23 Май, 2021 11:30 5 546 77

Забраниха достъпа на коли на Tesla до сгради на китайски власти, поради страх от шпионаж

  • tesla-
  • китай-
  • шпионаж

Собственици на автомобили са помолени да не паркират в подземни гаражи поради интересни причини

Забраниха достъпа на коли на Tesla до сгради на китайски власти, поради страх от шпионаж - 1
Снимки: Tesla

Собственици на автомобили от марката Tesla са помолени да не паркират в определени сгради на властите в Китай, поради причини свързани със сигурността. Властите се опасяват от камерите, които са разположени в автомобилите, както и това, че те могат да бъдат използвани за шпионаж.

Според източници, запознати със случая и цитирани от Reuters, служители, които притежават автомобили на американската компания са били инструктирани да не паркират в подземни гаражи и сградите в които работят.

Припомняме, че това не е първият подобен случай, след като вече няколко пъти колите на Мъск получават забрани да доближават определени места, свързани с армията и други подобни локации.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    36 26 Отговор
    Най добре е да ги забранят изцяло в Китай и да изхвърлят производството им.

    Коментиран от #2, #5

  • 2 реалиста

    28 29 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    хаххаа мечтай си,прост русофил

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Мда

    20 12 Отговор
    И пред една къща в Банкя не паркират Тесла.
  • 4 Госあ

    12 24 Отговор

    До коментар #2 от "реалиста":

    мечтаете фенчетата на палячото. По точно не мечтаете, а фантазирате, щото мечтите са благородни а в простолюдието няма капка благородство.
  • 5 СИБИРСКИ КИТАЕЦ

    33 5 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Толкова години използваме рикши, та няма да има проблеми. Лошото е че и много китайски компании разработват и произвеждат електромобили. Брат китаец хитър - копира и после произвежда евтино:)

    Коментиран от #7, #8

  • 6 СИБИРСКИ КИТАЕЦ

    21 11 Отговор

    До коментар #2 от "реалиста":

    Само "русофил" е напълно достатъчно. Другото се подразбира :)
  • 7 Госあ

    13 16 Отговор

    До коментар #5 от "СИБИРСКИ КИТАЕЦ":

    Що, а американец не копира ? Ама произвежда- скъпо. И между другото, китаеца прави градски малки електрокари в което има все пак някакъв резон. Разбира се, в големите градове в цивилизацията хората пътуват с обществен транспорт, но за по малките има някакъв резон. Китай прави всичко. Включително и водород от охлаждането на реактори. С Япония имат съвместни проекти за водородна инфраструктура също така.

    Коментиран от #10

  • 8 А брат българин

    6 16 Отговор

    До коментар #5 от "СИБИРСКИ КИТАЕЦ":

    какво умее? Нищо. Какво е сътворил? Нищо. Абсолютно нищо. Айде бегай да пасеш...

    Коментиран от #9

  • 9 СИБИРСКИ КИТАЕЦ

    13 11 Отговор

    До коментар #8 от "А брат българин":

    Определено няма никаква разлика м/у българофобите и русофилистиците.

    Коментиран от #11

  • 10 Госあ е прос

    7 12 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    И понеже китайците произвеждат малки градски автомобилчета с малък пробег в което се кълнеш че е бъдещето на електромобилите, дори в Китай Тесла модел 3 е на второ място по продажби следвана от Тесла модел уай който е на трето място, въпреки че производството му започна съвсем скоро и не е достигнат пълния капацитет. На първо място по продажби е една рикша на цена 4000 долара по разбираеми причини. Защо китайците са толкова прости и си купуват скъпи американски електромобили, вместо по-евтините родно производство? Имаш ли някакво разумно обяснение? И това въпреки черния пиар върху Tesla в китайските медии и масовите забрани с които се опитват да намалят продажбите?

    Коментиран от #12

  • 11 Има разлика

    5 6 Отговор

    До коментар #9 от "СИБИРСКИ КИТАЕЦ":

    Да си какъвто и да е ...фил няма кой знае какъв проблем, лошото е обаче, че повечето са българофоби, които обясняват как българинът бил измислил само чушкопека и се срамуват от това, че са българи. Но тя такава им е природата - АНТИ нещо си. Дали ще е против България, Русия, САЩ, електромобилите, няма значение важното, е да са против.
  • 12 Антитрол

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "Госあ е прос":

    Я пак свери опорките - второ и трето място за Тесла в Китай.

    Имаш ли си на идея колко коли се продават в Китай - цялото производство на Тесла едва ли има и 1% от продадените коли в Китай.

    Голямо хвалене на тази Тесла но по брой продадени коли е много назад - все още ДВГ се купуват много повече от електричките.

