11 Февруари, 2022 19:05 8 100 40

Toyota разработва механична трансмисия за електромобили

  • toyota-
  • електромобили-
  • трансмисия-
  • механчина трансмисия

Инженерите искат да върнат усещането от „ръчката“

Toyota разработва механична трансмисия за електромобили - 1

Механичните трансмисии от години не са популярният избор при покупката на нов автомобил, а с навлизането на все повече коли на ток, шанса те да изчезнат е напълно реален. Въпреки това, те имат своите фенове, които предпочитат усещането от „ръчката“ и именно с тях е свързан новият патент на Toyota.

Toyota разработва механична трансмисия за електромобили

Японската компания е подала няколко заявки в патентното ведомство в САЩ, които се свързват към фалшива механична трансмисия за електрически автомобили. Първоначално патентът е забелязан в BZ Forums през това лято, а сега властите официално публикуваха част от документите, които са били подадени.

Toyota разработва механична трансмисия за електромобили

Фалшивата трансмисия може да работи в три режим на работа, включително със съединител и смяна на скорости чрез скоростния лост, само чрез смяна на скорости със скоростния лост и без използването на съединител и скоростен лост. Софтуер пък ще симулира смяната на предавките и оборотите, които ще се изписват на таблото, за да бъде максимално близко усещането.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 по добро от ръчката

    28 18 Отговор
    НЯМААА

    Коментиран от #2

  • 2 ЯвноНеРа

    36 10 Отговор

    До коментар #1 от "по добро от ръчката":

    Явно не разбираш, че всичко е симулация, ел. двигателя няма нужда от скорости, а и тук никой не споменава, че ще има скоростна кутия. Всичко е електрическо ограничаване на оборотите, за да си мислиш, че превключваш нещо само.... това е като да караш кораб на детска игра на телевизора, уж е същото, само дето не блъскаш няколко стотин тона и да потъва )

    Коментиран от #13

  • 3 Механик

    8 8 Отговор
    В такъв случсй Тойотата ще е с един електромотор и само две задвижващи колелета. По-лесно щеше да е с механично фиксиран петпозиционен реостат, който би имитирал механична скоростна кутия.

    Коментиран от #6, #22

  • 4 Толкова

    8 8 Отговор
    е добре ел автомата с една предавка, само ще развалят кефа.
  • 5 Мнение

    20 13 Отговор
    Електричка с ръчни скорости е като луксозна моторна яхта, задвижвана с гребане!
    Тия дори тръгнали и да го патентоват?!
    Направете изкуствено гориво, което да се прави от рециклирането на отпадъци! По този начин ще удължите ползването на ръчната скоростна кутия!!!
  • 6 Гадина

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Къф реостат ти е в главата само господ знае

    Коментиран от #15

  • 7 Иво

    31 17 Отговор
    Ще ви споделя нещо искрено и лично! До скоро както повечето хора съм карал само ръчка, и се плашех от автоматика даже не бях карал! От както си купих бензинов автоматик не искам повече и да чувам за ръчни скорости, такъв кеф няма,но трябва и да е поне над 200 коня!!! Който не е карал нищо не знае и живее в предрасъдъци и неведение....

    Коментиран от #8, #12

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 *Случаен

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Слуачен":

    поправка
  • 10 Димов

    19 4 Отговор
    Следва електромотор, който върти кляномотовилков механизъм с бутала, имитиращ работата на ДВГ. Специално за електрофенове, които не са съвсем сигурни, че не харесват петролни коли.
  • 11 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    10 11 Отговор
    Да искаш електромобила да ти имитира механични скорости или пък да ти бръмчи като ДВГ е също толкова извратено, като това да харесваш механичен часовник, като в същото време електронния часовник с кварцов резонатор може да докара точност до секунда на месец и не иска специална поддръжка, профилактика, почистване и т. н. както механичния.
  • 12 Случаен

    3 7 Отговор

    До коментар #7 от "Иво":

    Глупости

    Коментиран от #34

  • 13 Случаен

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "ЯвноНеРа":

    Кой ти е казал това? Ето ти как изглежда графиката на мощността на ел мотор.

