ФАКТИ.БГ

Тествахме най-големия Mercedes

Първото, което прави впечатление, е че новият Actros няма огромни странични огледала, но основните промени са в интегрирането на много нови технологии

Публикувана: 3 Ноември, 2020 07:15
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15280
Тествахме най-големия Mercedes
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 21 гласа.

Тази есен, вносителят на Mercedes-Benz в България покани автомобилни журналисти на един необичаен тест драйв. Той се проведе в покрайнините на Пловдив и бе на модела Actros - избран за камион на годината в световен мащаб. Наш екип беше на мястото на събитието, а впечатленията ни са, че този огромен камион, с бруто тегло от 22 тона, се кара като лек автомобил. Иначе, за да се озове водачът в кабината са нужни пет стъпки нагоре. Озовавайки там обаче, човек няма чувството, че е в камион.

Приборният панел е сходен с този на леките автомобили Mercedes, разполага с изцяло дигитален клъстер и с мултимедийна система с огромен дисплей

Тествахме най-големия Mercedes

Екранът, разположен отдясно на водача съсредоточава управлението на климатичната система, осветлението, навигацията, както и изборът на системи за подпомагане на водача. Системата е многоезична, но по-интересното е, че е разработена в България. 12-инчовият дисплей пред водача пък има две секции - основна и долна широкоъгълна. Селекторът за управление на автоматичната скоростна кутия е комбиниран с превключвателя за забавяне.

Външно новият Actros е лесно разпознаваем по LED ресничките на фаровете и по-извития спойлер зад кабината. Но основната разлика е, както вече споменахме в липсата на обичайните огледала за обратно виждане

Тествахме най-големия Mercedes

Вместо тях са инсталирани камери. Външните камери се подават към два 15-инчови дисплея, разположени на предните колони. Новият Mercedes-Benz Actros е първият сериен камион, който е снабден с MirrorCam вместо външни огледала. Тази иновация е включена в основното оборудване на камиона за европейския пазар. Дисплеите са разделени на две секции, като обичайните огледала - основен и долен широкоъгълен. При тесни завои може да се натисне бутон на вратата и секцията на основния дисплей значително ще увеличи ъгъла на виждане, за да помогне на водача да завърши безопасно маневрата.

Тествахме най-големия Mercedes

Това е един много добър бонус: водачът получава добра странична видимост, а всяко увеличаване на видимостта означава повишена безопасност. Камерите са разположени по-високо от конвенционалните огледала и е по-трудно да бъдат повредени случайно. Пунктираните жълти линии са ясно видими на дисплеите, за да се оцени по-добре разстоянието до приближаващите се превозни средства. При заден ход маркерната линия помага да се контролира позицията на осите и края на полуремаркето. И при изпреварване системата показва на екрана момента, след който можете безопасно да се върнете в своята лента.

Трябва да отбележим и още един важен нюанс: по подразбиране маркировката на екраните е предназначена за прицеп със стандартна TIR дължина. Когато се прикачват е по-дълги или по-къси ремаркета, системата има възможност за калибриране с допълнителни корекции. Камерите с висока разделителна способност могат да предават ясно изображения през нощта и при лошо време (мъгла и др.). Възниква справедлив въпрос: какво ще се случи през зимата? Същото като през лятото, защото в камерите е интегрирана отоплителна система, обясниха специалисти от компанията. Между другото, яркостта на екраните може да се регулира и ръчно.

Тествахме най-големия Mercedes

Забележителна е и системата Sideguard Assist, която сканира мъртвите зони около камиона и в случай на опасност дава на водача сигнали - звукови и светлинни. Такава опасност може да бъде например мотоциклетист или велосипедист. Интересното е, че функциите MirrorCam и Sideguard Assist в актуализирания Actros работят заедно - цялата необходима информация е групирана на едно място, на страничните дисплеи. Това предотвратява претоварване с информация на водача. Отоплителната система позволява на MirrorCam да работи при всяко време.

Новият Mercedes-Benz Actros е първото серийно превозно средство, което получава полуавтоматична система за управление ADA (Active Drive Assist)

Тествахме най-големия Mercedes

Работейки при всяка скорост, системата не само задейства кормилното управление и спирачките, но и газта. При интензивен трафик ще помогне функцията Stop-and-Go, която при кратки спирки (не по-дълги от 2 секунди) позволява автоматично да набирате скорост, без да докосвате педала на газта.

Флагманът на марката Mercedes-Benz Trucks разполага и електронна ръчна спирачка, която се активира автоматично при изключен двигател или когато селекторът на автоматичната скоростна кутия е превключен в режим на паркиране. Може да се активира и чрез издърпване на ефектна алуминиева скоба нагоре. Това, което е важно да се отбележи, е, че всички дотук описани технологични иновации правят новия Mercedes-Benz Actros значително по-икономичен: разходът на гориво по време на движение по магистралата е по-нисък с 3%, а по второстепенни пътища с - с 5%.

