Въпреки че навярно изглежда невъзможно видимо да се подобри ефективността на гумите от най-висок клас, инженерите на Continental отново надминаха себе си. Този зимен сезон очаквайте на пазара два вълнуващи нови продукта – наследниците на WinterContact TS 870 и WinterContact TS 870 P.
WinterContact TS 870: идеалният избор за автомобили от среден клас
Наследникът на многократно награждаваните гуми WinterContact TS 860, спечелили симпатиите на пресата в отрасъла, комбинира изключително поведение през зимата с отлични свойства при мокра настилка. WinterContact TS 870 е изцяло нов продукт, разработен практически от нулата по отношение на своята конструкция, дизайн на шарката на протектора и състав на каучуковата смес. Резултатът е модел, който при пряко сравнение осигурява три процента по-къс спирачен път върху лед и пет процента по-добро управление върху сняг. Въпреки противоречивите цели, с които инженерите по развойна дейност редовно се сблъскват във връзка с характеристиките за безопасност, от една страна, и екологичните норми, от друга – напредъкът, постигнат и в двете области, е впечатляващ: десетпроцентното увеличение на пробега е придружено от намаление на съпротивлението при търкаляне с два процента.
Новоразработени взаимосвързани триизмерни зацепващи ламели за по-добро сцепление
Някои от предимствата на този дизайн за производителя са новоразработените взаимосвързани триизмерни зацепващи ламели, които създават още по-големи джобове за снега в протектора, защото най-доброто сцепление се постига при поставяне на сняг върху сняг.
Какво означава това? Снегът навлиза в шарките на протектора, където се „компресира“, след което уплътненият сняг в гумите се слива със снега на пътя. Колкото по-добре шарките на протектора задържат уплътнения сняг, толкова е по-добро сцеплението на гумите. За тази цел Continental използва технологията SnowCurve+. Гумите с тази технология се отличават със специална структура на стената на жлеба, която зацепва с уплътнения сняг в повече от 1000 точки в протектора. Това осигурява по-голямо сцепление и прави по-добро предаването на спирачните сили – особено при завиване. За да намали допълнително спирачния път по хлъзгави зимни пътища, Continental увеличи броя на блоковете на протектора в контактния участък на WinterContact TS 870 с цели десет процента. Ръбовете и ламелите в тези блокове изпълняват ролята на чистачките на предното стъкло, като разпръскват бързо разтопения сняг и осигуряват добро сцепление върху заледена настилка.
V-образни жлебове, подобрени от вълнообразен централен жлеб, който минава по цялата гума
WinterContact TS 870 разполага с V-образна шарка на протектора, която е възприета от много производители на гуми. Забележително нововъведение тук обаче е, че основните V-образни жлебове отиват към вълнообразен централен канал, който преминава през цялата гума, като така придава на новия зимен експерт на Continental съвсем различен външен вид от този на повечето конкуренти. Но това не е всичко – чрез комбинацията от хидрожлебове и централен жлеб разработчиците са постигнали още по-бързо изместване на водата при шофиране в дъждовно време. Това осигурява още по-ефективна защита срещу аквапланинг и подобрява допълнително спирачното поведение върху мокри настилки. Друг фактор, който помага за постигането на по-къс спирачен път, е новоразработената каучукова смес на протектора, която, както и при предишния модел, се нарича Cool Chili. С комбинацията си от специални смоли тя осигурява по-добро сцепление и по-кратък спирачен път на мокра настилка, като същевременно намалява съпротивлението при търкаляне за по-нисък разход на гориво и по-малки емисии на CO2.
Анализ на TÜV SÜD: WinterContact TS 870 е най-добрият избор за спиране на мокра настилка, управление на мокра настилка и сцепление на сняг.
Удивителната ефективност на тази новаторска гума за студено време бе потвърдена от независим тест, проведен от TÜV SÜD по молба на Continental през февруари и март 2021 г. с WV Golf VII с широко разпространения размер 225/45 R 17. Немският производител на гуми от висок клас избра този подход, тъй като предприетите през миналата година мерки за борба с пандемията от Covid-19 забавиха началото на производството.