  • 14 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    16 8 Отговор
    Няма нищо по-добро от електрическия двигател. Управлява се директно от електроника от пълзяща скорост до високи обороти, лесно влиза в генераторен режим, като вместо да пуши феродо, връща енергия в батерията. И е напълно безшумен - много ще им е трудно на гъ зарите, дето си слагат трещящи гърнета на ДВГ лимузините си!
  • 15 Алекс

    11 4 Отговор

    До коментар #6 от "Гадина":

    Пича е механик, недей така, завършил е техникума в Лавуново. Ей сега ще се вдигне и ще отиде да им даде акъл на ония от Тойота, чак свят ще им се завие.
  • 16 Глей ти

    4 2 Отговор
    Jeep имат вече такова чудо за Wrangler.
  • 17 оня с коня

    16 8 Отговор
    Цели 2 пъти прочетох статията за да схвана,че става дума за Симулатор на Ръчна кутия!Смятам че тия действия на Тойота са нагла Обида за феновете на марката.Това е все едно да отидеш на Лекар с оплакване от слаба Ерекция,а той да ти предложи да си купиш Изкуствен Член,като за по-голяма реалност да му слагаш и Презерватив.А е доказано,че Ръчната скор. кутия има В ПЪТИ по голяма здравина и респективно по-дълъг живот от Автоматичната,че пести значителна част от Горивото,че не изисква почти никакви грижи и т.н.

    Коментиран от #18, #35

  • 18 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    10 6 Отговор

    До коментар #17 от "оня с коня":

    Заглавието е подвеждащо. Само имитират механична скоростна кутия за глезльовците. Какви предимства, какви 5 лева? Защо ти са зъбчатки? На всяко колело има собствен двигател и скоростта се управлява директно от 0 до Vmax. Процесор задава оптимална скорост на всяко колело поотделно, което е много важно при навлизане в завой! Това не може да се постигне при механично задвижване!

    Коментиран от #19, #20, #23

  • 19 Не слагай каруцата пред коня

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Това което си описал важи за двигател на всяко колело, тоест при автомобили с четири електрически двигателя.

    Хайде да изчакаме от Toyota да пуснат поне първият си електромобил, който ще е с един електрически двигател, пък тогава да чакаме кога ще пуснат автомобил с четири електрически двигателя.

    Засега Toyota са на опашката, когато говорим за електромобили. А имаха най-добрия потенциал преди години и сега можеше да са лидери в тази област и Тесла въобще да не съществува.

    Така че недей да очакваш чудеса от Toyota. Те още не са преглътнали, че им се налага въобще да произвеждат електромобили и дори когато ги произвеждат ще ги произвеждат с нежелание и по принуда, а това с четирите двигателя е висш пилотаж при електромобилите и върхова технология.
  • 20 Скоростната кутия има предимства

    4 5 Отговор

    До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    При пълзяща скорост и при висока скорост нуждите на автомобила са съвсем различни и в единия случай по-малкото предавателно число от двигателя към гумите ще е предимство, а в другия случай по-голямото предавателно число ще е предимство.

    По тази причина в Порше тайкан решиха да сложат скоростна кутия с две предавки, за да направят най-бързият електромобил, който в същото време е най-ефективен защото електродвигателят работи в оптимални обороти. Само че това са инженери с предразсъдъци и излишен товар знания за ДВГ и технологии от миналите векове.

    От Тесла не искат да правят еволюция на автомобилите като просто заменят бензиновия двигател с електрически, а искат да направят революция, като проектират автомобилите си от нулата като електромобили без излишния товар от ДВГ, затова просто на предната и задната ос сложиха електромотори с различни предавателни числа, като единият има предимство при ниските скорости, а другия има предимство при високите.

    Единия има предимство когато е нужно бързо ускорение и мощност, а другия се използва когато автомобилът трябва да се движи най-ефективно и да измине най-много километри с един заряд.

    И в крайна сметка направиха автомобил, който е по-бърз от Порше тайкан, но в същото време по-ефективен. И като изненада за всички, взе че се представи на нюрбургринг по-добре от поршето. А уж скоростната кутия там трябваше да му даде огромни предимства в съчетание с опита на porsche да правят управляеми в завои автомобили
  • 21 Скоростната кутия има предимства

    3 3 Отговор
    И в крайна сметка направиха автомобил, който е по-бърз от Порше тайкан, но в същото време по-ефективен. И като изненада за всички, взе че се представи на нюрбургринг по-добре от поршето. А уж скоростната кутия там трябваше да му даде огромни предимства в съчетание с опита на porsche да правят управляеми в завои автомобили.

    Абсолютно сигурен съм, че от porsche повече няма да си помислят за скоростни кутии и ще отупат Тесла следващия път. Скоростната кутия вече е символ от миналото и там ще си остане.
  • 22 Дори

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Ти дори и Термостат не знаеш какво е
  • 23 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Четири двигателя ще да е много евтино. И като са на колелата ще да е много леко за окачването, нали? Добре дошли в ерата на леките коли с окачване от камион.

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Alexi

    2 1 Отговор
    Че то има такива патенти и се използва в cvt кутии. Уж че е нормален автоматик, а всъщност не е. Мен ми е интересно защо не направят с 2 или 3 скорости като се оплакват че заряда на магистрала пада бързо, да сложат поне един overdrive за магистрала.

