Механичните трансмисии от години не са популярният избор при покупката на нов автомобил, а с навлизането на все повече коли на ток, шанса те да изчезнат е напълно реален. Въпреки това, те имат своите фенове, които предпочитат усещането от „ръчката“ и именно с тях е свързан новият патент на Toyota.
Японската компания е подала няколко заявки в патентното ведомство в САЩ, които се свързват към фалшива механична трансмисия за електрически автомобили. Първоначално патентът е забелязан в BZ Forums през това лято, а сега властите официално публикуваха част от документите, които са били подадени.
Фалшивата трансмисия може да работи в три режим на работа, включително със съединител и смяна на скорости чрез скоростния лост, само чрез смяна на скорости със скоростния лост и без използването на съединител и скоростен лост. Софтуер пък ще симулира смяната на предавките и оборотите, които ще се изписват на таблото, за да бъде максимално близко усещането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 по добро от ръчката
Коментиран от #2
19:13 11.02.2022
2 ЯвноНеРа
До коментар #1 от "по добро от ръчката":
Явно не разбираш, че всичко е симулация, ел. двигателя няма нужда от скорости, а и тук никой не споменава, че ще има скоростна кутия. Всичко е електрическо ограничаване на оборотите, за да си мислиш, че превключваш нещо само.... това е като да караш кораб на детска игра на телевизора, уж е същото, само дето не блъскаш няколко стотин тона и да потъва )Коментиран от #13
19:19 11.02.2022
3 Механик
Коментиран от #6, #22
19:20 11.02.2022
4 Толкова
19:31 11.02.2022
5 Мнение
Тия дори тръгнали и да го патентоват?!
Направете изкуствено гориво, което да се прави от рециклирането на отпадъци! По този начин ще удължите ползването на ръчната скоростна кутия!!!
20:16 11.02.2022
6 Гадина
До коментар #3 от "Механик":
Къф реостат ти е в главата само господ знаеКоментиран от #15
20:33 11.02.2022
7 Иво
Коментиран от #8, #12
20:42 11.02.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 *Случаен
До коментар #8 от "Слуачен":
поправка22:06 11.02.2022
10 Димов
23:09 11.02.2022
11 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
00:11 12.02.2022
12 Случаен
До коментар #7 от "Иво":
ГлупостиКоментиран от #34
00:13 12.02.2022
13 Случаен
До коментар #2 от "ЯвноНеРа":
Кой ти е казал това? Ето ти как изглежда графиката на мощността на ел мотор.00:15 12.02.2022
14 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
00:21 12.02.2022
15 Алекс
До коментар #6 от "Гадина":
Пича е механик, недей така, завършил е техникума в Лавуново. Ей сега ще се вдигне и ще отиде да им даде акъл на ония от Тойота, чак свят ще им се завие.00:58 12.02.2022
16 Глей ти
01:10 12.02.2022
17 оня с коня
Коментиран от #18, #35
08:27 12.02.2022
18 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #17 от "оня с коня":
Заглавието е подвеждащо. Само имитират механична скоростна кутия за глезльовците. Какви предимства, какви 5 лева? Защо ти са зъбчатки? На всяко колело има собствен двигател и скоростта се управлява директно от 0 до Vmax. Процесор задава оптимална скорост на всяко колело поотделно, което е много важно при навлизане в завой! Това не може да се постигне при механично задвижване!Коментиран от #19, #20, #23
09:07 12.02.2022
19 Не слагай каруцата пред коня
До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Това което си описал важи за двигател на всяко колело, тоест при автомобили с четири електрически двигателя.Хайде да изчакаме от Toyota да пуснат поне първият си електромобил, който ще е с един електрически двигател, пък тогава да чакаме кога ще пуснат автомобил с четири електрически двигателя.
Засега Toyota са на опашката, когато говорим за електромобили. А имаха най-добрия потенциал преди години и сега можеше да са лидери в тази област и Тесла въобще да не съществува.
Така че недей да очакваш чудеса от Toyota. Те още не са преглътнали, че им се налага въобще да произвеждат електромобили и дори когато ги произвеждат ще ги произвеждат с нежелание и по принуда, а това с четирите двигателя е висш пилотаж при електромобилите и върхова технология.
09:30 12.02.2022
20 Скоростната кутия има предимства
До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
При пълзяща скорост и при висока скорост нуждите на автомобила са съвсем различни и в единия случай по-малкото предавателно число от двигателя към гумите ще е предимство, а в другия случай по-голямото предавателно число ще е предимство.По тази причина в Порше тайкан решиха да сложат скоростна кутия с две предавки, за да направят най-бързият електромобил, който в същото време е най-ефективен защото електродвигателят работи в оптимални обороти. Само че това са инженери с предразсъдъци и излишен товар знания за ДВГ и технологии от миналите векове.
От Тесла не искат да правят еволюция на автомобилите като просто заменят бензиновия двигател с електрически, а искат да направят революция, като проектират автомобилите си от нулата като електромобили без излишния товар от ДВГ, затова просто на предната и задната ос сложиха електромотори с различни предавателни числа, като единият има предимство при ниските скорости, а другия има предимство при високите.
