23 Юни, 2021 10:46 11 913 10

Запознайте се с новия голям камион Mercedes Actros L

  • mercedes-
  • actros-
  • l

Товарните автомобили Mercedes-Benz задават нови стандарти в премиум сегмента за превози на дълги разстояния

Запознайте се с новия голям камион Mercedes Actros L - 1

Независимо дали става дума за ефективност, безопасност или комфорт, Mercedes-Benz Actros задава високи стандарти при товарните автомобили в секторите за превоз на дълги разстояния и тежкотоварни превози от 1996 г. Последното поколение Actros, от 2018 г. непрекъснато надгражда сегмента с множество иновации в областта на цифровизацията, мрежовата свързаност и безопасността.

Иновации като Multimedia Cockpit, MirrorCam, полуавтономното управление и подобрените системи за безопасност гарантират, че Actros безупречно изпълнява нарастващите изисквания на транспортните компании, като същевременно помага на водача в изпълнението на неговите задачи.

След пускането на пазара на двата нови модела през 2021 г. - Actros F с фокус върху функционалността, а лимитираната серия Actros Edition 2 върху дизайна и детайлите, Mercedes-Benz Trucks сега представя Actros L, най-големият и най-луксозният от тази успешна серия модели. Автомобилът е с конвенционален дизелов двигател и може да бъде поръчан в цяла Европа от 1 юли 2021 г., като производството ще започне през ноември 2021 г.

Простор и висококачествено оборудване за повишен комфорт на водача

Всичко започва от шофьорската кабина, която при вариантите StreamSpace и BigSpace е широка 2,5 метра и прави интериора изключително просторен. Липсата на тунел на двигателя означава, че кабината има равен под, създавайки наистина комфортна атмосфера. Подобрената шумо- и топлоизолация на кабината спира нежелания външен шум, за да подпомогне концентрацията при работа и релаксацията по време на почивка.

Запознайте се с новия голям камион Mercedes Actros L

Позицията за сядане е снижена с 40 милиметра за по-спокойно шофиране и комфортна гледка към пътя. В тази връзка, предлаганите като опция LED основни фарове имат по-висока интензивност на светлината от ксеноновите фарове и осигуряват отлично осветяване на пътя - огромен плюс, когато става въпрос за безопасност и шофиране по тъмно. Има полза и за икономическата ефективност: в сравнение с конвенционалните крушки, LED фаровете са по-енергийно ефективни и имат по-дълъг експлоатационен живот.

С цел подобряване на комфорта и удобството на водача са добавени различни детайли на оборудването, включително стилни тапицерии на седалките, нови облицовки на вратите и удобен матрак с 45 мм дебел горен слой.

Отлични характеристики за безопасност

С новия модел L от серията Actros Mercedes-Benz Trucks продължава да преследва целта си да направи възможно най-безопасно движението по пътищата чрез използване на активни системи за подпомагане на безопасността, като по този начин прави още една крачка към реализирането на визията за безаварийно шофиране. Това се доказва не само от системите Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist и MirrorCam, който замества основните и широкоъгълни огледала, но и от множеството други функции за безопасност.

Като опция за Actros L се предлага Mercedes-Benz Sideguard Assist S1X, който в сравнение с предишната система S1R, е оборудван с допълнителна функция, която потенциално може да спаси човешки живот. Тази нова система, наречена Active Sideguard Assist, вече не просто предупреждава за движещи се пешеходци или колоездачи от страната на шофьора. Ако водачът не реагира на сигналите навреме, системата е в състояние да инициира автоматична спирачна маневра при скорост на завиване до 20 км/ч и така да предотврати потенциален сблъсък.

Запознайте се с новия голям камион Mercedes Actros L

Друга опция за оборудване за Actros L е второто поколение Active Drive Assist (ADA 2). Системата активно подпомага водача с надлъжно и странично насочване на автомобила и може автоматично да поддържа дистанцията с превозното средство отпред, да ускорява и също да управлява, ако са изпълнени необходимите условия на системата като достатъчен радиус или ясно видими пътни маркировки.

Ако по закон се изисква асистент за аварийно спиране, Actros L е оборудван и с Активен спирачен помощник 5 (ABA 5) като стандарт, който разполага с функция за разпознаване на пешеходци.