    Коментиран от #14

  • 13 Ама разбира се

    9 9 Отговор
    Щом новината е за Тесла трябва да е черен пиар. Обаче пропуснахте новината, че Tesla roadster ще ускорява от 0 до 60 мили в час за 1,1 секунда. Пропуснахте новината, че във фабриката в Тексас вече е отлята първата отливка на структурната батерия, пропуснахте новината че Илон Мъск е ходил във Великобритания да търси място за нов завод и да договаря условия за строежа му, пропуснахте новината, че заради голямото търсене Тесла за пети път тази година вдига цените за да го намали и да може да смогне с производството. Пропуснахте новината, че Тесла модел S plaid ще бъде предаден на собствениците на трети юни, когато се очаква официално събитие за представяне на модела.

    Вероятно съжалявате, че няма катастрофа или пожар с тесла, а трябва да се задоволявате само с някакви забрани в Китай. Вече ставате прозрачни с омразата си към Tesla и електромобилите като цяло! Все още не сте отразили дори представянето на електрическия f 150, който беше централна новина в повечето автомобилни рубрики по цял свят в деня на представянето.

    Коментиран от #16, #17, #47, #58

  • 14 Научи се да четеш с разбиране

    1 9 Отговор

    До коментар #12 от "Антитрол":

    "в което се кълнеш че е бъдещето на ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, дори в Китай Тесла модел 3 е на второ място по продажби следвана от Тесла модел уай който е на трето място"

    Кое не разбра?

    Коментиран от #15

  • 15 Госあ

    6 6 Отговор

    До коментар #14 от "Научи се да четеш с разбиране":

    Не знам Си какво се мотае, а още не е изхвърлил от Поднебесната напушеното мениджърче протеже на капиталистите от САЩ

    Коментиран от #26

  • 16 Шофьор

    7 6 Отговор

    До коментар #13 от "Ама разбира се":

    Хайде посмалете малко бе:

    "Tesla roadster ще ускорява от 0 до 60 мили в час за 1,1 секунда"

    Ако имаше малко мозък щеше да можеш да изчислиш ускорението а от там и претоварването и щеше да разбереш че е поредния рекламен трик на Мъск - просто човек няма да го издържи а ламарините на колата ще се намачкат.


    Второ с какво електричките са по-добри от ДВГ или хибридите. Нито са по-екологични (доказано вече), нито по-евтини, нито по-безопасни и нищо с което да привлекат вниманието на мислещите хора.

    Коментиран от #18, #19, #20, #27

  • 17 Така е

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Ама разбира се":

    Забрави да споменеш и новия рекорд на Лагуна Сека на Модел С Плейд, преди няколко дни!
  • 18 Госあ

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "Шофьор":

    Нали калниците и броните на тея еднодневки падат без ускорение, тия за некви космически жета ми разправят.
  • 19 Мммммм

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Шофьор":

    Не съм прочел доказателството! Ти ли го доказваш?

    Коментиран от #21

  • 20 Хихи

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Шофьор":

    Скоро ще гледаме тестовете на Модел С Плейд! Ще има хора със сърдечни удари и в колата и пред компютъра!
  • 21 Шофьор

    8 5 Отговор

    До коментар #19 от "Мммммм":

    Не аз не го доказвам - доказват го учени а аз чета.

    Та батерията на електричките не е източник на енергия а преносител на такава а енергията трябва да дойде от някъде. Обикновено идва от въглищни централи защото когато си зареждаш електричката (нощем) ВЕИ-тата не произвеждат нищо. Та тая енергия добита от въглищни централи увеличена със загубите за пренос и зареждане е по замърсяваща за планетата отколкото горивото в ДВГ.

    Отделен въпрос са самите акумулаторни батерии и производството им. Само за цената на батерията аз ще си купувам гориво за ДВГ за целия живот на колата.

    Признавам едно нещо на Мъск - че владее рекламата до съвършенство и печели от това но иначе нищо съществено.

    Коментиран от #22

  • 22 Мммммм

    2 5 Отговор

    До коментар #21 от "Шофьор":

    Не съм чел такива доказателства, а съм чел доста точно обратните! Преносител на енергия е също бензина и дизела! Източника на енергията е нефта! Нефта се обработва, за да стане това което ползваш! Вечер, като няма слънце има вятър! И както знаеш, нощно време хората спят, така че консумацията е мноооого по-ниска! Така, че мрежата няма да усети никакви натоварвания, ако електричките се зареждат вечер, защото нощно време не работят почти никакви други електроуреди вкъщи! Така, че това което не се ползва от жилището, ще отива в колата!