„Трябваше да отложим пускането на пазара. Поради тази причина не включихме WinterContact TS 870 в тестовете на зимни гуми от ADAC през 2021 г. За да предоставим на търговските си партньори и на крайните потребители независимо и надеждно доказателство за ефективността въпреки това, се обърнахме към TÜV SÜD да сертифицират характеристиките на продукта в сравнение с най-значимите конкуренти“, казва Ралф Хофман, ръководител на бизнес подразделението за маркетинг и ценообразуване за смяна на гуми на пътнически и лекотоварни автомобили в Германия.
Задълбочената програма включва всички стандартни тестове на заснежени, мокри и сухи пътища, както и екологични критерии като съпротивление при търкаляне и шум. Пробегът също е документиран при допълнителен тест през март и април. Въз основа на тези тестове TÜV SÜD сертифицира WinterContact TS 870 като гума с балансирани зимни характеристики от най-високо ниво. При всичките тестове новата гума на Continental за студено време се нареди на първите три места – с най-високи оценки за спиране на мокро, управление на мокро и сцепление на сняг.
WinterContact TS 870 е разработена за модели, като WV up!, WV Golf и Citroen C4, но също и за модели с малко по-високи цени, включително BMW Серия 1 и Серия 3. Продуктовата гама първоначално съдържа 19 размера за джанти от 14 до 17 инча. Догодина ще бъдат добавени още 45 размера.
WinterContact TS 870 P: създадена за джипове и автомобили от среден клас
Continental също така постепенно въвежда WinterContact TS 870 P като наследник на TS 850 P. Подобно на „по-малкия брат“ (WinterContact TS 870), Continental използва за WinterContact TS 870 P подобрената каучукова смес Cool Chili и хидрожлебове. За да осигурят допълнителна безопасност за водачите, които монтират по-широки гуми, разработчиците са избрали да се откажат от конвенционалния V-образен протектор и вместо това са се спрели на по-твърда конструкция с четири големи периферни канала, минаващи между редиците от блокове на протектора. Тази иновативна конструкция на протектора, която е много различна от предшественика си, предлага големи предимства – особено при мокра настилка. Тя много бързо измества водата от контактния участък, което води до по-добро управление, по-къс спирачен път и ефективна защита срещу аквапланинг.
В сравнение с доказания предшественик на тази гума разработчиците са постигнали четири процента подобрение при спиране на мокра настилка и осем процента подобрение на характеристиките при аквапланинг − без да нарушават нейните характеристики в други отношения. Подобрения от пет процента при спиране върху лед, шест процента при шофиране върху суха настилка и шест процента при шофиране върху сняг наистина заслужават специално внимание. Тази нова зимна гума на Continental представя също и убедителни екологични показатели: Двупроцентното намаление на съпротивлението при търкаляне е в тясна връзка с 16-процентното увеличение на пробега.
Продуктовата гама първоначално включва 52 размера за пътнически автомобили и джипове за 16- до 21-инчови джанти и/или XL маркировка, показваща по-голяма товароносимост. Това прави WinterContact TS 870 P идеалното решение при монтаж на нови гуми на седани, джипове и спортни автомобили като Audi TT. Твърдата конструкция на гумата също я прави отличен избор за по-тежки модели с електрическо задвижване. Continental произвежда и зимни гуми за най-ексклузивните и (или) спортни автомобили на света – попитайте за WinterContact TS 860 S, за да изживеете усещането за върховното поведение през зимата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 оня с магарето
11:42 30.09.2021
3 Реалист
Коментиран от #7
12:10 30.09.2021
4 Павел Пенев
Коментиран от #5, #18, #20
12:12 30.09.2021
5 SAAB
До коментар #4 от "Павел Пенев":
Няма такива гуми.......нито лятото са летни нито зимата зимни !Това е само маркетинг !
Коментиран от #9
12:52 30.09.2021
6 Я се чудим, оти
14:11 30.09.2021
7 Реалист,защо не знаеш?