По-голяма ефективност чрез свързаност по поръчка

В комбинация с тези асистиращи системи, впечатляваща е и интелигентната система за контрол на скоростта и трансмисията Predictive Powertrain Control (PPC). Системата може да вземе предвид топографията, посоката на пътя и пътните знаци в определени ситуации. Това означава, че ненужното спиране, ускоряване и превключване на предавките могат да бъдат избегнати. С помощта на PPC, най-новото поколение Actros консумира до 3% по-малко дизелово гориво по скоростни пътища и магистрали, отколкото превозни средства, които не са оборудвани със системата, като по извънградски пътища може да бъде дори с 5% по-малко. Що се отнася до разхода на гориво, новият дисплей за екологична поддръжка в Multimedia Cockpit Interactive помага на водача да възприеме възможно най-икономичния стил на шофиране.

Порталът за приложения на Mercedes-Benz Truck предлага множество изпитани и нови приложения с добавена стойност

Клиентите, които решат да закупят Multimedia Cockpit Interactive вместо стандартната версия, ще получават бърз достъп до портала за приложения на Mercedes-Benz Truck. Това позволява на транспортните компании да използват новите възможности за свързване и да оборудват своите превозни средства с приложения за повишаване на ефективността и комфорта, като телематичните услуги на FleetBoard. Индивидуално комбинираните услуги позволяват интелигентна работа в мрежа на шофьори, автопарк и поръчки. Всички те помагат за оптимизиране на работата, намаляване на износването и увеличаване на използваемостта на автомобила. Анализът на производителността на Fleetboard например позволява да се оцени и оптимизира стила на шофиране. Fleetboard Time Management предоставя подробна представа за времето на шофиране и времето за почивка на водача, докато Fleetboard Mapping показва състоянието и позицията на превозните средства. А с Fleetboard Driver Card и Mass Memory Download е възможно отдалечено прочитане, предаване и записване на всички налични данни от дигиталната карта.

Truck Data Centre е централният елемент на FleetBoard и служи като основа за други решения за свързаност на превозни средства. Модулът за свързване получава данните от сензорите, камерите и кормилните устройства в камиона и ги анализира за редица приложения. Truck Data Center не само формира основата за многобройните услуги на FleetBoard, но и за Mercedes-Benz Uptime, услугата за увеличаване на използваемостта на превозното средство.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нервен

    18 1 Отговор
    Кабината,кабината...ами дайте една снимка...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 FraDia.

    15 19 Отговор
    Конвенционален Дизелов двигател с 3% по-икономичен.
    Колко да е икономичен, 30 л/100км. ?. Колкото е разхода на 5 леки автомобила среден и висок клас. Качвате товара на влак и имате 30л/100км икономия, "0" вредни емисии. И това без нужда от нова скъпа инвестиция в превозно средство или инфраструктура.
    Но не.. тук трябва да пуши и задръства пътища и магистрали, и шофьорите да обитават комфортна кабина от 4кв. м. А за да намалим емисиите, ще ощавим собствениците на 5 леки автомобила като ги принудим да си закупят тостери на колела. Напред към заветната цел: Да ограничим максимално личната свобода на придвижване с всякакви средства.

    Коментиран от #4, #10

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Tube Galore

    13 15 Отговор
    Volvo и Скания...
    Мерца не е добра покупка... Чупливи, скъпи и колегите само се оплакват...

    Коментиран от #6

  • 6 Цеко сифоня

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Tube Galore":

    Така е. Ама аз като написах истината за него, ме изтриха. Явно платена статия.
  • 7 КОКО

    4 2 Отговор
    ПОВЕЧЕТО ОТ НАС СА ДЕБЕЛАЦИ.НЕ ВИДЯ ЛИ ЛЕГЛО ПОНЕ 85 СМ. НЯМА КАКВО ДА ОБСЪЖДАМЕ.
  • 8 Dido d

    6 4 Отговор
    ЖП-то си е по-добро, но ги няма комисионните и печалбите за търговци на горива гуми, толл, части, логистики...Но иначе сме БИО, EKO, GREEN. Пък колко ще умрат от саждите и ПТП, няма значение.
  • 9 олеле

    4 2 Отговор
    Пускат го зимата из Русия на тест-драйв и ако при -17 не му замръзне нафтата като на Scania значи е добър камион.
  • 10 Абе ти луд ли си

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "FraDia.":

    Абе ти пиян ли си ? Я мисли малко с тая глава бе …