    Коментиран от #23

  • 23 Шофьор

    7 4 Отговор

    До коментар #22 от "Мммммм":

    Явно нищо не знаеш и се подвеждаш по рекламите на Мъск.

    Източник на енергия е нещо което го има в природата и можеш да го вземеш и да получиш енергия от него - изкопаемите горива, слънчевата енергия, биогоривата, урана и др.

    Преносители на енергия са всички неща които е необходима енергия за да ги добиеш (като водорода) или където да я складираш (батерии, маховици)

    Вечер консумацията е ниска не че хората спят а предприятията не работят - битовата консумация вечер даже е по-висока.

    Ако всеки има електрическа кола мрежата даже няма да издържи - направи сметка за около 5 милиона коли и 3 милиона камиона и автобуси в България по 20-30 киловатчаса за колите и по 200-500 киловатчаса за камионите и автобусите средно и ще разбереш че ще трябва огромна енергия която няма от къде да я вземем - трябват ни още много ядрени централи.

    Коментиран от #24, #25, #52, #53, #55

  • 24 Да де

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    Изкопаемите горива не са бензин и дизел! Нефта е! А бензина и дизела са продукт на нефта! Така, както от въглища, да направиш ток за ел. колите! Въглищата са изкопаеми от които прпозвеждаш, преносител на енергия! Така както и бензина! Нефта е изкопаем и произвеждаш бензин, за да гориш!

    Коментиран от #28

  • 25 Мммммм

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    20-30 киловатчаса на ден на кола? Сериозно? Тези коли, тогава трябва да изминават всеки ден по 150-200 километра! Че да им трябва толкова енергия! Ясно е, че фабриките не работят, защото хората спят нощно време (по принцип е така, незнам как е у ваше село)! Защо според теб, нощната енергия е евтина? Защото няма кой да я ползва, нали?
  • 26 СИБИРСКИ КИТАЕЦ

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Мотае се, защото и той знае какво е казал тези дни говорителят на дребосъка: "Диплoмaтът зaяви, чe Мъcк e мнoгo eмблeмaтичнa фигурa в CAЩ. Тoй гo oпрeдeли кaтo визиoнeр. Зa руcкитe учeни e вaжнo дa мoгaт дa кoмуникирaт c eкcпeрти oт пoдoбнa вeличинa."

    Всички знаят, че говорителят казва това, което му е НАРЕДИЛ ШЕФА, ама на червени тролеи и хейтъри да обясняваш очевидни неща си е губене на време.

    Коментиран от #35

  • 27 Като смяташ

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Шофьор":

    Не забравяй да включиш в сметките и времето за което действа това джи върху шофьора и пътниците. Това да не ти е реактивен самолет, при който ускорението става за няколко секунди до хиляди километри в час? За една секунда кръвта дори няма да има време да се отдръпне, за да остави органите без оросяване.

    Коментиран от #31

  • 28 Шофьор

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Да де":

    Голяма каша ти е в главата.

    Добре ще ти го обясня така - източник на енергия е всичко от което получаваш повече енергия отколкото си вложил за да я добиеш.

    Преносител на енергия е всичко в което си вложил повече енергия отколкото може да добиеш в последствие. Водородът е преносител на енергия защото го няма в природата и трябва да вложиш енергия за да го добиеш, развъртяния маховик е преносител на енергия защото трябва да вложиш енергия да го развъртиш.

    Стана ли ти ясно - бензина и дизела не са преносители в сегашния си вид - те са източници. Ще са преносители ако можем например да използваме електроенергия и от въглеродния двуокис във въздуха и водата да правим въглеводороди както правят листата.


    Но това няма нищо общо с това че електричките се равняват на въглищни централи и са по замърсяващи от ДВГ.

    Коментиран от #29, #30, #32

  • 29 Асдф

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Шофьор":

    Добре че нищо не зависи от тебе иначе прогреса на човечеството ще е нулев
  • 30 Хахахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Шофьор":

    Пълна каша ти е в главата! Значи викаш - Преносител на енергия е всичко в което си вложил повече енергия отколкото може да добиеш в последствие.!!!!!! И за това според теб (от предния ти пост) електрическата батерия е преносител на енергия?? Защото разнася тока ли?

    Коментиран от #36

  • 31 Шофьор

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Като смяташ":

    В реактивните самолети претоварването не е от ускорението което е сравнително малко а от движението по крива.

    Та какво претоварване ще държиш вярно че зависи и от времето но механичните свойства на костите ти и главата ти не зависят от времето - надвишиш ли дадено претоварване те се чупят.

