС отпаднаха преференциите за зареждащите електрически станции, и в момента електроенергията през тях е значително по-скъпа, а станциите са специално и няма как да се избегнат тези солени цени. Когато се пресметнат разликите, сравнени с дизеловите им аналози, тогава се вижда, че плащате еднакво, ако закупите дизел или електричка, вече няма преференцилани цени за киловат електроенергия, дори има добълнителни такси, но това не се споделя, когато тръгнете да си закупивате електрически Ягуар и се откажете от мощния му събрат на дизел....:)
  • 44 Генчо

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "домакин":

    Глупусти. Точно щото арабите трябва да се ограничат от монопола им, затова Европа налага електричеството. Защото сама може да си произвежда токаи не е зависима от рязаните чалми

    Коментиран от #46

  • 45 Дрън-дрън/та пляс

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Дрън-дрън":

    Е да,ама нещо за други съоръжения и машини на ток кога??!😤😤😤😤😤⚡⚡⚡⚡⚡🌞🌞🌞🌥🌥🌥🌥🌦🌦🌦🌦❄❄❄❄❄❄❄😕

    Коментиран от #74

  • 46 домакин

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Генчо":

    Глупостите ги пишеш ти. Това пък оня непрокопсаник гостенчето ли ти го каза?! А петрол за това от централните за ток от къде?! Аххх...простотия,простотия...неука и електропитешка.. Всичко това не е чак толкова просто колкото си го мислите...наелектрифицирани джендъри невръстни и неузрели...😃😃😃😃⚡⚡⚡⚡⚡🤪

    Коментиран от #61

  • 47 PRAVILEN

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "А Колко Презаряда издържа батеийката":

    Вече има батерии на други разработчици, издържащи над 100,000 презаряда - това е около 30 години гарантиран живот - До 1 година и тях ще ги пуснат и после до още 1 ще има и батерии с капацитет над 10 пъти над сегащния. И ще може и самолети и въртолети и делташланери и кавото поискаш да се прави. С такава батерия телефонът ще кара без презаряд 10 феан а само на повикване - 1 месец. Както часовницит е- в началото караха по 1-2 месеца а после 1-2 години - а сега над 50 че и 10 години. А тия с самонавиващ се механизъм за презаряд - колкто един живот.

    Коментиран от #49

  • 48 9сд8ц8дф

    11 3 Отговор
    Гледам акк тука едни, део искат да покажат колко са модерни и да докажат, че те бъдещето, пишат нелепици. По-точно се радват на нещо, което сами не домислят.
    Значи, кава един, тракторите на ток са много мощни и един човек може да управлява 7 трактора!! Браво! А какво ще правят останлите 6 тракториста, дещо ще бъдат уволнени?
    Гумите, казва друг, тия дето се помпят са отживелица и новите гуми ще са вечни. Или поне ще изкарават живота на една кола. Браво, а какво ще правят хората, които произвеждат гуми, след като нуждата от нови гуми ще отпадне?
    За това ще ви слагат инжекции. Затова, защото повате да ставате ненужни.
    А след инжекциите, няма да ви се кара ни тесла, ни на теслата дръжката, щото парите ще отиват за да се поддържате живи.
  • 49 8сд8цд8

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "PRAVILEN":

    Искаш да кажеш, че ще се връщаме към витловата авиация ли?
    Максимална скорост 600 км/ч, полет София-Лондон за 3 дни и 4 кацания за презареждане на батерията?! А четиримата пасажери в огромният лайнер, какво ще правят докато презарежда? Изобщо, кабинката за 4-те пасажери, непосредствено зад пилотката кабина ли ще е? Или съвсем в края на самолета, точно зад огромната батерия?!

    Коментиран от #50, #52

  • 50 София Лондон

    5 3 Отговор

    До коментар #49 от "8сд8цд8":

    За такива разстояния - с hyperloop за около час, който също се движи на ток. Той ще обезсмисли голяма част от полетите.

    Коментиран от #57

  • 51 kkk

    11 5 Отговор

    До коментар #35 от "Николай":

    Зарежи цената на тока, интересното е как точно ще заредиш батерия от 100кВт за 10 минути...
    Много искам да някой да ми покаже къде има контакт който може да ми осигури потреблението на 700+кВт/ч щото така показват сметките (грубо казано имаме около 15% загуби при зареждането на батериите)- разбира се ще е 3-фазен контакта, но нещо ми убягва да съм срещал такъв дето да е 200 Ампера.

    Жокер- дори кварталният ви трафопост който захранва стотици жилища ще се затрудни да зареди едновременно 10 такива автомобила

    Коментиран от #75

  • 52 Домакин

    4 3 Отговор

    До коментар #49 от "8сд8цд8":

    Колега като гледам много време си загубил,да им обясняваш на тия. Не си прави труда. Нямат с какво да асимилират написаното от теб.

    Коментиран от #59

  • 53 шофер

    3 6 Отговор
    Жалка ненадеждна източна талига с шаси направено от станиол и държащо се благодарение на германските нитове. Купе сътворено от друг станиол тип варак на шоколад Кума лиса с опашка и държащо се благодарение на германската боя. А една Инсигния, Фокус или Фабия немат такъв проблем. Да не говориме за М-пакет, АМГ, ЕРЕС Куатро, Панамера, Файтон или ГеТе Ер. Странично огледало за приус в пердставителството 800 лв. с ДДС!!!?? Алоуууу същото за Ес класата е 600 лв. с ДДС. Смех на макс.

