9 Ноември, 2021 15:39 16 314 20

1.3 милиона микроогледала във фаровете на новото Audi A8

  • фарове-
  • audi-
  • a8

Иновацията впечатлява с цифрови матрични фарове Matrix LED и задни светлини с OLED елементи

1.3 милиона микроогледала във фаровете на новото Audi A8 - 1

Сравнима с прилаганите при видеопрожекционните апарати методи, цифровата матрична система Digital Matrix LED на предните светлини новото Audi A8 използва технологията за компютърно управлявани микроогледални устройства DMD (Digital Micromirror Device).

При нея във всеки от фаровете са вградени приблизително 1.3 милиона микроогледала, които разпределят светлинния поток на малки пиксели и така дават възможност той да бъде управляван с максимална прецизност. Сред новите функции, станали възможни с внедряването на системата, е тази за осветяване на лентата и ориентация при движение по магистрала.

В този случай фаровете излъчват своеобразна „светлинна пътека”, която осветява особено ярко собствената лента за движение и по този начин интуитивно ориентира водача при следването ѝ - нещо много полезно при участъци с пътно-строителни работи и неясна маркировка. Дигиталните Matrix LED светлини притежават и динамични функции за посрещане/изпращане от дома при отключване и напускане на автомобила, които се прожектират като светлинни картини на земята или върху стената.

1.3 милиона микроогледала във фаровете на новото Audi A8

В стандартното оборудване на усъвършенстваното A8 са включени и цифрово управлявани OLED задни светлини (OLED = „organic light-emitting diode” или органични светидиоди), като се предлага избор на две светлинни графики на "стоповете" (три при S8). Когато е избран режим “dynamic” на Audi drive select, светлинната графика се променя към по-широк профил, който се използва само в този режим.

В комбинация с асистиращите системи, цифровите OLED задни светлини предлагат функция за известяване за близост - ако друго превозно средство се приближи отзад в рамките на два метра от неподвижното A8, всички OLED сегменти се активират. Сред другите допълнителни функции са динамичните мигачи, както и светлинните профили с определена последователност при посрещане/изпращане от дома.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Германеца

    66 4 Отговор
    тва са германски номера, всичко е екстри и се плаща допълнително, фарове 6 бона, хаха

    Коментиран от #17

  • 2 тарзан

    50 5 Отговор
    И после, що нямало чипове
  • 3 Пилот на Ферари

    40 7 Отговор
    Много ме дразни функцията за автоматично сменяне на "дълги - къси " при Ауди. Изобщо не са го изчислили както трябва . Като кара след тебе постояно мига като дискотека и те заслепява и дразни зрението .

    Коментиран от #12

  • 4 Мунчо юмручето

    55 5 Отговор
    Вече се чудят какви глупости да измислят аз кола ли купувам или лампи и осветителни тела като изгори тоя фар колко струва смяната

    Коментиран от #10

  • 5 меркантилност

    17 4 Отговор
    и не можаха да го направят да не прилича на а1 или а3 отпред
  • 6 тертаа

    26 8 Отговор
    И скоростни кутии боклук, издържат не повече от 60 000 км. и то много рядко!

    Коментиран от #7

  • 7 Ай стига бе

    9 5 Отговор

    До коментар #6 от "тертаа":

    А, аз съм чел тук из форума, че ДВГ колите много вървяли! Чак на 500 хиляди километра се разработвали и след това до милион, нищо не барали! А ти казваш за 60 хиляди километра!

    Коментиран от #8

  • 8 Важно уточнение

    39 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ай стига бе":

    Някои двигатели, някои скоростни кутии. Далеч не всички. Каквото е направено в последните 15 години, е оптимизирано и изтънено на косъм от счупване. Разчита се на маркетинг и лъскави дрънкулки. Надеждните неща са от около 2000 година.

    Коментиран от #18

  • 9 Gost

    32 4 Отговор
    При нас масово се купуват висок клас коли от хора с ниски доходи, после следва лоша подръжка,
    части от автоморги, махане на катализатори и дпф-фи и всевъзможни други глупости идващи от пестене на качествени ремонти.

    Коментиран от #20

  • 10 type

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "Мунчо юмручето":

    По важен е въпроса, а колко струва хеттрик-а? турбо, дюзи, маховик:-) и по късния звучен шамар с мехатроник и самата автоматична скоростна кутия,които никой не може да поправи успешно...

    Коментиран от #14

  • 11 ДухайтеБедняци

    17 23 Отговор
    Кисело е гроздето, а селянчета?
  • 12 киру

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Не си ъпдейтнал, брат. Свали си и най-новата извивка на облегалката на седалката.
  • 13 Рибар

    14 6 Отговор
    В България масовката е блъснати коли с превъртяни километражи от 400-500хил на 120-130хил., и после били бръкми и се чупели много... Ама мноо разбираме и от автомобили... Гроздето кисело нещо... :)
  • 14 Аман отРазбирач

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "type":

    ТИ ПРОЧЕТЕ ЛИ СТАТИЯТА УМНЬО ,ЗА КОЙ АВТОМОБИЛ ГОВОРЯТ КАЧВАЛ ЛИ СИ СЕ НА НЕГО, ИЛИ МИНА ПРЕЗ СЕЛОТО ВИ
  • 15 DJT

    7 4 Отговор
    Немските каляски са направени единствено да смучат пари от джобовете на ахмаци. Clown cars.
  • 16 Турбогъзар с ЛЕД от Алито

    2 2 Отговор
    И в момента в който стъклото на фара помътнее, стой та замижавай.
  • 17 Кози

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Германеца":

    Тия фарове ако са само 6 ще е добре...
  • 18 fckk

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Важно уточнение":

    Тва все едно описа и айфоните в същото време
  • 19 Хайл

    0 0 Отговор
    Не разбрах само кои филми ще прожектира докато я караш
  • 20 Хайл

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Gost":

    Нали газарията топли...така са немските "премиум" щайги