ФАКТИ.БГ

Учените намалиха биологичната възраст на мъжете чрез промяна на хранителния режим

Тестването се извършва в продължение на 8 седмици

Публикувана: 1 Юни, 2021 14:12
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5948
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Много учени се опитват да решат проблема с подмладяването на човешкото тяло с помощта на различни технологии и лекарства. Учени от Йейлския университет проведоха експеримент, по време на който получиха обнадеждаващи резултати, доказващи възможността за намаляване на биологичната възраст на човек чрез промяна на графика на съня, въвеждане на научно обоснована диета, използване на умерена физическа активност и нормализиране на процеса на почивка.

Тестването се извършва в продължение на 8 седмици. В експеримента участват 43-ма физически здрави мъже на възраст от 50 до 72 години. Учените променят хранителния режим на субектите, нормализират процеса на почивка и сън и въвеждат определени физически дейности. Към диетата са добавени пробиотици и фитонутриенти.

Резултатът от двумесечното проучване показа, че такива промени имат положителен ефект върху намаляването на биологичната възраст на доброволците. Средно мъжете са били „подмладени“ с три години в сравнение с контролната група, чиито членове продължават да се придържат към традиционния си график на живот - без диета и физическа активност.

Според изследователите храната, начинът на живот и хранителните добавки, които водят до промени в метилирането на ДНК (не структурата на гените се променя, а тяхната динамика), могат също да повлияят на онези ДНК групи, които са отговорни за процеса на стареене и свързаната с възрастта деградация на тялото.

ХХХ
Абе, голям праз. Важното е да не ти пука и да се приемаш какъвто си.

русенец
Разбрах! Започвам научно обоснована диета докато ми се появи акне!

Счупи тъпомера
Дреме ми на колко изглеждам, ако ме е хванал птичия грип вече(да ми е умряла патката) :)

Доротея
Да се лиша от всички простотии, които сега си позволявам, за някакви си 3 и то не много сигурни години повече! Утре ще те завари някоя виелица насред полето и край! Колкото и да си здрава! Яж, пий, всички простотии и колкото изкарате!

165

До коментар #1 от "ХХХ":

Един Хубав Ден е този в който са взети правилните решения - има точно време за движение, за най-подходящата храна, за хубав секс и за хубава почивка, все пак движението и физическа активност са Доста. Тези на които не им пука живеят от цигарите, те сънуват, бленуват за приятни неща а всъщност денят им е тъп и нещастен

Доротея

До коментар #5 от "165":

Нищо не се разбра! Обяснявай бавно, разбераемо, като за хора! Без алегории, метафори и абстрактни категории! Не всички са образовани в този сайт!

Бай този

До коментар #4 от "Доротея":

Да хапнем,да пийнем и тези три неща,пък каквото дойде това.

Тя ти е статията не е за необразовани

До коментар #6 от "Доротея":

Ще отговоря на почти всички писали до тук. Изследването за биологичната възраст не показва как изглеждаш, а как ти функционира тялото. В твоето ДНК е заложено кога евентуално ще се отключат наследствените ти болести, включително птичия грип (кога ще престане да ти става патката), зрение и така нататък. С промяната на химическата страна (какво какво ядеш, пиеш и дишаш) физическата страна (дали и как се движиш - претоварването с работа не е равно на разходка в парка или планината или правенето на секс, въпреки че все е движение) и духовната страна ( стрес, релаксиращи мозъка дейности, положително или отрицателно отношение към света - да се замислят антитата в този сайт )

Всеки сам си преценява, дали заради някои простотии като млад, още на 30 40 години ще иска но няма да може да прави секс, да пие алкохол и не дай Боже дори да кара кола или да върви нормално.

Хубавото е че прекаляването в едно, може да се компенсира от другите две. Замислете се как ви действа стреса от коронавируса и дали е необходимо?

Кой те кара да спираш нещо?

До коментар #7 от "Бай този":

Защо всеки като чуе диета и решава, че трябва да спре храната? В повечето случаи е точно обратното. Трябва да ядеш повече и по-разнообразна храна, от която ПРЕДИ ТОВА си лишавал организма си. Всъщност за да се храниш здравословно, в повечето случаи единствено трябва да правиш разлика между ядене и храна. Много хора ядат по много, но не се хранят и организмът им гладува, въпреки наднорменото тегло.

4744
Ваксините против коронавирус също водят до промени в метилирането на ДНК, не структурата на гените се променя, а тяхната динамика ;) и оттам до увеличаване продължителността на живота. Е, не при всички .

Оная с косата
Много сте ербап , някои ! Ама като ви изтече времето , врещите като ярета и се молите за отсрочка !

cuckoo

До коментар #8 от "Тя ти е статията не е за необразовани":

Ако ти става си млад, ако не - стар. Прост, но точен критерий. А ако имаш пари и ти става - тогава си много млад, няма значение как изглеждаш и на колко си години.

мойта диета
сутрин ракия за джабуркане!
после бира за плакнене!
на обед водка за салатата! след обед бера за промиване!
надвечер виски с колъ за хапетит!
на вечеря винци за пържолата!
после уисви за лека нощ!
само ми пречи пикането през 2 часа!!!

той
само не разбрах какви храни включва диетата.......

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Оливър Стоун