14 93434

ЗА или ПРОТИВ прозрачно фолио върху фаровете

  • съвети-
  • фарове-
  • фолио

Много хора използват защитен полиуретанов филм, за да предпазват фаровете, но според някои специалисти, това не е добре за светлината от тях

ЗА или ПРОТИВ прозрачно фолио върху фаровете - 1

„Когато вятърът е силен, пясъкът от пътищата наистина надрасква фаровете. Но трябва да е ясно, че всеки филм, та бил той и напълно прозрачен, изкривява светлинните сигнали и влияе на предаването на светлината. Има норми за граничната линия на лъча светлина: светлината от фаровете трябва да е ясно насочена и да не се размива и изкривява. Работата на оптиката се проверява на специални стендове. При такова фолио пропускането на светлина пада значително. Освен това фолиото отразява светлина във всеки случай и това е неприемливо.

Особено сега, когато ксеноновите и LED фарове са с насочени лъчи светлина и са доста често срещани: фолиото пречи на тяхната работа. Оказва се, че устройствата не изпълняват своите функции, които са изписани в нормативните документи “. Това е мнението на Олег Рогачев - председател на руското сдружение на сервизите, извършващи годишни технически прегледи. Изказването му е по повод предвидената забрана в Русия, за използването на гореописаното прозрачно фолио върху предните светлини на автомобилите.

В същото време експертът обясни, че няма проблем да се покриват капаци, калници и брони с фолио. Някои шофьори обаче дори оцветяват фаровете, като ги покриват с тонирано фолио. В същото време специалистът обясни, че автомобилната оптика вече се произвежда във специализирани фабрики, където се използват специални технологии, предотвратяващи възможните повреди. Фаровете трябва да издържат на камъчета, долетели от пътя и следователно допълнителното им укрепване може само да влоши ситуацията.

За да могат фаровете отново да започнат да светят ярко, експертът съветва да се прави полиране, но предупреди, че след 2-3 шлайфания пластмасата все пак ще стане по-тънка и ще е време да помислите за нейната подмяна. Собствениците на нови автомобили, както уточняват експертите от сервиза, са изправени пред необходимостта да полират фаровете за първи път след около 5-7 години експлоатация. Какво е вашето мнение по темата, можете да споделите в коментарите по-долу.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 23 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 циганийка

    18 70 Отговор
    Какви са тия глупости? След кожа по воланите, чучки по седалките, тенис топки на теглича, сега и тиксо по фаровете?

    Коментиран от #4

  • 2 1234

    65 13 Отговор
    Втора кола карам с фолио общо 9г, колкото по рано го сложите по добре!
  • 3 сиромашия

    39 53 Отговор
    В нормалните държави хората си полират фаровете като почне пластмасата да губи качеството си от УВ лъчите, или се надраска от външно въздействие. Само тук завиват дистанционното в найлонче..

    Коментиран от #29

  • 4 яко ни лъжат

    56 5 Отговор

    До коментар #1 от "циганийка":

    НЕ Е ДОБРЕ ЗА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ- ФАРОВЕ. ПОЧЕСОХ СЕ ПО ЧАТАЛА.

  • 5 джамбаз кире

    93 16 Отговор
    На произведените автомобили след 2010г. на петата година се сменяват и двигателите а не само фаровете.

    Коментиран от #6, #8, #19

  • 6 дребнавщина

    56 9 Отговор

    До коментар #5 от "джамбаз кире":

    Те заради това автомобилите имат гаранция 5 години най много. Хората си сменят автомобилите и на по-често. Ние на 25+ години, даже ги онаследяваме.

    Коментиран от #12

  • 7 A защо!

    100 3 Отговор
    Какво им беше на фаровете от стъкло!?

    Коментиран от #9, #11, #17

  • 8 rolangaros

    31 2 Отговор

    До коментар #5 от "джамбаз кире":

    Абсолютно вярно.Преди фаровете още колко неща трябва да се сменят !!!!!
  • 9 Гост

    92 1 Отговор

    До коментар #7 от "A защо!":

    Много траеха и не вървеше бизнеса с резервни части.
  • 10 Дедо Клец

    13 13 Отговор
    Няма нужда! Фаровете надживяват колата с няколко пастирания....Ако,не ги тряснеш някъде,а тогава фолиото,не знам дали помага?

    Коментиран от #32

  • 11 Гост

    11 39 Отговор

    До коментар #7 от "A защо!":

    По-тежки са, по-опасни са, по-сложна и по-скъпа става изработката им.

    Коментиран от #14

  • 12 ддд

    40 2 Отговор

    До коментар #6 от "дребнавщина":

    ти да видиш карам нисан микра 1.3 от 95 г (наследство) и чакам да се развали та да взема по ново ма ще почакам май (само биалетки сменям)
  • 13 Лесно и трудно

    50 2 Отговор
    Лесно е да направиш нещо да работи, трудното е да го направиш да се скапва планово, върха е да накараш потребителите даже и да ти благодарят за това. :))
  • 14 Стига бе

    17 3 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    По-опасни?

