27 Май, 2021 17:22 2 328 14

Tesla промени технологиите, които използва за автономно шофиране

  • tesla-
  • model s-
  • автономно шофиране-
  • камери-
  • радари

Компанията вече залага на камери вместо радари

Tesla промени технологиите, които използва за автономно шофиране - 1
Снимка: Tesla

Tesla потвърди, че вече не използва радари и лидари за получаване на информация при автономно шофиране и новите Model Y и Model 3, които се продават в САЩ, вече няма да бъдат оборудвани с подобен тип технология.

Вместо това ще бъдат използвани съвсем обикновени камери, които заедно с изкуствен интелект ще подават много по-детайлна информация при използване на автопилота на Tesla. От компанията съобщават, че тази технология работи много по-добре от използваните радари или комбинация на радари и камери.

Макар от Tesla да обявиха новината официално през изминалите дни, то това беше потвърдено от Мъск още преди няколко месеца в един от неговите традиционни отговори на фенове в Twitter.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 tate

    7 7 Отговор
    Пак тия аре стига пенделски колички V8,V10.V12 са истината !! Другото е чики-рики !!

    Коментиран от #7

  • 2 тишина

    6 5 Отговор
    ДВГ вдига шум. Когато излезна да се разхождам е шумно от ДВГ!
  • 3 DrivingPleasure

    9 4 Отговор
    То с радарите беше трагедия, сега с камерите ще стане пълна комедия.

    Коментиран от #5

  • 4 бай Даньо

    3 2 Отговор
    "Гения" Мъски откри топлата вода! Амчи да то човешкия мозък както навигира няма радари и лидари , а има нещо като камери и patern matching engine...
  • 5 бай Даньо

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    Байно, тебе да не те е газила Тесла че си такъв лют на тема електрики!?
  • 6 Бигфен

    7 1 Отговор
    А може ли да сложа стикер с надпис внимание падат части или мъск ще ма усъди че съм е тунинговал?
  • 7 Ахахаха

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "tate":

    Да ама ти караш 4-макс 6 цилиндъра какво ми се ежиш
  • 8 Точно така е

    1 6 Отговор
    Човекът е най-добрия засега в шофирането на автомобили и разчита единствено на двете си "камери" за да определя разстоянията и взаимодействието с околната среда. Компютърното зрение ще има много повече възможности, когато бъде обучено, защото камерите се намират на много по добри места отколкото очите на шофьора и са повече на брой, обхващащи 360градуса около автомобила.

    Обаче обучението на невронната мрежа ще стане с много много "тренировки", защото невронна мрежа се учи от грешките си, като запаметява какви трябва да са правилните действия вместо допуснатата грешка. За целта обаче някой трябва да поправи тази грешка шофьорите трябва да внимават, докато обучават автопилота точно както внимават, докато обучават децата си, защото автопилота към момента е в бебешките си години и вижда нещата, но не може да ги интерпретира правилно. Бавно но сигурно ще се научи и вече му махнаха помощните колела на велосипеда - радарът, който определяше разстоянията. Сега това ще става само на база на компютърното зрение на камерите.
  • 9 Гост

    3 1 Отговор
    Дано не се зацапват тия камери, че ще стане страшно.

    Коментиран от #10

  • 10 Съгласен 100%

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    И при силен дъжд или мъгла ще е същото.Tesla явно са заимствали идеята от subaru eyesight assist като в Субару използват само 2-е камери монтирани до огледалото за обратно виждане зад предното стъкло имитирайки човешко 3D зрение...Това еФтино НООО с радарите няма гореизброените проблеми...

    Коментиран от #11

  • 11 Дрън-дрън

    1 4 Отговор

    До коментар #10 от "Съгласен 100%":

    Стъклото пред камерата винаги е отоплено за да не замръзва и не се изпотява, а чистачките ако не изчистят стъклото при дъжд, шофьорът ще вижда дори по-малко отколкото вижда камерата. Освен това автопилота е екстра, която се включва и изключва. Ако камерата е прекалено зацапана, ще помоли шофьора да поеме управлението на автомобила или да я почисти на глас и чрез съобщение на екрана , а ако шофьора не го направи, просто ще отбие вдясно и ще изключи автопилота.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Дрън-дрън":

    Много плитко мислене. Камерата може да се зацапа не само от дъжд, но и от кал. Постоянно ми хвърлят кал от големи локви, като минем двама покрай такава. А като се наклепа и с мушици става чудо на чудесата. Ако камерата е вътре, зад предното стъкло, дори чистачките да чистят на макс скорост, мокрежът между тръкванията ще заблуди камерата и софта, като липса на фокус. Периодичните появи на чист образ няма да са достатъчни да се
  • 14 гост

    0 0 Отговор
    Няколко пъти писах до Илон с предложение да минат на камери, и други колеги са му писали, време беше!