    Та има таблица човек какво претоварване може да държи и за колко секунди и изчисли колко е претоварването при ускорение от 0 до 60 мили за 1.1 секунда както си написал и ще видиш че и пилот с противо-претоварващ костюм няма да го издържи. Отделно самата кола няма да издържи и ще се намачка от претоварването. Трето няма такива гуми които да осигурят такова сцепление че да стане възможно това.

    Та тези ускорения са маркирани с по една звездичка в сайта на тесла ама кой да чете какво означават тези звездички.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Засега може да си прав

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Шофьор":

    Обаче електричките и батериите са основното звено за напълно преминаване към възобновяеми източници. Въглищните централи така или иначе са пътници защото всички те са във фактически фалит и се поддържат на изкуствено дишане. Само за въглеродния си отпечатък, към момента трябва да плащат по 10 стотинки за киловатчас произведена енергия, а пазарната цена на тока е по-ниска от 10 стотинки.

    Друга опорна точка имаш ли? Тази приключва до 2-3 години, тоест доста преди да навлязат масово електромобилите, за да се притесняваме за нея.
  • 33 Мммммм

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Шофьор":

    Ускорението само от гумите става до 1.7 секунди! Това време го докараха и от една японска компания, която прави електрически коли. Нова компания! Допълнителното ускорение, ще идва от дюзите които ще монтират! Те нямат общо с гумите!
  • 34 Много си зле наистина!

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Шофьор":

    На колко g ще ти се счупят костите? Колко джи претоварване изпитва пилота при излитане, особено от самолетоносач и за колко време? За какво сцепление бълнуваш при реактивна тяга? Ти май си е от онези които са вярвали едно време, че при движение със 100 километра в час на влака човека вътре ще се разпадне от скоростта (не ускорението).

    Коментиран от #38

  • 35 Госあ

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "СИБИРСКИ КИТАЕЦ":

    Когато си протеже на политическата олигархия на сащ ставаш визионер, а не напушено мениджърче. Причината, както споменах в друга тема е, че Китай и Русия все още се държат като съперници на чаена церемония. Ако наистина бяха съюзници, нещата щяха да бъдат различни.
  • 36 Шофьор

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Хахахаха":

    Ами няма батерия която да я зараждаш с 1 киловат час и после да ти даде 2 киловат часа - обикновено дава 0.7 киловат часа.

    В добива на изкопаеми горива се влага енергия но накрая получаваш повече отколкото си вложил.

    Енергията за движение на колата идва от самия петролен продукт когато е с ДВГ но енергията за движение на електричките не идва от самата батерия - тя трябва да е произведена някъде другаде от източник на енергия (може и петролен продукт) и вкарана в батерията.

    Явно ти си от типа на тези за които токът идва от контакта - радвай се на електричките тогава и си мисли че не замърсяват.

    Коментиран от #37

  • 37 Мммммм

    2 3 Отговор

    До коментар #36 от "Шофьор":

    Е точно де! тя трябва да е произведена някъде другаде от източник на енергия (може и петролен продукт) и вкарана в батерията!! Бензина е произведен от източник(нефт) и вкаран в резервоара! При колите с ДВГ! Ако незнаеш Гугли си дали бензина е преносител на енергия и ще ти се отговори! 😂

    Коментиран от #42

  • 38 Шофьор

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Много си зле наистина!":

    Аз ви казах четете какво означават звездичките до данните за ускорението на колите в сайта на Тесла - и за ваш ужас ще разберете че са рекламен трик.

    Каква реактивна тяга при кола Тесла те тресе - там не те дърпа катапулт - трябва гумите да осигурят сцепление за да вдигне тежката тесла 60 мили за една секунда - това и формула 1 не го могат. Хайде скрийте се.

    Коментиран от #40, #41

  • 39 Мммммм

    1 4 Отговор
    Да ти кача от Уикито, да не се ровиш (че и незнам дали ще намериш)! Според състава на суровия нефт и в зависимост от търсенето на пазара, рафинериите могат да произвеждат различни нефтопродукти. Най-големият дял на нефтопродукти се използва като „преносители на енергия“, например различни видове мазут и бензин.
  • 40 Мммммм

    2 5 Отговор

    До коментар #38 от "Шофьор":

    Тесла ще има дюзи със сгъстен въздух! Както е например при самолет! Тогава гумите не играят роля! Тягата няма да минава през гумите или ел. моторите!
  • 41 Госあ

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Шофьор":

    Що се занимаваш с дървени железа ?

    Коментиран от #48

  • 42 Шофьор

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Мммммм":

    Разликата ти я казах ама то трябва и акъл да го разбереш.

    Ами ако не карам на бензин а на рапично олио какво става - то преносител на енергия ли е или не. То не е произведено от друго - то си съществува в растенийцето в този си вид и не е видоизменяно. Че е и екологично чисто с наистина нулеви въглеродни емисии за разлика от прехвалените електрички.