    Коментиран от #15


  • 15 0000

    14 22 Отговор

    До коментар #14 от "Стига бе":

    Да опасни са ако удариш пешеходец му нарязват краката.това съм го виждал.затова още в края на миналия век се ориентираха към поликарбоната.даже ако не се лъжа в много държави производителите на автомобили бяха задължени да спрат производството на стъклените

    Коментиран от #23

  • 16 Ккк

    17 3 Отговор
    Аз съм за лакирането.ув керамичен лак.
  • 17 Иван

    34 2 Отговор

    До коментар #7 от "A защо!":

    Е, как какво им беше - не се надраскваха, не помътняваха и не се налагаше да ги полираш и сменяш! Това важи и за радиаторите, които сега са пластмасови и не се лепят, за антикорозионното покритие и баята, която изкарва едвам до гаранцията и за много други неща.
  • 18 3766

    5 5 Отговор
    Те тия от всичко разбират и са най големите експерти особено в автомобилостроенето!
  • 19 Гошо

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "джамбаз кире":

    Карай си старата трошка и се утешавай така ;)
  • 20 ТОДОР СТОЯНОВ

    8 16 Отговор
    САМО ПОЛИРАШ КАКТО СИ Е ПО ПРАВИЛАТА И СИ ДЖИТКАШ!НИКАКВО ФОЛИО, ЗА ЛАКИРАНЕ ПРОСТО ЗАБРАВЕТЕ!КОГАТО ВЕЧЕ Е НЕВЪЗМОЖНО, КУПУВАТЕ НОВО!ВСИЧКО ОПИРА ДО ДЖОБ, КЕФ И ВЪЗМОЖНОСТИ НА ИНДИВИДА!
  • 21 Бай Шиле

    11 5 Отговор
    Карам стара 124-ка.До сега не съм търкал фаровете.Ще ме глобят ли от КАТ?
  • 22 Голям Слон

    19 0 Отговор
    Само да попитам, а пластмасата дали случайно отделя светлина точно по начина, по който стъклото? :-) На w220ката съм с фолио. Фаровете са пластмасови. Бяха напълно изгорели. Полираха ги и им сложиха много хубаво фолио. Светят. Но новият фар свети по-добре. Пък бил той и пластмасов, защото стъклен няма как да купя. Всичко е компромис. Конкретно фолиото нямам нищо против. По тия мръсни пътища е една добра алтернатива за предпазване на пластмасовите фарчета.
  • 23 Голям Слон

    37 4 Отговор

    До коментар #15 от "0000":

    На пешеходеца са му последния проблем, когато някой го блъсне с 90 на пешеходна пътека. Виждал ли си как се случва точно това? Мога с точност да ти кажа как при такъв удар, клетникът прелетя над жиците на тролейбусната мрежа и се приземи причлизително 30 метра след сблъсъка. Не се сетих да го питам дали страда от порязани крака. От фаровете имам предвид... За жалост, не оцеля. Така че тия глупости ги остави за другаде. Фаровете станаха пластмасови, защото са много по-леки от стъклените и значително по-евтини. Всичко друго е само в минус.
  • 24 Знайко

    20 2 Отговор
    Стъклото е чудесен материал за фаровете, но е много по-скъп от пластмасите и много по-тежко. Един стъклен фар тежи 10 пъти повече от един пластмасов, а това вдига разхода на гориво и СО2. Има и друг "недостатък" днешните "дизайнери" няма да могат да правят толкова грозни и изчанчени фарове, като тези от пластмаса. Стъклените фарове бяха кръгли, квадратни и правоъгълни и с право и обло стъкло и дизайнерите се съобразявате с това.

  • 25 ПСР

    20 4 Отговор
    Пълни глупости.Фолиото/с което са покрити и моите фарове/,пази най-вече от прегаряне на некачествените пластмаси,които масово се вграждат на по-новите коли.От УВ слънчевите лъчи по нашите ширини,полиуретаните здраво прегарят и помътняват във времето.С прегорелите фарове,по-добре ли светят ксеноните?!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Пълни глупости

    9 0 Отговор
    Изгорелите фарове по-хубаво ли светят?!?
  • 28 ТИКВИИИ

    4 1 Отговор
    СТИГА ГЛУПОСТИ БЕ ГЛУПАЦИ !
  • 29 АЛО АЛО

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "сиромашия":

    Дистанционното го обвиваме в найлонче, когато апартамента се дава под наем, защото както е известно българина не пази, а пипа с мазни пръсти или с ръце, които не е измил след като е ходил в тоалета. Дано да ти е станало ясно сега.
  • 30 Saly

    13 2 Отговор
    На Мерцедес 190 D 1987 г производство рефлекторите на фаровете са леко потъмнели, но стъклата са перфектни. Защо не са се надраскали 34 години?
  • 31 Пимпарев

    14 0 Отговор
    Карам Тойота Рав4 модел 95.Тая статия ме накара да отида навънка посред нощ и на почуквам фаровете с ключа.На стъкло дрънкат.Не са ни мръднали,ни надраскани.
  • 32 Ицо

    10 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дедо Клец":

    То ако са необходими няколко пастирания на фаровете да надживеят колата ти... по добре я сменяй. Моите фарове съм ги пастирал 2 пъти, след втората година са пак за пастиране. Просто вече се опичат по-бързо. Не го вярвах, но се убедих с очите си. На следвашото пастиране задължително трябва да ги запечатам с фолио ако не искам пак да търкам.
  • 33 фффф

    1 2 Отговор
    пълна глупост
  • 34 SAAB

    0 1 Отговор
    Е......икономика ! Нали купувайки автомобил ...е нужно да го купиш повторно в резервни части ? В СССР за били дълновидни и в ония години .......запъдът / умниците/ копират схемата след 2000г !