21 Юли, 2023 12:48 6 820 8

Ще се върнат ли сменяемите батерии в смартфоните?

  • смартфони-
  • сменяеми батерии

Батериите ще трябва да предоставят информация за своя въглероден отпечатък

Ще се върнат ли сменяемите батерии в смартфоните? - 1

Европейският съюз (ЕС) планира да въведе нов закон, насочен към насърчаване на по-лесните ремонти на батерии за смартфони. Законодателството ще изисква производителите на смартфони да проектират своите устройства със сменяеми от потребителя батерии.

Според доклад законът се очаква да влезе в сила в началото на 2027 г., в очакване на одобрение от Европейския съвет и парламента. Наред с улесняването на смяната на батерии, разпоредбите включват и изисквания за акумулаторни батерии, използвани в електрически превозни средства, смартфони и таблети.

Тези батерии ще трябва да предоставят информация за своя въглероден отпечатък, да имат етикет и да включват паспорт на батерията, когато се продават в региона на ЕС. Съветът на Европейския съюз наскоро одобри регламенти, които задължават производителите на смартфони да осигурят сменяеми от потребителя батерии в своите устройства.

Целта на тези разпоредби е да се обърне внимание на въздействието на батериите върху околната среда през целия им жизнен цикъл. След като законът бъде подписан, производителите на смартфони ще трябва да включат сменяеми батерии в устройства, продавани в рамките на ЕС до 2027 г.

Ще се върнат ли сменяемите батерии в смартфоните?

Съществува обаче възможност ЕС да отложи прилагането на това правило, ако производителите поискат повече време, за да се съобразят с преминаването към сменяеми батерии.

Регламентите, одобрени от Европейския парламент и Съвета, обхващат широк спектър от батерии, включително отпадъчни преносими батерии, батерии за електрически превозни средства, индустриални батерии и батерии за стартиране, осветление и запалване (SLI), използвани в превозни средства и машини. Обхватът се разширява и до батерии, използвани в леки транспортни средства като електрически велосипеди, електрически мотопеди и електрически скутери.

Съгласно новите правила всички батерии ще трябва да предоставят задължителна информация за своя въглероден отпечатък. Те трябва също да имат етикети, електронен „паспорт на батерията“ и QR код. Изпълнението на изискванията за етикетиране се очаква до 2026 г., докато QR кодовете са определени за 2027 г.

В заключение, Европейският съюз предприема стъпки за осигуряване на по-лесни ремонти на батерии за смартфони, като изисква от производителите да проектират устройства със сменяеми батерии. Тези разпоредби имат за цел да се справят с въздействието на батериите върху околната среда и да насърчават устойчивостта. Веднъж внедрени, потребителите ще имат възможност лесно да сменят батериите на смартфоните, намалявайки електронните отпадъци и удължавайки живота на устройствата.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РУМЕН

    11 2 Отговор
    Аз не помня колко батерии вече смених на моя SAMSUNG GALAXY NOTE4!
  • 2 Професор

    14 2 Отговор
    Първия ми смартфон го купих през 2014 година. Алкател и все още работи но му смених батерията преди 4 години. Но не го ползвам защото повечето приложения не работят защото андроида бил стар. Сегашния ми смартфон като му умре батерията трябва да го хвърлям защото няма как да се смени батерията. По този начин ще стимулирам производството на смартфони и навсякъде ще има захвърлени смартфони с умрели вградени батерии.
  • 3 Мдааа

    15 0 Отговор
    Докато дизайнера казва на инженера кое и как да става ще е така. Производителите играят против потребителите.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Само това да беше

    10 0 Отговор
    Производителите бълват модели с безсмислен и кратък живот, а на всичкото отгоре не ги и поддържат с части. Вместо да седнат и да измислят взаимозаменеями детайли като батерия и зарядно те всеки дърпа на своя страна.
  • 7 Васил

    21 0 Отговор
    Напълно съм съгласен че батериите трябва да могат да се сменят и без нужда от сервиз, Иначе по същата логика като ти умре акумулатора на колата да хвърлиш колата.

    Коментиран от #8

  • 8 Електрокар

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Васил":

    Ами точно така е с електрическите коли. Като ти умре батерията на петата до осмата година, хвърляш колата, защото стойността на батерията е повече от половината от цената на целия автомобил.