    Какво ще кажеш. Ама не мисля да убеждавам невежите.

    Коментиран от #43, #44, #49

  • 43 Мммммм

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Шофьор":

    Преносител ще е, след като за да го произведеш, ти трябва много повече енергия! Една статийка - Енергийни ресурси са първичните енергоносители (въглища, нефт, газ и други), нефтопродуктите, както и възобновяемите източници, използвани за производство на електрическа енергия, топлинна енергия или енергия за охлаждане
  • 44 Мммммм

    1 3 Отговор

    До коментар #42 от "Шофьор":

    И прочети добре!! ВЪЗОБНОВЯЕМИТЕ ИЗТОЧНИЦИ, СА ИЗТОЧНИЦИ НА ЕНЕРГИЯ! ТАКА КАКТО Е НЕФТА!

    Коментиран от #60

  • 45 Въпросът е точно обратния

    2 3 Отговор
    Защо ли ние се занимаваме с него, когато дори не знае каква е темата на разговора! Той дори не знае за съществуването на реактивните дюзи при спейс екс пакета на Tesla roadster, който му помага да подобри ускорението от две секунди само от гумите до 1,1 секунда в комбинация с реактивните дюзи. Говори за претоварване до чупене на кости, но не знае че загуба на съзнание се наблюдава при 9 джи без никакво чупене на кости, а най-обикновенна Тесла модел S докарва над 1 джи при ускорение за 2,5 секунди, тоест за една секунда ускорение, ще имаме около 2,5 джи. Въобще е много зле момчето и не знае какви ги говори. Чуло е нещо, но не е разбрало както повечето антиелектрици тук. Все нещо не разбрали както трябва!
  • 46 Мммммм

    2 2 Отговор
    А рапичното олио е преносител, както е водорода, защото вложената енергия за добиване (производство) е по-малка от получената! Защо според теб, рапичното олио не се води като енергиен ресурс (източник)?

    Коментиран от #50

  • 47 Естествено

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "Ама разбира се":

    Пропуснах и новината, че ще се продава на достъпна цена.
    Какво ме топли добра ли е или лоша.
    Електричката е кола която ако не можеш да си я купиш нова, на втора употреба е безсмислено.

    Коментиран от #51

  • 48 Предишния коментар беше до тебе

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Госあ":

    А на шофьорчето ще му предложа да се затвори в гаража, да сипе рапичното олио в резервоара и да остави двигателят да поработи на оборот около час докато той е в гаража и после пак да говори колко безвредно е рапичното олио в сравнение с движението на електромобил!
  • 49 Мммммм

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Шофьор":

    И понеже така много си се загрижил за рапичното олио! Ако минем всички на рапично олио, ще трябва да сеем рапица на Марс, защото ако е на Земята, ще трябва да се научим и да ядем рапица, защото няма да има място за сеене на друго! 😂😂
  • 50 Мммммм

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "Мммммм":

    Грешно съм написал в бързината! Вложената енергия е По-Голяма от получената!
  • 51 Не е естествено, изкуствено е

    2 5 Отговор

    До коментар #47 от "Естествено":

    Съвсем изкуствено се създава впечатлението, че електромобилите не могат да се ползват втора употреба. Ето ти едно видео от миналата година, което показва как една Тесла с най-старите и скапани батерии, изминава милион километра с един (безплатен) ремонт на батерията на 470 хиляди километра. Видеото е от преди една година, но вероятно автомобила вече наближава милион и половина километра. Каква според тебе е причината този автомобил да не става за втора употреба? Твоя на колко милиона километра е? Минал ли си поне един милион километра през живота си? А колко автомобила си сменил?

  • 52 Ко речи?

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    "Ако всеки има електрическа кола мрежата даже няма да издържи - направи сметка за около 5 милиона коли и 3 милиона камиона и автобуси в България по 20-30 киловатчаса за колите и по 200-500 киловатчаса за камионите и автобусите средно и ще разбереш че ще трябва огромна енергия която няма от къде да я вземем - трябват ни още много ядрени централи"


    По твоите сметки излиза, че ако всички в България от пеленачета до пенсионери на 100 години карат автомобили, все пак автомобилите са повече от тях и някой от шофьорите карат по два автомобила на ден първо 100 километра лек автомобил, а после още 500 600 километра камион и така всеки ден без почивен ден! Ама те всичките ви сметки са такива! Осем милиона шофьора в България? Дори 3 милиона не карат ежедневно, а ти изкара, че само камионите и автобусите са толкова.
  • 53 Да речем че е вярно

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    Ако по твоите сметки утре всеки българин си купи по два електромобила, тези 5 милиона електромобила ще струват около 400 милиарда лв.

