Въпреки, че през последните години катастрофите между автомобили и влакове намаляха драстично и по-голямата част от тях се дължат на човешката глупост, то все още има такива случаи. Ford иска да ги сведе до нула, патентовайки изцяло нова технология, която засича преминаването на прелез и наличието на задаващ се влак.
Технологията използва сензори върху релсите, които отчитат наближаването и преминаването на прелеза. Заедно с това се използват и сензори и детектори върху автомобила, които комуникират с тези на релсите и определят дали е безопасно да се премине. Това е по-сложният вариант на технологията, който от Ford искат да защитят.
Друг, по-опростен вариант използва сензори, камери или лидари в автомобила, които могат да засичат бариерата или предупредителните сигнали на прелезите, когато се задава влак. Заедно с това автомобилите ще комуникират едни с други, за да знаят, че влакът ще премине през пътя им. Системата може да бъде използвана и от автомобилите със специален режим на движение, за да избегнат този път при възможност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последната къща на нивата
13:46 05.04.2023
2 мнение
Коментиран от #7
13:46 05.04.2023
3 тути-фрути
14:53 05.04.2023
4 За протокола
Коментиран от #8
15:00 05.04.2023
5 бай Даньо
19:04 05.04.2023
6 Ами да ама
13:52 06.04.2023
7 Още едно мнение
До коментар #2 от "мнение":
Според мен "система за безопасно пресичане на влакови прелези" се нарича у нас "подлез" или "надлез", но щом Форд имат друга концепция ....14:23 10.04.2023
8 Селянина с колелото
До коментар #4 от "За протокола":
Може и по-просто - който не знае ЗДП и ППЗДП не получава свидетелство за управление на МПС и не сяда зад волана, вози се само на задната седалка. От там нататък оставяме или Полицията или Естествения подбор да си свършат работата. Аз лично не виждам смисъл да се харчат "едни пари" за GPS и глобална компютърна система която да ни изправя кривите краставици.14:27 10.04.2023