    Коментиран от #26

  • 25 Зависи от гледната точка

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Четири двигателя може да е много по-евтино както и много по-скъпо, защото зависи с какво сравняваш.

    Ако ще сравняваш с електромобил с един двигател, разбира се че четири двигателя са четири пъти по-скъпо.

    Но пък ако сравняваш за мощен джип с над 5-600 коня ДВГ и истинско 4 по 4, май четирите двигателя излизат по-евтино.

    Да не говорим, че четири двигателя отиват над 1300 коня и са по-евтино от който и да е подобен автомобил с ДВГ, независимо с колко задвижващи колела е.

    А двигателите не са в колелата и окачването е същото. Усложняването му идва от необходимото пътно поведение при високи скорости и няма нищо общо с камионите.

    Коментиран от #28, #33

  • 26 Вече опитаха

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "Alexi":

    Ако чак толкова ти е интересна, колкото твърдиш, прочети мнения 20 и 21 и ако има нещо неясно питай. Ще ти отговоря. Скоростната кутия може само да намали ефективността, но не може да я увеличи.
  • 27 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Има такова чудо - намери нещо за главинни двигатели, т. е. монтирани в главините на колелата. За да се учудиш още повече, това са променливотокови синхронни ел. двигатели с външен ротор. Даже и руснаците имат такъв електромобил - Zetta. И защо да е много скъпо? Това спестява сума ти механика - скоростна кутия, диференциал, оси, полуоски, карета, марета и т. н.

    Коментиран от #31

  • 28 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Зависи от гледната точка":

    При 4 двигателя, естествено общата им мощност ще е колкото на електромобил с 1 двигател.
  • 29 незнайко

    2 2 Отговор
    Защо да симулират скоростна кутия вместо да сложат истинска ? Никой не прави сметка за разхода на енергия ако има скоростна кутия и без нея ! Всички говорят за въртящия момент от НУЛА оборота, но не се казва с какъв ток се постига това ! Бъдете сигурни, че ще върнат скоростните кутии в електромобилите ! Така ще увеличат и пробега им !!!

    Коментиран от #30

  • 30 Ще си останеш незнайко

    5 5 Отговор

    До коментар #29 от "незнайко":

    И от porsche мислиха като тебе и сложиха скоростна кутия на Порше тайкан, която беше първата скоростна кутия в електромобил последно поколение и вероятно ще е последната. В общи линии просто намалиха ефективността на целия автомобил.

    Коментиран от #32

  • 31 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Всички знаем за двигател-главина, не е нещо ново. Проблемът с тази технология е, че иска сериозно окачване, както вече ти обясних. Затова се използва при триколки и велосипеди и тротинетки, но за автомобили се оказа непрактична.
  • 32 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Ще си останеш незнайко":

    Скоростна кутия се ползва, когато слагаш евтин нискооборотен електродвигател. Тесла са избрали по-скъпият подход - сложили са високооборотен електродвигател за много повече пари, като са спестили скоростната кутия. В резултат колите им са много по-скъпи.
  • 33 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Зависи от гледната точка":

    Много се обясняваш и пак сравняваш по параметър прекалено излишна мощност, който вече няма практическо приложение и не интересува никого, освен осмокласниците.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 kkk

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "оня с коня":

    Колко пъти да казвам- смучи шланга на коня и не се обаждай за да не идвам и пак да лежиш у болницата...
  • 36 Теодор

    8 1 Отговор
    Колко много изказвания а нито едно не споменава основната разлика при електромобили което прави скоростта кутия излишна. В съвременните електромобили се използва управление на оборотите на електродвигателя по честота а не по ток. Така въртящият момент не зависи от оборотите нито големината на тока а само разхода на ток се променя според оборотите а те повярвайте ми са в огромен диапазон от 0 до 18000. При това положение е напълно безмислено да има скороста кутия със зъбчатки които да внесат допълнително триене и намаляване на КПД то

    Коментиран от #37, #40

  • 37 Noname

    4 1 Отговор

    До коментар #36 от "Теодор":

    Най-после адекватен коментар! Сега ръчкаторите ще те напълнят с минуси...
  • 38 Bulava

    4 1 Отговор
    При големи мощности на електромобилите тези кутии няма да издържат и 1 година
  • 39 Ивайло

    6 1 Отговор
    Ще ги търсите вие усещанията на ДВГ с ръчка и ще ги симулирате, ама си остава имитация ...
  • 40 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Теодор":

    Както казах: ако ти тръгнеш да си правиш електромобил, едва ли ще си купиш ужасно скъп високо оборотен електродвигател. Най-вероятно ще вземеш пет пъти по-евтин ниско оборотен, който ще има нужда да се куплира със скоростна кутия, защото няма достатъчно обороти за да развива скорост. Това решение е по-евтино.