    Ако както казваш всеки се нуждае от 20 киловатчаса на ден, което стигат за 120 километра пробег са 100 гигаватчаса електрическа енергия. Тоест ще трябват две атомни централи по два гигавата, които ще струват скромните на фона на цената на електромобилите 40 милиарда лева.


    Ако всички тези 5 милиона са икономични дизелчета горящи по 5 на сто на ден ще харчат 13 лв за гориво, тоест 65 милиона на ден или около 24 милиарда годишно. Май е по-евтино разходите за гориво за две години да се инвестират в АЕЦ?
  • 54 DrivingPleasure

    7 1 Отговор
    А акциите на друсльо се пързалят надолу и парзалят надолу...

    Коментиран от #56, #57

  • 55 А сега реалните сметки

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    В България се движат около 2 милиона автомобила. Средният годишен пробег е 13 хиляди километра, което прави по 35 км на ден, които се нуждаят от седем киловатчаса. Нека са осем заради загубите. Това е същата енергия от която се нуждае бойлера ти през зимата за да загрее 100 литра вода. Не съм чул енергийната система да се е сринала или затруднила да загрява бойлерите. Един климатик през зимата харчи два до три пъти повече, а всеки апартамент има по няколко климатика. Една вентилаторна печка пък харчи повече от два климатика.

    2 милиона електромобила по 8 kW часа, се нуждаят от 16 гигаватчаса. Тоест от осем часа работа на една атомна централа като Козлодуй. Тоест ако от утре всички автомобили станат електромобили в България с вълшебна пръчица, проблемът ще е липса на зарядни, а не липса на енергия, защото за всички тях ще е необходима само една трета от мощността на атомна централа тоест 800 мегавата. Разликата между потреблението през деня и нощта е около 2000 мегавата, тоест през нощта има достатъчно свободен капацитет за зареждане без да се пипа нищо по системата.
  • 56 Колко да са надолу?

    1 3 Отговор

    До коментар #54 от "DrivingPleasure":

    Колкото и да падат акциите, няма да паднат достатъчно за да стигнат реалните си стойности! Мислиш ли че в момента е нормално Тесла да струва повече отколкото следващите 4 най-големи производители на света взети заедно, които произвеждат 80% от автомобилите в световен мащаб?

    Пък и колко да са паднали, като миналата година на същата дата са били 163 долара, а в момента са 580 долара тоест 356 % повече от миналата година?

    Ще посочиш ли друга автомобилна компания с поне 50% ръст на акциите от миналата година по това време?
  • 57 И между другото

    1 3 Отговор

    До коментар #54 от "DrivingPleasure":

    Нещо се поизгуби от темата "Първият в света електромотоциклет с ултракондензатори"


    Синтетичното гориво май не го очаква бъдещето което му предричаше?

    Коментиран от #64

  • 58 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ама разбира се":

    Ти пък пропусна,че в Тексас вече мислят за данъци на Теслите.Нещо все по-евтинко излиза да имаш миксер.

    Коментиран от #59

  • 59 Ами нормално

    0 2 Отговор

    До коментар #58 от "Язе":

    Няма да е само в Тексас. Все пак в Щатите чрез горивото събират пътните такси. И при нас ще стане. Като обвържат тол таксите с теглото на автомобилите и пробегът на леките автомобили след време, както е при камионите сега, всичко ще стане по-справедливо и тези с по-тежките автомобили включително електромобилите, ще плащат по-малко на километър отколкото малолитражките на принципа който троши повече пътищата плаща повече такси. Също така ще вдигнат и въглеродният данък за всеки отделен килограм въглероден диоксид от ауспуха пак на база на изминатите километри. Пък каквото сабя покаже!
  • 60 Госあ

    2 5 Отговор

    До коментар #44 от "Мммммм":

    Възобновяеми източници са хелиевите ядра и водорода. Всичко друго е шменти капели. соларите и ветропоказателите са по скъпи и по неекологични от ядрения разпад.

    Коментиран от #61

  • 61 Пак простотии

    4 3 Отговор

    До коментар #60 от "Госあ":

    Ама то от тебе какво ли да очакваме!

    Един киловат фотоволтаици един киловат фотоволтаична централа струва 1000 лв и на година произвежда 1300 киловатчаса електрическа енергия. Масово фирмите в България започнаха да си инсталират такива централи по покривите, защото плащат киловатчас на 30 стотинки и с инвестиция за 1000 лв, пестят годишно по 390 лв. Тоест за 3 години си връщат инвестицията. Инсталира се за месец. След това произвежда още 30 години напълно безплатна енергия. На втората година, вече ще е изчистила въглеродния си отпечатък.