Единия има предимство когато е нужно бързо ускорение и мощност, а другия се използва когато автомобилът трябва да се движи най-ефективно и да измине най-много километри с един заряд.
И в крайна сметка направиха автомобил, който е по-бърз от Порше тайкан, но в същото време по-ефективен. И като изненада за всички, взе че се представи на нюрбургринг по-добре от поршето. А уж скоростната кутия там трябваше да му даде огромни предимства в съчетание с опита на porsche да правят управляеми в завои автомобили
09:44 12.02.2022
21 Скоростната кутия има предимства
Абсолютно сигурен съм, че от porsche повече няма да си помислят за скоростни кутии и ще отупат Тесла следващия път. Скоростната кутия вече е символ от миналото и там ще си остане.
09:45 12.02.2022
22 Дори
До коментар #3 от "Механик":
Ти дори и Термостат не знаеш какво е10:06 12.02.2022
23 Гост
До коментар #18 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Четири двигателя ще да е много евтино. И като са на колелата ще да е много леко за окачването, нали? Добре дошли в ерата на леките коли с окачване от камион.Коментиран от #25, #27
10:10 12.02.2022
24 Alexi
Коментиран от #26
10:57 12.02.2022
25 Зависи от гледната точка
До коментар #23 от "Гост":
Четири двигателя може да е много по-евтино както и много по-скъпо, защото зависи с какво сравняваш.Ако ще сравняваш с електромобил с един двигател, разбира се че четири двигателя са четири пъти по-скъпо.
Но пък ако сравняваш за мощен джип с над 5-600 коня ДВГ и истинско 4 по 4, май четирите двигателя излизат по-евтино.
Да не говорим, че четири двигателя отиват над 1300 коня и са по-евтино от който и да е подобен автомобил с ДВГ, независимо с колко задвижващи колела е.
А двигателите не са в колелата и окачването е същото. Усложняването му идва от необходимото пътно поведение при високи скорости и няма нищо общо с камионите.
Коментиран от #28, #33
11:03 12.02.2022
26 Вече опитаха
До коментар #24 от "Alexi":
Ако чак толкова ти е интересна, колкото твърдиш, прочети мнения 20 и 21 и ако има нещо неясно питай. Ще ти отговоря. Скоростната кутия може само да намали ефективността, но не може да я увеличи.11:40 12.02.2022
27 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #23 от "Гост":
Има такова чудо - намери нещо за главинни двигатели, т. е. монтирани в главините на колелата. За да се учудиш още повече, това са променливотокови синхронни ел. двигатели с външен ротор. Даже и руснаците имат такъв електромобил - Zetta. И защо да е много скъпо? Това спестява сума ти механика - скоростна кутия, диференциал, оси, полуоски, карета, марета и т. н.Коментиран от #31
15:19 12.02.2022
28 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #25 от "Зависи от гледната точка":
При 4 двигателя, естествено общата им мощност ще е колкото на електромобил с 1 двигател.15:27 12.02.2022
29 незнайко
Коментиран от #30
16:46 12.02.2022
30 Ще си останеш незнайко
До коментар #29 от "незнайко":
И от porsche мислиха като тебе и сложиха скоростна кутия на Порше тайкан, която беше първата скоростна кутия в електромобил последно поколение и вероятно ще е последната. В общи линии просто намалиха ефективността на целия автомобил.Коментиран от #32
17:55 12.02.2022
31 Гост
До коментар #27 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Всички знаем за двигател-главина, не е нещо ново. Проблемът с тази технология е, че иска сериозно окачване, както вече ти обясних. Затова се използва при триколки и велосипеди и тротинетки, но за автомобили се оказа непрактична.21:04 12.02.2022
32 Гост
До коментар #30 от "Ще си останеш незнайко":
Скоростна кутия се ползва, когато слагаш евтин нискооборотен електродвигател. Тесла са избрали по-скъпият подход - сложили са високооборотен електродвигател за много повече пари, като са спестили скоростната кутия. В резултат колите им са много по-скъпи.21:06 12.02.2022
33 Гост
До коментар #25 от "Зависи от гледната точка":
Много се обясняваш и пак сравняваш по параметър прекалено излишна мощност, който вече няма практическо приложение и не интересува никого, освен осмокласниците.21:07 12.02.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 kkk
До коментар #17 от "оня с коня":
Колко пъти да казвам- смучи шланга на коня и не се обаждай за да не идвам и пак да лежиш у болницата...07:44 13.02.2022
36 Теодор
Коментиран от #37, #40
10:55 13.02.2022
37 Noname
До коментар #36 от "Теодор":
Най-после адекватен коментар! Сега ръчкаторите ще те напълнят с минуси...15:18 13.02.2022
38 Bulava
08:02 14.02.2022
39 Ивайло
09:56 14.02.2022
40 Гост
До коментар #36 от "Теодор":
Както казах: ако ти тръгнеш да си правиш електромобил, едва ли ще си купиш ужасно скъп високо оборотен електродвигател. Най-вероятно ще вземеш пет пъти по-евтин ниско оборотен, който ще има нужда да се куплира със скоростна кутия, защото няма достатъчно обороти за да развива скорост. Това решение е по-евтино.22:25 15.02.2022