Тествахме най-големия Mercedes

Това се дължи както на подобрената аеродинамика (без изпъкнали огледала за обратно виждане и оптимизиран спойлер зад кабината), така и на ново предавателно отношение на основната задвижваща ос (2.412 вместо 2.533 при предшественика). Именно новото съотношение на задната ос допринася за икономията на гориво. Важен принос има и модернизираната система PPC (Predictive Powertrain Control), едно от нейните нововъведения е, че тя може да се използва за междуградски транспорт на дълги разстояния (преди това не беше разрешено да се правят карти).

Системата настройва работата на автоматичната трансмисия към топографията на определена област. Нещо повече, тя работи в тясно сътрудничество с Proximity Control Assist, за да вземе предвид реалните условия на трафика. Предсказуем круиз контрол, с новия режим Economy + в автоматичната трансмисия PowerShift 3, пък дава възможност за още по-икономичен стил на шофиране. В същото време все още са налични режими като Standart, Eco и Power.

Новият Mercedes-Benz Actros има в арсенала си и система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 - тоест петото поколение

Тествахме най-големия Mercedes

Ще припомним, че системата от първо поколение се появи на серийния Mercedes-Benz Actros още през 2006 г. и оттогава е инсталирана на над 230 000 камиона. Active Brake Assist 5 използва камера и радар за откриване на препятствия на пътя. Това може да бъде както пешеходец, така и автомобил, разстоянието до което е рязко намалено.

Системата предупреждава водача в три стъпки. Първо с помощта на светлинни и звукови сигнали. Ако няма реакция, спирането се извършва със забавяне от 3 м/с, т.е. 50% от максималната спирачна мощност. Ако и в този случай водачът не реагира, тогава системата задейства спирачките докрай, до пълното спиране на камиона.

Що се отнася до двигателите, то те са дизелови, а разновидностите им са много

Т.нар. "златна среда" е агрегатът, с който беше оборудван тестовия камион. Той е с мощност от 476 конски сили, а максималният му въртящ момент е 2200 Нм. По-конкретно става дума за 12.8-литров турбодизел OM 471, който работи съвместно с 12-степенна автоматична трансмисия PowerShift 3. Всичко това, наред с изключително прецизния волан, правят управлението на камиона изключително лесно. Като изключим габаритите на камиона, новият Actros се управлява като лек автомобил, дори и по-лесно - стига на успеете да се изкачите до кабината.

Тествахме най-големия Mercedes

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Националист
1 Отговор
Не е като камаз.Импийчмънт Радев

Коментиран от #12


Оценка:
-76 +41

Някой
2 Отговор
За нищо не стават,само фасон

Оценка:
-56 +29

Анонимен
3 Отговор
Влекачите Меерцедес са ми отвратителни за шофиране. Неестествено високи кабини, които подскачат като пинпонг насам натам. На бас, че никой неможе да разгадае как се управляват системите по таблото в това число запалването, смяна на скоростите и джойстика за нивелиране, без предварително обучение. Веднъж го гледах два часа като теле в железница, закъсня ми смяната. Всякакви началници идваха и те също не го разгадаха. Накрая май се оказа, че автоматично нивелира лафета. Отвратителна марка за влекачи. Един двайсетгодишен ДАФ се упраелява като песен в сравнение с Мерцедес. На автомобилите Мерцедес съм фен обаче.

Коментиран от #6, #22


Оценка:
-27 +40

4
Този коментар е премахнат от модератор.
5
Този коментар е премахнат от модератор.
Деда ти
6 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


Тук съм съгласен с теб,Мерцедес е най големия боклук който съм карал,за камионите говоря! Камион за чорбаджията,не за шофера. Мое лично мнение номер едно е Скания. Най мощната такава карах в Гърция личния камион на ефендикото/чорбаджията/при когото работех/там от чорбаджиите нищо не става вместо да си оправят любовниците тия работят наравно с теб та и повече/ та за Сканията ти говорех 630кончета... случайно тръгваме на курс двамата със шефа за Русията /хладилници/и сменихме камионите за малко. Тая гад имах чувството ,че в баирите върви повече от равното..И тъкмо и се кефех оня звъни...знам вика,че върви ама сме двама,не забравяй намали да те догоня.

Коментиран от #14


Оценка:
-8 +48

Честито
7 Отговор

До коментар #5 от "Даааа":


така е пич! Ама по паралиите! И все се питам като са...сме на път кой кой оправя жените? И все си мисля,че точно тия са тарикатите.