    Атомната ти централа три години след започване на строежа колко пари ще е върнала от инвестицията и колко ток ще е произвела? Колко въглеродни емисии ще е спестила. На коя година ще изчисти въглеродния си отпечатък? Производството на цимент има огромен въглероден отпечатък. Знаеш ли колко милиона кубика бетон се отливат още през първите години от строежа и колко стомана се влага? Тя също има огромен въглероден отпечатък. Гьола в Белене колко от инвестициите си е върнал за последните 40 години от като се строи и колко въглеродни емисии е спестил?

    Хайде стига с фалшиви опорни точки. Дай някакъв конкретен пример, както аз ти дадох.

    Коментиран от #62, #63

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Пак простотии":

    последно:страните, членки на ЕС, субсидират възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) с над 64 млрд. евро годишно, за да достигнат 20% дял на зелената енергия в потреблението си. От началото на своя Energiewende (енергиен преход) само Германия е похарчила над 150 млрд. евро. В глобален мащаб, зелената сделка е на стойност 1.8 трилиона долара, като Китай е отделил 1 трилион за 800 TWh "зелена" енергия. В същото време, Китай са построили 285 TWh ядрени мощности за около 90–110 милиарда долара. Франция е построила 58 ядрени реактора за 15 години и е генерирала над 400 TWh с тях. Цената, коригирана спрямо инфлацията е 330 милиарда долара.Германия е похарчила 580 милиарда долара за слънчева енергия и вятър, за да получи около 220 TWh. Айде сметай. И това въпреки измамата с препродажба на "зелен ток" от смешните веита посредством газовите им бекъпи. Схващаш, нали ?Ако не схващаш, примерът е борбата на германците със зъби и нокти за втори газов поток.

    Коментиран от #65

  • 64 DrivingPleasure

    2 2 Отговор

    До коментар #57 от "И между другото":

    Изчезна ми и не съм я търсил.
    За да разбереш повече - ще те пратя да прочетеш повече за техниката на Lamborghini Sian - супер кондензатори с малък ел мотор вместо безумни батерии. под 50 кг беше общото задвижване заедно с ел мотора срещу половин тон батерии.
    Съчетай ги със синтетичните горива и имаш екология... Т'слЪта е пътник! При доминация на пазара нямаше долар печалба, какво да говорим след като ФауВе вече ги подминават с 200 с продажбите :)

    Коментиран от #67

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Къде е грешката?

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Госあ":

    Аз ти описах всичко с цифри и те помолих за същото. ФЕЦ си изчиства въглеродния отпечатък от производството на втората година и оттам нататък НЯМА въглероден отпечатък и не отделя никакви емисии. През коя година от началото на строителството на АЕЦ се случва същото?

    Фотоволтаик произведен преди 25 години, такъв произведен днес и такъв, който ще се произвежда след 25 години един и същ въглероден отпечатък ли ще имат и това отчетено ли е в "проучването" финансирано от атомното лоби, което цитираш? Дай му заглавието да проверя? Или отново си съчиняваш опорни точки?
  • 67 Не се извъртай

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "DrivingPleasure":

    https://m.fakti.bg/technozone/581091-parviat-v-sveta-elektromotociklet-s-ultrakondenzatori-video

    Точно 5 статии по-надолу в същия раздел!

    Описал съм ти подробно защо и дума не може да става за екология.

    Коментиран от #74

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #65 от "Ех колко си залюхан":

    Каква мощност ве ? Говорим за произведена електроенергия. Сега ще ти кажа, едно кило банани струва 3 лева, а едно кило портокали 2 лева. 500 грама банани излизат 1,50лв , а половин кило портокали 1 лв. Значи сто грама банани излизат 30 стотинки, а 100 грама портокали 10 стотинки. Тогава едно кило портобанани ще струва 2,50. Хахахаха хахахахахахахаха

    Коментиран от #70

  • 70 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #69 от "Госあ":

    Нали затова те питам как киловатчас струва 70 стотинки по твоите сметки и ти се струва евтино? Както виждаш говоря само за АЕЦ без да меся портокали с банани. Дал си цена на едро за тон банани, а аз просто съм ти ги обърнал на килограми.

    Според тебе да си купиш тон банани за 30 000 лева е супер далавера, при положение че цена на дребно е 3 лв за килограм. Пак те питам какви са ти тези цифри и какво означават : ". В същото време, Китай са построили 285 TWh ядрени МОЩНОСТИ за около 90–110 милиарда долара. "

    Коментиран от #71

  • 71 Госあ

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Е така де!":

    "Китай е отделил 1 трилион за 800 TWh "зелена" енергия. В същото време, Китай са построили 285 TWh ядрени мощности за около 90–110 милиарда долара" кое не разбираш ? Китайците обаче много добре разбраха. Затова продължават да свалят емисиите си с атомна енергетика. Особено, предвид че за kWh, атомната енергетика дава 50% по малко емисии. Това също не го разбираш, нали ?