    Коментиран от #55, #70

  • 54 Сънчо

    15 3 Отговор
    Убеждват ме да си сменя готварската печка от ток на газ защото е по екологично, да се отоплявам на газ защото е по екологично от тока, а в същото време колата на газ да сменя с такава на ток.
    Не ми е ясна тая рябота с новите работи.

    Коментиран от #62

  • 55 Сънчо

    7 1 Отговор

    До коментар #53 от "шофер":

    Добре че не си с Q7, там огледалата са 2000
  • 56 Niki13

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Браво":

    Та коя година Тесла са произвели 1 млн ?
    Такъв маркетингов балон света не е виждал!

    Коментиран от #65

  • 57 34ол4еллк3

    7 1 Отговор

    До коментар #50 от "София Лондон":

    Пич, то и сега хайпърлуп-а може да бъде построен, нали? Не му трябва да чака скъпите батерии да поевтинеят. Ама нещо гледам ,че няма много хипиерлупове.
    Знаеш ли що? Щото за това трябва и хиперлуп-трасе. По него може да хиперлупва едно превозно средство. Не е като самолетите, дето се разминават във въздуха. Щото небето е широко и в него едновременно могат да летят стотици самолети.
  • 58 Рори

    7 3 Отговор
    Купувайте електричките та да падне потреблението на горива и да ми поевтинее нафтичката.
  • 59 3л3л3е

    7 1 Отговор

    До коментар #52 от "Домакин":

    Прав си колега, но е човешки дълг,ако видиш някой слепец да върви към изкопа и да не опиташ да му помогнеш.
    Знам ,че ти ще ме разбереш, но повечето ел-гъзари не могат да схванат това. За него тесла и айфоня са важни, щото в безумният си живот той не може да лъсне с нещо друго, освен да парадира.
  • 60 Българин

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "Да те питам нещо?":

    ЗАВОДЪТ НА ТЕСЛА В КИТАЙ РАБОТИ ВЕЧЕ ОТ 3МЕСЕЦА!!! МЪСК СТРОИ ОГРОМЕН ЗАВОД ДО БЕРЛИН...ФРГ И ГО ЗАВЪРШВА 06.2021г!!!
  • 61 Генчо

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "домакин":

    Не, с госта доста често сме на различно мнение! Тока поне в западните покрайнини на Европа ще идва от вятъра. Дания започва проект зао нов остров с вятърни мелници в северно море и спират сондажите за петрол. Отделно вече ваработи система за био газ. Демек ферментират био отпдък и правят газ от стари домати да речем по просто че да ме разбереш

    Коментиран от #64

  • 62 Генчо

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "Сънчо":

    Био газ и пропан-Бутан са 2 различни вида газ получени при различно производство ве мойто момче
  • 63 БОБОКОВ

    3 0 Отговор
    ПОСЛЕ ЩЕ ГИ ЗАКОПАМЕ ТУК. ИНАЧЕ НАШИТЕ АКОМУЛАТОРИ СА ПО ДОБРИ, В ЯПОНИЯ МНОГО ГИ ТЪРСЯТ.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Имат да

    1 3 Отговор

    До коментар #56 от "Niki13":

    По света се движат 1.3 млн. Тесла!
  • 66 Транспортер

    1 2 Отговор
    Европейского патентно ведомство 11-та година крие патента на японският General работещ с всякаква вода при разход 1лт.на 80км.и отпаден продукт пара...
  • 67 браво

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Японеца":

    Да и хонда сивик кибрит, карам и още държи !
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Ха ха

    1 3 Отговор

    До коментар #53 от "шофер":

    Карай си ЕС класата тъпан и не ни занимавай и м/у другото японската стомана е най добрата в света, немските ти нитове куцат. хората правят заварки от един век, че и повече но на немските каруци може и нитове да има знае ли човек
  • 71 Е212121

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "12345":

    С телефоните друго се случи
  • 72 Тити

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "туриста":

    Едва 30% от добивания петрол,се ползва за гориво.Така,че,има какво да го правят птерола,спокойно,не ги мислете арабите.:)
  • 73 незнайко

    1 0 Отговор
    Супер, инженерите -откриватели не спят и ето резултата ! До 5 години електрическата тяга ще завладее света . БРАВО !
  • 74 незнайко

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "Дрън-дрън/та пляс":

    Всички машини в промишленоста работят на ТОК !!!
  • 75 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "kkk":

    Всички 10 автомобила както казвате искат да заредят максимума от тази колонка ли ??? Направете сметка колко време ще дареждат 10 коли от една колонка по 60 литра гориво ??? Нали затова има няколко колонки !!! Що се отнася до мощността кондензаторните станции си знаят работота . Голяма мощност отдадена за кратко време !!!

    Коментиран от #76

  • 76 kkk

    2 1 Отговор

    До коментар #75 от "незнайко":

    Ама много мразите да мислите всичките поклонници на св. Илон- що така бе?

    Върнете се в училище и накарайте даскала по физика да ви обясни как се доставя тока, какви са загубите (за да получиш ти 100кВт в батерията АЕЦ Козлодуй трябва да произведе около 130кВт), що е то "подстанция" и каква инфраструктура е нужна за да осигуриш не 600, а само 300кВт/ч за 1 (ЕДИН) контакт от който ще могат да се заредят бързичко цели 3(ТРИ) автомобила
  • 77 Закос

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Браво":

    Пич те и сега имат по голяма печалба от тесла .....Недей се заблуждава от пазарна капитализация тя е виртулни пари ...релно тесла нямат и една десета от продадените коли на тойота...
  • 78 Хейтър

    1 0 Отговор
    Ние сме най-добрите в технологиите,коментираме, беседваме и май нищо не разбираме!
    България е най- големия предводител на нищо!!!!