Оценка:
-0 +23

8
Този коментар е премахнат от модератор.
Хайл
9 Отговор
Мерцедес прави камиони против шофьорите-най неудобния камион на пазара,ако ги правеха за шефовете,щефовете нямаше да помислят за тоя боклук

Оценка:
-6 +26

10
Този коментар е премахнат от модератор.
onq s konq
11 Отговор
Това с таблетите вместо странични огледала е много яко!

Коментиран от #13


Оценка:
-29 +10

12
Този коментар е премахнат от модератор.
Хайл
13 Отговор

До коментар #11 от "onq s konq":


яко е щото не разбираш от камиони

Оценка:
-4 +32

Гошо
14 Отговор

До коментар #6 от "Деда ти":


Най-хубавата Скания е чуждата Скания.
Мерцедеса си е Мерцедес. Каруцари!

Оценка:
-24 +14

и в един момент
15 Отговор
като вместо огледала, таблетите покажат черен екран, какво правим тогава, слагаме си огледалцата за бръснене, на една стойка прикрепена с тиксо към вратата, с тази китайска електроника само направиха камионите по уязвими на повреди, последните истински Мерцедеси бяха в СО МАТ през 1980-1990г., истински катъри, претоварени се катереха по баирите на Турция към Иран, Сирия и Ирак, и зиме и лете, редовно изхвърляха водата по баирите на прохода от Турция към Иран, но след час палеха отново и тръгваха без притеснения, дали сегашните натрупани с екстри и електроника камиончета ще направят нещо подобно.

Коментиран от #23, #27


Оценка:
-2 +30

дрт прч
16 Отговор
КАТО ГО ШИБНЕ НЯКОЙ КЛОН ЩЕ ГО НАПРАВИ НА СОЛ ТОЗИ ТАБЛЕТ. АКО Е ПО ЕВТИН ОТ ОГЛЕДАЛОТО-РАЗБИРАМ

Коментиран от #20


Оценка:
-5 +8

17
Този коментар е премахнат от модератор.
18
Този коментар е премахнат от модератор.
19
Този коментар е премахнат от модератор.
123456
20 Отговор

До коментар #16 от "дрт прч":


Само не знам как клона ще влезне в кабината при таблета

Оценка:
-1 +15

Актроса
21 Отговор
Е най добрия камион......но за чорбаджията. Това е камиона с най малък разход за изминат километър на база 100 000 км. Взимат се в предвид много неща , гориво , поддръжка обезценяване и т.н. За шофьора обаче е голямо наказание. В момента стоя в такъв и ще ви кажа че няма такъв кенеф. Утрепа ме днес цял ден. Вози като сандък , мотора се чува и усеща все едно че стоиш върху него , малко вятър да има и свири по кабината така че вечер ми пищят ушите , на най малкия баир и направо ще спре , но най готиното от целия камион е седалката.....еее честно , няма такава удобна седалка на света. Един стол от едно времешните къде бяха по хоремаците на наркоп е по удобен. И това го казвам от позицията на човек с доста години стаж който е получавал чисто нови освен Актроси а също Волво , Скания, Даф

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +10

ШАФИОР
22 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


А МИ ТО НЕ Е ЗА ИНДИЯНЦИ

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +2

Шафиор
23 Отговор

До коментар #15 от "и в един момент":


Оле каде на върна ИРАН ИРАК ЛИБИЯ НАДОЛУ

Оценка:
-2 +0

Срамота
24 Отговор
Крали крали крали от КАМАЗА който предстоеше да бъде измислен че чак се оляли

Оценка:
-0 +2

МБ Завинаги
25 Отговор
Силата на авто журналиста е да представи своето мнение!
Това написаното е диктувано от някого, но не е мнение на журналист.

Оценка:
-1 +0

Версия
26 Отговор
И най-добрият влекач е... Рено Магнум!

Оценка:
-1 +0

Вярно е
27 Отговор

До коментар #15 от "и в един момент":


...татко караше такъв Мерцедес към СОМАТ...казваше ми това е най-здравата кола...при минусови температури в Турция ми е разправял следното...събуждам се вика и протягам ръка до бутона на стартера...машината веднага запалва при минус 15-20 градуса в Анадола...чакам да се стопли кабината и тогава ставам :)...а отвънка на паркинга разни Волва,Ивекота вдиггнали кабината и поливат двигателя със гореща вода :)

Оценка:
-0 +1

бай Мирчо
28 Отговор
Не разбрах дали е на електромотор и БАТЕРИЙ?

Оценка:
-0 +1

29
Този коментар е премахнат от модератор.
Анонимен
30 Отговор

До коментар #21 от "Актроса":


Абсолютно съм съгласен с теб колега.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Иван Обрейков
Това коментира маркетинговият директор на "Юлен", Иван Обрейков
Не строим нито хотели, нито публични домове, както твърдят еколози, а спортни съоръжения"

Още бисери