26 Януари, 2023 11:24 6 376 2

BMW продължава своята любовна афера с електромобилите, подкрепяйки с $13 милиона български стартъп

  • ampeco-
  • bmw-
  • електромобили-
  • зарядни станции

Стартъпът планира да използва парите, за да достигне пазарите в Северна Америка, както и да разраства продукта

BMW продължава своята любовна афера с електромобилите, подкрепяйки с $13 милиона български стартъп - 1

Системите за управление на зареждането на електрически превозни средства обикновено са решения от край до край за управление на операциите по зареждане на електромобили, фактуриране, енергия, водачи и дори автопаркове. Това означава, че доставчиците на услуги за зареждане на електрически коли могат да оптимизират монетизацията на своите операции.

Редица играчи в този сектор се появиха през последните няколко години. Driivz от Израел събра 23.1 милиона щатски долара и наскоро беше избран от Shell да управлява платформата им за зареждане и интелигентно управление на енергията. Greenflux от Нидерландия пък привлече 11 милиона евро инвестиции. След това се появиха ChargeLab (набрал $20.4 милиона) от Канада, Monta (€50 милиона) от Дания и EV Energy ($13.5 милиона) от Обединеното кралство.

Междувременно, първоначално родом от София, България, но сега с операции в цяла Европа, на преден план излизи стъртъпа Ampeco - компания, която досега не се е появявала на радара за набиране на инвестиции за собствена платформа за управление на зареждане на електромобили.

<a href=BMW продължава своята любовна афера с електромобилите, подкрепяйки с милиона български стартъп" title="BMW продължава своята любовна афера с електромобилите, подкрепяйки с милиона български стартъп | ФАКТИ.БГ" src="https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/325/bmw-prodaljava-svoata-lubovna-afera-s-elektromobilite-podkrepaiki-s-13-miliona-balgarski-startap-2.jpg" />
Ampeco Executive Team

Новината е, че Ampeco е вече има капитал от $13 милиона, инвестичия, направена от BMW iVentures, като общо събраните средства до момента достигат $16 милиона. Стартъпът планира да използва парите, за да достигне пазарите в Северна Америка, както и да разраства продукта.

Кръгът от серия А също включваше българските LauncHub Ventures (които миналата година обявиха фонд от 70 милиона евро, значителен за региона на Югоизточна Европа) и Cavalry Ventures (от Берлин), както и шепа ангелски инвеститори. Ще припомним, че BMW iVentures има поглед в тази област, подкрепяйки редица по-ранни играчи. Той беше ранен инвеститор в Chargepoint (сега на NYSE) и Chargemaster (придобит от BP).

А нашата Ampeco предлага решение за доставчици на зареждане на електромобили, което обхваща публичния сектор, частни бизнес автопаркове и жилищни сгради. Идеята е, че неговата платформа позволява на клиентите да управляват зарядни устройства в мащаб и след това да избират от "хардуерни" партньори, вместо да бъдат заключени към един доставчик. Стартъпът също така работи с интелигентни измервателни уреди, системи за управление на сгради и възобновяеми енергийни източници.

В изявление Орлин Радев, главен изпълнителен директор на Amoeco, казва: „Има невероятна възможност за доставчиците на зареждане на EV да изградят и разширят печеливш бизнес, използвайки иновативни технологии. А Барис Гузел от BMW i Ventures, добавя: "Тъй като продажбите на електромобили се увеличават, достъпът до инфраструктура за зареждане става по-критичен от всякога. Цялостното софтуерно решение на Ampeco позволява на клиентите бързо да развиват свои собствени мрежи за зареждане на електромобили.”


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Даньо

    6 0 Отговор
    Добре са глътнали коремите на снимката. Инак браво на агентите това да се чува. Ако тия правят зарядното, другите агенти правят инвертора ( имаше японска инвестиция за разработка на инвертори в БГ) и докараме батерията българската електрическа кола е готова, другото са дрънкулки. Електрическата кола е много лесно нещо и моето скромно мнение че авто бизнеса ще се разсредоточи и ще има много много производители по света почти всяка държава ще произвежда някаква ел кола и на пазара ще се наложат по конкурентните , България е от тях поне за сега докато инженерите не получават колкото в Тесла 6 цифрени заплати ...
  • 2 Браво на такива българи!

    7 0 Отговор
    Аз дори още трудно схващам що за бизнес е този, а те вече са водещи в него!