    Коментиран от #72, #73

  • 72 Не разбирам обясни ми

    1 3 Отговор

    До коментар #71 от "Госあ":

    Тези цифри както винаги противоречат на физичните закони. Мощност не се мери в тераватчаса, тоест написаното няма абсолютно никакъв смисъл, за да може човек да си направи някакъв извод. Ако говорим за енергия, излиза че киловатчас енергия произведена от атомна централа струва 70 стотинки. Пак няма логика. Тоест Това са едни цифри изсмукани от пръстите, или измислени от тебе или поръчкова статия за такива като тебе които не могат да мислят и могат да повярват на всяка една глупост написана някъде.

    Дай източника на тази информация?
  • 73 Без да чета статията

    1 3 Отговор

    До коментар #71 от "Госあ":

    Мога да предположа какво се опитват да ти внушат. Обясняват ти че дизелов генератор 5 киловата струва 2000 лв, а фотоволтаична централа 5kw струва 5000 лв и даже са ти пресметнали, че фотоволтаичната централа може да произведе годишно 6,5 мегаватчаса енергия, докато дизеловият генератор може да произведе 43,8 мегаватчаса

    Тоест изграждането на на дизелови мощности за произвеждане на 44 мегаватчаса струва 2000 лв, а изграждането на фотоволтаични мощности за 6 мегаватчаса струва 5000 лв и те убеждават че е много по-изгодно да си произвеждаш тока с дизелов генератор. И най-важното е, че ти им вярваш и ги цитираш тук без да схванеш смисъла на написаното.
  • 74 DrivingPleasure

    2 1 Отговор

    До коментар #67 от "Не се извъртай":

    34 килограма системно тегло и то за моторзацията на суперспортист срещу половин тон само за батерията. Продължавай със сметките. Батериите са избора на политиците понеже са лесната залъгалка за масите - инженерите говорят имено за кондензатори и синтетика.
    За да имаш възобновяеми източници като солар и вятър имаш нужда от "резервоар" за тази енергия, а батериите не могат да бъдат такъв - всеки използван кВ трябва да го дублирашс 1 кВ за съхранение, че да се получи. Е няма да стане!

    Коментиран от #75, #76

  • 75 Простите сметки не са за прости хора

    2 2 Отговор

    До коментар #74 от "DrivingPleasure":

    Ами ето ти сметките. Тези 500 кг батерия осигуряват 500 км пробег тоест килограм за километър. Тези 34 кг колко пробег осигуряват? Не могат да осигурят дори 340 метра, да не говорим за 34 км. Тоест имат 100 пъти по-малка енергийна плътност. Супер кондензатора може да ти осигури само Висока мощност, но не и енергия, която е мощност по време. Единственото което прави този суперкондензатор е да подобри времето за ускорение като добави някоя друга конска сила за няколко секунди, които са по-малко от пръстите на едната ти ръка. За самостоятелно движение със суперкондензатор и дума не може да става.
  • 76 Простите сметки не са за прости хора

    1 3 Отговор

    До коментар #74 от "DrivingPleasure":

    Тебе дори като ти се смята не можеш да разбереш за какво се говори. Енергийната ни мрежа може да понесе максимална мощност около 7 гигавата което е доближава но преди няколко години през зимата като рекорд. АЕЦ Козлодуй ще работи до 2050 година, така че имаме едни два гигавата базова мощност. Тоест максимума мощност на фотоволтаици, които можем да добавим към системата без да я претоварим е около 5 гигавата. Тоест по твоите сметки е невъзможно да има 5 гигаватчаса батерии за съхранение. В същото време постоянно питаш къде ще захранваме 2 милиона електромобила и дори не можеш да направиш елементарната връзка между двете.

    2 милиона електромобила с по един киловатчас батерия, акумулират 2 гигаватчаса енергия. Батериите по 500 килограма за които говориш, са с капацитет 100 киловатчаса, тоест 2 милиона от тях имат капацитет 200 гигаватчаса, колкото е потреблението на цяла България за няколко дни. Както виждаш електромобилите са решението, а не проблемът на ВЕИ.
  • 77 Ел маняк

    2 1 Отговор
    Аз обещавам да създам кола , която ускорява от 0 до 100 за 0.5 секунди и има пробег 5000км , не давам срок ама обещавам , вервайте ми.Купете ми акциите 😃