До коментар #3 от "Реалист":
Запомни: най-добрите гуми са Мишелин,Континентал,Дънлоп-Гудиър,Бриджстоунни Пирели.А ти вероятно караш стария ти Голф с някакви изтъркани Дебица или пък Барум отпреди 10 г. И не ти е известно че гумите трябва да се сменят максимум след 5-6 години,дори и да не са карани много. Защото каучукът се втвърдява,напуква се и губи свойствата си
14:42 30.09.2021
8 Голям Слон
15:16 30.09.2021
9 има
До коментар #5 от "SAAB":
General grabber AT3 и жипито си пере отвсякъде по всяко време, тия като тебе дето викат че такова нема си остават и си викат, аз си карам вече 3та година с тях. Догодина нови.Коментиран от #10
15:19 30.09.2021
10 Смеххх
До коментар #9 от "има":
Колко мъка има по този святКоментиран от #14
17:03 30.09.2021
11 Гришо
Коментиран от #12, #13
17:21 30.09.2021
12 Иво
До коментар #11 от "Гришо":
Тука зимата стана 80% суха 5-10 градуса и 10% сух студ 0 -10градуса!!! Сняг 5-10 дена за целия сезон! Ти къде караш на мокър асфалт цяла зима незнам!20:26 30.09.2021
13 един от стадото
До коментар #11 от "Гришо":
точно. Като се качих на Цигов Чарк на две педи редовен сняг с Гудиър Ултра Грипа7 местните в кръчмата ме питат; Ти откъде дойде бе байно. Ми от полето бе..Ние веригите ги хвърляме края на март, викат. Страхотна гума, сега съм на Ханкок зимата. Също добра гума за не много пари. Мога да си го позволя, карам зимни и летни. И ако не мога един ден само зимни. Служебните ни коли карат само такива целогодишно. И но проблем. При +35 лятото на половин грайфер каучука им става точно по норма , не пластмаса и кове за норматив. Май след този комплект летни със който съм сега минавам само на зимни. Не случайно са по скъпи, но комбинация зима-лято си заслужава, май. И нещо интересно. На писта Дракон който не може да си позволи сликове лично съм виждал, дори снимал зимни гуми на 2/3 износени, но пичовете бягаха доста успешно по трасето. А за всесезонните, дървено желязо20:29 30.09.2021
14 Смехутко
До коментар #10 от "Смеххх":
И кое е смешното тролски? Казвам от опит с какво обикалям в България и Европа вече 50000км, още имат 6мм грайфер, но лееко се втвърдиха, мо ще изкарат и тази вече средиземноморска зима. Катеря Боровец, Пампорово, язовири, горски пътеки, реки преминавам, правя си кефа със семейството, а бай Ганя само дава акъли без покритие.Коментиран от #15, #16
20:34 30.09.2021
15 един от стадото
До коментар #14 от "Смехутко":
и що мислиш, че 50 000 с грайфер още е голямо качество. Станала като бандаж на елкар или вложка на танкова верига. Явно не си изпадал в екстремна ситуация с тия каиши, нека е така. Но не ми казвай, че многото километри на една гума са аргумент за качество. Тоя мит умря със Видинките още. Гумата е като накладките, ако разбираш какво ти казвам.21:03 30.09.2021
16 Гришо
До коментар #14 от "Смехутко":
Те като са се опекли са станали като дърво.Още 50000 км да минеш все така ше си стоят.Просто има гуми който в един момент спират да де изникват толкова бързо ,но не държат дори на сухо,а за мокър асфалт да не говорим.23:03 30.09.2021
17 Jacques Yves Moineau
19:46 01.10.2021
18 Тоя па
До коментар #4 от "Павел Пенев":
Гумите са единствентата връзка на колата с пътя и всеки компромис с тях може да струва нечии животи. От години карам със зимни и летни Континенталки и съм много доволен от тях.Всесезонните гуми са добрисамо първата зима. Втората зима е руска ролетка.
23:36 02.10.2021
19 Ооо
11:45 03.10.2021
20 Перо
До коментар #4 от "Павел Пенев":
А ти зимата с маратонки ли ходиш или зимните обувки носиш и през лятото?11:50 03.10.2021